Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:19

Er worden nog wel eens een soort keuringen georganiseerd door locale honden scholen voor 'Ras en Stamboekloze honden' daar kun je wel aan meedoen met een gecastreerde reu.
Ik weet dat die dagen in Nieuwegein een paar keer georganiseerd zijn. Of ze dat tegenwoordig nog doen (ivm Corona) weet ik niet.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 01:11

Tova schreef:
Gaan er mensen naar de club match van de wccn?

Ik ga waarschijnlijk wel, wil met mijn cardigan mee doen, echter is hij wel gecastreerd, is dat een probleem? :o

Heb nog nooit mee gedaan aan de club match en ben benieuwd wat de keurmeester van hem vind, al is hij voor mij de leukste hond die er is.


Ik heb al een hele tijd hier niet gereageerd zie ik. :+
Wij hebben vorig jaar oktober een nestje pups gehad van Bella, daarvan hebben wij Camilla gehouden. Met beide komen wij naar de clubmatch. :) Ruby gaat niet mee , die vind shows lopen niet leuk haha

Camilla
Afbeelding

Bella
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:20

Wij gaan ook mee!
Ik kwam er net pas achter dat we een reis van 2,5 uur voor de boeg hebben...whoops :')
Afbeelding

Alweer druk bezig met showtraining want dat was er natuurlijk niet echt van gekomen :')

Verder gaan we sowieso ook familie van Jarv weer zien. Deze zoon zal aanwezig zijn, en ik meende dat van het nestje van dit jaar ook wat mee zou lopen :D

Afbeelding

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:56

Tijn8 schreef:
Er worden nog wel eens een soort keuringen georganiseerd door locale honden scholen voor 'Ras en Stamboekloze honden' daar kun je wel aan meedoen met een gecastreerde reu.
Ik weet dat die dagen in Nieuwegein een paar keer georganiseerd zijn. Of ze dat tegenwoordig nog doen (ivm Corona) weet ik niet.

Dankjewel voor de tip :)

Leuk dat jullie allemaal mee doen! Ik vind het te ver rijden om alleen te komen kijken, dus ga niet. Heel veel plezier allemaal!

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:11

Ik heb mezelf weer op de wachtlijst gezet bij een fokker :):)
Nu nog het lange wachten :') Maar met wat geluk hebben we er volgend jaar een maatje bij voor Jarv <3

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:26

Ahh wat leuk voor jou en Jarv!

Ik volg dit topic wel al een tijdje maar nog niet gemeld dat ik sinds begin september een Corgi heb!

Een Cardigan teefje geboren op 19 juli <3

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:54

Sebbie! <3 Ik volg jullie op insta :D Heerlijk pupje <3

Het duurt nog wel even voor het ook echt zover gaat zijn. Als alles volgens planning gaat, is de dekking ergens in feb, dan natuurlijk nog duimen draaien dat het ook goed gaat met het verloop van de dracht, én dan ook nog eens 15 weken wachten tot ik 'm kan halen. Maar goed, dan heb ik mentaal ook goed de tijd me voor te bereiden op een tweede _O-

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:23

Wat ontzettend leuk! Puppies <3
Ik lees ook al tijden mee. Ik woon ondertussen weer tijdelijk bij mijn ouders, onze vorige corgi (een Pembroke) is in september ingeslapen, maar sinds afgelopen zaterdag is er weer een nieuwe pup in huis. Een Cardigan reutje, we genieten enorm
Afbeelding

Tigress jij woont in Appelscha? Wij zitten echt vlakbij :D

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:39

Wat een leuke pups. <3 Spannend Tigress wachten op een nieuw maatje voor Jarvis.

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:31

Lien_ schreef:
Wat ontzettend leuk! Puppies <3
Ik lees ook al tijden mee. Ik woon ondertussen weer tijdelijk bij mijn ouders, onze vorige corgi (een Pembroke) is in september ingeslapen, maar sinds afgelopen zaterdag is er weer een nieuwe pup in huis. Een Cardigan reutje, we genieten enorm
[ [url=m/GtOnkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tigress jij woont in Appelscha? Wij zitten echt vlakbij :D

Noohw <3 Knappie! :D

Ja, ik woon in Appelscha sinds dit voorjaar. Hoe dichtbij zit je ongeveer? :D


Galeo schreef:
Wat een leuke pups. <3 Spannend Tigress wachten op een nieuw maatje voor Jarvis.

Ik vind het spannend, maar kijk er tegelijkertijd ontzettend naar uit. Ik heb zelf nog nooit 2 honden gehad (wel 2 in 1 huishouden, maar de andere was dan ook echt van mijn ma :)) ) dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan :D

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:44

Tigress schreef:
Lien_ schreef:
Wat ontzettend leuk! Puppies <3
Ik lees ook al tijden mee. Ik woon ondertussen weer tijdelijk bij mijn ouders, onze vorige corgi (een Pembroke) is in september ingeslapen, maar sinds afgelopen zaterdag is er weer een nieuwe pup in huis. Een Cardigan reutje, we genieten enorm
[ [url=m/GtOnkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tigress jij woont in Appelscha? Wij zitten echt vlakbij :D

Noohw <3 Knappie! :D

Ja, ik woon in Appelscha sinds dit voorjaar. Hoe dichtbij zit je ongeveer? :D


Galeo schreef:
Wat een leuke pups. <3 Spannend Tigress wachten op een nieuw maatje voor Jarvis.

Ik vind het spannend, maar kijk er tegelijkertijd ontzettend naar uit. Ik heb zelf nog nooit 2 honden gehad (wel 2 in 1 huishouden, maar de andere was dan ook echt van mijn ma :)) ) dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan :D


Komt hij uit Duitsland ? Omdat je er 15 weken op moet wachten? Vind je dat niet jammer dat je dan vanaf 8 weken je pup niet al hebt?

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:19

Nee, Denemarken :D aan de ene kant ja, want puppies zijn aandoenlijk en die eerste paar weken genoot ik ook echt er volop van met Jarv.
Maar aan de andere kant weet ik ook in wat voor omgeving hij gaat opgroeien en dat ik weet dat hij daar een goeie start krijgt. Als ik dan alle voors en tegens tegenover elkaar zet, is die paar weken extra wachten het mij wel waard :j

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:01

Tigress schreef:
Lien_ schreef:
Wat ontzettend leuk! Puppies <3
Ik lees ook al tijden mee. Ik woon ondertussen weer tijdelijk bij mijn ouders, onze vorige corgi (een Pembroke) is in september ingeslapen, maar sinds afgelopen zaterdag is er weer een nieuwe pup in huis. Een Cardigan reutje, we genieten enorm
[ [url=m/GtOnkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tigress jij woont in Appelscha? Wij zitten echt vlakbij :D

Noohw <3 Knappie! :D

Ja, ik woon in Appelscha sinds dit voorjaar. Hoe dichtbij zit je ongeveer? :D


Galeo schreef:
Wat een leuke pups. <3 Spannend Tigress wachten op een nieuw maatje voor Jarvis.

Ik vind het spannend, maar kijk er tegelijkertijd ontzettend naar uit. Ik heb zelf nog nooit 2 honden gehad (wel 2 in 1 huishouden, maar de andere was dan ook echt van mijn ma :)) ) dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan :D

Wat leuk! Wij zitten in Fochteloo :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:51

Wat leuk Marinda! Hopelijk gaat alles zoals verwacht en zit er ook voor jou hond bij:)
Wil je weer een reu of een teef?

Hier is er ook puppynieuws, maar geen corgi. Sinds afgelopen zondag hebben we er een whippetpup bij <3
Rea is nog niet helemaal overtuigd though.. die kijkt nog een beetje beledigd en heeft nog hoop dat het snel weer weggaat. Maar dat gaat vast goedkomen :)

xMathilde
Berichten: 1011
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:15

Even dit topic een schopje geven hoor.

Is er toevallig iemand die mee gaat naar de Welsh Corgi wandeling 13 februari in Lage Vuursche?
Mijn vriend en ik gaan voor het eerst mee. Zonder hond, maar staan wel op de wachtlijst bij een fokker.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:44

xMathilde schreef:
Even dit topic een schopje geven hoor.

Is er toevallig iemand die mee gaat naar de Welsh Corgi wandeling 13 februari in Lage Vuursche?
Mijn vriend en ik gaan voor het eerst mee. Zonder hond, maar staan wel op de wachtlijst bij een fokker.


Ik niet, moet helaas werken. Zag dat de wandeling verzet is naar de 13e, de oude datum kon ik wel. :')

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:47

xMathilde schreef:
Even dit topic een schopje geven hoor.

Is er toevallig iemand die mee gaat naar de Welsh Corgi wandeling 13 februari in Lage Vuursche?
Mijn vriend en ik gaan voor het eerst mee. Zonder hond, maar staan wel op de wachtlijst bij een fokker.


Was je geweest? Hoe was het? :)

Sta je op de wachtlijst voor een Pem of Cardigan?

xMathilde
Berichten: 1011
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:18

Drico schreef:
Was je geweest? Hoe was het? :)

Sta je op de wachtlijst voor een Pem of Cardigan?


Jazeker! Mooie opkomst, mooie locatie en super weer gehad. Was heel leuk :D

We staan op de wachtlijst voor een Cardigan. Geniet nu al enorm van het proces. Een teefje is gedekt en drachtig, deze week wordt er nog een teefje gedekt. Dubbel kans op een pupje dit jaar *\o/*

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:02

*blaast een laagje stof van het topic*
Vergeet ik hier bijna een update te geven _O-

Sinds een weekje of 2 is Jarvis niet meer de enige corgi in huis :D
Zijn zoontje, Parker, is ons gezinnetje komen versterken <3
Afbeelding

Afbeelding

Hoe is het met jullie corgis? :D

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:27

Jaaaa, zo leuk <3
Ik ben jaloers.. nu wil ik ook een tweede

Hier gaat alles zijn gangetje! Vorige week de Embark test op de post gedaan, dus nu daar de uitslag van afwachten (al verwacht ik er niks geks uit). En nog bezig met het nadenken over een kennelnaam, maar lastiger dan verwacht :')

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:46

*pakt stofzuiger, laagje stof mag weer even weg :D*
Hoe is het hier met ieders corgi? Ik weet in ieder geval dat aan het berichtje boven mij verandering is gekomen O:) :D

Hier is er inmiddels bijna een heel jaar voorbij sinds de komst van Parker. Kleine pupsel is geen kleine pupsel meer <3
Afbeelding

Hij heeft een beetje een andere kijk op de wereld zo af en toe. Waar Jarvis een tak ziet om op te staan en te poseren, ziet Parker gewoon een grote snack :')
Afbeelding

Jarvis kruipt inmiddels naar de 7,5 jaar toe in december. Ondanks de grijze wenkbrauwtjes die nu toch écht doorkomen, is 'ie nog altijd de workaholic en pretletter die hij altijd was :D
Afbeelding

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:48

Knappe koppies! Ik heb het hier volgens mij niet vermeld maar, Bruce is helaas niet meer. Ingeslapen afgelopen December. Hij had een nierafwijking al zijn hele leven, veel gemankeerd op pijnstilling ivm artrose al een tijdje maar, het was ineens op helemaal op. Zo verdrietig.
Afbeelding

Hier geen corgi's meer!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:30

Parker maakt in elk geval de rasstandaard wat betreft karakter wel lekker helemaal waar want dat hij is een grote clown :+

@Tooske, wat sneu! Hoe oud is Bruce geworden?

Hier inderdaad nu ook twee stuks :')
In juni hebben we Enzo opgehaald uit Italië, hoop dat hij mag gaan bijdragen in de dekdienst.
Maar dat ligt dus even aan de gezondheidsonderzoeken die nog moeten gaan plaats vinden. Hij is in elk geval DM, rcd3-PRA en fluffy vrij.

Afbeelding

De kennelnaam ben ik in elk geval ook uitgekomen en mijn website + FB pagina is ook al online :D
https://ofcymrulegends.nl/

Als alles mee zit wil ik Sebbie de eerst volgende loopsheid laten dekken
al heb ik nog geen dekreu uitgekozen :+

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:25

Wat leuk, alle bokt-corgi's!

Wij hebben sinds februari een Pembroke dametje. In mijn vriends familie hebben ze al heeeeel lang Corgi's. Opa en oma gebruikte ze nog echt bij de koeien op de boerderij!

Nu is Evi bijna 10 maanden oud en lekker puber *D
Ze is momenteel een verzamelaar. Dekens, handdoeken, washandjes. Alles wat zacht is neemt ze mee als ze erbij kan :')

Maar wel een heerlijk meisje, waar we elke week lekker mee naar cursus gaan, veel wandelen en die eigenlijk alles wel leuk vind haha *D

Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk het liefste het middelpunt van aandacht, waar ze ook komt.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:31

Drico schreef:
Parker maakt in elk geval de rasstandaard wat betreft karakter wel lekker helemaal waar want dat hij is een grote clown :+

@Tooske, wat sneu! Hoe oud is Bruce geworden?

Hier inderdaad nu ook twee stuks :')
In juni hebben we Enzo opgehaald uit Italië, hoop dat hij mag gaan bijdragen in de dekdienst.
Maar dat ligt dus even aan de gezondheidsonderzoeken die nog moeten gaan plaats vinden. Hij is in elk geval DM, rcd3-PRA en fluffy vrij.

[ [url=m/3WcnbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kennelnaam ben ik in elk geval ook uitgekomen en mijn website + FB pagina is ook al online :D
https://ofcymrulegends.nl/

Als alles mee zit wil ik Sebbie de eerst volgende loopsheid laten dekken
al heb ik nog geen dekreu uitgekozen :+


Leuk zeg!
Bruce is helaas maar, ruim 9 geworden.