Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 256 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

200kg :wow: hoeveel kippen heb je dan? (naast al die mee-eters)

Heb nu even het gevoel dat ik mijn kippen ondervoed. Maar als ik meer dan 2 (grote) tassen graan geef, dan bekijken mijn kippen (3stuks) het niet meer en komen idd de duiven het opeten... Ze krijgen ook wel etensresten, groentenafval en soms wat brood.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:14 



 
Profiel   

Precies petitparis, wij doen dat ook zo en onze kippen zijn levendig, leggen goed en zijn niet mager. Dus ik denk dat dit ook een goede manier van etengeven is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:40 



 
Profiel   

Wij hebben er een stuk of 80 denk ik. Verschillende kleurslagen en foktomen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:45 



 
Profiel   

Ah ja, ik dacht al dat ze waarschijnlijk te zwaar zouden zijn voor het systeem. Dan hou ik het toch maar bij mijn zelfgemaakte pvc pijp systeem, waar de kipjes vanaf een stok bij kunnen.

Wow, 80 kippen, wat een hoop! Dan heb je wel veel voer nodig ja :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:02 



 
Profiel   

Precies petitparis, wij doen dat ook zo en onze kippen zijn levendig, leggen goed en zijn niet mager. Dus ik denk dat dit ook een goede manier van etengeven is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:02 



 
Profiel   

ok 80 stuks is wel een heel andere grootorde :+

Mijn kippen lijken altijd uitgehongerd als ik aan hun ren kom, maar meer graan bekijken ze echt niet. Maar probeer wel hun voer over 2-3x/dag te spreiden en zo ook mee-eters te beperken. Alleen is dit in de winter niet zo evident.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:21 



 
Profiel   

Hier krijgen ze smorgens ook altijd precies zoveel als ze opkunnen. De mussen zitten altijd al klaar om de resten op te eten :+
In de middag krijgen ze dan nog een beetje(de helft van wat ze smorgens krijgen) meer eten ze helemaal niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:32 



 
Profiel   

Het kruissnaveltje heeft het niet gered helaas.
Zijn broertjes/zusjes don het wel goed
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:36 



 
Profiel   

Ik zou me hier graag melden en meteen een paar vragen stellen als dat mag :)

Aankomende lente zouden we graag kippen nemen (ik wil ex-leg kippen via red een legkip). We gaan dan ook eindelijk tijd hebben om onze tuin goed in te richten en een plek voor de kippen te creëren. Nu hebben we een lange strook naast de paddock waar ook veel bomen en struiken groeien (paddock - hekwerk - tuin). Kan je die strook mee integreren in je stuk voor de kippen, of is de kans dan heel groot dat ze via de bomen/struiken aan 'prison break' gaan doen := ? Indien die bomen/struikenrij geen probleem voor ze is, krijgen ze zeker een strook van min. 10 meter lang en dan gok ik toch zeker 3 meter breed. De rest van de tuin mogen ze in principe ook wel in, maar wij hebben een corgi die volgens mij graag kippen gaat hoeden dus dat lijkt me niet zo'n goed plan :+ . We zitten hier ook in de polder, dus wil sowieso de kippen liever goed beschermd hebben tegen roofdieren.

De bomen zijn knotwilgen en beuk, daarnaast staan er mega rozelaars (zeker 3-4m hoog), een vlier, laurier (die proberen we zoveel mogelijk uit te doen) en nog wat onbekend spul. Ze zouden dan een open stuk krijgen met dus een deel onder de wilgen en wat rozelaars aan de kant...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 13:21 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat legkippen (en zeker ex-industrie kippen) veel minder ondernemend zijn qua uitbreken. Zichzelf doorheen de draad proberen murwen wel of poortje dat neit goed in het slot zit open duwen. Maar niet in de hoogte (oa via struiken).

Wel goed plan om met die ex-industriekippente wachten tot na de winter. Ik heb er ook 2x gehaald en deze zijn nagenoeg kaal. Duurt enkele weken alvorens ze weer mooi in de pluimen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 13:41 



 
Profiel   

petitparis schreef
Ik heb het idee dat legkippen (en zeker ex-industrie kippen) veel minder ondernemend zijn qua uitbreken. Zichzelf doorheen de draad proberen murwen wel of poortje dat neit goed in het slot zit open duwen. Maar niet in de hoogte (oa via struiken).

Wel goed plan om met die ex-industriekippente wachten tot na de winter. Ik heb er ook 2x gehaald en deze zijn nagenoeg kaal. Duurt enkele weken alvorens ze weer mooi in de pluimen zitten.


Dankjewel! Fijn om mijn vermoeden toch wat bevestigd te krijgen. Mocht er eens eentje 'ontsnappen' is die zo ook weer binnen, daar zal de corgi dan wel bij helpen :') . Zou wel fijn zijn, kunnen ze lekker alles daar onder die bomen wat bijhouden en ook deels op een stuk zitten dat voor ons toch wat minder interessant is qua tuin.

Ja ik had idd al gelezen dat ze bijna altijd erg kaal zijn. Lijkt me dan het fijnst ze pas te halen als het weer wat beter wordt enzo :j . Ik ga ondertussen gewoon hier verder volgen en daar al van leren! Worden wel onze eerst kippen, dus vind het weer spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:02 



 
Profiel   

Ben ik weer :roll:

We zijn momenteel aan het zoeken naar een goede bouwtekening voor een kippenhok of eventueel een kant en klaar bouwpakket. Echter kan ik alleen hele onduidelijke tekeningen vinden en kant en klaar pakketten lijken geen groter nachthok dan 1m2? Of ben ik nou zo kippig :Y)

De buitenkant kunnen we zelf wel bedenken. De bouwtekening gaat vooral over de inrichting van de binnenkant zodat het wel kan luchten, niet kan tochten en dat het vooral praktisch is.

Hebben jullie foto’s van de binnenkant van jullie nachthok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:58 



 
Profiel   

Mijn nachthok was een bouwpaket en is +/- 1.2m². Dit was het kleinste model (voor 6 kippen). Het grootste zou voor 20 kippen zijn en is 195x106x102cm dus +/- 2m². Dus ze bestaan wel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:15 



 
Profiel   

Geen foto binnenkant (te donker voor mijn toestel zonder flits).
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L1500_.jpg , Maar het is dit hok (linkje, want te groot).
Schot tussen de 2 legnesten heb ik er uit gehaald, ze stapelen zich toch het liefst met zijn allen daar in en in 2 groepjes is dat iets lastiger + onrust.
Ik heb een apart trapje en dus het hogere deurtje open ipv die in het midden omdat de wind er grofweg op staat aan die kant in de winter. Zo is er meer ruimte om uit de wind te zitten en ze kunnen donker genoeg zitten. zitstok/tak is er, maar wordt eigenlijk niet gebruikt. Die in de ren wel trouwens, mooi voor de kippengym, beetje spieren kweken en bewegen houdt ze gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 20:30 



 
Profiel   

NenaC schreef
Wij hebben er een stuk of 80 denk ik. Verschillende kleurslagen en foktomen. ;)

Welke rassen en kleurslagen heb je allemaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 14:51 



 
Profiel   

Wij hebben Faverolles groot zalmkleurig, grote kuifhoenders in zwartbont, koekoek, tollbont en zwarte witkuiven, de krielen in zwart, choco en beige. Daarnaast een toom Appenzeller Spitskuiven groot en Groninger Meeuwen groot. Allen voor de shows, dus deze groepen proberen we zo zuiver mogelijk te houden. :)

Kippen zijn echt verslavend en zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 15:10 



 
Profiel   

Ik was dit topic een hele tijd kwijt maar ik heb m weer gevonden!

Ik ben een grote orpington fan. Heb er momenteel 3. Een blauwe, splash en een zwarte. (Pip, splash en bertha)
Ook nog 2 blauwe Australorps maar daar heb ik toch wat minder mee dus die wil ik verkopen. (Jip en Janneke)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Mijn favoriet. Wat is ze knap.. <3

[ img ]
En de 2 Australorps. Ontzettend mooie kippen maar een totaal ander karakter dan de orpingtons helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 20:17 



 
Profiel   

NenaC schreef
Wij hebben Faverolles groot zalmkleurig, grote kuifhoenders in zwartbont, koekoek, tollbont en zwarte witkuiven, de krielen in zwart, choco en beige. Daarnaast een toom Appenzeller Spitskuiven groot en Groninger Meeuwen groot. Allen voor de shows, dus deze groepen proberen we zo zuiver mogelijk te houden. :)

Kippen zijn echt verslavend en zo leuk!


Ik snap je volledig :D ^ren
Hier heb ik: Mechelse koekoek en koekoek goudhalzig ben ik aan het creëren, Ukkelse baardkriel duizendkleur en leghorn patrijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:18 



 

Komen weer allemaal leuke kipjes voorbij! Hier last van een marter (familie vrees ik..). Bijna de hele voliere uitgemoord op 2 weken tijd. Nu alles veilig in hokken, maar geen houdbare situatie. De eenden maken er eenn mega natte bende van, zijn zelf zeiknat momenteel. Maar waar laat je ze? Heb al gemaild ri kinderboerderij.. iemand toevallig tips omgeving Ede? Voliere marterproof is vrees ik niet te doen.. kreng kan door zulke kleine openingen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 11:35 



 
Profiel   

Kinderboerderij Heijdestein in heelsum? Daar zijn ze erg goed voor de dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 13:50 



 
Profiel   

Ach wat erg zeg, van die marter..
Ik heb zelf volieregaas helemaal rondom de kippenren, inclusief de bovenkant en de bodem, en alle draad aan elkaar gemaakt met ijzerdraad. Dat is echt sterk en daar komen ze niet zomaar doorheen, maar dat spul is wel vrij duur en het ijzerdraad er doorheen vlechten is nogal een werk.
Verder geen idee waar je eenden heen kan brengen. Bij ons in de buurt zit een opvang voor kippen (die redt ook ex-legbatterij kippen) en die vangen ook eenden en andere dieren op, maar dat is te ver voor je ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 14:07 



 
Profiel   

Stroomdraadje aan de onderkant helpt tegen graven

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:28 



 

Flowerbomb, bedankt voor de tip! Had niet aan hun gedacht. Heb telefoonnummer doorgekregen om te contacteren, dus die zal ik doorgeven.

Voliere is +- 15x14 meter dus best wat werk om fijner gaas tegenaan te zetten. Onderaan zit al wel fijn gaas, maar de rest is groter en bovenkant ook. Maar zo stom, gaat al jarenlang goed en plots wordt alles uitgemoord. Zo frustrerend!

8nnemieke, waar zit die? Misschien als toevallig iemand die kant op gaat binnenkort van stal is het een optie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:39 



 
Profiel   

Dit is hun site: https://m.facebook.com/redeenlegkiptong ... ale2=nl_NL
In Tongeren, vlakbij Maastricht. Ik heb er mijn batterijkippen gehaald, ze hebben er een grote wei vol met allerlei verschillende opvangdieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 06:03 



 
Profiel   

Wat gebruiken julliebij veerluis
Met name se haan heeft het rest valt wel mee ,maar wil ze allen maar ffe inspuiten?! Lees 404of u2 kun je dan.de eieren nog wel.gewoon eten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 256 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen