Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 248 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 267  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

 
Profiel   

Lol nee, waarschijnlijk gaat dit niet over.
Heb zat haakneuzen gehad, gekweekt en al, en inderdaad, dit is écht typisch haakneus gedrag.

Ik kon er altijd erg om lachen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 06:32 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
... Wel spijtig dat ik nu pas van het bestaan van die slakkenskink weet. Anders had ik heel hard gezegd misschien zoiets gekocht in plaats van dat monster dat ik nu heb zitten...

Serieus? Klinkt als goede voorbereiding +:)+

Als dit een grap is: geen slimme grap, dit is namelijk precies hoe onze hobby een slechte naam krijgt. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Haakneuzen staan inderdaad bekend als klootzakjes.

Raken jullie allemaal trouwens ook zo geïrriteerd van alle berichtgeving rondom dat zogenaamde 'onafhankelijke' onderzoek van st. AAP? Ze hebben zelfs de lama, alpaca, chinchilla, degoe en russische dwerghamster meegeteld als 'exotische zoogdieren'... jah... zo kan ik het ook... Oh! En ze hadden 'illegale apen' meegeteld die ze uit advertenties hebben waarvan ze zelf eerder deze maand al berichtten dat het oplichterij was en er dus effectief helemaal geen dieren betrokken waren... 8)7 Manipulatief zooitje daar

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 07:46 



 
Profiel   

Het Collective of animal and plant stakeholders is daar ook mee bezig inderdaad. De onwaarheden en rare dingen in de ongein van stichting AAP duidelijk op een rij zetten.

https://www.facebook.com/groups/1039145 ... et&fref=nf

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:42 



 
Profiel   

't is een beetje een vreemde organisatie idd. Krijg ook de kriebels van die rare reclamefilmpjes de laatste tijd ('een reptiel/papegaai is geen huisdier'). Ze tonen dieren in de meest erbarmelijke omstandigheden als dieren van eigenaars die er 'goed voor zorgen'...

Maar tbh, Chinchilla en aanverwanten zijn wel degelijk exotische zoogdieren, maar dat zijn een konijn en cavia ook. Je mag en kan met dit soort dieren gewoon niet zo aankijken/aanklooien als dat met hond en kat wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:15 



 
Profiel   

GreaseMonkey schreef
DezeNaam schreef
... Wel spijtig dat ik nu pas van het bestaan van die slakkenskink weet. Anders had ik heel hard gezegd misschien zoiets gekocht in plaats van dat monster dat ik nu heb zitten...

Serieus? Klinkt als goede voorbereiding +:)+

Als dit een grap is: geen slimme grap, dit is namelijk precies hoe onze hobby een slechte naam krijgt. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Haakneuzen staan inderdaad bekend als klootzakjes.


Een beetje een overdreven reactie zeg. Ik heb genoeg voorbereiding gedaan en om informatie gevraagd, zowel hier als op andere plaatsen. Ik zocht een reptiel dat geen insecten at zoals sprinkhanen. Ik twijfelde namelijk tussen een haakneus en een blauwtongskink. Maar de haakneus is makkelijker te houden in verband met luchtvochtigheid en voeding.

Ik heb er dus zeker van gehoord dat haakneuzen moody kunnen zijn. Maar aangezien die van mij dit in het begin niet was (tot sinds kort dus) vroeg ik mij af of er misschien iets mis was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:30 



 
Profiel   

Hier ook een grijnzert, wel een boa... hij is een jaar oud nu, en heeft áltijd honger, pech voor hem, ik voer maar eens per 2 weken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 18:40 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Het Collective of animal and plant stakeholders is daar ook mee bezig inderdaad. De onwaarheden en rare dingen in de ongein van stichting AAP duidelijk op een rij zetten.

https://www.facebook.com/groups/1039145 ... et&fref=nf

Ik zag het!

Deze is deelbaar:
https://www.facebook.com/groups/9272400 ... 714394287/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:23 



 
Profiel   

Wat een mooie slang! Ik vind dat boa's echt een mooie kop hebben. De kleuren van python's vind ik dan weer erg mooi, maar hun figuur wat minder. :') Zijn boa's in het algemeen ook niet een beetje prikkelbaarder dan andere rustige soorten?

Moest ik mijn haakneus nu bijvoorbeeld niet meer 'normaal' uit het terrarium kunnen halen, hoe kuisen jullie de bak dan uit? Gebruik je handschoenen om ze eruit te halen? Laat je ze zelf in het bakje kruipen om ze even apart te zetten?

Vandaag is hij wel weer wat rustiger en ligt hij gewoon onder zijn drinkbak. Ik ben benieuwd hoe zijn humeur morgen gaat zijn. Ik wil wel nog eens foto's van hem maken en hem hier nog eens tonen. De vorige keer vonden mensen hem hier iets te dik namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 15:08 



 
Profiel   

Mm mijn ervaring is dat je boas hebt met allerlei karakters, ene heel makkelijk en rustig, andere een grote grijnzert.... koningspythons die ik heb gehad waren allemaal rustig, op een enkele na... denk dat je bij alle soorten rustige dieren hebt, maar ook grijnzers

Wbt het bijten wanneer je in het terrarium moet zijn, ik pak de slangen dan met een handschoen of een haak erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:41 



 
Profiel   

Boa's van mijn vriend altijd met haak maar die zijn alle 3 niet te vertrouwen (vooral de man blijft bijten naar alles en iedereen en zelfs naar lucht.)

Mijn eigen vent is rustig maar hapte laatst ook net voor het terug zetten.

Maar ook bij de pythons hebben we verschillende karakters.
Bij de tijgers 1 heel lief, 1 die mogelijk hapt, 1 die nooit heeft gebeten maar wel onder de bodembedeking kruipt en net naast je hand opduikt <<) _O-
Balletjes 2 bijters, 1 die soms bijt, rest (stuk of 10) is redelijk tam.

Nu worden deze dieren alleen met voeren en verschonen gehanteerd indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:29 



 
Profiel   

Vandaag mijn terrarium voor de baardagaam veranderd in een bio-actief terrarium. Ben benieuwd of ik hem goed draaiende kan houden. En anders hebben we in ieder geval de foto's nog :') :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 20:30 



 
Profiel   

Dag dames!
Ik breek even in. Ik heb (nog) niet alle pagina's gelezen.
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in egeltenrec. Heb nog geen ervaring met exoten.
Kan nog niet veel info vinden over huisvesting en verzorging. Komt dit overeen met de witbuikegel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:33 



 
Profiel   

meisje_ schreef
Dag dames!
Ik breek even in. Ik heb (nog) niet alle pagina's gelezen.
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in egeltenrec. Heb nog geen ervaring met exoten.
Kan nog niet veel info vinden over huisvesting en verzorging. Komt dit overeen met de witbuikegel?


Ik weet niet of je Instagram hebt maar ik kan je in contact brengen met iemand die mij ook geholpen heeft! Ik heb er zelf een maar zij weet er een stuk meer vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:54 



 
Profiel   

meisje_ schreef
Dag dames!
Ik breek even in. Ik heb (nog) niet alle pagina's gelezen.
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in egeltenrec. Heb nog geen ervaring met exoten.
Kan nog niet veel info vinden over huisvesting en verzorging. Komt dit overeen met de witbuikegel?


Je zou Fenrir een berichtje kunnen sturen. Ik heb de mijne bij haar vandaan. Echt geweldig diertje is het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:56 



 
Profiel   

LaCiega schreef
meisje_ schreef
Dag dames!
Ik breek even in. Ik heb (nog) niet alle pagina's gelezen.
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in egeltenrec. Heb nog geen ervaring met exoten.
Kan nog niet veel info vinden over huisvesting en verzorging. Komt dit overeen met de witbuikegel?


Je zou Fenrir een berichtje kunnen sturen. Ik heb de mijne bij haar vandaan. Echt geweldig diertje is het.


Oh ja! Ze zit ook op bokt, even vergeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:58 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
LaCiega schreef

Je zou Fenrir een berichtje kunnen sturen. Ik heb de mijne bij haar vandaan. Echt geweldig diertje is het.


Oh ja! Ze zit ook op bokt, even vergeten :+


:+ lol.
Haar site vind ik ook altijd wel leuk om te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 19:06 



 
Profiel   

Ik zal haar opzoeken op bokt!
Wat is haar site?
Thnx voor zover al dames! Ik vind t echt geweldige beestjes voor te zien maar wil me graag heeeuuul goed inlezen.

Ps foto's van die van jullie graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 20:05 



 
Profiel   

meisje_ schreef
Ik zal haar opzoeken op bokt!
Wat is haar site?
Thnx voor zover al dames! Ik vind t echt geweldige beestjes voor te zien maar wil me graag heeeuuul goed inlezen.

Ps foto's van die van jullie graag :D


Zie hier:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 20:28 



 
Profiel   

Ohh <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 20:31 



 
Profiel   

Gisteren een nieuwe slang erbij gehaald..... nr 2 en een man..... toekomstige partner voor mijn dame.
Eerst maar flink groter groeien en volwassen worden......
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 06:51 



 
Profiel   

Wat een mooi beestje!
Al vind ik ze zo klein een beetje eng uitzien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 10:40 



 
Profiel   

Wendy_Komen; ziet er leuk uit! Het in leven houden lijkt me ook niet echt gemakkelijk. :')

Sandorra, mooi. :j Hoe ziet je andere slang eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 10:41 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is de dame en dis toekomstige partner :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 11:53 



 
Profiel   

Zo vind ik ze liever uitzien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 20:21 



 
Profiel   

Hoi! Mag ik mij melden? :D

Al tijdje geïnteresseerd in de 'ongewone' huisdieren, maar buiten mijn papegaaitje had ik nog niet echt iets bijzonder in huis. Onlangs nog eens naar de reptielenbeurs geweest, gewoon om rond te kijken. Mijn vriend heeft vroeger wel een heleboel spinnen en slangen gehad, maar aangezien het beetje uit de hand liep, toen alles verkocht. Nu begon het weer te kriebelen voor iets kleins en tadaa.. thuisgekomen met een orchid mantis :+ Ik vond hem/haar ook wel super gaaf. Meet Momo!
[ img ]
[ img ]
Gekocht als L2, inmiddels (zie laatste foto) L3. Potje was uiteraard tijdelijk, op aanraden van de verkoper ook en om te zien dat ze zeker voedsel vond. Inmiddels is ze verhuisd naar haar terrarium. :) Hele brakke foto's, maar ze is nog zo inieminie dat die gsm maar niet wilt scherpstellen.

Bij de aankoop van ons terrarium is die bij het transport helaas beschadigd. Nu mogen we de oude houden en krijgen we een nieuwe. De oude is perfect bruikbaar, dus rarara... ja, vriendlief wil nog een insectje/spinnetje erbij :')

Zelf ben ik ook aan het kijken om een eigen reptieltje aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de Eurydactylodes Agricolae/Vieillardis. Zulke leuke beestjes! Alleen best zeldzaam, dus hoop eentje eventueel op Hamm aan te kunnen schaffen binnen een paar weken. Lang zitten twijfelen tussen crestie, gargoyle of deze soort. Maar ik vind het juist leuk dat ze zo klein zijn en qua verzorging komen ze goed overeen. Dus ik denk dat ik beslist heb.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 248 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 267  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen