Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:42

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik ben vandaag trots op mezelf. Ik heb het voor elkaar gekregen om een dentastix op het hoofd van mijn hond te leggen zonder dat ze eraan komt totdat ik het zeg *\o/*

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:24

Wow wat gaan jullie hard in eens :oo al hoewel.. ik heb het topic niet zo vaak aangeklikt :x

Vrijdag hebben wij examen beginners agillity. Wij hebben een paar lessen gemist dus ik verwacht geen diploma. Onze hond vind het geweldig! Alleen de wip hebben we nu nog maar twee keer gedaan en het "wachten" op het kantelpunt zit er niet in. De raakvlakken met de schutting en de kattenloop doet hij inmiddels perfect +:)+ Maar... hij gebruikt zijn neus ook te veel :o Teefjes *\%/* Hij wijkt wel eens van de route af dus! Na het examen houd ik een winterstop. Onze koukleum houdt niet van regen en kou en ik ook niet.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:29

@loveglove: knap! Daar probeer ik ook naar te werken maar momenteel ben ik al blij dat hij überhaupt wacht met eten tot hij toestemming heeft, laat staan allerlei fratsen met zijn eten/snacks. :’)

No_No wat spannend! Komt vast goed!

Hier ging het vanavond weer stabiel-redelijk. :+ Oefeningen ansich doet hij best heel goed, maar tussendoor is echt drama. Dan duurt het net allemaal te lang voor zijn concentratieboog. :+

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:30

Boemklatsch schreef:
@loveglove: knap! Daar probeer ik ook naar te werken maar momenteel ben ik al blij dat hij überhaupt wacht met eten tot hij toestemming heeft, laat staan allerlei fratsen met zijn eten/snacks. :’)

No_No wat spannend! Komt vast goed!

Hier ging het vanavond weer stabiel-redelijk. :+ Oefeningen ansich doet hij best heel goed, maar tussendoor is echt drama. Dan duurt het net allemaal te lang voor zijn concentratieboog. :+

Ik wist niet eens dat ze dat zomaar even kon. Duurde 2 minuten om het haar te leren _O-

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:45

Wat leuk LoveGlove!
No_No, succes!

Ik zit te wachten tot ik bij de DA terecht kan. Had vanochtend ineens een gillende hond en dan juist degene die keihard is. Ik denk dat er iets misgegaan is met trainen gisteren, maar zag er 's avonds niks aan. Vanochtend gilde ze toen mijn man haar uit de kennel haalde, maar ze reageerde niet met voelen. Daarna binnen in haar kennel gelegd en ze piepte wel keer toen ik beneden was en daarna met uitlaten, maar niks bijzonders. Toen ze lag te slapen en zich omdraaide oid... Arm dier, even hopen dat de DA wat pijnstillers voor wil schrijven en dan maar het weekend aankijken.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:18

Hihi leuk LoveGlove
Succes No_No!

Succes bij de da MWM

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:37

Mwm, dat klinkt zorgwekkend.. hopelijk valt het mee..

:o
Afbeelding
Commentaar van de examinator:" leek max verstappen wel :oo tot hij zijn neus achterna ging := " naar de gevorderden werd afgeraden omdat hij nog te jong in zijn kop is. Nou had ik dat zelf ook al bedacht dus we gaan deze cursus gewoon weer over doen +:)+

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:15

Toch gefeliciteerd! ;)

Hier 2 weken pijnstilling en rust, rust, rust. Dat laatste is echt een ramp met haar, maar nu heeft ze nog echt pijn en gaat het nog. Na die 2 weken moet het eigenlijk beter zijn, anders verder onderzoeken of als het slechter gaat in die 2 weken. Moeilijke is wel dat ze niet kreupel loopt, alleen echt krijst af en toe. Na die 2 weken moet ze alsnog rust houden, maar dan zonder pijnstilling. Dus tot het nieuwe jaar sowieso wel zoet ermee.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:16

Aaaah... zo sneu... beterschap en wel veel sterkte! Misschien wat speur dingetjes gaan doen? Van die spelletjes dat ze hun brokje moeten zoeken?

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:22

Nee, dat doet ze niet rustig. Daar vliegt ze achteraan door het weg te smijten. Wij trainen IPO en dat speuren is 'rustiger' voor haar. Maar dat mag op zijn vroegst over 3 weken als het goed gaat. Nu moet ze ook niet te veel lopen, dus zelfs uitlaten is even snel heen en weer. En het is echt een hele drukke/neurotische/hypere hond die eigenlijk alles rustig is als ze flink in het werk zit. Heel veel drift en de uit knop is slapen, maar zodra ze wakker is (enhelemaal als ze weinig mag) is het met mach 10 door het huis of rondjes draaien.

Ze zit dus in de kennel binnen nu, houden haar voorlopig 's nachts ook binnen.

EDIT: Het is haar schouder namelijk ;) En die gebruikt ze natuurlijk met alles, zelfs met liggen vliegt ze nu soms wakker omdat ze er op ligt.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:26

Gefeliciteerd NoNo

Beterschap daar MWM

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:51

NoNo, geinig, je traint in de buurt :)
En dezelfde cursus nog een keer doen? Daar heb je agility gericht niet heel veel aan ;)

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:28

Vandaag Hooperwedstrijd gehad.
2x Disk en 2x Foutloos. Weer een Qtje in de pocket. Ons eerste jaar hooperen afgesloten met 4 Qtjes, je moet er 9 halen voor volgende klasse.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:50

Gefeliciteerd nono!

Netjes karin zo voot het eerste jaar hooperen ;)

Hier loopt het even voor geen meter op dit moment. Gioia is sloom dat wil je niet weten. Geen snelheid in te krijgen (zelfs met hyper blij doen ging ze maar weinig sneller).
Hopen dat het volgende week beter gaat. En anders ga ik haar overdag eens bij mij thuis laten als mijn ouders de nieuwe pup van mijn broer daar hebben. Misschien is die toch te vermoeiend. Sinds die komt (2 dagen 's morgens, 2 in de middag/avond en 2 nachten en gioia komt elke dag overdag), maar sinds die dus komt gaat gioia veel boven liggen ipv onder. Niet dat ze de pup niet leuk vind, spelen doet ze er heel leuk mee.

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:00

MWM, wat een ellende! Jeetje zeg. :( Heel veel sterkte, dat maar weer snel alles in orde mag zijn.

Karin, wat goed zeg! Wij hooperen tot nu toe alleen nog maar voor de fun. Ga je toevallig meedoen aan de wedstrijd van Hond2017? :D

Sanne, ik zag het de laatste keer. Ik snap je frustratie hoor. Het is soms zo frustrerend, maarja dat kun je de hond niet laten merken.. :n

Het kan heel goed te maken hebben met haar energie? Als ze veel spelen dan kost dat natuurlijk veel energie.

Heb je al eens geprobeerd haar op die dag een keertje extra voeren?

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:51

Nee ik doe niet mee aan de Hond2017 Levi moet dan naar de kapper hihi. Anders had ik misschien wel meegedaan

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:53

Eindklassement stond er vandaag ook op.. Levi is in zijn eerste jaar 10e geëindigd in het klasssement, ik ben trots :D

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:00

KarinW86 schreef:
Eindklassement stond er vandaag ook op.. Levi is in zijn eerste jaar 10e geëindigd in het klasssement, ik ben trots :D


Wat goed! Dat verdiend een sterretjes cheers! **\O/** **\O/**

Hoe vaak breng je Levi naar de kapper?

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:04

Ik ga vandaag met de pups naar een canicross wedstrijd in Valkenburg! Nog nooit in RL gezien, dus ondanks de regen lijkt me dat wel leuk. :D

Edit: en morgen weer eens een wedstrijd, héél lang geleden. Én de eerste wedstrijd waar ik zelf niet met Guinness start.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:35

KimD schreef:
Ik ga vandaag met de pups naar een canicross wedstrijd in Valkenburg! Nog nooit in RL gezien, dus ondanks de regen lijkt me dat wel leuk. :D

Edit: en morgen weer eens een wedstrijd, héél lang geleden. Én de eerste wedstrijd waar ik zelf niet met Guinness start.


Leuk! Wij zijn vorige week naar het NK Canicross geweest, leuk om een keer te zien!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:32

KimD schreef:
Wat goed! Dat verdiend een sterretjes cheers! **\O/** **\O/**

Hoe vaak breng je Levi naar de kapper?


Hij gaat elke 3 maanden naar de kapper, weer lekker kort dan

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:32

KimD schreef:
Ik ga vandaag met de pups naar een canicross wedstrijd in Valkenburg! Nog nooit in RL gezien, dus ondanks de regen lijkt me dat wel leuk. :D

Edit: en morgen weer eens een wedstrijd, héél lang geleden. Én de eerste wedstrijd waar ik zelf niet met Guinness start.


Veel plezier vandaag!

Succes met de wedstrijd morgen

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:58

Wist niet dat ze hier die wedstrijd deden kim, lijkt me erg leuk eens te zie.

Het was idd erg irritant. Ik dacht echt dat ze op een gegeven moment een blessure had. Maar sprong muur sprong kon ze dan wel weer heel snel (naar de trainster toe rennen).

Ik zal haar strax om 4 uur eens wat extra eten geven. Eens kijken hoe ze het daar mee doet.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:06

Mijn hond was vanmorgen niet zo actief <3

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:20

Hier is mijn hond nu niet zo actief :')
Afbeelding

Hopenlijk geen voorbode voor over 1.5 uur