Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 89 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Welsh Corgi?

 
Profiel   

Ikke89 schreef
Tooske schreef
Bruce is elk jaar erg bang. Heeft standaard zijn thundershirt en medicatie en dan is het te doen.


Welke medicatie heb je voor Bruce?


Ik heb altijd alprazolam maar dat mocht dit jaar niet meer verkocht worden.
Ik heb het geluk dat ik het zelf eens gehad heb en het via mijn eigen recept kreeg. Enige dat echt helpt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 18:37 



 
Profiel   

Hier een hele relaxte jaarwisseling gehad. 'S morgens zijn we wezen wandelen met onze dunnetjes, Tara en haar bazin. Die hebben zich ongeveer 3 uren lang uitgeleefd in het bos, waarna ze comateus op de bank lagen de rest van de dag _O-
[ img ]
[ img ]

Om 00:15 is Jarvis mee naar buiten gegaan, en hebben we in de tuin van de buren heerlijk gezeten tot een uur of half 2 :D

Helaas wel minder vrolijk de feestdagen in gegaan. We hebben mijn moeder haar hond, Storm, moeten laten gaan. We wilden voorkomen dat leven lijden zou worden, maar het was wel even een flink verdrietige tijd ;( Hij is thuis ingeslapen, en Jarv is bij het hele proces geweest. Het ging heel mooi, voor zover dat kan bij een hond die geestelijk nog niet op is. Alles ging met een lach en een traan, en het was fijn dat het thuis kon gebeuren. Ook het wegbrengen naar het crematorium en het ophalen deden we met Jarv erbij. Hij is er erg rustig onder. Sterker nog, het en der merk ik dat hij wat meer chill is naar andere honden, alsof hij niet meer de beschermende rol op zich hoeft te nemen (wat voor ons extra aangeeft hoe ziek Storm eigenlijk al was :(:) )
Dit was tijdens de laatste wandeling in Bakkeveen samen <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 20:50 



 
Profiel   

Tooske; Ah ja dat is oliebol dat Alprazolam niet meer voorgeschreven mag worden. Harley lijkt niet zo zeer echt bang, maar heeft wel vreselijk veel stress. Dus ik moet sowieso overleggen met de dierenarts of het verstandiger is om een angstremmer of een benzo te kiezen.

Tigress;
Wat fijn dat Jarv niet bang is. Maar wat naar dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Storm. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 00:58 



 
Profiel   

Sterkte Tigress!
Wij hadden voor Cookie Pexion. Maar dat doe ik nooit meer... ze stond zo wankel op haar benen dat ze nauwelijks nog kon lopen. Plaste in huis. Het leek alsof ze geen controle over haar spieren had. Daarnaast was ze behoorlijk stoned en afwezig. En dat op maar de helft van de dosering. Met vuurwerk leek ze minder bang, maar ik vind het moeilijk te kijken of ze dat ook echt was. Ik baal er echt heel erg van dan alprazolam niet meer mag. Dat werkte altijd heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 13:12 



 
Profiel   

Sterkte Tigress!

Waarom mag alprazolam niet meer worden verkocht?

Bij welke weken/maanden hebben jullie je hond ontwormd als pup? Ik hoor wisselende dingen en ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 17:18 



 
Profiel   

@Tova; dat heeft met de wetgeving te maken. Alprazolam staat niet geregistreerd als diergeneesmiddel. Een dierenarts is dus eerst verplicht om wel geregistreerde middelen voor te schrijven. Mochten uiteindelijk die niet het gewenste effect hebben, dan mag hij (onder bepaalde voorwaarden) de uitstap maken naar humane medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 18:22 



 
Profiel   

Tova schreef
Sterkte Tigress!

Waarom mag alprazolam niet meer worden verkocht?

Bij welke weken/maanden hebben jullie je hond ontwormd als pup? Ik hoor wisselende dingen en ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.


Als pup elke maand tot de 6 maanden. Als het goed is worden ze in het nest een aantal keer ontwormd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:08 



 
Profiel   

Tova schreef
Hoe zijn jullie Corgi’s oud en nieuw door gekomen?

Jake goed, die lag rustig te chillen om 12 uur, maar hij is nog jong dus wie weer is het volgend jaar anders.

Jake heeft de puppycursus afgerond en mag volgende week naar de A cursus *\o/*


Hier prima, scheelt dat onze duitse herder super stabiel is, alsof er niet geknald wordt überhaupt. Wat weer een goede invloed is op Mazzel. Oudjaarsdag zelf vond Mazzel wel erg spannend, toen heeft ie bijna de hele dag binnen vertoeft. Snachts lekker de radio harder aan en beide een kauwbotje gegeven. Om 12.05 uur toch even gekeken en ze lagen beide op hun gemak te chillen gelukkig *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 12:21 



 
Profiel   

Tova schreef
Sterkte Tigress!

Waarom mag alprazolam niet meer worden verkocht?

Bij welke weken/maanden hebben jullie je hond ontwormd als pup? Ik hoor wisselende dingen en ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.


Elke maand inderdaad. Met Mazzel zelfs tot 9 maand elke maand gedaan. Maar dierenarts gaf in het begin aan elke maand t/m 6 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 12:23 



 

Mijn moeder heeft een hondendagopvang, ergens op het platteland waar weinig tot geen vuurwerk is. Dus die biedt met oudjaarsavond de mogelijkheid om daar je hond onder te brengen zodat die rustig de nacht door kan komen. Is in Utrecht, dus mss een ideetje voor komende jaarwisseling mochten mensen daar tegenaanlopen (Weet niet of ik hier reclame mag maken, is niet mijn bedoeling :P Dus mocht er interesse zijn. Stuur maar PB'tje) ? Haar eigen (7 :wow: ) corgi's zijn er ook, dus corgivriendjes verzekerd *\o/*

Ik had Pavlov, ondanks dat ze er vrij weinig omgaf de dagen ervoor, daarheen gebracht omdat we zeker wilde zijn dat er niet een strijker naar der geworpen zou worden en ze dan met een levenslang trauma zou lopen. Onze Duitse Herder hadden we thuis gehouden omdat die super relaxed is en vrijwel voor niets bang.

Grootste-fout-ever. Hij is niet bang voor vuurwerk. Wel heel boos op knallen. Dus hij heeft echt met hoog piepstemmetje nonstop zitten blaffen. Is echt niet om aan te horen. Rond 22:00, na 5 uur lang nonstop gegil knalden mijn trommelvliezen er nog net niet uit en zijn mijn vriend en ik boven op bed gaan liggen met deken over ons hoofd en alle deuren dicht. 0:00 zijn we wel bij hem gebleven, maar nondeju... Wat een avond. Zou het niet graag overdoen %)

Volgend jaar mag die lekker naar de dagopvang {:)

Ondertussen wordt Pavlov al een heel hondje, al denkt ze zelf dat ze een plantje is.

[ img ]

En ook mijn Duitse Herder van 70 cm en 45 kg heeft het er een beetje moeilijk mee om te bepalen wie nu de puppy is.
:')
[ img ]


Dit zijn toch wel de momenten die mijn hart een beetje doen smelten <3

[ img ] ( we zijn net verhuisd, dus hier is alles nog een beetje een troep, helemaal nadat er een losgeslagen corgi door het oudpapier is gegaan haha)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:12 



 

Tigress schreef
Hier een hele relaxte jaarwisseling gehad. 'S morgens zijn we wezen wandelen met onze dunnetjes, Tara en haar bazin. Die hebben zich ongeveer 3 uren lang uitgeleefd in het bos, waarna ze comateus op de bank lagen de rest van de dag _O-


Om 00:15 is Jarvis mee naar buiten gegaan, en hebben we in de tuin van de buren heerlijk gezeten tot een uur of half 2 :D

Helaas wel minder vrolijk de feestdagen in gegaan. We hebben mijn moeder haar hond, Storm, moeten laten gaan. We wilden voorkomen dat leven lijden zou worden, maar het was wel even een flink verdrietige tijd ;( Hij is thuis ingeslapen, en Jarv is bij het hele proces geweest. Het ging heel mooi, voor zover dat kan bij een hond die geestelijk nog niet op is. Alles ging met een lach en een traan, en het was fijn dat het thuis kon gebeuren. Ook het wegbrengen naar het crematorium en het ophalen deden we met Jarv erbij. Hij is er erg rustig onder. Sterker nog, het en der merk ik dat hij wat meer chill is naar andere honden, alsof hij niet meer de beschermende rol op zich hoeft te nemen (wat voor ons extra aangeeft hoe ziek Storm eigenlijk al was :(:) )
Dit was tijdens de laatste wandeling in Bakkeveen samen <3


Ahw, wat een narigheid. heel veel sterkte. Wel mooi om te zien hoe Jarv daar me omgaat. Maakt het niet minder vervelend, maar ben er wel van overtuigd dat Storm daar veel steun aan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:14 



 
Profiel   

Hoe vaak borstelen jullie je corgi? Wij hebben het een periode wat meer gedaan en merken nu dat hij toch wel meer verhaard, dus we willen weer gaan afbouwen.

En met welke borstel kammen jullie? Gaat hij naar de trimmer?

Haha sorry voor al de vragen, op internet staat overal wat anders.

Jake groeit zo hard, hij is niet meer die kleine puppy -O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 07:34 



 
Profiel   

Ik borstelde ze eerst alleen in de ruiperiode(wassen, föhnen, borstelen) of als hun vachten er niet netjes meer uitzagen, met deze borstels;
[ img ]

Maar Clooney maakt bizar snel nieuwe ondervacht aan, dus dat betekende 1 dag kammen. 1 week later kon ik opnieuw beginnen. Dus in overleg met een vriendin die trimster is, mag ik er helemaal niet meer met borstels aan en doen we hem alleen nog wassen en droogblazen met de waterblazer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 09:36 



 
Profiel   

Idem. Ik borstel ook enkel in de rui. Ook met een slickerborstel of een gewone borstel voor de langer behaarde delen.

Heb nu voor mijn verjaardag ook de Lemieux grooming gloves gekregen. Echt super zijn die! Honden vinden het heel fijn en de haren vliegen er zo uit. :) Kan je lekker zacht mee masseren ook. Ik gebruik ze ook bij het wassen :j

Alweer 3 jaar geleden op bezoek bij deze kleine spruit <3
[ img ]

Inmiddels niet zo klein meer :+ Helaas geen mooie recente foto van haar. Zal die nog maar eens moeten maken en later hier eens droppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 12:02 



 
Profiel   

Duidelijk, niet meer kammen dus.
Welke waterblazer hebben jullie en waar besteld?

Wij hebben 23 februari een wandeling met het nestje, leuk om zijn broertjes en zusjes weer te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:13 



 
Profiel   

Ik heb die van mij besteld bij benchkoning.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:17 



 
Profiel   

Hier wekelijks de waterblazer door de vacht heen. Hij zwemt elke donderdag, dus we laten daar heel veel haren achter _O-
Na het zwemmen wordt hij geblazen, en een half uur later wordt hij weer geblazen als we thuis zijn. Dan is het laatste water alweer aardig uitgezakt, en krijg ik hem mooi droog :D
Borstelen doen we ongeveer 2x per jaar, als de rui op het hoogtepunt is. Dan ros ik met een rubberen borstel door de vacht heen wanneer ik hem was, daarna blaas ik hem droog, ga nog eens met de kam er doorheen, en blaas nog een keer. Dan ben ik toch al best van het ergste af :D

Ik heb geen idee meer welke ik heb, maar ik had hem bij trim.nl vandaan. Het model wat ik heb is niet meer beschikbaar, maar raad ik ook niet aan _O- Ben al een paar keer onder stroom gezet doordat hij gewoon niet goed in elkaar bleek te zitten _O- (schroeven van de behuizing maakten contact met de metalen buitenkant van de motor :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:46 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag mini-me's van de heren binnen gekregen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 21:52 



 
Profiel   

helaas afgelopen maandag slecht nieuws gehad over Balou, onze 3 jarige cardigan reu. hij blijkt een nek hernia te hebben.... komen 4 weken rust en pijnstilling. flexadin gekocht en 10 maart gaat hij voor het eerst therapie zwemmen.
de 3 jaar dat wij hem hebben hebben we al zoveel ellende met hem gehad,
2 x radius curves geopereerd
castratie met na operatie een zak die vol bloed liep
allergie
medicatie voor het te veel drinken en plassen
slechtere heupen ( waar die nog geen last van heeft gehad.
losse knieschijven....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 18:52 



 
Profiel   

Jeetje! Dat is niks. Hoe zijn jullie achter de nek hernia gekomen?
Dat is een hoop ellende.

Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 10:45 



 
Profiel   

freyatjee schreef
helaas afgelopen maandag slecht nieuws gehad over Balou, onze 3 jarige cardigan reu. hij blijkt een nek hernia te hebben.... komen 4 weken rust en pijnstilling. flexadin gekocht en 10 maart gaat hij voor het eerst therapie zwemmen.
de 3 jaar dat wij hem hebben hebben we al zoveel ellende met hem gehad,
2 x radius curves geopereerd
castratie met na operatie een zak die vol bloed liep
allergie
medicatie voor het te veel drinken en plassen
slechtere heupen ( waar die nog geen last van heeft gehad.
losse knieschijven....



Jeetje wat heftig zeg.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 13:52 



 
Profiel   

Tjee sterkte! Hier de eerste paar jaar ook heel veel afgetobt met onze reu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 20:06 



 
Profiel   

Zijn er meer Corgi's met allergieën? Zo ja, wat voor allergie en wat doe je eraan?

Onze cardigan van bijna een jaar loopt al een tijdje met erge jeuk, met name in de liezen en achter zijn staart aan. Wij lopen bij de dierenarts en hebben na een negatieve vlooienallergie test nu een voedselallergie test waarbij wij speciale allergie brokken geven van royal canin. Helaas zijn we over de helft van de 'test periode' en heeft het nog niet genoeg effect. De jeuk is minimaal verminderd. Hierna gaan we kijken naar de omgevingsallergie maar dat is nogal een ruim concept. Vandaar dat ik hier even research wil doen, wellicht dat een bepaalde allergie vaker voor komt bij corgi's dan anderen..

Of misschien wel niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd -O- haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 11:03 



 
Profiel   

onze cardigan van 3 heeft allergie voor timothee gras. hij kreeg vorig jaar elke 6 weken een prik tegen de jeuk. dit jaar nog geen last gehad van jeuk. hij kreeg kale plekken en beet het open... na bloedtest zijn we erachter gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 12:29 



 
Profiel   

Cavalia schreef
Zijn er meer Corgi's met allergieën? Zo ja, wat voor allergie en wat doe je eraan?

Onze cardigan van bijna een jaar loopt al een tijdje met erge jeuk, met name in de liezen en achter zijn staart aan. Wij lopen bij de dierenarts en hebben na een negatieve vlooienallergie test nu een voedselallergie test waarbij wij speciale allergie brokken geven van royal canin. Helaas zijn we over de helft van de 'test periode' en heeft het nog niet genoeg effect. De jeuk is minimaal verminderd. Hierna gaan we kijken naar de omgevingsallergie maar dat is nogal een ruim concept. Vandaar dat ik hier even research wil doen, wellicht dat een bepaalde allergie vaker voor komt bij corgi's dan anderen..

Of misschien wel niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd -O- haha.


Misschien kan je samen met een natuurgeneeskundige dierenarts zoeken naar een oplossing?

Qua voer ben ik zelf trouwens enthousiaster of rauw (kvv/barf) dan brok. In brok zitten toch veel vullers, waar niet alle honden het goed op doen. En rauw kan je nog specifieker bepaalde diersoorten en groenten uitproberen. Wellicht interessant om je over in te lezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 13:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 89 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen