Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:55

Marijkjuh schreef:
@Bonna: Met Lilly gaat het goed. Ze is nu ruim 9 maanden, dus al een flinke dame :)

Wij skippen de clubmatch. Showen is niet echt mijn ding en Lilly vind het ook leuker om lekker actief bezig te zijn.

@Ikke89 en Tigress: Hoe zit dat met de puntentelling? :) En zijn jullie daarmee bezig zodat de honden eventueel dekreu kunnen worden of puur voor jullie eigen plezier?

Ik heb wel het plan om, als de röntgenfoto's en verdere testen goed zijn, Jarv in de toekomst uit te brengen als dekreu.
Maae echt alleen als alle testen goed zijn. Ik wil wel dat hij een aanvulling is voor het ras :j
Tot nu toe waren de keurmeesters zeer te spreken over hem (en ziet de eigenaar van Jarv zijn vader hem in de toekomst ook graag als dekreu, die is ook erg enthousiast over hem :D)
Eerst mag hij lekker puber zijn, en uitgroeien tot een mooie jongeman. Vanaf daar zien we weer verder :D

Jeetje, 9 maanden alweer? :oo tijd vliegt voorbij!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:35

Wat betreft puntentelling:
Om Nederlands Jeugdkampioen te worden moet de hond 3x 1U behalen bij tenminste 2 verschillende keurmeesters in de jeugdklasse.
Voor het Nederlands Kampioenschap moet hij minimaal 4 CAC's(kampioenschapspunten) halen. Deze punten worden echter alleen toegekend aan de beste reu en beste teef van het ras. De baby en puppyklassen kunnen geen CAC krijgen.
Je hebt ook nog het CACIB, dat zijn internationale punten. Hoe dat precies zit weet ik zelf ook niet.
Als de hond het reserve cac(dus de reserve beste reu en reserve beste teef) krijgt en de hond die het volle CAC krijgt is al kampioen, dan schuift het CAC door naar de reserve.
Je mag 1 CAC invullen met reserve CAC's. Die tellen als kwart punt.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Harley gaat geen dekreu worden, zijn heupen zijn helaas slecht. Als al zijn testen goed waren geweest, was hij wel ter beschikking komen te staan voor passende teven.
Nu mag hij zich bewijzen in de Obedience.

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:13

Ik zou ook graag mee willen kletsen hier! Wij zijn momenteel druk op zoek naar een fijne fokker voor onze eerste corgi pup. Ik wil al ruim 15 jaar een corgi en nu gaat het eindelijk gebeuren!! Helaas zijn de wachtlijsten best lang, maar ik wil niets overhaasten (al valt dat niet altijd mee ;) ) Leuk om al jullie verhalen te lezen!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:18

Bedankt voor de uitleg Tigress en Ikke89.

Wat leuk dat jullie ook een corgi willen Suusje1986! Gaan jullie voor een pembroke of cardigan?

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:29

Wat leuk! Van harte welkom hier :D
Ga je voor een cardi of een pem? :D

Voor een fotogroep waar een leuk nieuw thema komt, ben ik er op uit gegaan om wat foto's te maken. Het was laat op de avond, dus ik zat met een ondergaand zonnetje in het bos waar ik nog net wat lichtstraaltjes mee kon pakken := Ik wist niet helemaal wat ik kon verwachten, maar wat ben ik toch weer trots op mijn modelletje <3
Afbeelding
Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:33

We gaan voor een pembroke! :D

Ik heb al twee leuke fokkers gevonden hier niet al te ver vandaan, dus ik hoop dat ik binnenkort een keertje kennis mag gaan maken!

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:37

Suusje1986 schreef:
We gaan voor een pembroke! :D

Ik heb al twee leuke fokkers gevonden hier niet al te ver vandaan, dus ik hoop dat ik binnenkort een keertje kennis mag gaan maken!

Leuk leuk! Ik wens je alvast heel veel plezier bij de voorbereiding :D
Ik zit even naar de datum te kijken...en jeetje, het is al weer bijna een jaar geleden dat mijn puppyplezier in huis begon. Time flies!

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:46

Tigress schreef:
Suusje1986 schreef:
We gaan voor een pembroke! :D

Ik heb al twee leuke fokkers gevonden hier niet al te ver vandaan, dus ik hoop dat ik binnenkort een keertje kennis mag gaan maken!

Leuk leuk! Ik wens je alvast heel veel plezier bij de voorbereiding :D
Ik zit even naar de datum te kijken...en jeetje, het is al weer bijna een jaar geleden dat mijn puppyplezier in huis begon. Time flies!

Ja ik heb het hele topic doorgelezen en ik vind jouw verhaal echt geweldig <3 En je hond trouwens ook. Ik kan niet wachten tot ik het ook allemaal mee mag gaan maken!

XxKayleigh

Berichten: 216
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:55

Sepp mocht afgelopen zondag op de foto bij Pauw Fotografie

Kreeg deze foto als voorproefje <3

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:58

haha, dank Suusje! Het is even wachten, maar als je eenmaal je nieuwe gezinslid in je armen hebt is dat het helemaal waard <3

Wat staat Sepp er snoezig op <3 Die oogjes <3

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:10

Is er hier nog iemand die naar de clubmatches in september of oktober gaat?

En hebben jullie ervaring met katten en corgi's? Ging en gaat dat goed?

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:15

Suusje1986 schreef:
Is er hier nog iemand die naar de clubmatches in september of oktober gaat?

En hebben jullie ervaring met katten en corgi's? Ging en gaat dat goed?

September niet, oktober wel :D
September zit ik nog net een weekendje in zuid Frankrijk met Jarvis :))

Hier 4 katten in huis, en bij mijn vriendin thuis ook nog 2. Hij is er bij de fokker al mee opgegroeid, totaal geen problemen :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:18

Ik ga denk ik naar allebei :)

Hier hebben we een corgi en een kat. Dat zijn echt de beste vrienden.

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:05

Leuk! Wie weet zie ik jullie, ik ga zeker wel naar een van de twee.

En wat fijn dat het goed gaat met de katten! Dat gaat hier dan vast ook goed komen.

Ik heb trouwens gisteren contact gehad met een fokker en ik ben zooo enthousiast :):) Dit jaar komt er geen nestje meer, maar de planning is wel begin volgend jaar! Echt mijn droomhondjes qua type, heel leuk mailtje terug gekregen, ik heb er zo'n goed gevoel over. Het wordt lang wachten en helaas is het best een stukje rijden, maar dat heb ik er voor over! <3

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:40

Oeh, nu hoop ik stiekem dat je naar die van oktober komt _O- Dan kan ik nog meer mensen ontmoeten met de corgi gekte <3

Ja joh! Dat is hier nooit enig probleem gehad. Het kan natuurlijk zijn dat je het her en der nog wat moet begeleiden, maar ik heb in mijn omgeving (gelukkig) geen verhalen gehoord over katten slopende corgi's :))
Afbeelding
Hier Jarvis samen met Minoes. Één van onze 4 katten :D

Spannend!! Het is het wachten helemaal waard <3

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:52

Dit is hoe ze er bij ons vaak bij liggen


Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:54

Aaaaaah wat leuk dat dat zo goed gaat! Nou dan hoef ik me daar niet druk om te maken :D

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:58

Bonna schreef:
Dit is hoe ze er bij ons vaak bij liggen


[ [url=m/aA7QnD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooooh smelt <3 <3 <3

Ik moest ook zo lachen om Jarv trouwens _O-
''That moment when a pretty lady walks by'' <<)

Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:49

Mooie foto van Sepp!

Ja, wij gaan naar allebei de clubmatches!
In september dat weekend is echt idioot druk.
Op vrijdag een lesdag bij Dogvision, zaterdag de clubmatch en zondag obediencewedstrijd :')

Haha die kop van Jarv is echt geweldig!

Wat betreft de katten...wij hebben geen katten in huis. Maar mijn zusje, moeder en schoonmoeder hebben wel allemaal katten. Clooney is echt dikke vriendjes met de kat van mijn zusje. Voor de katten van mijn moeder en die van mijn schoonmoeder hebben ze heilig respect. Harley vind elk levend dier leuk trouwens.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:25

Leuke foto's allemaal!

Wij gaan naar de clubmatch in oktober met Bella en Ruby. :j

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:32

Wij gaan waarschijnlijk niet. Is echt te ver. En momenteel niet het budget om er een weekendtrip van te maken.. :)

Suusje1986

Berichten: 1162
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:51

Ik denk dat wij naar de clubmatch in oktober gaan!

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:21

Hebben jullie de corgi's aan een tuig lopen of halsband? En zit hier ook verschil in? Waarom kiest de ene voor een tuig en de ander voor een halsband?

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:26

Hier wissel ik af. Heb zowel tuig als halsband als jachtlijn.

Voor de gehoorzaamheidstraining gebruik ik graag een jachtlijn (of halsband) omdat je naar mijn gevoel dan nét iets meer controle hebt over je hond. Is bv. gemakkelijker om richting aan te geven.

Voor gewoon wandelen of sport gebruik ik graag een tuigje met veel schoudervrijheid. (Ik heb er van Justfordogs.nl) Ginny vond haar tuig helemaal verschrikkelijk, ze heeft het onlangs nog eens om gehad en nu liep ze er wel min of meer normaal mee terug. In de les was ze er niet mee vooruit te branden. :') Ophélia doet wel normaal er mee maar vindt het ook niet leuk om om te doen.

Ik zou zeggen - zie dat je eens allerlei kunt proberen en voel aan welke je hond het fijnst vindt, maar kijk ook naar welke het fijnste werkt in bepaalde situaties.

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:31

Ik heb alleen maar jachtlijnen.
Jarvis heeft het niet zo heel erg op tuigjes, en dat is dan ook de reden dat ik hem alleen gebruik in de auto voor in de gordel.

Sterker nog, als pup had Jarv ze beide. In een tuigje wilde hij echt niet meelopen. Wat ik ook probeerde, dat heeft toch best wel wat dagen aangehouden. Los mee? Geen probleem. Halsband? Meh...maar tuig..? Hell no _O-