Het grote gerbiltopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:58

Padoertje schreef:
Helaas is vannacht een van onze gerbils overleden en nu heb ik een mannetje van anderhalf jaar alleen zitten. Is er iemand toevallig op zoek naar een mannetje om te koppelen? Ik gun hem graag nog een leven met een maatje, maar heb zelf de kennis/tijd niet om dit goed aan te pakken.


We hebben hem afgelopen woensdag weggebracht naar een fokker om te koppelen met een jong mannetje.
Het verblijf heb ik al helemaal schoon gemaakt en alle speelgoed, huisjes etc. Vernieuwd voor ze.
Hoop dat ik ze snel kan ophalen, want naar zo’n leeg hok kijken vind ik niets....

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:16

Ik hoop het ook voor je padoertje!

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:36

Nou ik hoop het ook :).

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:21

Ik zie op de gerbils zelf zo snel niks meer kruipen. Ook ik het hok niet gelukkig. De wondjes lijken ook al wat rustiger. Dus ik denk dat ze er al minder of niet meer aan krabben.

Gelukkig dat mijn schoonmaaktechnieken ook hebben geholpen :+
Er stond bij dat de behandeling na 4 weken herhaald kan worden. Dat ga ik dus ook zeker doen.

Ze hebben nu allebei weer een schoon hok. M’n ouders hadden vrijdag al wat levende meelwormen voor ze gehaald dus daar krijgen ze er elke dag een paar van. Levend vinden ze toch lekkerder dan die gedroogde.

Ik heb ook nog een huisje met een voerbakje bovenop besteld. Ze zijn ook wat afgevallen. Dus ik heb eiwitvoer en snoepjes besteld zodat ze weer aankomen. Ik hoop dat het allemaal morgen of overmorgen komt. Had het eigenlijk zaterdag al verwacht

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:55

Ik kom weer even binnen vallen. Maandag vond ik mijn bruine gerbil dood bovenop het zaagsel. Lekker zwaar dus waarschijnlijk is de ouderdom haar simpelweg fataal geworden.
Maar nu zit haar zusje van 3,5 dus alleen. Ik weet alleen dat ze nog leeft omdat de meelwormen verdwijnen, ze voelt zich duidelijk niet ok.

Wat moet/kan ik hiermee? Heb haar al extra troep gegeven om zich mee bezig te houden maar het ligt allemaal onaangeraakt. Koppelen lijkt me op deze leeftijd ook niet meer nuttig of wel?

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:31

Verschilt per beestje, mijn nu 4jarige mannetje is prima gelukkig sinds zijn broertje is overleden. Is actief verbouwd de boel eet en drinkt goed. Dus ik heb de keuze gemaakt hem alleen te laten. Omdat hij totaal niet ongelukkig oogt en ik bang ben dat de stress van een koppeling hem misschien fataal kan worden. Ik verwen hem gewoon lekker met meelwormen en takken en af en toe aai over zijn bolletje.

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:10

Ik meld me hier af vanmiddag sunny dood in zijn hok gevonden ;( hij is bijna 4 en half geworden. Hij is weer herenigd met zijn broer nu. Ik neem voorlopig geen nieuwe meer. Ben er ff klaar mee me hond ook al in laten slapen vorige week.

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:23

He bah meis wat naar. Sterkte hoor :(:)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:07

Is er nog een beetje leven in dit topic? Of hebben jullie allemaal geen gerbils meer?
Ik krijg donderdag weer een koppeltje na ruim 2 jaar geen gerbils meer. Heb nu wel een goudhamster, maar ik mis toch de gerbils dus donderdag komt er weer een koppeltje.
Eerst wilde ik wachten tot de hamster was overleden, maar ik mis de drukte van de gerbils zodanig dat er nu tijdelijk twee bakken komen :')
Het zijn twee broertjes van nu 5 maandjes oud, eentje zwart en eentje zwart wit gevlekt.

Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:01

Ik heb geen gerbils meer misschien ooit nog weer is maar even niet meer. Heb nu 2 cavia’s zijn toch wat meer knuffeliger en vocaler :')

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:08

Vooral vocaler :') ik heb ook 3 konijnen maar moet zeggen dat mijn gerbils altijd tammer waren dan mijn konijnen := ze zijn niet bang voor me maar aanraken ho maar. De gerbils waren wat dat betreft een stuk makkelijker. Het wordt hier nu een heuse dierentuin :=
Vanmorgen heb ik heel wat spulletjes gekocht. Donderdag ochtend kan ik lekker de bak gaan inrichten :)

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:54

Ja zakjes pakken of koelkast open doen gaat niet meer in stilte :') . Mijn gerbils waren niet tam eentje beet zelfs. Mijn cavias kunnen tenmiste op schoot.

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:32

Ik heb ook nog steeds gerbils :D. Ze zijn zo heerlijk met zn tweeën en die van mij zijn super tam in tegenstelling tot mijn vorige koppel.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:40

Hier ook nog. Ondertussem zijn mijn zusjes al 2,5 jaar.
Ze zijn niet echt tam, maar bijten ook niet. Vind het veel leuker om naar ze kijken dan vasthouden dus nooit tam gemaakt. 1 krijg ik ook amper te pakken, de ander wel en dat doe ik een keer in de zoveel tijd om even te controleren. Ze bijten niet, maar blijven ook niet zitten :+

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:37

Die van mij komen ook niet echt op mn hand maar ik kan ze gewoon aaien en ze komen direct naar me toe als ik de kooi open. Ze zijn niet bang voor me maar ze houden niet van opgepakt worden, maar dat hoeft ook niet :D

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:38

Hier ook geen gerbils meer... m'n hamster is vorige week helaas veel te vroeg overleden (pas 1.5), dus even kijken wat ik nu ga doen.

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:40

Eske_B schreef:
Hier ook geen gerbils meer... m'n hamster is vorige week helaas veel te vroeg overleden (pas 1.5), dus even kijken wat ik nu ga doen.


Dat is niet extreem jong toch? Hamster worden gemiddeld 2. Ik heb nu ook een hamster die gewoon extreem lang leeft al dik 2 jaar maar mijn vorige hamster was ook nog geen 2 en al echt oud (als je dr zag bewegen)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:46

Mijn vorige hamsters werden 2.5-3 jaar, naar mijn idee was het dus best jong.

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:41

Tis net als met mensen denk ik de 1 wordt ouder als de ander :+

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:23

Mijn hamster is in oktober 2, ben benieuwd hoe lang hij het uit gaat houden. Hij is eigenlijk niet echt leuk, in de tijd dat ik hem heb niet tam te krijgen en hij wacht vaak tot dat wij naar bed zijn voordat hij te voor schijn komt. Of wij nou om 11 uur of om 1 uur naar bed gaan, dat maakt niet uit. Een paar keer in de week zie ik hem 's avonds een keer langs komen, maar ik kan hem ook rustig een week niet zien.

Ben blij als er morgen weer gerbils zijn, die zijn tenminste lekker actief en ondernemend. Ze komen altijd even kijken wat je aan het doen bent en als het niet belangrijk genoeg is gaan ze weer door met hun eigen ding. Ben nu alle kasten aan het nakijken op gerbil spulletjes. Ik vind overal aan geknaagde stukken hout wat ooit een huisje ofzo is geweest :') heb nu een pan op het vuur staan om een aantal dingen uit te koken en gisteren heb ik ook al wat nieuwe spulletjes gekocht.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:44

De twee jongens zijn er! Erg moe van de reis dus ze liggen nu lekker in een kokosnoot te slapen, af en toe zie ik er eentje langs komen om te kijken waar ze eigenlijk zijn. Over een paar uur zullen ze vanzelf wel los komen. Nu nog namen bedenken :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:02

Leuk! Die gevlekte lijkt op 1 van die van mij :D
Afbeelding

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:10

Ik heb helaas al jaren geen gerbils meer, maar ze blijven leuk!

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:05

Die gevlekte zijn altijd zo leuk!

Welk loopwiel hebben jullie? Ik heb nu een run around, die bleek een beetje verroest te zijn dus ik heb een nieuwe zelfde besteld. Die piepen eigenlijk nooit als ik er wat olie tussen doe, maar ze kunnen wel flink kabaal maken als er hard gerend wordt...

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:04

Ik heb een silent spinner. En ze knagen daar eigenlijk niet aan :o