Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:49

@barbaraNova dit was nog van het ongeluk in september. De breuk is nog helend dus hij moet het rustig aan doen, maar hopenlijk is het nu wel klaar.

@Kanji91 zou goed kunnen. Mocht je het leuk vinden de honden hebben insta Anukas_Lilly.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:48

Stil hier.

Nog 7 dagen en dan is de beurs in houten weer.

Ik heb nu bugetts kikkers, en ze zijn zo leuk :') al 3x in mijn vinger gehangen :+

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:04

Het is zeker stil hier.

Ik kan alleen zeggen nu het weer warm wordt begint mijn mierenkolonie weer wakker te worden en te groeien. Ze eten en drinken echt best wel veel.

Vanwege de warmte heb ik geregeld dat ze nu extra water hebben in een soort bakje met watjes, omdat het water te snel verdampt.

Verder hoop ik dit jaar de grote soldaten in mijn kolonie te krijgen. Ik heb al soldaten(majors), maar je hebt ook de grote soldaten(super majors) en die zou ik echt graag willen. Gewoon omdat ik ze mooi vind.

@cherell0, Die kikkers zijn toch niet zo heel groot? Of ik moet de verkeerde nu voor me hebben. En ja ik weet dat bijna alles met een mond kan bijten.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:18

Ze zijn inderdaad niet heel groot, maar erg defensief.
De meeste kennen ze van het piepende geluid wat ze maken en opgeblazen lopen als verdediging.Afbeelding
De foto is net na aankomst, uiteraard zitten ze zo nu niet.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:43

Is die naam correct? Bugetts? Vind daar niks op namelijk

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:45

Latijnse naam is Lepidobatrachus laevis
Vergat bij de andere een D budgetts frog

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:20

Iemand nog in houten geweest ?

Mijn lijst van aankopen (meeste van mijn leverancier)

+/- 100x Armadillidium vulgare magic potion (japan)
+/- 50x Cubaris sp. panda king
10× Mesobuthus eupeus
10× Kaloula pulchra
20× Microhyla pulchra
10× Rhacophorus leucomystax
10× Rana livida
10× Gecko auratus
1.1 Pachyuromys duprasi (niet geplanned maar kon het niet laten.)
50x bevrore muis.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:36

Aangezien hier ook een aantal mensen zijn die pissebedden houden: zou 30x30 cm bodem voldoende zijn voor een groep? Of groeien ze hier in no time uit? Ik ben er nog niet helemaal aan uit maar ik zou graag een Cubaris soort willen houden.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:52

Wispeltuur schreef:
Aangezien hier ook een aantal mensen zijn die pissebedden houden: zou 30x30 cm bodem voldoende zijn voor een groep? Of groeien ze hier in no time uit? Ik ben er nog niet helemaal aan uit maar ik zou graag een Cubaris soort willen houden.


30x30 is een minimale maat voor een groep van 10.
Als je dus echt wil kweken zou ik groter gaan.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:53

Hoi iedereen :)

Ik heb een aardige collectie met ongewone (en gewone) huisdieren en ik heb nu een exo terra nano tall (20×20×30) leegstaan. Is er ook een reptiel/insect die hierin gelukkig kan worden? Ik heb al Afrikaanse reuzenslakken, springspinnen en orchidee bidsprinkhanen. Dus die vallen af :D Ik zat zelf te denken aan kleinblijvende (boom)kikkers, maar ik hoorde dat de juiste verzorging best moeilijk is? Plus als ze ouder worden zal er een groter verblijf moeten komen. Wie heeft leuke ideeën? :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de springspinnen heb ik momenteel niet. Wel van hun verblijven :D

Afbeelding


En het terrarium waar het om gaat:

Afbeelding

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:54


Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:41

Wandelende tak is niet echt mijn type dier :+ had ik misschien even moeten vermelden _O-

Toch bedankt voor je idee :))

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:29

cherell0 schreef:
Wispeltuur schreef:
Aangezien hier ook een aantal mensen zijn die pissebedden houden: zou 30x30 cm bodem voldoende zijn voor een groep? Of groeien ze hier in no time uit? Ik ben er nog niet helemaal aan uit maar ik zou graag een Cubaris soort willen houden.


30x30 is een minimale maat voor een groep van 10.
Als je dus echt wil kweken zou ik groter gaan.


Kweken zou leuk zijn maar is niet de insteek. Een vriend had nog een bakje over en ik wil het opknappen zodat het een mooi stukje regenwoud word. Het zou leuk zijn om er meer in te houden dan alleen spingstaartjes. :+

Het zou jammer zijn als pissebedden niet echt een optie zijn maar het geeft niks. Plantjes zijn ook leuk.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:33

Djoena schreef:
Hoi iedereen :)

Ik heb een aardige collectie met ongewone (en gewone) huisdieren en ik heb nu een exo terra nano tall (20×20×30) leegstaan. Is er ook een reptiel/insect die hierin gelukkig kan worden? Ik heb al Afrikaanse reuzenslakken, springspinnen en orchidee bidsprinkhanen. Dus die vallen af :D Ik zat zelf te denken aan kleinblijvende (boom)kikkers, maar ik hoorde dat de juiste verzorging best moeilijk is? Plus als ze ouder worden zal er een groter verblijf moeten komen. Wie heeft leuke ideeën? :)


[ [url=m/OoyoUa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VgrGFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gWeTUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto's van de springspinnen heb ik momenteel niet. Wel van hun verblijven :D

[ [url=m/I8OHWU.jpg]Afbeelding[/url] ]


En het terrarium waar het om gaat:

[ [url=m/RcoDxV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben bang dat (boom)kikkers niet passen in dit soort bakjes dan moet je toch echt aan iets behoorlijk wat groters denken. Ook als opgroei bakje is dit veel te krap.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er niet veel dieren zijn die je gelukkig maakt met zo een bakje. Zoals je zelf al zegt een bidsprinkhaan of springspin misschien.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 08:58

Wispeltuur schreef:
Djoena schreef:
Hoi iedereen :)

Ik heb een aardige collectie met ongewone (en gewone) huisdieren en ik heb nu een exo terra nano tall (20×20×30) leegstaan. Is er ook een reptiel/insect die hierin gelukkig kan worden? Ik heb al Afrikaanse reuzenslakken, springspinnen en orchidee bidsprinkhanen. Dus die vallen af :D Ik zat zelf te denken aan kleinblijvende (boom)kikkers, maar ik hoorde dat de juiste verzorging best moeilijk is? Plus als ze ouder worden zal er een groter verblijf moeten komen. Wie heeft leuke ideeën? :)


[ [url=m/OoyoUa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VgrGFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gWeTUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto's van de springspinnen heb ik momenteel niet. Wel van hun verblijven :D

[ [url=m/I8OHWU.jpg]Afbeelding[/url] ]


En het terrarium waar het om gaat:

[ [url=m/RcoDxV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben bang dat (boom)kikkers niet passen in dit soort bakjes dan moet je toch echt aan iets behoorlijk wat groters denken. Ook als opgroei bakje is dit veel te krap.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er niet veel dieren zijn die je gelukkig maakt met zo een bakje. Zoals je zelf al zegt een bidsprinkhaan of springspin misschien.

Dank je wel :) dan komt er gewoon nog een springspin bij :j

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:18

Djoena schreef:
Wandelende tak is niet echt mijn type dier :+ had ik misschien even moeten vermelden _O-

Toch bedankt voor je idee :))


Ik vind zelf de kakkerlakken (dubia's) helemaal geweldig :D worden beschouwd als voedseldieren, maar ik heb ze in een leuk ingericht terrarium en hun gedrag is zo schattig. Of een leuke miljoenpoot?

Afbeelding

Afbeelding

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:57

Miljoenpoten hebben meer diepte nodig.

Een echte spin zou kunnen maar veel keus is er inderdaad niet.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:59

Wispeltuur schreef:
Kweken zou leuk zijn maar is niet de insteek. Een vriend had nog een bakje over en ik wil het opknappen zodat het een mooi stukje regenwoud word. Het zou leuk zijn om er meer in te houden dan alleen spingstaartjes. :+

Het zou jammer zijn als pissebedden niet echt een optie zijn maar het geeft niks. Plantjes zijn ook leuk.


Een klein groepje zou wel kunnen , maar op een bepaald moment zal je moeten gaan selecteren en verkopen (en om te verkopen raad ik aan om een niet veel voorkomende soort te kiezen anders kom je er niet of nouwelijks vanaf.)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:26

Solleke_Noah schreef:
Djoena schreef:
Wandelende tak is niet echt mijn type dier :+ had ik misschien even moeten vermelden _O-

Toch bedankt voor je idee :))


Ik vind zelf de kakkerlakken (dubia's) helemaal geweldig :D worden beschouwd als voedseldieren, maar ik heb ze in een leuk ingericht terrarium en hun gedrag is zo schattig. Of een leuke miljoenpoot?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ook een leuk idee, dank je wel :D

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:07

Ik zit te twijfelen om mijn ballpythons weg te doen, ik wist dat ze niet heel actief waren maar dat ze echt totaal bijna nooit ook maar iets bewegen had ik dus weer niet verwacht....(heb geen zin hier nog iets van 15 jaar naar te kijken) Dus mocht iemand interesse hebben? 1 man uit 2022 april en een vrouw uit 2022 augustus als ik me niet vergis, eventueel met nieuw zwart OSB terrarium van 120 x 50 x 50 en een OSB terrarium tweedehands van 100 x 50 x 50...prijs is bespreekbaar

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:49

Ik heb voor de lief hebber nog een zo goed als nieuw terrarium staan waar ik afstand van wil doen. Alleen pur op de achterkant als begin van de achterwand. 45x45x90. Richtprijs is rond de 45 euro

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 04:02

Houten beurs komt er weer aan.

prutsmuts nog iemand een boodschappenlijst of gewoon als bezoeker ?

Ik sta zoals altijd weer bij fatbobs "op" de tafel.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:24

Wie zien we volgende week weer op de beurs ?

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:22

Wie heeft er nog iets leuks/moois gekocht op de beurs in Houten?

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:33

36 baby gutjes :') :+ verder niets al stonden er wel wat leuke/interesante beestjes.

Robert 20 schildpadjes (2 soorten)