Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 405 [ 10118 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 405  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het "actief trainen met je hond" topic!

 
Profiel   

Train jij ook met je hond? Behendigheid? Flyball? Gehoorzaamheid? Tryball? Doggy dance? Speuren? Trick training? Rn wat er allemaal nog meer is?

Dit topic is bedoelt als verzamelplek voor mensen die actief met hun hond trainen en graag hun vorderingen laten zien!

Ik ben zelf met mijn boerenfox van 9 mnd bezig met gehoorzaamheid, trick training en behendigheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:25 



 
Profiel   

Wij doen op dit moment met onze pup van 4 maanden gehoorzaamheid, onze hond van 3 jaar staat even stil omdat het te druk werd.
Met onze beide honden gaan we binnenkort een workshop speuren doen en we willen met de jongste in de toekomst begendigheid gaan trainen als hij wat ouder is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:30 



 
Profiel   

Vandaag met de "halt" bezig geweest. Ik ben over gestapt naar een andere club, dus even wat nieuwe oefeningen erbij, even oefenen dus ;)


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:40 



 
Profiel   

leuk! :D
met hond 1, chip reu 6.5 jaar doe ik alleen speuren en fietsen
hond 2, jolie teef 3.5 jaar speuren, combi sport, fietsen
hond 3, bisou teef 7 maanden, jonge honden klas, impuls control en vandaag voor het eerst gespeurd *\o/* het ging suuuper goed, werd gelanceerd zoveel power zit er in en ze heeft maar 1 doel.. dat is het "slachtoffer" vinden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:47 



 
Profiel   

Er is een huiskamertopic voor agility liefhebbers: [HK] Agility liefhebbers? .

Ik vind je hond alleen wel een beetje aan de jonge kant om agilitytraining mee te gaan doen. Lees hier het stukje over agility en gezondheid maar eens: http://www.agilityclub.nl/agility.html .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:52 



 
Profiel   

http://www.youtube.com/watch?v=Uu7KencI ... e=youtu.be
eerste keer speuren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:54 



 
Profiel   

Agility en gg

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 16:56 



 
Profiel   

Ik train fanatiek met de honden.
Met Jesda (Duitse Herder) train ik al een tijdje niet meer ivm ongeluk vorig jaar (Bekken gebroken). Wil haar wat meer tijd gunnen om aan te sterken. Ze is 2 sept weer geopereerd en de plaat is er uit gehaald. Dit deed haar erg goed en we kunnen nu weer wat langer wandelen. Denk aan lekker lang het bos in gaan of het water in.
Ook ben ik achter in de tuin bezig met de basis speuren. Omdat ze toch eerder fanatiek in de behendigheid heeft gelopen en van een op de andere dag niks meer kan wil ik haar wel bezig houden en behendigheid kan ze niet meer en speuren vind ze zelf erg leuk!

Daarom hebben we een nieuwe hond aangeschaft. Een Border Collie, ja, ik heb goed over nagedacht om zo'n hond aan teschaffen en ik ben echt wel van plan om er fanatiek mee bezig te gaan. Hij is nu 4, bijna 5 maand (Hij is van 29-05-2013) Met hem wil ik ook behendigheid gaat doen.

Nee, Jesda laat ik niet als een baksteen vallen. Jesda mag ook mee naar het bos en Jesda mag ook lekker in het water spelen, alleen Jesda heeft een dag nodig om bij te komen. Dus Nee, Jesda komt niks te kort.

Amen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:00 



 
Profiel   

Stephanie schreef
Er is een huiskamertopic voor agility liefhebbers: [HK] Agility liefhebbers? .

Ik vind je hond alleen wel een beetje aan de jonge kant om agilitytraining mee te gaan doen. Lees hier het stukje over agility en gezondheid maar eens: http://www.agilityclub.nl/agility.html .



Dat hangt er ook wel vanaf wat je doet natuurlijk :) hindernisjes mogen ze bij ons niet doen, maar tunneltjes lopen, op een blok gaan zitten, onder een hindernisje door, starten met (langzaam (dus niet vol tempo!)slalom, wipje op een heel laag standje kan allemaal al prima met een pup. Mits op een speelse manier en aangepast aan hun concentratieboog.
Dan weten ze wat er van ze verwacht wordt en maak je het jezelf makkelijker als ze ouder worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:09 



 
Profiel   

Dat zou ik ook niet doen.
Onze pup van 4 maand loopt ook door tunnels en slurven, maar de rest laat ik achterwegen. Onder een hindernis door zal ik never nooit niet doen! Vraag me af of je dat er ooit weer uit kan trainen. De klap van de wip is niet goed voor de gewrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:12 



 
Profiel   

Ik meld me ook! Ben nu een jaartje fanatiek in de behendigheid met onze Franse bulldog. Dat doet hij, zeker voor z'n ras, hartstikke leuk! Ik ben ermee begonnen toen hij bijna twee was en al bijna volledig uitgezwaard was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:15 



 
Profiel   

Leuk hopelijk blijft dit topic wel actief.

Ik train met mijn dobermann IPO1 en ben met mn pup mechelaar begonnen aan de eerste beginselen voor het vzh.

Met onze andere honden word enkel hobby matig gespeurd.
Natuurlijk word er ook met ze gefietst etc maar vind dat geen sport/werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:18 



 
Profiel   

Ik meld me hier !! Ik doe met mijn hond al 1 jaar behendigheid. :) Maar is nog steeds stront eigenwijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:19 



 
Profiel   

JesdaPower schreef
Dat zou ik ook niet doen.
Onze pup van 4 maand loopt ook door tunnels en slurven, maar de rest laat ik achterwegen. Onder een hindernis door zal ik never nooit niet doen! Vraag me af of je dat er ooit weer uit kan trainen. De klap van de wip is niet goed voor de gewrichten.


We gebruiken niet echt een hindernis zoals een hindernis waar ze overheen moeten, dus dat zit wel goed :)
De wip staat hier bijna plat, dus zorg voor de gewrichten heb ik daarvoor ook niet. Wellicht is dat anders met een hd gevoelig ras zoals de herder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:22 



 
Profiel   

dat doet ie toch al hartstikke goed ladymadonna!

@ seven, daarom heet het topic ook actief trainen met je hond en niet werkhonden en training :P
een stuk toegankelijker en vrijblijvender voor mensen die "gewoon" lekker actief bezig zijn met de hond zonder dat het een sport MOET zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:24 



 
Profiel   

niet meer! we hebben met onze kruising bordercollie x boerenfox de puppy cursussen gedaan en gg1 en gg2 (gedrag en gehoorzaamheid) en nog tijdje behendigheid. onze hond is nu 12 en helaas onder de tumoren.

als mijn vriend en ik samen wonen dan komt er waarschijnlijk een Australian shepherd waar ik veel mee wil gaan doen. zelfde als met de hond die we nu hebben. en misschien meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:25 



 
Profiel   

Ik kan niet wachten tot mijn Border een jaar is. De puppytijd is ook wel leuk maar wil toch liever dat hij een jaar is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:27 



 
Profiel   

[ img ]
Niet met mijn hondje, maar wel max deze hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:27 



 
Profiel   

Ik doe met mijn pup van 4,5 maand (Welsh Corgi Cardigan) ook behendigheid. Puppy behendigheid helemaal aangepast aan puppy's ze hoeven dan ook amper te springen etc maar je leert gewoon een aantal beginselen op de grond eigenlijk heel handig.
Ik doe ook gehoorzaamheid en ga straks na de puppy cursus naar de basis cursus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:32 



 
Profiel   

En ook ik meld me...
Wij hebben 2 Border Collies en naast veel wandelen, plezier maken en zo af en toe mee naast de fiets doen wij met beide Frisbee. Met de oudste (3 jarige reu) vooral richting freestyle en met de jongste (1,5 jarige teef) is het meer richting distance.
Daarnaast wekelijks ook gehoorzaamheid.

Voor de afwisseling doen we regelmatig ook dingen zoals speuren, meer richting agillity/behendigheid, treibball....

Gewoon lekker bezig zijn maar de hoofdsport bij beide is het frisbeeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:33 



 
Profiel   

Wij hebben met onze tien maanden oude toller de pup cursus en BOG1 (basis opvoeding en gedrag) gedaan en zijn nu bezig met team building. Mijn moeder wilt straks met hem hardlopen en ik wil proberen om hem mee te nemen tijdens het fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:33 



 
Profiel   

Ik heb Gláma, een bordercollie teef van nu ruim 3 jaar in training voor drijfwerk, met schapen.
Max is onderweg, komt over ongeveer een week hierheen, hij is 3 maanden oud, uiteraard óók een bordercollie, en gaat ook werken met de schapen. Zijn training begint wbt drijfwerk wslk niet eerder dan over een klein jaar. Hangt er van af wat voor indruk hij maakt als hij opgroeit (reuen schijnen wat later trainingsrijp te zijn, we zullen zien).

NB. Is er verschil tussen dit topic, en dit, [BB] Werkhonden & Training ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:43 



 
Profiel   

Ik wil graag ook met onze hond gaan sporten, ik weet nog niet wat, ze is nu 8 maanden, heeft de puppycurses gehad en nu zit ik te wachten tot ze loops is geweest, en dan gaan we voor het vervolg.

Als ze wat ouder is, wil ik wat dingen gaan uitproberen. Ze heeft meegedaan aan een terriër racing team demo, en dat vond ze super cool. maar ze is niet bepaald een terriër :'). en dat zit hier ook niet echt in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:48 



 
Profiel   

Ik heb een Border Collie van nu bijna 8maanden. Mijn vriend doet er gehoorzaamheid mee, nu de jonge honden cursus, en ik heb gister samen met haar onze eerste les schapendrijven gehad! Dit deed zij super!

Ik was eerst van plan om behendigheid met haar te doen, wie weet gaan we dat ooit ook doen. Maar voor nu zijn schapen echt ons ding!

Foto van 2/3 maanden geleden toen zij bij de schapen ging kijken:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:54 



 
Profiel   

Dat snap ik es maar kwa fietsen is weinig te melden dan is dit topic ook gedoemd dood te bloeden.

Ik hen vandaag al wat met de doggies gedaan dus ze hebben nu rust

Voor de liefhebbers dit zijn de dober en de mechelaar

[ img ]

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5712_o.jpg

[ img ]

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6673_o.jpg

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-13 17:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 405 [ 10118 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 405  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen