Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 14:08

Meer mensen in ring 10? Of daar in de buurt

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:57

Ja ring 9 morgen!! Loop met bisou de enige Beuaceron met tuigje om ;)

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 15:31

doe jij nog meer honden? ik spreek je wel gewoon aan hoor ;)
als je alleen die doet kom je elkaar makkelijker tegen, ik heb een zwart shirt en spijkerbroek en een picardische herder ;)

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:46

Wij zitten nu naast de hoofdring te wachtten tot we op kunnen draven met de podeco's.. Moeten nog een boel keer, koppelklasse, fokkerijklasse, beste pup, beste jeugd en beste rasgroep.. Zijn er nog wel even dus :-)

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:47

Grappig ik ben morgen ook bij ring 9 en 10 te vinden :D En bij nog een aantal andere ringen als toeschouwer.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 16:36

lhinoloijf, wat voor hond heb je? ik heb een zwart shirt spijkerbroek met een picardische herder (en mijn moeder)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:00

Leuk! En hoe heten jullie dan? Ik ben Esther :)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:34

Ik geloof dat wij er klaar voor zijn. Zo alleen nog even opzoeken welke ring de border collie's zitten.
Ik hoop dat we lekker kunnen shoppen.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:40

Zat niet veel soeps aan stands hoorde ik van mijn moeder..

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:58

ik heet lieke ;)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

DynamiteS schreef:
Zat niet veel soeps aan stands hoorde ik van mijn moeder..

getver!

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:57

DynamiteS schreef:
Zat niet veel soeps aan stands hoorde ik van mijn moeder..

Er staan vooral standjes omtrent voeding, vrijdag wel iig. Er was in verhouding weinig aanbod in lijnen/ speeltjes ed. Wel een aantal standjes die gedroogde hondensnacks aanboden.

En wellicht staan er nog interessante dingen bij de ere ring. Ze bieden wel de gehele dag door demo's en lezingen :j


Ik ben er met een does en heb nog geen kleding setje bedacht dat bij de hond matcht. Waarschijnlijk een witte of mintgroene broek met een donkerblauw vest erop.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 07:44

Welke ring zit je lhinnolijf?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:40

iedereen veel succes vandaag, en andere alvast gefeliciteerd met behaalde resultaten.

even vraag aan de wat ervarenere showlopers hier, ik ga vrijdag in wychen voor het eerst off show doen met mijn rottweiler in de jeugdklasse, heb wel ringtraining gedaan dus in dat opzicht weet ik wel beetje wat te doen maar is het ook raadzaam bepaalde kleding te dragen en zo ja wat is handig naast een zwarte hond?

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 09:32

Jaaaaa we zij. Er!!! Zitten zo goed als naast het ring tien bord ik heb een zwart shirt en spijkerbroek en zwarte laarsjes. Blond haar, niet verwarren met mij. Moeder!!

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:12

Tinkermuts schreef:
iedereen veel succes vandaag, en andere alvast gefeliciteerd met behaalde resultaten.

even vraag aan de wat ervarenere showlopers hier, ik ga vrijdag in wychen voor het eerst off show doen met mijn rottweiler in de jeugdklasse, heb wel ringtraining gedaan dus in dat opzicht weet ik wel beetje wat te doen maar is het ook raadzaam bepaalde kleding te dragen en zo ja wat is handig naast een zwarte hond?

Dan zou ik voor een lichte kleur gaan, zodat de km goed kan zien waar de hond ophoudt en jij begint :D Meest gedragen is gewoon een nette broek met shirt+jasje erboven, maar je ziet eigenlijk van alles, van kapotte spijkerbroeken tot hele korte jurkjes... :D.
Nog een tip, trek schoenen aan met een zachte zool.. Die dus geen tikkend geluid geven als je loopt.. Is erg irritant voor de keurmeesters als ze de gangen van de hond bekijken en ze op een ander tempo dat getik van jouw schoenen horen. En natuurlijk schoenen aan waar je goed op kan rennen :D

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 11:05

Licht ook aan je hond, wij hebben een ruig ras dus gewoon spijkerbroek en shirt is prima.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:26

We zijn trouwens met een berg prijzen naar huis gegaan.. Mijn Teef Abby werd beste teef, Garuda reserve. En met de groep zijn we 2e geworden met de fokkerijklasse. Dus we hebben gewoon op het podium gestaan op de winner... wel gaaf hahaha

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:49

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten tot nu toe! Mariska_28, dat is wel heel gaaf, op het podium op de winner, gefeliciteerd!

Tinkermuts schreef:
iedereen veel succes vandaag, en andere alvast gefeliciteerd met behaalde resultaten.

even vraag aan de wat ervarenere showlopers hier, ik ga vrijdag in wychen voor het eerst off show doen met mijn rottweiler in de jeugdklasse, heb wel ringtraining gedaan dus in dat opzicht weet ik wel beetje wat te doen maar is het ook raadzaam bepaalde kleding te dragen en zo ja wat is handig naast een zwarte hond?
Je ziet vanalles op show, van campingsmokings tot mantelpakjes en letterlijk ALLES er tussenin. Er zijn rassen waarbij showen echt een sport is en waar je voornamelijk mantelpakjes ziet, en rassen waarbij de campingsmoking is geaccepteerd. IK vind persoonlijk dat je er gewoon verzorgd bij hoort te lopen. Net als de hond die je voorbrengt, hoort ook de handler gewoon fatsoenlijk voor de dag te komen imo. Dat wil niet zeggen dat iedereen maar op sjiek moet, het gaat tenslotte om de hónd en niet om de handler, maar een beetje verzorgd lijkt me niet teveel gevraagd :P Met een mooi colbertje, een keurige broek of nette jeans en nette schoenen kom je al een heel eind :) In het geval van een rottweiler zou ik er op letten dat je geen heel donkere kleding aantrekt, zodat de hond niet wegvalt tegen jouw kleding, en de tip van schoenen met een zachte zool is ook een goeie. En ook geen hakken, daarmee maak je automatisch kortere passen en dan zou je hond mee kunnen gaan dribbelen :P

Flint09
Berichten: 408
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:44

Ik ben gister met mijn naakthondje Flint geweest, hij was 4 ZG maar ik ben supertrots op hem , hij doet het echt steeds beter in de ring ! Winner was anders ingedeeld ( of in andere hallen ? ) dan in voorgaande jaren , standjes waren wel leuk, maar het meeste vond ik aan de dure kant ( om over de parkeerkaart maar niet te spreken -O- ) Ik heb gister in ieder geval een leuke dag gehad !

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:51

Tinkermuts schreef:
iedereen veel succes vandaag, en andere alvast gefeliciteerd met behaalde resultaten.

even vraag aan de wat ervarenere showlopers hier, ik ga vrijdag in wychen voor het eerst off show doen met mijn rottweiler in de jeugdklasse, heb wel ringtraining gedaan dus in dat opzicht weet ik wel beetje wat te doen maar is het ook raadzaam bepaalde kleding te dragen en zo ja wat is handig naast een zwarte hond?


als ik mijn zwarte Schnauzers show draag ik altijd een witte broek (steekt de hond beter af) en een net jasje met lichte schoenen die makkelijk lopen maar er toch netjes uitzien.
Vroeger droeg ik altijd een rood pak maar daar ben ik uitgegroeid :+
Zorg altijd dat je er zelf verzorgd uitziet en dat je hond goed afsteekt!

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

zo ik ben weer thuis! sorry heb niemand gezien, was super druk want we moesten de stand in hondendorp bemannen.
bisou was erg moe, 2 zg maar wat een k u t wijf die km zeg haha heeel nors tegen de mensen en honden echt niks leuks aan!
maar ja toch weer mooi 2e en bisou heeft t weer super netjes gedaan :) nu lekker slaapie doen!

we deden ook nog mee met de rassenparade, ook saaaai voor de hondjes maar die hebben lekker gespeeld in de ring hahaha

verder doe ik het volgend jaar niet meer. veeeeel te duur, geen leuke sfeer geen leuke stands, heeeel vies uitlaat plekje waar m n hond niet eens wilde plassen :( arm kind!

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 18:15

wij hebben helaas niks gewonnen, wel uitmuntend!!!
ook niemand gezien.
tja over dat je er verzorgd bij moet lopen wel maar het ligt ook wel aan het ras, de picard is normaal dat je die niet in mantel pakjes voorbrengt zegmaar, maar wel gewoon netjes dus niet je oude kloffie, zal vast bij meer rassen zijn.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:18

ik loop ook gewoon in spijkerbroek, nette sneakers, en meestal net vestje of jasje er boven

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:22

Es: Precies de reden dat ik ook niet ga :') Veel te duur, weinig (en vieze) faciliteiten en als je dan ook nog eens zo'n hork van een KM treft is het helemaal zonde -O- Balen, vooral omdat ze vrijdag verdorie het CAC had :+ Míjn kampioentje is ze sowieso al hoor :P

liliekska schreef:
wij hebben helaas niks gewonnen, wel uitmuntend!!!
ook niemand gezien.
tja over dat je er verzorgd bij moet lopen wel maar het ligt ook wel aan het ras, de picard is normaal dat je die niet in mantel pakjes voorbrengt zegmaar, maar wel gewoon netjes dus niet je oude kloffie, zal vast bij meer rassen zijn.
Nee maar dat schrijf ik toch ook ;) Ik vind al die mantelpakjes ook overdreven haha :') Ik loop zelf ook in een (nette) jeans met een colbertje en flatjes, dat ziet er toch wat netter uit dan een afgetrapte spijkerbroek en een sweater, wat ik ook wel voorbij zie komen :P