Het grote gerbiltopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:34

Sterkte No_No
Ik kan je verder niet helpen aangezien ik totaal nieuw ben op het gebied van gerbils.


Ik had vroeger een bekende die had haar gerbils in soort curverbakken, toen had ze er 2 of 3 aan elkaar gekoppeld. Is dat ook geschikt?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:24

nou, ik ben weer terug van de dierenarts .. Met gerbil := omdat ze nog zo levendig is wil hij nog een antibiotica proberen. Volgende week even terug komen om te kijken of het beter wordt. Gaat het slechter uiteraard eerder komen.
Dit beest heeft meerdere levens geloof ik :D

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:52

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag :)
Het lijkt me leuk voor mijn gerbils om een ren te kopen en ze daar af en toe in te doen (alleen als ik er bij ben!!), is dit iets waar je ze plezier mee doet of moet je dat helemaal niet willen?
Als dit wel een goed idee zou zijn, zouden deze hekjes dan geschikt zijn? https://www.bol.com/nl/p/beeztees-knaag ... AgEALw_wcB

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:04

AnimalFriend schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag :)
Het lijkt me leuk voor mijn gerbils om een ren te kopen en ze daar af en toe in te doen (alleen als ik er bij ben!!), is dit iets waar je ze plezier mee doet of moet je dat helemaal niet willen?
Als dit wel een goed idee zou zijn, zouden deze hekjes dan geschikt zijn? https://www.bol.com/nl/p/beeztees-knaag ... AgEALw_wcB


Die heb ik weleens gebruikt... dekte altijd de randen of met een deksel van doos ofzo. Als je even niet oplet: gerbil kwijt :=

Geen geweldig succes dus, ze kunnen flink hoog springen.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:19

Eske_B schreef:
AnimalFriend schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag :)
Het lijkt me leuk voor mijn gerbils om een ren te kopen en ze daar af en toe in te doen (alleen als ik er bij ben!!), is dit iets waar je ze plezier mee doet of moet je dat helemaal niet willen?
Als dit wel een goed idee zou zijn, zouden deze hekjes dan geschikt zijn? https://www.bol.com/nl/p/beeztees-knaag ... AgEALw_wcB


Die heb ik weleens gebruikt... dekte altijd de randen of met een deksel van doos ofzo. Als je even niet oplet: gerbil kwijt :=

Geen geweldig succes dus, ze kunnen flink hoog springen.


Mh, oké. Dan laat ik dit idee maar even voor wat het is :P Dankjewel!

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:27

Ik zou het niet durven met mijn boefjes :'). Die klimmen/springen er direct uit... _O-

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:47

ElinaSK schreef:
Ik zou het niet durven met mijn boefjes :'). Die klimmen/springen er direct uit... _O-


Haha die van mij kunnen er ook wat van, dus dan zie ik het inderdaad niet zo zitten :+

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:35

Toevallig heb ik gister mijn ren binnen gekregen. Heb er 2 aan elkaar gemaakt met tie rips.
Extra hoog. Werkt perfect!

Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:38

Ja die van mij zouden ook daar uit komen gegarandeerd _O-

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:13


ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:50

Nee, maar we hebben wel toevallig zo een staan. Lijkt me niet heel geschikt ivm de deur? Met een beetje moeite (lees bodembedekking graven en huisjes verplaatsen) is die deur zo open. Daarnaast vraag ik me af hoe je de verschillende plankjes met elkaar wil verbinden :=

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:32

Cindeeh schreef:
Toevallig heb ik gister mijn ren binnen gekregen. Heb er 2 aan elkaar gemaakt met tie rips.
Extra hoog. Werkt perfect!

[ [url=m/3rsFDj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is echt precies wat ik zoek, ziet er super leuk uit! Waar heb je deze hekjes gekocht?

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:42

AnimalFriend schreef:
Cindeeh schreef:
Toevallig heb ik gister mijn ren binnen gekregen. Heb er 2 aan elkaar gemaakt met tie rips.
Extra hoog. Werkt perfect!

[ [url=m/3rsFDj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is echt precies wat ik zoek, ziet er super leuk uit! Waar heb je deze hekjes gekocht?

2 rennen van zooplus en dus op elkaar!


VanessaSH schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met dit als gerbil verblijf?

https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10119206/

Als je op de Gerbils groep op fb kijkt(aanrader!) en dan zoekt op detolf, dan zie je meerdere mensen met dit als verblijf. Alleen wel zelf een deksel maken, is aangeraden.
https://www.facebook.com/groups/40820477093/

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:44

Hebben jullie ervaring met piepende gerbils?
Ik heb mijn gerbils al ruim 2 jaar en nooit problemen gehad.
Als ze piepen (of eigenlijk vermoed ik dat één van de twee piept) liggen ze in hun holletje en als ik dan ga kijken is er niks aan de hand.
Enig idee waarom ze dit doen?

Ergens ben ik een beetje bang dat het een angst/onderdanigheid piepje is en hoop ik dat het niet tot een gevecht gaat komen -O-
Overigens hebben ze op dit moment verder nooit ruzie of wat dan ook, ze slapen bij elkaar en als ze wakker zijn slopen ze graag samen al het karton wat in de bak ligt :Y)

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:56

xMaritt schreef:
Hebben jullie ervaring met piepende gerbils?
Ik heb mijn gerbils al ruim 2 jaar en nooit problemen gehad.
Als ze piepen (of eigenlijk vermoed ik dat één van de twee piept) liggen ze in hun holletje en als ik dan ga kijken is er niks aan de hand.
Enig idee waarom ze dit doen?

