Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Welsh Corgi?

 
Profiel   

Ik heb me de afgelopen week even flink in dit ras verdiept en ik ben bijna overtuigt; onze hond moet een Welsh Corgi Cardigan worden! :D Binnenkort gaan we bij een paar (hele goeie en verantwoorde) fokkers kijken of de honden ons in de praktijk net zo aanspreken als in theorie zeg maar, erg leuk! We gaan natuurlijk niet over 1 nacht ijs.
Wie heeft er nog meer een welsh Corgi, waar komen ze vandaag en wat vinden jullie het leukst aan jullie hond en heeft het ras in jullie ogen minpunten?

*Met min punten bedoel ik niet problemen van de gezondheid als de hond bij een slechte fokker of een broodfokker vandaan komt.

Ik ben benieuwd! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-13 21:00 



 
Profiel   

Nog niemand..? heb me net op een WC :+ forum aangemeld (Hihi, Welsh Corgi forum natuurlijk)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:39 



 
Profiel   

Ik heb er geen, maar ik vind ze leeeuuukkk!! Ik heb ooit een langharige gekend, is een foutje wat wel eens voorkomt, maar een erg leuk foutje <3 Dat was een geweldige hond! Als je er geen tutje van maakt heb je een hele stoere hond in een kleine verpakking :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:43 



 
Profiel   

Onze buren heeft er eentje. Heel leuke hond om te zien, lekker stoer.

Helaas zie je ze niet veel rondlopen, ze zijn zeldzaam???

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:48 



 
Profiel   

Ik ken wel iemand die ze fokt, en diegene heeft ook een tijdje op bokt gezeten. Geen idee of ze nog steeds bokt. De boktnaam weet ik niet meer, maar haar paard heet Janus. *even zoeken*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:52 



 
Profiel   

Ik heb er ook geen, maar ik ben er wel helemaal weg van (eigenlijk van alles Welsh). Er wonen er bij m'n ouders in de buurt een aantal en die kunnen niet veilig over straat als ik in de buurt ben. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:53 



 
Profiel   

IK vind Corgi's leuk, maar zou zelf wel een Pembroke willen, wat handzamer formaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-13 22:55 



 
Profiel   

De Pembroke's zijn wel vaak wel wat tuttiger in de omgang heb ik begrepen. Ik ga juist voor het stoere van de Cardigan. :) Ze zijn er inderdaad niet heel erg veel, het is ook wel belangrijk dat je ze bij een goede fokker haalt, want er kunnen toch wel een aantal erfelijke gezondheidsproblemen voorkomen (wat je kunt voorkomen door de ouders er op te testen).

Zij op Bokt was volgens mij Clover ofzo. :) Ze woont nu in scandinavië.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 08:39 



 
Profiel   

Ik heb er geen maar die zijn erg leuk. Veel plezier met ontdekken en leren en hopelijk een juiste match vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 09:22 



 
Profiel   

Clover is niet die die ik bedoel. Ze heet zelf Joke, en heeft ergens hier in Limburg een kennel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 09:30 



 
Profiel   

WIj hadden vroeger een 1/2 Corgi
geweldig beest was dat <3
Ze kwam uit asiel en had nogal een verleden helaas
Maar wij hebben toen zeker nog 10 jaar van haar kunnen genieten

Ik zou zo weer voor dit ras en deze type hond kunnen gaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 09:32 



 
Profiel   

Wij hebben er 1. Het is enn geweldig dier. Echt een maatje die overal voor in is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 09:42 



 
Profiel   

Ik heb er twee. Een ras-Pembroke en een zonder papieren Cardigan.
Tuttig zou ik ze geen van beiden noemen. Wel lawaaimakers. Ze blaffen graag en heel erg veel en vaak zonder aanleiding.Wij hebben acht honden ,maar de Corgi's zijn de gangmakers als het om blaffen gaat.
Het zijn veedrijvers, dus onze kudde Shetlanders is vaak de pineut, die moeten ze hoe dan ook in een hoek zetten of zo. Leuk, en een lol dat ze dan hebben. De Shetlanders vinden het niet zo. Ze happen naar de hakken of kogels.Ook dat hoort bij het ras.Of de schapen de stuipen op het lijf jagen, dan genieten ze ook. Ze zijn heel erg energiek en moeten heel veel beweging hebben en vrijheid.
Hier lopen ze altijd gewoon los in en om het huis. Het liefst zijn ze buiten , ook nu in de sneeuw. Wel vind ik het een groot nadeel dat ze zo'n lange rug hebben. De Cardigan heeft bij ons de meeste problemen met de rug, maar de Pembroke heeft een klein breukje in de buik.Ze zijn inmiddels bijna 6 en 8 jaar oud.
Als je meer wilt weten , vraag maar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 09:44 



 
Profiel   

Een vriendin van mij heeft er 1 die komt bij Waggerland vandaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 14:59 



 
Profiel   

mijn schoonmoeder heeft er 1, een reu van nu 6 jaar. ze heeft veel cursussen met hem gedaan en zelfs 3 diplomas van het agility! Het is een leuk beest, dikke maten met onze honden maar wel een hond die niet altijd makkelijk is! maar goed, dat is ook deel van de opvoeding hoor! met zeker een hond met karakter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 15:02 



 
Profiel   

M'n ex had er twee, erg leuke hondjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 15:04 



 
Profiel   

Wij hadden 2 cardigans , 1 daarvan hebben we helaas in moeten laten slapen door een 2e hernia aanval (ze was geopereerd aan de 1e aanval, ze was verlamd aan 1 achter pootje)
Nu hebben we Elice nog en in mei krijgen wij er waarschijnlijk 1 bij als er genoeg puppy's worden geboren xD
(we wachten al vrij lang maar bij een aantal fokkers zijn we net niet aan de beurt , of er worden weinig pups geboren)

Wij gaan nu voor de bleu merle :D

Elice is afentoe erg lui maar als ze zin heeft loopt ze graag een uurtje mee en kleine kinderen kun je helemaal toevertrouwen , ze zal echt noooit bijten !
Een echt moedertje, puppy's voed ze graag op :p
(Ze kan ook heel kattig zijn tegen anderen honden xD)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 15:14 



 
Profiel   

Oeh allemaal leuk!!

@Galeo; bij welke fokker hebben jullie optie op een pup als er genoeg geboren worden? :) (mag ook per PB, gewoon interesse hoor!)
Blue Merle is ook echt een voorkeurskleur van ons, of Black and tan of rood. Het karakter is echter (samen met gezondheid) het allerbelangrijkst, we zullen ons dus niet op een kleur vast pinnen, we willen wel per se een teefje.

@Haboshof: Mooi stel zeg! Goeie info waar ik wel wat aan heb, hoewel ik het meest ook al wel van anderen had gehoord inderdaad. :)

Ik wil alleen een hond van volledig geteste ouders, dat scheelt al een stuk denk m.b.t. de klachten, hoewel de rug natuurlijk lang blijft en dus voor dit ras een zwak punt.

Ze zullen bij ons ook veel loslopen op het erf, mee naar de zorgboerderij (heel veel ruimte) en we hebben bos op 10 minuten loopafstand. Beweging zal ze genoeg krijgen. Blaffen is niet erg, als ze maar stil is als ik het zeg (dat is op te voeden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 22:20 



 
Profiel   

Goed uitgangspunt Lante. Onze Meghan komt van een hele goede fokker.In principe dus ook goed gezond, maar die lange rug is toch wel een probleem. Ze mag heel graag ergens op springen, hoger punt is meer te zien, eigenlijk is dit niet verstandig.
Ik vind het geweldige hondjes, maar ik vind het geen beginnershondjes. Ze hebben een heel eigen wil en zijn behoorlijk pittig. met 8 honden , zoals bij ons is het toch wel een beetje zo dat ze elkaar aansteken. Als er eentje blaft, dan gaat de rest ook. Ik ben er niet altijd bij om dit te corrigeren.Het valt me op dat de Corgi's wel heel graag blaffen, maar als je de raskenmerken leest, zul je dat ook tegen komen.
Elke fokker vindt zijn eigen ras het mooist en zal weinig negatieve dingen vertellen. Daarom is het altijd goed om je ook elders te laten informeren.Maar je wilt een Cardigan en ik heb er wel eentje, maar dat is eentje van een slechte fokker, hond is zonder papieren verkocht en heeft bij een demente bejaarde gezeten. Kreeg dus eten als hij haar niet vergeten was. Hond pakt dus zelf eten en wil ook graag bijten. Is dus een beetje verpest. Ze is als opvanghond bij ons gekomen, veel is verbeterd, maar sommige dingen blijven wel.

Ik wil je heel veel succes wensen bij de keuze van je hond en nog veel meer plezier er mee. Het zijn echt heel leuke honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-13 23:48 



 
Profiel   

Ik kreeg net dit filmpje via FB, is wel een pembroke, maar goed... ook om te smelten!
http://www.petslovers.me/more/67-1/Cute ... eat-(VIDEO)#

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-13 15:37 



 
Profiel   

Ik en mijn moeder hebben allebij een pembroke, die van mijn moeder heeft een versleten elleboog vanwege te vaak achter een bal aan rennen. Ze hebben korte pootjes en mogen niet te vaak de galop beweging doen.Maar door acupunctuur loopt hij weer pijn loos, ze mogen niet op de bank dat is te hoog en lopen ook geen trap op en af. Als ze in de auto gaan til ik ze er in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-13 20:41 



 
Profiel   

Ja dat is wel een nadeel , daarbij hebben wij het geluk dan onze cardigan niet vaak wil spelen met de bal en in het weekend kan ze gewoon heel de dag in haar mandje liggen , vind ze ook goed :p.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-13 07:56 



 
Profiel   

Vind ze hèèl leuk om te zien en de pembroke stond op mijn lijstje maar door die ongezonde bouw heb ik hem toch maar geschrapt en voor de Sheltie gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-13 10:23 



 

Ik vind ze ook geweldig. Cardigan meer dan de pembroke persoonlijk.

Bij dit filmpje lig ik altijd in een deuk hahaha en hoe vaker je m kijk hoe meer de slappelach optreed :-P

http://m.youtube.com/watch?v=glii-kazad8&feature=fvwrel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-13 10:32 



 
Profiel   

Share schreef
Ik vind ze ook geweldig. Cardigan meer dan de pembroke persoonlijk.

Bij dit filmpje lig ik altijd in een deuk hahaha en hoe vaker je m kijk hoe meer de slappelach optreed :-P

http://m.youtube.com/watch?v=glii-kazad8&feature=fvwrel


_O- Geweldig!

Ziviaantje schreef
Ik kreeg net dit filmpje via FB, is wel een pembroke, maar goed... ook om te smelten!
http://www.petslovers.me/more/67-1/Cute ... eat-(VIDEO)#


Te schattig! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-13 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 93 [ 2301 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen