Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 345 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Duimen dat dit een hennetje is. <3
[ img ]
[ img ]
Diepe rust. <3
[ img ]
Zijn al flink brutaal en bijdehand. Vanmorgen nog even advies gevraagd aan de buurman. Op zijn advies verhuisd, maar ook de hennep vervangen voor kranten wegens risico eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 23:31 



 
Profiel   

Ah wat schattig! Ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 23:52 



 
Profiel   

Nooit geweten dat stro bloedluis kan herbergen. Eerlijk gezegd ook nooit last van gehad. We hebben altijd stro in de legbakjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 07:52 



 

Marcella, wat een droppies! <3 Je zou evt je warmteplaat aan 1 kant lager kunnen zetten. Mochten ze dan nog wat meer warmte willen, kunnen ze kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 09:06 



 
Profiel   

Had eerst lager, maar dan ga ze er niet onder en dan is het ruzie onder andere gedeelte. Ze scharrelen nu een beetje lekker rond om dan gauw weer terug te sprinten. Voer smaakt goed en water ook goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:35 



 
Profiel   

Vind ze trouwens erg hard groeien als ze zo door gaan moet binnenkort plaat alweer stukje omhoog (passen er nog maar net onder). :oo En net bij 1 kuiken mini wondje gevonden op zijn kont. Zou ik dit plekje nog moet behandelen met een beetje sudocreme of zo laten. Het is een mini plekje en voelde het eerder dan ik het zag.

De nippel is ook geschikt voor een douche hebben sommige kuikens al uitgevonden (vind ik iets minder). :')

Paar dagen oud en ze racen nu al soms door de bak heen. Wel leuk zo'n live tv zo vanaf de bank. :+
Vind dit wel voor herhaling vatbaar, maar dan ga ik even kijken om aan Sussex broedeieren te komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:19 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 12:57 



 
Profiel   

wat een dotjes Marcella :D
Geen idee wat betreft dat wondje, ik zou het even in de gaten houden, als het heelt zou ik er niks opsmeren.
De relatie tussen Meneer de Haan en mij is een stuk beter sinds ik hem op z'n rug heb gelegd. Hij blijft keurig op een afstandje zonder te proberen stoer te doen. So far so good :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:11 



 
Profiel   

Denk een soort van navelstreng wondje is.

Hier ook na de voet ervaring is even optillen al genoeg als meneer weer een beetje praatjes krijg. Ga binnenkort 5 raszuivere Sussex rood porselein kuikens halen. Is iets wat ik al zo lang wil. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:16 



 
Profiel   

helaas....de relatie tussen Meneer de Haan en mij is nu op een dieptepunt beland. Hij heeft me vanmiddag echt gericht aangevallen, zat nog een behoorlijke afstand tussen ons. Ben er nu wel klaar mee. Hij is echt prachtig, maar ik wil ook geen kuikens van een haan met dit karakter. Heb de fokker van onze hennen gevraagd of zij nog een tamme haan over heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 17:26 



 
Profiel   

Gelijk heb je Kinke, hoe spijtig ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 17:49 



 
Profiel   

Sussex Rood Porselein kuikens. Eindelijk een droom die uitkomt. *\o/*
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
<3
En totaal niet brutaal hoor. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 13:09 



 
Profiel   

Wat een leuke kipjes Marcella

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 14:05 



 
Profiel   

Práchtig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 14:55 



 
Profiel   

Wij willen dit voorjaar beginnen met de kipjes houden. Nu heb ik een oude hondenkennel op het erf die volledig roofdierproof is (voorheen hebben er konijnen in gezeten) van ongeveer 4-5x2.5m groot.
Hierin wil ik graag een nachthok plaatsen. Bij de oorspronkelijke uitgang van de kennel past een automatisch deurtje met timer. Idee is dan dat de kipjes overdag loslopen op het erf en snachts in de hondenkennel met hun nachthok.
Moet er dan iets op de bodem van de kennel, die bestaat nu uit beton?
Hoeveel kippen kan ik hier dan diervriendelijk houden, ik wil graag gaan voor een wat groter ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:25 



 
Profiel   

Hi Ijsje, wat leuk!! Deze ren is niet zo heel groot, 10m2, waar je het nachthok nog in moet doen... 1 kip per 2 m2 vind ik net aan ruim genoeg, zelf zou ik jouw afmeting 2-3 kippen doen, maar dan geen maatje Brahma.. beton gaat op zich prima, zeker als je er bijvoorbeeld ook schors en stro inlegt. Kunnen ze verder helemaal niet uitlopen? Heb zelf m'n kippen op 35m2, ze zijn nu met 3, maar komen er weer 2 bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:04 



 
Profiel   

ik lees het juist anders, ze komen dan toch nagenoeg niet op het beton?
Marcella, gave chicks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:33 



 
Profiel   

Brutaal dat de sussex zijn. Steek je hand in het hok en je hebt 6 kuikens eraan hangen. :+

Zit in dubio over de 2 kuikens van vorig jaar van mijn oude kippen. Of het nu haan of hen zijn ze zouden nu 4,5 maand zijn. De haan is zondag avond weg die er eerst bij zat. Hoe lang zou het duren voor er hanig gedrag ontstaat.

Dacht trouwens eerst dat het wel goed ging met de haan tot zaterdag. Moest een van de hennen hebben, maar hij bleef vol aanvallen dat het gewoon gevaarlijk werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 20:52 



 
Profiel   

vladimir1979 schreef
Hi Ijsje, wat leuk!! Deze ren is niet zo heel groot, 10m2, waar je het nachthok nog in moet doen... 1 kip per 2 m2 vind ik net aan ruim genoeg, zelf zou ik jouw afmeting 2-3 kippen doen, maar dan geen maatje Brahma.. beton gaat op zich prima, zeker als je er bijvoorbeeld ook schors en stro inlegt. Kunnen ze verder helemaal niet uitlopen? Heb zelf m'n kippen op 35m2, ze zijn nu met 3, maar komen er weer 2 bij


Volgens mij heb je haar bericht niet goed gelezen. Die ruimte is enkel voor de nacht, overdag mogen ze los over het erf lopen.

Hier heb ik ons hok eindelijk (overdag) in gebruik, moet het dak nog wel opknappen en nog een loop plankje voor het andere nachthok en andere zitstok er in want die wat er zit is veels te smal. In de nacht heb ik ze nog binnen, ze zijn nu 12 weken.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:00 



 
Profiel   

Ik bedoel inderdaad overdag op het erf en ‘s nachts in de hondenkennel met een nachthok.
Ik begrijp uit jullie antwoorden dat dat waarschijnlijk groot genoeg is.
Hebben jullie ervaring met een kunststof kippenhok (makkelijker in onderhoud en minder bloedluis?)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 18:15 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft afgelopen week 7 hanen bij een manege weggevangen. Gedumpt.... Triest dat mensen dat doen en een ander er dan mee opzadelen. Dag erna was het toevallig zelfs op het nieuws dat er meerdere steden zijn die last hebben van loslopende hanen.

Wat doen jullie met jullie hanen als je ze niet herplaatst krijgt?

Ik heb 1 haan bij de hennen, maar geen kuikens, want alleen onze geredde legkip ( kippie wat de vergassing had overleeft en dus een kip en geen haan bleek te zijn *\o/* ) legt eieren, de rest is al wat aan de oude kant, denk ik, dus nu 5 die niks leggen :( .
Maar eens berichtje sturen naar dierenhulpcentrum, dat als ze weer een lading vergaste kuikens als voer voor hun dieren krijgen, ze degene die nog blijken te leven naar ons mogen doen. We hadden er 2 geadopteerd en dat bleken beiden hennen te zijn...voor zover het goed seksen van de kuikens.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 17:19 



 
Profiel   

tja, als niemand zo'n dier wil dan gaat hij bij ons in de vriezer. Mijn man slacht hem dan zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 17:36 



 
Profiel   

Wanneer er bij ons kuikens komen, dan ga ik voor de hanen niet eens proberem eem "huisje te zoeken". Mijn inziens niks mis mee om die gewoon te slachten, beestjes hebben een beter leven gehad dsn de kipfilet uit de supermarkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 18:16 



 
Profiel   

Inderdaad wat Maartje zegt, de hanen hebben een geweldig leven gehad en hebben altijd goed voer gehad en dat proef je wel als je ze eet.
Ik ben zelf vegetariër dus ik eet ze niet maar een Indonesische vriend van ons nam ze mee en hij vertelde dat het een wereld van verschil is met de kip uit de winkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:22 



 

Goed leven geven en vervolgens (laten) slachten. Het vlees is zoveel lekkerder <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 345 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen