Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 88 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Welsh Corgi?

 
Profiel   

Jake is zoooooo cute <3

Het is hier ook zo hard aan het puppy kriebelen :o Het is nu echt niet de moment, maar ik hoop toch binnen een jaar of 2 echt mijn eerste eigen hond te hebben. O:) En mijn vriend is al op de hoogte dat dat 100% zeker terug een Cardigan zal zijn. Maar eerst dan een fijn (huur)huisje zoeken met een tuinje en uiteraard een job vinden na mijn afstuderen deze zomer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:45 



 
Profiel   

Zo cute al die puppy's <3 . Mazzel gaat ook super hard, hij is dan ook alweer 8 maanden.
Gister zijn we geslaagd voor ons puppycursus examen *\o/* .
Uiteraard gaan we door voor het vervolg.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:20 



 
Profiel   

Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:27 



 
Profiel   

Jackytje schreef
Jake is zoooooo cute <3

Het is hier ook zo hard aan het puppy kriebelen :o Het is nu echt niet de moment, maar ik hoop toch binnen een jaar of 2 echt mijn eerste eigen hond te hebben. O:) En mijn vriend is al op de hoogte dat dat 100% zeker terug een Cardigan zal zijn. Maar eerst dan een fijn (huur)huisje zoeken met een tuinje en uiteraard een job vinden na mijn afstuderen deze zomer.

Blij dat ik niet als enige de puppy kriebels alweer heb _O-
Jarv heeft zondag zo heerlijk met een cardi pupje gespeeld <3 Het lijkt me zo fijn om over een paar jaar een tweede erbij te hebben <3 Maar ja, eerst maar een huisje en een baan vinden _O-


Cavalia schreef
Zo cute al die puppy's <3 . Mazzel gaat ook super hard, hij is dan ook alweer 8 maanden.
Gister zijn we geslaagd voor ons puppycursus examen *\o/* .
Uiteraard gaan we door voor het vervolg.

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd! *\o/* Wat groeien ze hard he <3


Cavalia schreef
Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?

Wij hebben ook agility gedaan. Totaal geen probleem met de lage sprongen, al zijn we momenteel ermee gestopt omdat ik het niet bij kan benen. Het paste niet meer in mijn werkschema, maar ook lichamelijk heb ik er momenteel nog wat meer moeite mee. Online volg ik een aantal corgis die agility doen zonder problemen. Goede voorbereiding, warming up - cooling down, begeleiding, etc. In de toekomst lijkt het me leuk om het weer op te pakken, maar voor nu nog maar even rust daarin :=

Wij fietsen momenteel nog altijd veel (ongeveer 3x per week 5,5 kilometer in draf naast de fiets), deden dit jaar voor het eerst echt actief aan lure coursing, en Jarvis zwemt wekelijks een half uur in het hondenzwembad.
[ img ]


Hier genieten we momenteel volop van de herfst *\o/*
Lekker met een vriendin op pad geweest om haar te helpen met het maken van foto's. Lekker gewandeld in het bos afgelopen zaterdag, en gisteren bij haar in de stad. Leuke plekjes gevonden om foto's te maken, en ze heeft zelfs analoog nog foto's kunnen maken van Jarv <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Deze heeft ze onder andere afgelopen zaterdag gemaakt <3
[ img ]

En deze is van gisteren :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:45 



 
Profiel   

Cavalia schreef
Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?


Mijn honden lopen allebei actief in de Obedience. Daarnaast doe ik ook af en toe speuren en begin ik met Harley binnenkort met schapendrijven. Clooney vindt dat ook erg leuk, maar die is wat heftig op de schapen, dus voor mij om het mee te leren is Harley beter. Als ik het zelf een beetje onder de knie heb, mag Clooney ook.

Verder hebben de heren pasgeleden een fotoshoot gehad;
[BB-ITP] Clooney & Harley in de herfst

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 11:18 



 
Profiel   

Niet echt "sport" maar wel werk, mijn corgi helpt bij ons echt met koeien verplaatsen etc., de oorspronkelijke taak dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 12:38 



 
Profiel   

Ik doe flyball en agility met Rea.
Met een goede opbouw en begeleiding kan het echt wel. Juist sporten zorgt ook voor een goede spieropbouw.

Wat een mooie foto's Marinda! Op die laatste foto lijkt het net of ik naar Rea kijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 13:01 



 

Cavalia schreef
Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?


Onze eerste corgi heeft haar hele leven agillity gedaan ! Geen problemen mee gehad was wel op zeer amateuristisch niveau overigens, mijn moeder heeft een trainingsveld waar altijd een parcoursje opstond en die werd dan een paar x per week voor de lol met haar gelopen. Mocht eigenlijk de naam agility niet dragen. Maar ze heeft nooit geen fysieke klachten daarvan gehad.

Wel ooit een corgi gehad die trappen kon lopen en die heeft wel een hernia gekregen (en is daaraan overleden). Maar die hond was bij ons sowieso al aan z’n tweede leven begonnen en wilden ze al jaren eerder in laten slapen wegens gedragsproblemen.

Pavlov staat heerlijk aan het begin van haar puberteit is nu iets meer dan 4 maanden en is constant in de weer met grenzen aftasten. Hyper dat ze is ook, haar broertjes zijn echt vele malen rustiger. Maar pav rent gerust 2 uur aan 1 stuk door rondjes in de huiskamer, haha.
[ img ]
Klein gekkie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 09:06 



 

Ikke89 schreef
Cavalia schreef
Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?


Mijn honden lopen allebei actief in de Obedience. Daarnaast doe ik ook af en toe speuren en begin ik met Harley binnenkort met schapendrijven. Clooney vindt dat ook erg leuk, maar die is wat heftig op de schapen, dus voor mij om het mee te leren is Harley beter. Als ik het zelf een beetje onder de knie heb, mag Clooney ook.

Verder hebben de heren pasgeleden een fotoshoot gehad;
[BB-ITP] Clooney & Harley in de herfst


Prachtige foto’s !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 09:08 



 
Profiel   

Welke borstel gebruiken jullie om te kammen?
Bob verhaart echt verschrikkelijk, maar als we hem kammen lijkt z’n haar er niet echt af te komen, maar als we m een keer aaien ligt heel het huis vol :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 11:27 



 
Profiel   

Herderskam met langere pinnen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:14 



 
Profiel   

Heel soms een herderhark, maar eigenlijk borstel ik nooit. Als de rui goed doorzet, wassen en met de waterblazer/fohn en bijna alle haren zijn weg.

Rea heeft trouwens hele nette rui-periodes. Corgi glitter het hele jaar door ken ik eigenlijk niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 18:34 



 
Profiel   

Wij doen het met een kam en een furminator voor honden.
Deze haalt fijn de onderlaag weg.
Daarnaast gaat mira ook in de periode meestal een keertje naar de honden salon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 19:04 



 
Profiel   

Ja ik heb dus een furminator en eentje met langere dingen, maar helpt dus niet :+

Ja ik wilde dus föhnen, maar dat werd m niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 19:14 



 
Profiel   

Furminator maak je ook de hele vacht mee kapot.

Op aanraden van een trimster gebruik ik deze;
[ img ]

Hoewel we nu gaan proberen of alleen wassen en dan met de waterblazer beter werkt. Clooney maakt razendsnel(als in, ik kam er nu een shetlandpony aan haar uit, volgende week zit het er weer op) nieuwe vacht aan, en hopelijk wordt dat minder door alleen te wassen/blazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:23 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Super leuk.


Ikke89 schreef
Cavalia schreef
Even een vraagje tussendoor. Beoefenen jullie nog een sport met je corgi?

Wij hebben 1 avond in de week gehoorzaamheidscursus en soms gaan we op zaterdagochtend mee naar de duitse herder club (we hebben nog een duitse herder) om te speuren.

Nu wou ik ook wel iets van agility gaan proberen als hij straks een jaar is en goedgekeurd is op röntgen.
Maar ik lees dat dat niet aangeraden wordt voor honden met een langere rug en kortere pootjes. Maar toch zie ik wel regelmatis corgi's agility doen. Wat is jullie mening/ervaringen?


Mijn honden lopen allebei actief in de Obedience. Daarnaast doe ik ook af en toe speuren en begin ik met Harley binnenkort met schapendrijven. Clooney vindt dat ook erg leuk, maar die is wat heftig op de schapen, dus voor mij om het mee te leren is Harley beter. Als ik het zelf een beetje onder de knie heb, mag Clooney ook.

Verder hebben de heren pasgeleden een fotoshoot gehad;
[BB-ITP] Clooney & Harley in de herfst


Prachtige foto's zeg!!


Ikke89 schreef
Furminator maak je ook de hele vacht mee kapot.

Op aanraden van een trimster gebruik ik deze;
[ [url=m/UIWSZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoewel we nu gaan proberen of alleen wassen en dan met de waterblazer beter werkt. Clooney maakt razendsnel(als in, ik kam er nu een shetlandpony aan haar uit, volgende week zit het er weer op) nieuwe vacht aan, en hopelijk wordt dat minder door alleen te wassen/blazen.


Ik gebruik ook de linker. Inmiddels hebben wij een robotstofzuiger om alle corgi glitter (en Duitse herder glitter -O- ) te verzamelen. Beste aanschaf ooit! *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 08:29 



 
Profiel   

Citaat
Ik gebruik ook de linker. Inmiddels hebben wij een robotstofzuiger om alle corgi glitter (en Duitse herder glitter -O- ) te verzamelen. Beste aanschaf ooit! *\o/* <3


Ohhh een robotstofzuiger staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:26 



 
Profiel   

Jaa in m’n nieuwe huis komt er ook zo’n ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:37 



 
Profiel   

Wat een geluk hebben wij met mira dan. Zij heeft in het najaar vaak 2 weken dat ze echt glitters uitlaat en in het voorjaar een aantal weken afgelopen jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 10:54 



 
Profiel   

Hoe zijn jullie Corgi’s oud en nieuw door gekomen?

Jake goed, die lag rustig te chillen om 12 uur, maar hij is nog jong dus wie weer is het volgend jaar anders.

Jake heeft de puppycursus afgerond en mag volgende week naar de A cursus *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 08:34 



 
Profiel   

Clooney heeft gelukkig de hele avond geslapen. Alleen buiten plassen in de avond vond hij niet zo leuk.
Harley heeft van 18:00u-03:00u constant stress gehad. Blaffen, hijgen, zich geen houding weten te geven. Liet zich wel afleiden, maar ik kan hem slechts 8u lang bezig houden. Hij was op een gegeven moment uitgeput. Daar ga ik met de dierenarts voor overleggen dat hij volgend jaar medicatie krijgt. Ik was echt bang dat hij een hartstilstand zou krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 10:16 



 
Profiel   

Bob heeft tot 23:30 nog vrolijk buiten rond gehobbeld. Vond knallen zowel voor als achter huis niet heel Chill, maar uitte zich meer in rondjes lopen dan doodsbang.

Ik duim dat het volgend jaar met zo is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 11:14 



 
Profiel   

Rea geeft er niets om. Die heeft lekker liggen slapen binnen. Cookie helaas wel heel erg bang. Met medicatie en een goede voorraad lekkere dingen was het redelijk te doen. Wel rolluiken dicht, TV aan etc. Ik denk dat we volgend jaar weg gaan met oud en nieuw. Zo is vieren toch ook niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 12:27 



 
Profiel   

Bruce is elk jaar erg bang. Heeft standaard zijn thundershirt en medicatie en dan is het te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 15:14 



 
Profiel   

Tooske schreef
Bruce is elk jaar erg bang. Heeft standaard zijn thundershirt en medicatie en dan is het te doen.


Welke medicatie heb je voor Bruce?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 16:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 88 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen