Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 267  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

 
Profiel   

Door het topic [BB] Apart huisdier? ben ik heel benieuwd geworden naar jullie huisdieren die niet iedereen heeft.
Maakt niet uit wat voor iets.of het nou een mier of een tijger is (oke,wel een heel raar voorbeeld maargoed) al het 'raars' is welkom.

Ikzelf heb in mn aquarium een paar marmerkreeften zitten.
[ img ]

En ik heb ook zebraslakken.
[ img ]

[ img ]

Oke dit is niet heel bijzonder.maar het zijn wel leuke beesten om naar te kijken. Verder heb ik gewoon guppen,bodemvissen en dan nog een dier dat niet in het water leeft:een hamster.

Ik ben benieuwd naar jullie diertjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:32 



 
Profiel   

vogelspinnen en schorpioenen...

denk dat de meeste mensen dit wel bezondere diertjes vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:37 



 
Profiel   

Ik heb 3 rivierkreeftjes zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:40 



 
Profiel   

Mijn man.. Of telt dat niet? :-P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:41 



 
Profiel   

kvika schreef
Mijn man.. Of telt dat niet? :-P


_O- Ik zat net te denken... Ik heb een gorilla die ik getraind heb om mijn avondeten te maken! :j

Ik ga volgen, vind dit altijd wel leuk :) Ik heb maar normale gerbils.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:46 



 
Profiel   

kvika schreef
Mijn man.. Of telt dat niet? :-P


Wat denk je zelf?.....natuurlijk telt die mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:49 



 
Profiel   

En ja vogelspinnen en schorpioenen vind ik ook altijd geweldig om te zien.
Rivierkreeftjes ook!
Vind dat soort dieren echt geweldig om naar te kijken.

Maar gerbils vind ik ook nog redelijk ongewoon hoor.ken maar een iemand die ze heeft. Hebben die nou nog veel extra verzorging nodig?lijken me leuken dieren om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:53 



 
Profiel   

Nee gerbil is niks bijzonders qua verzorging, je moet alleen zorgen dat ze kunnen graven en daar ontbreekt het nogal eens aan.

Hier verder niet zoveel bijzonders, een Duitse Dog maar uiteindelijk is dat ook gewoon een hond :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:57 



 
Profiel   

Nuh, vrijwel geen speciale verzorging hoor :)
Ze eten en drinken heel weinig en hebben dus ook weinig ontlasting. Ik hoef maar eens per 1,5 - 2 maand te verschonen. Vaker wordt ook afgeraden omdat ze vaak hele gangenstelsels graven en onderhouden, het is natuurlijk fijner voor ze als ze die een beetje kunnen behouden.

Het is in het begin wel een investering heb ik gemerkt, maar daarna heb je er nauwelijks omkijken naar (financieel dan). Kooi was vrij duur, ze hebben een diepe glazen bak nodig voor het graven (want anders valt alles eruit), een laag van zeker 10 cm met een goede bodembedekker die een beetje geschikt is voor gangen in te graven. Dan moet je nog zorgen voor voldoende knaagmateriaal, anders slopen ze de kooi := Gerbils doen 2 dingen: graven en knagen. Graven kan je in voorzien door lekker veel spul te leggen, knagen kan je wilgentakken voor geven, en ook dagelijks een half eierkarton of een wc rol ofzoiets, om te slopen :)

Ze zijn niet zo heel tam, maar wel echt leuk om naar te kijken :) Van mij hoeven ze ook niet zo nodig tam te worden. Ben inmiddels zo ver dat ik ze in de hand kan houden zonder dat ze proberen te ontsnappen, maar oppakken vinden ze nog steeds niet zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 22:58 



 
Profiel   

Oh dat valt nog hartstikke mee! Had verwacht dat je echt op tempratuur moet letten enzo :+ (sorry,heb me nooit in dit diertje verdiept).

Ooit zou ik ze wel willen hebben.maar als het aan mij ligt neem ik een hele dierentuin.haha vind echt heel veel dieren leuk/interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:01 



 
Profiel   

Ik heb wel een panharing in me vijver :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:01 



 
Profiel   

Afrikaanse witbuikegel, zie profiel :)
Maar volgens mij is hier pas geleden nog een topic over geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:04 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Nee gerbil is niks bijzonders qua verzorging, je moet alleen zorgen dat ze kunnen graven en daar ontbreekt het nogal eens aan.

Hier verder niet zoveel bijzonders, een Duitse Dog maar uiteindelijk is dat ook gewoon een hond :P


Maargoed,deze hond kan voor jou heel bijzonder wezen!en daar gaat het uiteindelijk om :D

Jaa fiffill,je egeltje heb ik al wel eens in topics bewonderd.maar dat topic die jij bedoeld is volgens mij het topic waar ik het over had in mijn op.maar dat ging over iemand die vroeg wat ze het beste kon nemen. Dit gaat echt over aparte dieren in het algemeen.

Haha tiny_tiger een panharing?heb ik echt nog nooit van gehoord.


Laatst bijgewerkt door Liesbeth1994 op 06-06-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:08 



 
Profiel   

Nee die bedoel ik niet, was een tijdje geleden. Even kijken of ik hem nog kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:10 



 
Profiel   

Ooh oke. Ben benieuwd welke want heb zelf echt niks terug kunnen vinden met zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:10 



 
Profiel   

Fiffill schreef
Afrikaanse witbuikegel, zie profiel :)
Maar volgens mij is hier pas geleden nog een topic over geweest!



wat een gaaf beest, hoe kom je er aan, want die koop je niet zo even in de dierenwinkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:11 



 
Profiel   

Ja deze [BB] Aparte diersoorten? maar volgens mij bedoelde ik eigenlijk een andere :')

HTM schreef
Fiffill schreef
Afrikaanse witbuikegel, zie profiel :)
Maar volgens mij is hier pas geleden nog een topic over geweest!



wat een gaaf beest, hoe kom je er aan, want die koop je niet zo even in de dierenwinkel.


Bij een fokker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:12 



 
Profiel   

Gevonden! ;) [BB] Bijzondere (huis)dieren, wie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:14 



 
Profiel   

Haha oke thanks.maar is deze niet te oud meer om te reageren?aangezien daar wel eens klachten over zijn over topics omhoog halen.
Maar ik zie wel of deze gesloten word. Bedankt voor het melden in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:14 



 
Profiel   

lies1994 schreef
Oh dat valt nog hartstikke mee! Had verwacht dat je echt op tempratuur moet letten enzo :+ (sorry,heb me nooit in dit diertje verdiept).

Ooit zou ik ze wel willen hebben.maar als het aan mij ligt neem ik een hele dierentuin.haha vind echt heel veel dieren leuk/interessant.


Haha nee hoor. Het leuke aan gerbils is dat het woestijndiertjes zijn en ze dus op grote temperatuurverschillen kunnen anticiperen (40 graden overdag en vrieskou 's nachts).
Ze zijn leuk hoor! Als ik de tv uitzet om iets anders te gaan doen betrap ik mezelf er vaak op dat ik eerst nog een kwartier zit te bekijken hoe ze lekker in de weer zijn met hun gangen enzo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:16 



 
Profiel   

Hahaha geweldig! Ik zal me eigen er toch maar eens in gaan verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:17 



 
Profiel   

Gerbils zijn leuk ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:18 



 
Profiel   

Heb zelf een dweghamster, maar vind die egel echt gaaf.

Ook heeft mijn ex baardagamen gehad.
Gaf ik hen voor zijn verjaardag nadat zijn slang overleden was, en ik bang was dat er weer een slang zou komen, en ik als de dood voor slangen ben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:25 



 
Profiel   

Kijk,daar is over na gedacht :P

ergens in den haag heb je een hele grote dierenwinkel die ook reptielen enz. verkoopt. Kon daar echt de hele dag naar die dieren (ook baardagamen) kijken.

Tip vd dag voor reptielen liefhebbers! Weet alleen even de naam niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:32 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft twee baardagamen, zo'n leuke beesten! En ook mooi om te zien :) Hij heeft ook nog een regenboogboa, zou zelf ook wel zulke huisdieren willen maar daar is mijn moeder het niet zo mee eens :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-12 23:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 267  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen