Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:27

Ikke89 schreef:
Suusje1986 schreef:
Goed opgelost toch zo! En super knap toch nog een zeer goed!! Echt een knapperd is het.

Oh en mijn zoontje heeft trouwens besloten dat hij een baby corgi wil van Sofie en Harley :') Dat wordt een beetje lastig haha, maar toch een leuk compliment voor Harley!!


Hahahaha wat schattig van je zoontje! Gaat erg lastig worden op meerdere fronten..zijn broer en zus, Harley heeft slechte heupen en mag niet dekken en Sofie is geholpen _O-

Oh van Harley zijn heupen wist ik niet eens! Die andere twee puntjes zijn idd al meer dan genoeg _O-

Heeft harley ook echt last van zijn heupen? Moet je er veel rekening mee houden?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:08

[/quote]
Oh van Harley zijn heupen wist ik niet eens! Die andere twee puntjes zijn idd al meer dan genoeg _O-

Heeft harley ook echt last van zijn heupen? Moet je er veel rekening mee houden?[/quote]

Nee, hij heeft er gelukkig totaal geen last van. Als ik hem niet had laten röntgenen had ik het niet geweten. Hij is zo lenig als een kat en vliegensvlug. Ik geef hem wel voor de zekerheid glucosamine, chondriotide en msm om atrose te voorkomen. Verder doet hij gewoon alles. Hij kan uren wandelen, ik train intensief obedience met hem en hij speelt veel met Clooney.
Of hij er in de toekomst last van zal krijgen dat weet ook niemand. Volgens de dierenarts was de kans ook groot dat hij nooit last gaat krijgen. Tot die tijd mag hij gewoon lekker hond zijn. Liever een gelukkige hond die iets minder lang leeft dan dat ik hem nu in een gouden kooitje ga stoppen om een hoop misschiens.

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:54

Ja groot gelijk..fijn dat hij er geen last van heeft!

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:39

Hoe is het hier met alle woeffies? :D

Hier toch steeds meer het besef dat mijn puppy niet meer zo puppy is <3 Tussen deze twee foto's zit ongeveer een jaar, wat is hij dan al gegroeid zeg <3
Afbeelding

Afbeelding
Jarv mocht spontaan model zijn bij een workshop die ik volgde afgelopen zaterdag. Knappie knap deed het super <3
En hij heeft vanavond ook weer zo'n heerlijk momentje gehad waarvan je duidelijk merkt dat corgi's clowns zijn :+
Bij de KVV kalkoen/eend mix, zitten ook levertjes. De eerste keer dat hij het at haalde hij zijn neus er voor op...''lus ik nie >;) ''.
Ik heb het toen in stukjes gesneden, wat geitenyoghurt er doorheen gemixt en dan pas wilde meneer het eten :roll: Daarna een tijdje niet meer gehad (ik heb de bakjes met verschillende smaken random door elkaar liggen, voor de afwisseling :))). Vanmorgen kwam het smaakje weer uit de vriezer en at hij welgeteld 1 levertje (van de 5 :')). Maar de rest? Ho maar. Nu bleek onze kat (Zippper) het wel geweldig te vinden, dus ik besloot dat Zipper daar van mee mocht genieten.
Zou ik mijn moeder vanavond laten zien hoe schattig het was dat Zipper het wel at. Ik zou onze andere kat (Minoes) er ook eentje geven, en nog voor zij er goed aan gesnuffeld had snaaide Jarv het voor haar neus weg :wow:
Het is net zo'n klein kind met speelgoed...zodra een ander kind het speelgoed ook leuk vind, is het ineens veeeeel interessanter :') Eikel :')

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:46

Hij is echt geen puppy meer nee :p Wel weer een prachtige foto van hem overigens. Het is ook een echt model he, met zijn pretbek.

Dat kleutergedrag komt me hier zoooo bekend voor. Harley moet ook altijd ALLES hebben wat Clooney heeft.
Die krijgt het voor elkaar dat als Clooney een speeltje uit de speelgoedbak pakt, hij het Clooney af pakt en gewoon op de grond gooit. Pakt Clooney dan een nieuw speeltje, dan moet Harley die ook weer hebben.
Ik wilde geen kinderen(nog steeds niet), maar heb nu 2 eeuwige kleuters :p

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:56

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag wasdag...en wat waren ze weer blij met me...NOT :')

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:10

Oh god die puppyoogjes :')

Hier is het woensdag pechdag :')
Maar gelukkig ben ik niet alleen :+:

Afbeelding

Koppelingskabel stuk
Afbeelding

Dus mee op de trolley
Afbeelding

En nu genieten van luxe bij het servicecentrum. Mijn pa is er aan het werk, iets met extra luxe door connecties *D :')
Omdat hij er nu aan de slag is, mag ik lekker binnen bij de tv zitten :')
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:42

Oh dat is echt vreselijk balen zeg! Maar gelukkig zit je droog en warm!

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:19

Afbeelding
Ik kan 1 iemand aanwijzen die er totaal geen problemen mee heeft :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:26

Hier zijn het ook draken als het baddag is. Kroelen en knuffelen is helemaal ok, maar schoon worden en nagels knippen... Rea doet dan net of ik de duivel ben en ze mishandeld wordt... Ik breng haar dus 2x per jaar naar de trimmer :p

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:25

Zijn er hier nog mensen die a.s. zondag naar de corgi wandeling & high tea gaan?

@Ikke89: Waarom was je jou honden iedere week? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.
@Tigress: Jarvis zo'n mooie hond! En een zeer goed fotomodel.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:30

Bonna: Ze zijn hier gelukkig erg braaf met wassen etc, maar leuk vinden ze het niet. Harley was in het verleden wel drama met nagels/voethaartjes knippen. Dan raakte hij in paniek en beet hij. Dus die heb ik op een gegeven moment een muilkorfje omgedaan en rustig door geoefend. Nu laat hij het braaf toe, zal alleen nooit zijn hobby worden. Clooney is een diva, die vindt alles wel prima.

Marijkjuh; Ze worden hier maar 2x per jaar gewassen ongeveer, als ze erg in de rui zijn. En verder was ik alleen hun buik en pootjes als we naar show gaan. Maar ook dat is niet zo vaak :)

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:21

Dankje marijkjuh <3

Ik ga helaas niet naar de corgi wandeling en high tea. Wilde heel graag heen, maar hier in de buurt hebben we vanuit corgi wandelingen noord nederland een workshop schapendrijven waar we aan mee gaan doen :D

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:53

Wat leuk zeg Tigress! Is 'corgi wandelingen noord Nederland' een FB groep?

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:54

Marijkjuh schreef:
Wat leuk zeg Tigress! Is 'corgi wandelingen noord Nederland' een FB groep?

Ja! :D
We hebben een vorige keer via die groep een heerlijke wandeling en bbq achteraf gehad. Ze bedenken tot nu toe steeds wat leuks :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:25

Afbeelding

Samen met zijn teddybeer de boel in de gaten houden <3

Tigress; hoe was het schapendrijven?

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:43

Whaha, heerlijk met die teddybeer _O- Zo schattig <3

Jaaa, geweldig joh! Man o man, wat gaaf! Ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Hij probeerde afgelopen zomer de zwaluwen al bij elkaar te drijven := Er liepen ervaren border collies mee. Zij zorgden ervoor dat de schapen in beweging kwamen voor de honden die wat minder interesse hadden. Tevens zorgden ze ervoor dat de corgi's even wat hulp kregen waar nodig. De corgi's zaten aan een 10 meter lijn (die ze gewoon achter zich aan sleepten, maar indien nodig kon je er op gaan staan en de rem er op zetten).

Toen Jarv het veld op mocht, was zijn interesse al duidelijk te zien. Hij vloog in één rechte lijn naar de schapen toe, en begon er omheen te cirkelen :wow: Ik stond met de bek vol tanden, Sanne stond met open mond toe te kijken, en we kregen de vraag hoevaak hij dit al had gedaan.
Euhhh...dit is de eerste keer dat hij een schaap van zo dichtbij ziet :=
Na de eerste ronde (we zouden namelijk 2 van 10 minuten doen) had ik een operazanger naast me. Gepaard door een jankconcert met daarin de meest onmogelijke tonen, maakte hij zijn enthousiasme kenbaar :') In ronde twee deed hij het nog beter. Een lichtere lijn eraan, zodat hij minder druk op zijn tuig voelde en dus niet dwars door de kudde heen knalde (zoals gebeurde in de eerste ronde :')). Ik kreeg te horen dat het een natuurtalent was waar je erg fijn mee kon werken. Zeker voor herhaling vatbaar! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En van ronde 2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De boef :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:46

Super leuk zeg! Wil ik ook doen met mijn dames, maar helaas is het hier in België altijd zo exclusief voor BC's.. :roll: Of weer een pokke eind rijden..

Zelf wel schaapjes, maar die zijn de honden gewend en mijn ram durft dus wel eens ergens niet eens mee te zijn. :=


Hier Ophélia in actie met onze schaapjes :P

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:53

whahaha die ram _O-
Tegen dat probleem lopen wij hier ook aan helaas. Ik ken een schapendrijver die lesgeeft in de buurt, en dat is ook puur toeval dat hij ook open staat voor andere rassen _O- Deze waar we gisteren waren had ook al ervaring met een corgi van wat ik had begrepen. Één van de organisatoren van die dag traint er volgens mij :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:01

Super gaaf! Haha hoe hij daar ook ff in die staart hapt, geweldig _O-

Lijkt me erg leuk om eens te doen! Helaas was dit veel te ver weg voor ons. En ik geloof niet dat hier in de buurt de mogelijkheid er is.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:54

Gave foto's Tigress! Ik vond Jarvis ook superknap gister, dat zie je mooi op de foto's terug.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:04

Dankje!

Och, ik heb zo genoten van Zusje aan het werk <3 Fanatiekeling :))
Afbeelding
Afbeelding

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:58

Hey! gave foto's!
Zou ik die ook mogen hebben?

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:05

Leuk al die corgi's vs schapen :')

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:33

_Anneruth schreef:
Hey! gave foto's!
Zou ik die ook mogen hebben?

Zeker! Ik heb er meer van Zusje, staan allemaal in deze map:
https://flic.kr/s/aHsm9WjEga

Op pagina 2 staat een kleine Zusje reeks, en tussendoor zijn her en der nog wat foto's van haar te vinden waarin ze gewoon oplet wat er gebeurd in het weiland :D