Het grote gerbiltopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:31

Als mijn Gerrie's dood zijn ( en da's hopelijk pas over min. 5 jaar ) wil ik nieuwe van Gerbil Dream dus zorg maar dat je er dan klaar hebt staan! :P Haha

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:35

Ke ja, ik heb daar ook gestaan.
Vond het zelf wel een leuke tijd :D.

Ik sta nu op stal verkerk.
Stukje verder maar de paarden staan heel de dag lekker in de wei.
Alleen met echt heel slecht weer komen ze naar binnen.

Ik ga hier even een selectie maken voor de pups.
Als er 2 pups overblijven heb ik 2 pups voor je ;).
Maar goed daar mail ik morgen even meer over.

Haha BoemPats :p....
Je berichtje was ook Boem Pats :p.
Wel leuk om te horen dat je zo positief bent over mij en de gerbils :D.
Hoe heb je over mij gehoord dan?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:43

Haha nou die heb je mooi in de pocket Stephanie! Je kan haar alvast op het lijstje zetten voor over 5 jaar :P
Ik ben benieuwd naar wat je voor me hebt zitten! Waarschijnlijk kom ik dan woensdag middag even langs, kan dat? Of donderdag?
Hoe lang geleden is het dat je bij Piet stond? Ja ik kan niet zomaar ergens anders staan omdat ik afhankelijk van mijn fietsje ben. Ben dan vandaag wel geslaagd voor mijn rijbewijs, maar heb niet altijd zomaar een auto ter beschikking. Als hij er staat mag ik hem altijd meenemen, als hij er niet staat heb ik pech.

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:59

Eeeh ik heb daar gestaan tot alinde bijna 3 of net 3 was.
Zou in 2005/2006 geweest zijn ofzo.

Ja woensdag of donderdag zou kunnen.
Ik ben dan alleen denk ik wel in de winkel van mijn ouders, in vreeswijk om te helpen.
Maar maakt niet uit kom je daar heen :D.
Maar even kijken wat en hoeveel ik beschikbaar heb na de selectie.

(met selectie bedoel ik trouwens dat ik ga selecteren op fokdieren voor in de toekomst ;) )

Als ik maar 1 koppel beschikbaar heb kan ik die mee nemen, maar als ik meerdere beschikbaar heb is het lastig meenemen haha.

Maar goed k mail je morgen ;)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:02

Vreeswijk is prima hoor, ik woon net niet in vreeswijk :+
Ja inderdaad, als je 3 koppels hebt is het ook zo sneu om ze voor niets mee te nemen haha, of je zou eerst een foto van alle koppels kunnen sturen en dan kan ik aan de hand van de foto wel een keus kunnen maken, als dat makkelijker is.
Hoe oud zijn ze dan?
Ik wacht met smart op je mailtje morgen :P

Ohh nee dan zal ik je niet gezien hebben bij Piet, dan ken je mijn paard ook niet want die is van 2008.

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:24

Stef_Alinde schreef:
Hoe heb je over mij gehoord dan?

Toen ik op zoek was naar Gerbils hebben heel veel mensen het over Gerbil Dream gehad en over hoe fijn de Gerbils zijn die daar vandaan komen :) Maar mijn neef fokt ook en die kreeg toen ineens een nestje dus toen heb ik ze daar vandaan gehaald aangezien dat dichterbij is :+

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 16:15

Het is stil...

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:44

Hallooooo?

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:37

@BoemPats, dit is geen HK-topic, dus zulke reacties zijn niet toegestaan in dit topic ;)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:52

En aangezien sommige mensen wel eens moeten werken, zoals ik gisteren de hele dag, zal er niet altijd iemand zijn die regelmatig een berichtje post.
Mijn moeder zei dat ze niet zo staat te juichen om het feit dat ik gerrie's krijg volgende week, maarja mijn vader vond het goed dus heeft zij pech :P mijn vader en broer zijn gisteren op vakantie gegaan en mijn vader zei nog dat hij heek benieuwd naar ze is als hij volgende week terug komt!

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:07

Heb mijn Gerbils uit elkaar moeten halen want ze waren gister aan het vechten..

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:17

Zaten ze al bij elkaar voordat jij ze kreeg? Zorg je wel dat ze zo snel mogelijk bij een andere gerbil komen? Gerbils kunnen namelijk absoluut niet alleen zitten he.

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:20

Wet ik ik heb al heel lang Gerbils :roll: Maar het zijn tweelingzusjes en gister ging de een ineens op de ander rijden? :') Toen gingen ze bijten en eentje heeft een wondje in zijn staart dus ik ga straks gaas spannen en ze opnieuw koppelen :)

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:21

hoe kun je het best 'onbekende' gerbils dan bij elkaar plaatsen? wij hadden namelijk 2 oude, nu nog één en dan nog twee jonge. Maar ben bang dat ze gaan vechten en dan zal de oude het denk niet redden...

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:27

Er zijn verschillende manieren :) Ik span gaas in de kooi en laat ze steeds in elkaars nest slapen zodat ze aan elkaars geur wennen en elkaar zien zo accepteren ze elkaar sneller. Maar je kan het ook met water doen. Een laagje lauw water in bad of in de gootsteen laten lopen de Gerbils in bakjes doen en dan laten drijven als ze dan in het water komen om elkaar aan te vliegen gaan ze snel terug want ze hebben een hekel aan water en dan steeds dichter bij elkaar zetten tot ze samen in een bakje zitten. Maar ik vertrouw die laatste manier niet zo heb er ook geen ervaring mee :) alleen met de eerste

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:30

@Damelza: Ze zijn wel allemaal hetzelfde geslacht hopelijk?
Er bestaan koppeltechnieken maar eerlijk gezegd zou ik met zo'n situatie (oudje en twee jonkies) naar iemand doen die ervaring heeft, want er kan inderdaad vlug eentje het onderpsit delven.

Op het gerbilforum kun je wel een oproepje doen daarvoor denk ik.

@Boempats: Hopelijk gaat het goed, zonde dat ze gevochten hebben.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:36

Ik meld me hier ook :) Ik heb ook 2 (eigenlijk 3 maar 1 hebben mijn ouders geadopteerd) gerbils :D Het zijn zusjes. Ik ben op zoek naar een andere bak maar wil geen hele dure bak voor ze kopen. Ga dus eens even kijken of ik aan het knutselen kan met een 2e hands aquarium ofzo :) Mensen hier die dat ook gedaan hebben? Zo ja, foto's?

Ik heb helaas wel 1 gerbie alleen zitten. Ik had er eerst 2, en dat ging al ruim een jaar goed tot ik op een dag van school thuiskwam en er 1 gerbie dood was (en aangevreten) door de ander.. Blijkbaar hadden ze ineens bedacht elkaar niet meer aardig te vinden en hebben ze flink gevochten :( Ik heb toen 2 nieuwe pups aangeschaft met de bedoeling deze met de overgebleven "oude" gerbie te koppelen. Helaas is dit niet gelukt, als 1 van de jonkies per ongeluk met de staart door het gaas kwam dan beet de oude daar meteen een gat in. Ik heb het wel 2 maanden geprobeerd, elke keer van kant wisselen om ze aan elkaars geur te laten wennen maar helaas. Nu zit de oude gerbie bij mijn ouders, die is inmiddels al wel een jaar of 4 denk ik :) En de andere 2 gerbies heb ik dus thuis :D

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:41

ja het zijn allemaal mannetjes :j anders had ik ze niet geprobeerd te koppelen.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:41

@Damelza: 3 gerbils bij elkaar gaat eigenlijk niet zo goed... Het kán wel goed gaan maar wordt wel echt afgeraden. Je zou ze ook ergens heen kunnen brengen die ze voor je koppelen, hier in Nieuwegein weet ik iemand die dat doet, maar dat zal voor jou een beetje ver weg zijn.

@SuperLiesje: Ik heb zelf een gerbilarium besteld bij de mensen van gerbil.nl woensdag komt hij binnen :)! Je kan bij hun ook alleen een deksel bestellen en eventueel glazen plateau's die je er zelf in kan lijmen, als je dan een oud aquarium van marktplaats plukt ben je al een heel stuk goedkoper uit denk ik.

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:44

ja idd. Ik denk dat ik gewoon af en toe een splitkooi doe zodat ze kunnen ruiken en meer niet. Gerbil heeft heeft het volgens mij prima naar zijn zin nog, ziet er beter uit dat toen zijn pa nog leefde. Toen zag hij er op het laatst zo rabberig en mager uit dat we verwacht hadden dat hij wel snel zou overlijden. Maar nu gaat het eigenlijk weer heel goed

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:46

@Superliesje: Een tweedehands ombouwen is niet zo moeilijk. Aan het aquarium hoef je niet meer om te veranderen, en het deksel kan/moet je van gaas maken.
Je kunt er een houten of metalen omlijsting om doen als je een beetje handig bent (of iemand kent), maar er zijn ook mensen die gewoon zo gaas erop doen en de uiteinden omplooien rond de randen. En dan heb je een simpel deksel, al zou ik het zelf niet zo doen omdat ik ben zou zijn dat het deksel te licht is op die manier.

@Ella: Een hele oude met twee jonkies word wel soms gedaan/aangeraden dacht ik, omdat de oude normaal het ook niet zo lang volhoud en je dan weer met een eenling zit. Met oud word dan wel 4 jaar ofzo bedoeld.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:57

Oh en nog even een vraag... ik heb 2 superknaaggrage gerbils, en ik zit altijd te klooien met watervoorziening. Ik heb een glazen bak, en als er een nieuwe komt wordt dat ook weer een glazen bak, hoe hebben jullie dat opgelost?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:00

Je kan op de webshop van gerbil.nl hele handige drinkfleshouders kopen, daar zitten twee magneetjes aan zodat je hem aan het glas kan klemmen op welke plek jij dat wil, hij is van metaal dus in principe kunnen ze hem niet kapot maken :)

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:50

Ik heb een drinkfles met een ijzere houder :) hij is op een of andere manier alleen aangevreten? :')
De dames zitten al weer samen, ik hou ze wel goed in de gaten maar ze zitten nu samen rozijntjes te eten.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:46

Ik heb heel simpel een ijzerdraadje omgebogen en daar het flesje ingehangen ;)
Dat ijzerdraadje hangt over de rand van m'n terrarium heen, dus die kan er in ieder geval niet afvallen.