Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 325 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

Afgelopen zondag is helaas mijn favoriete kip bruut vermoord door vermoedelijk een roofvogel.
De 2 achtergebleven hennetjes zijn nu opgesloten in de ren, tot groot ongenoegen van ze.

Heb nu deze ren besteld om ze meer ruimte te geven. Heeft iemand deze toevallig ook?
https://www.vidaxl.nl/e/8718475568827/v ... eerd-staal

Oh, en morgenavond ga ik waarschijnlijk 2 Vorwerk hoenders ophalen! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 15:57 



 

Ik heb er wel naar zitten kijken en op de fb pagina zijn er wel die deze hebben. Ik twijfel zelf vooral over de deur.. of daar niet teveel ruimte zit voor een marter om door te komem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:07 



 
Profiel   

idinn schreef
Ik heb er wel naar zitten kijken en op de fb pagina zijn er wel die deze hebben. Ik twijfel zelf vooral over de deur.. of daar niet teveel ruimte zit voor een marter om door te komem.



Welke FB pagina is dat? Ik wil graag even wat foto's bekijken van de ren "in actie"

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:08 



 
Profiel   

En kippengaas zelf is ook niet zo sterk of fijnmazig. Ik zou kijken naar de nodige set steigerbuizen (praxis of webwinkel ergens) en er dikke kwaliteit volieregaas op zetten, want idee zelf is zo slecht nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:56 



 
Profiel   

Hier ook volière gaas en een deur van hout. Tot nu toe werkt het prima.
[ img ]
Het gras staat er al lang niet meer :+ Maar het hout blijft goed staan en er is nooit een dier door de draad gegaan, zelfs geen muizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 19:03 



 
Profiel   

Wat een verrassing vandaag een van mijn kipjes heeft haar eerste eitje gelegd. <3 Heb nu al twee keer eieren in de winkel moeten kopen dus het werd tijd ;)

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 17:09 



 
Profiel   

Hier ook in elk geval 2 of 3 van de 4 dames begonnen met leggen.
Elke dag liggen er 1 of 2 crème kleurige eitjes.

En mijn jonge haan is ook heel gaaf geworden.

Van dit
[ img ]

Naar dit
[ img ]

Van het voorjaar gaan we ook wat van onze eigen eitjes uitbroeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 17:27 



 

Wat een mooie haan!

Ceetje, leuk he de eerste eitjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 18:06 



 
Profiel   

En ook nog meteen in het legbakje. Van de vorige kippen vond ik het eerste ei middenin de ren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 18:19 



 
Profiel   

Ik heb nog lang geen eieren. Nu al niet meer sinds september ofzo. Helaas. Kippen doen het wel heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 18:49 



 
Profiel   

Century: herken ik erg goed. laatste eitjes hebben wij denk begin oktober ofzo gehad. Dus ben benieuwd wanneer en of ze gaan leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 19:49 



 
Profiel   

Ik ben aan het bijlezen :)
Ik wil graag krielkipjes, ik denk 3,alleen hennen geen haantje. Ik zit te dubben tussen Amrock, Rhode Island Red en de Barnevelder... Allemaal krielen uiteraard
Ik wil graag redelijke leggers, niet te luidruchtig. Echt supertam hoeven ze niet worden maar ze moeten ook geen hartklap krijgen als de hondjes bij de ren komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 20:05 



 
Profiel   

Mijn kippen hebben gewoon doorgelegd.

Normaal leggen ze alle drie dagelijks. Nu had ik af en toe twee eieren in plaats van drie.

Eén keer maar 1 ei. Zijn er meer mensen wiens kippen min of meer doorleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 21:20 



 
Profiel   

Jij hebt dan vast Isa Browns, de gewone legkip. Die hadden wij ook en legden inderdaad bijna de hele winter. Helaas worden ze niet zo oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 21:27 



 
Profiel   

Dat zou best kunnen, mijn man heeft ze ergens opgehaald, heb niet meegekregen welk ras het is. Niet leuk om te horen dat ze niet oud worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 22:21 



 
Profiel   

Daar kwamen wij ook pas achter toen we ze hadden en er eentje ging hemelen. Omdat ze zo veel leggen zijn ze eerder op. We overwogen om ze daarom niet meer te aan te schaffen, maar dan ga je eieren kopen en dat zijn dezelfde soort. Dan heb ik liever eitje van mijn eigen kippen met een heel riant leven. Waarom ik nu toch andere heb? De kippenfokker had geen isa Brown en we wilde onze enige overgebleven kip niet lang alleen laten zitten. Dus nu een grijze Australorp en een blauw gezoomde Noord Hollandse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 08:02 



 
Profiel   

1 van onze Orpington dames heeft sinds een week of 2 besloten dat ze weer eieren legt. Heel vreemd. Normaal beginnen ze in april weer te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 09:23 



 
Profiel   

Mijn sabelpootjes en ene baardkuifkriel zijn ook weer begonnen! Zo ongeveer meteen toen de dagen weer langer werden. Ook heel lang zonder eitjes gezeten, en ik koop echt bij uitzondering in de winkel, dan liever bij de zorgboerderij verderop waar ik ook weet hoe ze er bij lopen en buiten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 09:53 



 
Profiel   

Hoe doen mensen het met hun kippen op oudjaarsdag? Wij hebben ze los door de tuin lopen maar is dat verstandig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 11:07 



 
Profiel   

hier gaan ze zowieso rond een uur of 5 naar binnen. dus maak mij niet zoveel zorgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 11:12 



 
Profiel   

Ze gaan inderdaad toch bij schemering op stok, dus gewoon hok afsluiten en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 11:35 



 
Profiel   

Veriye schreef
hier gaan ze zowieso rond een uur of 5 naar binnen. dus maak mij niet zoveel zorgen

Zelfde hier, als het heel grauw is nog wel eerder soms. Het geknal overdag interesseert ze verder ook niet gelukkig, geen paniek gehad vorig jaar.

Mijn Faverolles leggen in de winter wel gewoon door. Ze zijn nu net een beetje door de rui, dan leggen ze niet, maar we hebben het eerste eitje weer gehad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 13:58 



 
Profiel   

Ik wil ook eieren! :P
Mijn kippen stonden zonet stokstijf stil. Blijkbaar zat er een vogel in de boom, die wegvloog toen ik buiten kwam. Ik heb Bielefelders en geen kleintjes, dus daar kan ie weinig mee, maar kippen hadden hem wel gespot en stonden heeel stil. Nog niet eerder zo gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 14:01 



 
Profiel   

Iemand hier misschien die nog interesse heeft in een lief Cochin kriel haantje? Ik heb 3 hanen en 2 van de 3 kunnen heel goed met elkaar opschieten maar 1 van de 3 is toch wat te dominant naar de andere 2 vind ik. Hij is wel heel lief voor de hennen! Hij is van 2017. Als iemand interesse in hem heeft wil ik er evt ook nog wel 1 zwart hennetje bij geven. Ik hoef verder geen geld oid voor hem, als hij maar een goed thuis krijgt :j
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 14:23 



 
Profiel   

Haha na jullie ei-verhalen ook maar eens in ons leghok gekeken, en tot zeeeeeeer grote verrassing ook 1 ei!
Had dat echt niet verwacht, hebben maar 2 hennen die van vorige zomer zijn en dus nog nooit gelegd hebben. Ze zijn beide behoorlijk bang en komen ook al nooit in hok waar leghokken zitten, dus toch heel knap nu opeens ei ligt. Geloof er niks van maar man echt beloofd hij niks mee te maken heeft :+
Ene kip is er echt nog nooit geweest, andere sliep daar vorig jaar wel met z'n moeder maar sinds die weg is, kwam ze er ook nooit meer, dachten wij......

Maar nu, we hebben ook 2 hanen en zag toevallig vanmiddag dat een ervan probeerde onze hen te beklimmen, hoe groot is dan de kans op bevruchte eieren?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 325 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen