Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:24

Oh zou wel mooi zijn, wil wel wat imago's in de bak O:) maar alle begrip als je versturen niet ziet zitten hoor.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:53

Zou ik me even moeten inlezen over verzenden, maar als het theoretisch kan vind ik het geen probleem.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:56

Wendy_Komen schreef:
Zou ik me even moeten inlezen over verzenden, maar als het theoretisch kan vind ik het geen probleem.


Als het moest lukken zou ik dat echt super vinden, laat maar weten dan wat je ervoor moet hebben :) als het teveel stress oplevert voor de beestjes, geen probleem om het niet te laten doorgaan he.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:26

Moet het eerst even wat warmer worden in de nacht ;)

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:52

Zo knap <3
Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:55

Ze zijn echt zoo leuk <3 en je bak is echt mooi ingericht. Hoop je ook op nakweek?

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:49

Nu een maand geleden gekocht. Blijf het prachtig vinden!!
Afbeelding

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:16

Heel erg mooi!!! Compleet met beplanting gekocht?

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:26

Dank je!
Ja, tweede hands, en is oorspronkelijk gemaakt door Frogs and More uit Zwolle.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:16

Fatbob's exotics heeft een speciale actie met terrariums en kurk.
Zie facebook voor meer info.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:19

Wij zijn morgen in het westen van het land, weet iemand nog een grote dierenwinkel in de omgeving van Amsterdam waar je voor een normale prijs warmtelampen kunt kopen? Die hebben we namelijk niet in Drenthe..

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:01

Ik lees hier al een tijdje mee maar heb volgens mij nog nooit gepost. Wij hebben sinds gisteren 2 koningspythons. Vroeger heb ik altijd een volwassen wildkleur dame gehad. Deze is destijds bij een ex blijven wonen. Na een aantal jaren regiusloos begon het toch weer te kriebelen.

In maart kochten we een jonge enchi genaamd Roky en toen Lemmy (een van onze hamsters) overleed dachten we na over wat we wilden doen met het terrarium als Vinnie (de andere hamster) ook zou overlijden. Het idee was al snel een 2e koningspython en ik zou deze mogen uitzoeken.

In mijn enthousiasme ben ik al snel gaan kijken naar wat ik eventueel zou willen. Vervolgens kwam ik geheel per ongeluk deze knappe man tegen en kon ik hem niet meer uit mijn hoofd zetten. De rest van het verhaal is wel duidelijk :+

Ludwig is een mannetje van bijna een jaar oud met 4 (of misschien toch maar 3) bijzondere zichtbare speciale kleuren/patronen. Hij hreft de volgende morphs: Banana, spider, clown en hoogstwaarschijnlijk ook yellowbelly gezien zijn oranje kleur en de leuke stippen op zijn kop die daardoor veroorzaakt kunnen zijn. Echter is yellowbelly een zeer lastig fenotype om te herkennen en heeft hij 50% kans op dat gen. Dit is dus niet helemaal zeker.

Al met al een bijzondere slang met een bijzonder kleurtje :D

Ik ben zo blij als een kind en zo trots als een pauw!

Wij noemen onze dieren altijd naar overleden muzikanten. Deze hebben we Ludwig genoemd. Deze slang kwam er voor mij en mijn naam is Elise :D Für Elise dus..

Hier een foto van Roky (onze Enchi) en eentje van Ludwig (foto van de kweker want we willen hem nu nog niet lastig vallen en rustig laten wennen.


Afbeelding


Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:36

Wat een knapperds, veel plezier ermee!

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:08

Wat een prachtig diertje, pas alleen wel op de gezondheid ivm de spider morf :( Veel neurologische aandoeningen zitten daarin helaas

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:39

Anke98 schreef:
Wat een prachtig diertje, pas alleen wel op de gezondheid ivm de spider morf :( Veel neurologische aandoeningen zitten daarin helaas


Ik ben inderdaad bekend met spiders. Deze vertoont nog 0 tekenen van een wobble, maar je houdt natuurlijk het risico dat hij toch nog wel flink gaat wobblen.

Echter zitten er in de vorige clutches van zijn moeder geen zichtbare wobblers bij (ook niet welke het licht doen) en toont hij ook nog niks. Wel blijft het een gokje natuurlijk. Echt ernstige wobblers zie je niet zo heel vaak, maar het kan zijn dat we pech hebben en dat hij het wel gaat doen. We gaan het zien!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:09

Mijn vriend heeft ook eentje met wobbler. Mee overgenomen met een rack toendertijd. Daarna heb ik hem gezegd in een terrarium te doen zodat ie minder naar boven hoefde te kijken zegmaar, en het verschil is echt enorm! Nu was het ook geen extreme wobbler gelukkig maar wel blij dat de verhuizing geholpen heeft. Ik heb hem scheve dirk genoemd :Y)

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:32

Mijn ervaring is juist het tegengestelde :D Een vriend van mij had een wobbler in een terrarium zitten. Is daarna wat hobbymatig gaan kweken en heeft een racksysteem opgezet. Wobbler ging ook mee on het rack en je zag er niks meer aan.

Zal natuurlijk ook wel per slang verschillen. Als ze ietwat gestresst zijn zie je dat direct terug en met huisvesting kun je voor een spider heel veel doen. Voor ieder ander dier natuurlijk ook, maar bij een spider met licht tonende wobble zie je direct resultaat!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:39

Oh wat bijzonder is dat! Maar dat denk ik dus ook, zodra je de meest optimale omgeving kan creëren zal de stress verdwijnen of afnemen en dus minder gaan doen. En dat is natuurlijk voor iedere slang anders inderdaad!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:45


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:48

Wat een schatje zeg <3

Hier happy, want mijn in februari gekochte ex breeder python had al die tijd nog niet gegeten... Van het weekend eindelijk weer gelukt!
Pfoehh wat kun je daar dan blij om zijn zeg, na 4 maanden weigeren :Y)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:51

Wat een stress moet dat geven zeg. := Daar had ik bij mijn haakneus ook schrik voor, je hoort dat het soms slechte eters kunnen zijn. Nu, die van mij eet alles wat los en vast zit... :+

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:02

Wat een schatje <3

Haakneusje he? Die zou ik er stiekem erg graag bij willen. Kijk enkel wat op tegen het voeren van muisjes.

@Saskia: pfoe, 4 maanden niet gegeten :\ ik zou dood ongerust zijn! Wel een hele opluchting voor jou waarschijnlijk.


Hier alles nog steeds ok met de 'speciale huisdieren'. Eén van de axolotl's was bijna twee weken verstopt, als ze verstopt zijn zweeft hun achterwerk omhoog. Komisch en zielig tegelijkertijd :P gelukkig is de verstopping over en is hij weer happy.

Varaantjes nog steeds best buddies <3 en ze groeien als kool

Afbeelding


Hun eten is eindelijk uitgekomen, meer dan tien Congolese rozenkevers :D hopelijk gaan die nu flink voortplanten, hebben ze weer wat lekkers. De kevertjes zijn wel echt mega schattig. En brommen echt heel luid.

Afbeelding


Mijn Triops eitjes zijn ook uitgekomen <3 na wat uitval bij de kleintjes (mm's groot) nu 8 mooie grote Triops. Ze zijn zich alweer aan het voortplanten (je ziet de rode eitjes in de hoek liggen). Eentje heb ik in de vijver gedaan, benieuwd of die daar ook voor nageslacht gaat zorgen (het zijn Belgische, inheemse Triops!)

Afbeelding


En het leukste nieuws, sinds enkele maanden hebben we een nieuw fretje, nadat Mormel (ons eerste fretje) vorig jaar overleden is... Het is een dametje van 2,5 jaar oud uit de opvang, ze heet Thelma :+:

Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:30

Och wat lief <3
Leuk al dat nieuw jong grut ook!

Staan haakneusjes ook bekend voor het slechte eten?
Ballpythons wel blijkbaar, in de dierenwinkel had een medewerker eentje die had 8 maanden geweigerd :=

De mijne was dus een ex breeder, altijd in een rack gezeten. Hier ineens in een huiskamer, geen voortplanting meer :Y) en gewoon flink wennen aan alles.
Maakte me redelijk zorgen ja, maar al die tijd is hij niet gek veel afgevallen en is er goed uit blijven zien dus had goede hoop dat hij snel zou pakken. Gelukkig gedaan dus!

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:46

Hier is het met spanning afwachten of er eieren komen of ik gefopt wordt.

Madam is meer dan een goede eter, dus vetjes zouden niet raar zijn.

Maar ze heeft minimaal 2 x gelockt gelegen met haar bak genoot een striped man corn. Zelf is ze wildkleur corn. De 1e x gelockt is nu iets van 65 dagen geleden, de 2e keer een maand geleden. Ze ligt nu in verveling dus over een dag of 10 weten we of ze eieren heeft ov iets te veel vetjes.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:16

Even een upje.

Ik wil me graag oriënteren voor een slakkenskink. Algemene informatie is natuurlijk op Google wel te vinden maar ik vroeg me af of iemand hier persoonlijk ervaring heeft? En wat is de 'verkrijgbaarheid'? Ze zijn namelijk niet duur, maar ik denk niet dat ze veel verkocht worden? Of zijn ze tijdens bepaalde seizoenen meer beschikbaar?