Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

Oooh hier even een stipje en straks alles goed doorlezen...
TS wat een cute kippetjes!

Ik ben net verhuisd naar midden in de natuur met een MEGA lap tuin...en ook ik wil graag kipjes houden.
De vorige bewoners hebben hun kippen aan de vos verloren, dus er moet wel het een en ander aan maatregelen worden genomen. Ook geen idee wat voor kipjes we willen..dus super topic dit om alvast te leren :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 10:37 



 
Profiel   

Wij hebben thuis al jaren kippen. Lopen overdag los op het erf, en snachts in een hok met rennetje er bij. De vos is bij ons ook een paar jaar geleden langs gekomen dus we hebben een ren gemaakt met gaas overal rondom, ook onder de grond. Wel zo hoog gemaakt dat we er zelf in kunnen lopen zonder te bukken.
Verder hebben wij de kippen nog nooit ingeent of iets van medicijnen gegeven. Ze zijn eigenlijk ook nog nooit ziek geweest. *afkloppen* Qua voer krijgen ze graan van eigen land. Geluk als je op een boerderij woont :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 10:41 



 
Profiel   

Vandaag heb ik ze los gelaten! En genieten dat doen ze (en ik erbij) , Ze lopen steeds een stukje rond en gaan dan weer netjes terug naar de ren.
t witje stond net te slapen haha. Kijken of ze vandaag nog een eitje legt.
Hoeft niet trouwens, ik hou helemaal niet van ei :)

WB vossen; ik sluit snachts het hok af want ook hier loopt meneer Vos iedere nacht zijn ronde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 13:06 



 
Profiel   

Hebben jullie daar geen jagers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 17:15 



 
Profiel   

jagers als in mannen met geweren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 17:56 



 
Profiel   

ja
edit: lees dat je op de veluwe zit, never mind.... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 18:40 



 
Profiel   

Onze kippies zijn inmiddels alweer een tijdje broedsaf en lekker op dreef: met z'n drietjes al 14 eitjes in de afgelopen 6 dagen :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 19:53 



 
Profiel   

ja die mannen met geweren haha zijn hier wel hoor, maar ze schieten vooralsnog niet op kippen hoop ik, althans, mag toch hopen dat ze ze niet van mijn erf afschieten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-13 20:47 



 
Profiel   

Weer een ei!
En wat doen ze het leuk, lekker aan het scharrelen de hele dag en om 21.00 uur gaan ze keurig op stok, ze blijven goed in de buurt en komen steeds dichterbij, ze vinden mij nu niet meer zo eng. Ik vind ze zooo grappig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-13 09:45 



 
Profiel   

Haha goed om te horen dat jullie kunnen wennen aan elkaar :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-13 10:15 



 
Profiel   

He, wat leuk! Ik heb ook kipjes. Wil er vanavond meer over vertellen en vragen over legnood. Maar ik heb ook nood, ik moet nu weg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-13 12:04 



 
Profiel   

Dit zijn mijn kipjes:


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb ze gered uit de legbatterij. ;)

1tje heeft wel legnood, ze legt elke dag een MEGA ei, die past niet eens in het eierdoosje :D Maar dat ei is steeds erg verkreukeld. Maakt mij niets uit hoor, maar ik kan me voorstellen dat het leggen zeer doet.

Ze lopen hier buiten, eten wormen en allerlei andere beestjes. Ze krijgen legkorrel en soms wat mais. Het grit aten ze niet, dat heb ik nu door de voerbak gedaan. Ik heb ze nu 3 weken en ik kan me voorstellen dat ze nog erg moeten wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-13 11:54 



 
Profiel   

leuk hoor! Vooral die laatste foto zo lekker aan het scharrelen. En wat een bult stro! :)
Die van mij zijn hier nu ruim een week en beginnen steeds meer te scharrelen en zijn minder bang, maar ze komen van de scharrel boerderij van de buurman, dus kan me wel voorstellen dat die van jou nog wat langer nodig hebben omdat ze uit de trauma legbatterij ontkip hoek komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-13 12:48 



 
Profiel   

Freya6 schreef
leuk hoor! Vooral die laatste foto zo lekker aan het scharrelen. En wat een bult stro! :)

Ze kwamen hier net aan en het stro lag gewoon los, moest nog inzakken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-13 15:23 



 
Profiel   

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 08:26 



 
Profiel   

sjit een van mijn kipjes snottert een beetje, alsof ze niest, doet dit tijdens het pikken van graantjes enzo, klinkt als een ingehouden niesje
What to do??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 19:07 



 
Profiel   

Doet ze dat dan 1 keer of vaker? Want de mijne doen het ook soms, 1 keertje, en dan is het klaar. Niets aan de hand dus. Maar als ze het heel vaak doet, weet ik niet wat het is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 19:22 



 
Profiel   

Hoe is het met je kippies TS?
Ik was er ineens een kwijt := niet in het hok, de ren, de tuin... Gauw de poort uit en maar schudden met het blik voer en roepen. Hoor ik ineens een ongeruste 'Tok?!' Van een eind verderop... Zit ze om de hoek van de straat bij iemand in de voortuin :D gelukkig kwam ze vrij gemakkelijk weer mijn kant op, op het laatst herkende ze me geloof ik en toen kwam ze keihard aangerend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 15:30 



 
Profiel   

Ja gaat goed hier! Ze scharrelen vrolijk overal rond, woelen de boel om en komen steeds dichterbij.
Ze gaan altijd vroeg naar bed.
Soms tokken ze keihard, maar dan is de kat vaak in de buurt, die besluipt ze steeds, vind ze leuk :)
Haha, die kip van jou klijntje, super grappig.
Ik heb in ieder geval absoluut geen spijt van mijn besluit kippen te gaan houden ook al eten ze al mijn graszaad op zodat ik nog steeds op het zwarte zand zit in de tuin.

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 18:17 



 
Profiel   

Wat leuk! Ja, het gazon gaat eraan... *ervaring* :P

Wij namen onze kippen een keer mee (in de auto) naar een huisje in loosdrecht, waren we ze ook kwijt... daar was ook water, dus ik helemaal in paniek de sloot afzoeken...

Zaten ze in een tuintje 3 huizen verderop in het park, met mooi, groen gras & een vijvertje enzo... Zaten ze daar een beetje in de zon te chillen :)ddd 8-) :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 19:41 



 
Profiel   

Kippen zijn cool!! Ze lopen hier vrij rond en weten heel goed in de avond terug hun hok te vinden. Ze leggen keurig hun eitje op een vast plekje in het hok en krijgen s'nachts vaak een straatkat te logeren in hun nachthok, goed tegen de andere rovertjes?
Hier dan mijn scharrel-vrije uitloop-biologische kippies. Van ei in de winter, tot kip van vandaag :D

Afgelopen winter moederkip op een natuurlijke manier de eitjes uitgebroed. 2 van de 4 is niet slecht.
[ img ]

Hoe schattig!
[ img ]

Lekker warm onder moeders veren toch even nieuwsgierig komen kijken ..
[ img ]

Eerste keer met mams naar buiten...
[ img ]

En dan nu volwassen, de witte kip is het kuikentje van de foto's hierboven. De bruine kipjes zijn weggekocht van een legstal (wat een mazzelaartjes zijn ze!)
Fijn bij de buur koeien en kalfjes een graantje meepikken :-)
[ img ]

[ img ]
Ook voor de paarden zijn ze niet bang, dat gaat heel goed samen. Ze weten op tijd weg te springen als het moet.
[ img ]

En dan hun nachthok ..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 21:10 



 
Profiel   

Wij hadden de kippen eerst los lopen en dat was eigenlijk prima, ze liepen niet weg omdat ze eten kregen. Maar in de zomer gaat de staldeur open en de zadels waren neit meer veilig -O-
Dus nu maar weer gewoon in een hokje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 21:13 



 
Profiel   

Ik heb op het moment nog 3 eenden pullen zitten. Die kruipen nu ook heerlijk onder onze kipjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-13 08:13 



 
Profiel   

Anemun, super leuk! Mijn witte is precies hetzelfde :)
En haha pina 22, dat jullie ze gewoon meenamen op vakantie! Ja dat kan ook natuurlijk. :')
Ik heb mijn kat ook wel eens meegenomen in de bus en fiets om bij mijn zusje op te gaan passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-13 09:27 



 
Profiel   

Vandaag ben ik op kraambezoek geweest;

Zijdehoentjes van 2 dagen oud. Ze komen bij mij wonen *\o/*

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-13 16:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen