Het grote gerbiltopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:21

Ik heb een houten van zooplus. Zo'n gladde, dus niet zo'n robuuste. :+

Ik zit trouwens met een overgebleven, net 3 jarig vrouwtje. En ik weet niet zo goed wat wijsheid is.
Zusje is overleden en zij is over. Ze is half tam, maar geniet niet van oppakken, dus ik kan haar niet bieden wat ze nodig heeft. Plus ik ben van mening dat wij mensen geen gerbilmaatje kunnen vervangen.
Ik kan niet zelf koppelen en wil hierna ook stoppen met gerbils omdat mijn vogels al mijn reservetijd in beslag nemen haha.

Laten koppelen kost me veel geld en op deze leeftijd heb je geen garanties. Haar verkopen aan de eerste de beste doe ik niet, want veel mensen hebben gewoon niet genoeg kennis. Ik zit op diverse gerbilgroepen. Constant aan het kijken of iemand een vrouwtje erbij zoekt omdat zij in een vergelijkbare situatie zitten. Maar tot op heden niks.

Ik weet het niet zo goed, wil haar ook niet zo snel mogelijk weg doen, om maar van haar af te zijn, het is toch mijn huisdiertje, ookal hebben we geen band.
Maar ik wil niet dat ze nu ongelukkig alleen zit.. (wat inmiddels al een maand is)

Wat zouden jullie doen?

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:46

Lastig, wil je nog door met gerbils of niet? Misschien is er ergens iemand die ook een maatje zoekt voor een oudere gerbil?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:57

Heb je al fokkers benaderd? De fokker waar mijn gerbils vandaan komen heeft ook best wat volwassen dieren. Wellicht heeft een fokker dat bij jou in de buurt ook? Misschien kan je haar koppelen aan een ander wat ouder diertjes.

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:04

Ik wil hierna niet doorgaan. Pas als we een leuk groot huis hebben waar we meer ruimte hebben. Maar voor nu vind ik het een beetje te krap. Spullen houd ik wel aan(kooi enzo)

Maar ik zal eens kijken naar fokkers.
Ik vraag er niks voor en ze krijgen een emmer vol voer en speeltjes en huisjes enzo. Moet toch aantrekkelijk zijn? Ik vind het zo moeilijk. Voel me ergens ook schuldig. Alsof ik van haar af moet.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:26

Ja zulke momenten zijn altijd lastig. Met gerbils ben je wat dat betreft eigenlijk nooit klaar tenzij ze tegelijk overlijden. Hopelijk heeft een fokker wel een wat ouder diertje zitten die ze wil koppelen en herplaatsen.

Voor degene die een houten loopwiel hebben. Hoe staat die bij jullie in de bak? Mijn metalen wieltjes hang ik altijd op tegen het ingraven, maar dat gaat niet met een houten wiel.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:46

EllaBellaah schreef:
Voor degene die een houten loopwiel hebben. Hoe staat die bij jullie in de bak? Mijn metalen wieltjes hang ik altijd op tegen het ingraven, maar dat gaat niet met een houten wiel.


Wij hebben een houten verhoging onder het wiel gemonteerd. Je zou het ook bovenop een houten slaaphuisje of op een loopplankje kunnen vastmaken.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:33

Afbeelding
Ik had hem zo, met aquariumlijm aan het glas.
Inmiddels geen gerbils meer.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:18

Helaas is net 1 van mijn gerbils overleden. Het leek alsof ze een epileptische aanval had, ze was gelukkig met een minuutje dood. 2,5 is ze geworden.

Haar zusje is helemaal van slag. Hoe lang kan ik het beste het lijkje laten liggen?

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:01

Ik zou het eigenlijk wel weghalen, een dood dier in de kooi gaat d'r nog meer van slag maken...

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:18

De parkieten laat ik altijd even liggen zodat er afscheid genomen kan worden. Dacht dat het bij deze beestjes ook handig zou zijn. Haar zusje rende aardig heen en weer voor een paar minuten en daarna ging ze rustig eten. Dus toen eruit gehaald. :)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:54

Dat klinkt dan goed, dan snapt ze het hopelijk :j

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:59

Ik heb onverwachts de perfecte match gevonden voor mijn meisje! <3
Ze is gister opgehaald en ze leefde gelijk op toen ze haar nieuwe maatje zag. (door de split heen uiteraard)

Dus, kan ik iemand hier blij mee maken? Ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor want hij is geleefd, maar zeker nog bruikbaar!


Afbeelding
Afbeelding


https://link.marktplaats.nl/m1321484035

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:01

Denk dat je hem beter als hamster bak kunt verkopen want voor gerbils is die te klein.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:09

Voor hamsters ook :j Daar rekenen veel nu ook minstens 70cm voor.

Wendy_Komen

Berichten: 6297
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:14

Of verkopen als koppel kooi.

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:21

Cindeeh schreef:
Ik heb onverwachts de perfecte match gevonden voor mijn meisje! <3
Ze is gister opgehaald en ze leefde gelijk op toen ze haar nieuwe maatje zag. (door de split heen uiteraard)

Dus, kan ik iemand hier blij mee maken? Ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor want hij is geleefd, maar zeker nog bruikbaar!


[ [url=m/9Qto4w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IQtB5b.jpg]Afbeelding[/url] ]


https://link.marktplaats.nl/m1321484035

Kan ik hier iemand blij mee maken? Als zijnde koppelbak of als tijdelijk hok of wat dan ook? Moet er met spoed vanaf!
Mag helemaal gratis weg. Alleen even zelf ophalen in Arnhem.

Bwor

Berichten: 252
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:26

Even een schopje voor dit topic, is hier iemand die ervaring heeft met het combineren van 2 aquariums? Ik had ergens gelezen (kan het natuurlijk niet meer terug vinden) dat de kans dan groter is dat de gerbils territoriaal worden. Iemand hier toevallig ervaring mee?

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:55

Ik heb er geen ervaring mee. Maar de fokker van mijn gerbils raadt om dezelfde reden aan ze geen extreem groot hok te geven. Ze schijnen dan voor zichzelf bepaalde plekken te claimen en te beschermen oid. Nogmaals geen ervaring uit eerste hand, maar dit is mij verteld.

Bwor

Berichten: 252
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Hilversum

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:08

Oké bedankt :) ze zitten nu in een aquarium van 100*40*55 met inmiddels 40cm bodembedekking en zou daar mijn andere aquarium van 80*30*40 die ik ‘over’ heb aan willen koppelen.
Maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier iets over kunnen zeggen

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:22

Schopje om het topic nieuw leven in te blazen :)

Na een tijdje helemaal niks aan huisdieren heb ik eindelijk weer gerbils, twee mannetjes van 10, bijna 11 weken. En tam dat ze zijn joh <3 Ze komen bij Queenies vandaan :)

Zitten hier ook mensen die verstand hebben van gerbil kleurtjes? Ik vind mijn gerbils echt prachtig, ik vind het alleen moeilijk om in te schatten welke kleuren ze precies zijn. Het gaat om een colorpoint nootmuskaat (die is light colorpoint of normaal colorpoint, dat verschil zie ik niet) en een lichtgrijze die de kleur dove of sapphire zal zijn. Ze zijn nu nog vrij jong misschien dat hun echte kleur nog boven moet komen, heeft het zin als ik nu al, of over een paar weken foto's post dat jullie mee kunnen kijken?


En nog een vraag, in het verblijf dat ik nu voor ze heb daar kan ik spulletjes aan het deksel hangen. Wat voor speelgoed, huisjes of whatnot hebben jullie aan het deksel hangen? Wat voor spulletjes vinden ze leuk, waar maken ze graag gebruik van?

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:54

Leuk dat je nieuwe gerbils hebt! Ik heb mijn oudjes nog, al denk ik niet voor lang 1tje ligt op sterven lijkt het.

Ik heb niks aan de deksel, ik had ooit een hangbrug aan de deksel maar die hadden ze helemaal stuk op het eind. Verder heb ik huisjes, cocosnoten een oude snoeppot met zand en veel wc-rollen. Wc-rollen vinden ze het leukst :D

Helaas geen verstand van kleur

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:48


Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:16

Hulp gevraagd :D
Op een van mijn glazen plateaus heb ik het zandbakje staan, het badzand wordt eruit geschopt uiteraard. Hoe maken jullie dat schoon van het glas, is daar een praktisch handigheidje voor of moet ik in de weer met veger en blik?

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:56

Ik ga er altijd gewoon met de stofzuiger overheen ;)

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:46

Geeft dat geen krassen op het glas? of gebruik je een opzetstuk met borstel oid?