Ergens ben ik een beetje bang dat het een angst/onderdanigheid piepje is en hoop ik dat het niet tot een gevecht gaat komen -O-
Overigens hebben ze op dit moment verder nooit ruzie of wat dan ook, ze slapen bij elkaar en als ze wakker zijn slopen ze graag samen al het karton wat in de bak ligt :Y)


Jahoor doen ze hier regelmatig. Niet heel hard maar gewoon soort van ongenoegen. Vooral als de ander iets lekkers probeert te jatten van de een. Bij mij doen ze het vaak als ze beide hetzelfde willen. Soort van rot op ik zit hier of dit is van mij dus :')

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:08

Aaah oke gelukkig! Ik had ze hiervoor nog nooit horen piepen dus vandaar :D

Mystic_Dawn

Berichten: 98
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:19

Hoi allemaal,
Ik zit een beetje in een dillema en vroeg me af of jullie weten wat ik het beste kan doen.
Het zit namelijk zo, ik had vier gerbilzussen bij elkaar zitten. Na een tijdje was er eentje die een ander weg jaagde. Ik heb die uit elkaar gehaald en de twee andere willekeurig bij elkaar gezet, dus had ik 2 koppeltjes van 2 gerbils en dat ging goed. Nu is er helaas onlangs een gerbil aan ziekte overleden en je raadt het al: nu zit er een alleen. Het vervelende is is dat de gerbil die alleen zit nu eerst de onrustmaker was, maar alleen laten zitten vind ik echt zielig. Ik weet niet of het slim is om ze weer met zn drieën proberen te koppelen, of zal dat niet gaan? Ik weet niet of een groepje van drie handig is en of het koppelen überhaupt lukt, maar die ene alleen vind ik ook geen fijn gezicht...

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:54

Lastig... De fokker van mijn gerbils raadde meer dan 2 dieren af ivm knokpartijen...

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:35

Iemand enig idee hoe ik 1 van mijn gerbils op een gezonde manier wat dikker krijg?

Ze zijn niet tam dus heb ze nooit in handen behalve met verhuizen naar een groter hok van de week. Toen merkte ik dat 1v/d 2 wat magertjes was.

Vandaag gewogen. 1 woog 74 gram de ander 63. Die mag dus wel aankomen. Ze hebben heel de dag beschikking tot een mix van gerri gerbil en beaphar gerbil voer. Elke dag een plukje hooi en wat vogel zaad. (Incl en paar zonnebloem pitjes)

Vind het niet erg als de ander ook wat aankomt, ze zijn allebei wat slankjes natuurlijk. Ik heb verder standaard grote parkieten voer en eivoer in huis. Ook trosgierst. Van het laatste weet ik dat het een dikmaker is voor de parkieten, helpt het ook bij m'n gerbils?

Het zijn overigens 2 zusjes van 2 jaar en 2 maand zo ongeveer.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:29

Je zou rozijntjes en meelwormen kunnen proberen? Zijn ook dikmakers

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:04

Hebben ze hun eten dagelijks op of houden ze ook wat over? Je zou idd wat trosgierst of meelwormen oid kunnen voeren :).

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:00

Ze hebben nu 24/7 beschikking tot voer. Eerder kregen ze een handje per dag maar omdat ze wat dunnetjes zijn krijgen ze voer wanneer ze het alles op hebben zo dat ze niet selectief gaan eten.

Ga ze nu trosgierst en wat zonnebloem pitjes bijvoeren. Hopelijk werkt het. Ga ze volgende week weer wegen.

Padoertje
Berichten: 1526
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:11

Helaas is vannacht een van onze gerbils overleden en nu heb ik een mannetje van anderhalf jaar alleen zitten. Is er iemand toevallig op zoek naar een mannetje om te koppelen? Ik gun hem graag nog een leven met een maatje, maar heb zelf de kennis/tijd niet om dit goed aan te pakken.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:54

Mijn gerbils hebben luizen. Ik pak ze niet zo vaak, zijn wel tam maar doen gewoon hun ding. Het is niet zo dat ze naar je toe komen. Gisteren zag ik ineens een wondje bij de ene. Toen scheen ik bij met de flitser van m’n telefoon en toen zag ik pas de beestjes lopen. Brrrr krijg we zelf ook gewoon jeuk van.

Gisteren gelijk maar antiparasiet besteld. Vandaag gelukkig binnen. 1 is er goed boos door, nadat ik het spul op hem had gedaan. Gelukkig blijven ze gewoon zitten als ik ze op m’n hand heb dus het er op doen gaat makkelijk.

Nu het hok nog. Goed schoonmaken. En dan nog even laten luchten zodat de geur van het schoonmaakmiddel er ook uit is. Alle spulletjes hebben 2 uur in heel heet water staan. Zag er geen beestjes meer op. Dus dat staat nu te drogen

Denk trouwens dat het door de bodembedekking komt. Heb dat altijd in schuurtje staan. Denk dat er iets van ratten of muizen in hebben gezeten met luizen.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:37

Ik heb geen mannetjes gerbil alleen dus koppelen wordt em hier niet. Jammer hè dat er altijd 1 overblijft....

He bah luizen krijg al jeuk als ik er aan denk -O- . Hopelijk zijn ze er snel vanaf.