Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 22:22

EmptyWords schreef:
Ik denk dat je in een serieus werktopic de discussie van werk en show lijnen bijna niet kunt vermijden. Helemaal als de honden voorgesteld worden. Er is nu nog zo weinig te updaten


Dit is geen werk topic, daar is een ander topic voor

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:26

Actief trainen en werken... ik doe ook geen ipo, ik train gg en Agility. .. maar voor de hond is het werken.

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:27


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 22:46

Voor agility en werkhonden zijn aparte topics.
Ik had met dit topic meer een verwachting van een topic voor mensen met hond x die daar lekker mee trainen, ook andere disciplines die ik in de OP plaats.

Met als doel lekker een verslag te kunnen geven waar je vandaag aan gewerkt hebt, waar je trots op bent...
Als er dan wel geteld 1 persoon op mijn filmpje reageert en een persoon zonder eerst te vragen hoe of wat direct begint over dat mijn hond te jong is, en de volgende komt met dat ze op de foto moeten als je behendigheid wil doen, kan ik er niks aan doen dat ik direct denk: ohja.... BB....

Vervolgens een heel punt over werklijnen waar ik niks mee kan, is op mij niet van toepassing en interesseert me ook niet.

Maar goed, dit is niet jullie fout, maar een inschattingsfout van mijn kant.

Ik had meer een topic voor ogen wat voor iedereen toegankelijk is, of je nou een boomer if stamboek Deense dog hebt. Ook voor de gewone gezinshond die een uurtje in de week gezellig mee gaat naar de club, of waar dochter inmiddels al allerlei trucks aan heeft geleerd, of waarbij de zoon een geweldige nieuwe oefening met de frisbee heeft ontwikkeld, of... Etc...

De kant die het topic gelijk op slaat vind ik direct niet uitnodigend voor een simpel mens wat ontzettend veel plezier heeft met haar net zo simpele hond.

Maar goed, ik lees ook dat een heel stel zich er prima in kan vinden, dus nogmaals, mijn inschattingsfout.
Ik pas gewoon niet in het hondenwereldje denk ik ;) .

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:56

Volgens mij zitten die honden ook hier? De boxer die balancetraining laat zien bijvoorbeeld. ..

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:58

Ik meld mij ook even,
Ik train GGB met mijn chihauahua Bella, helaas nu winterstop voor ons want bella houd absoluut niet van kouder en natter weer dus dan is er geen land mee te bezeilen. Om verder te kunnen met gg trainingen komt er in dec een Sheltie pup bij. Met Bella blijf ik wel trainen als het lekker weer is maar met de Sheltie hoop ik uiteindelijk ook wedstrijden te doen als het lukt. Geen foto's helaas. Als bella in het voorjaar weer zover is maak ik die wel haha, van de pup komt nog als hij er is haha.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:59

Thuis binnen kun je toch nog wel verder oefenen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:04

EmptyWords schreef:
Volgens mij zitten die honden ook hier? De boxer die balancetraining laat zien bijvoorbeeld. ..


Je mist m'n punt :)

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:06

Ik denk dat ik ee anders tegenaan kijk dan jij..

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:41

EmptyWords schreef:
Thuis binnen kun je toch nog wel verder oefenen?


We oefdnen binnen idd ook dingen maar trainen op het veld met instructeurs wordt hem niet. Ik heb nogbnooit een hond gehad die zo'n vreselijke hekel heeft aan een beetje regen en kou. Ik krijg haar dan niet gemotiveerd.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:44

Dan moet je de hond ook niet willen pesten indd, onderschat nooit een chihuahua...als die iets (niet) willen

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 05:16

Ik heb gister een workshop hersenwerk voor honden mogen meedoen als oefenhond voor cursisten, dat was erg leuk, nieuwe ideeen opgedaan voor tijdverdrijf etc binnen in de winter. Om haar wel besig te houden.
En mensen onderschatten chi's heel vaak maar bella loopt wel mooi ggb en kan enkele oefeningen op hoger niveau, dat brengt leuke reacties teweeg.

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 06:58

LadyMadonna schreef:
Voor agility en werkhonden zijn aparte topics.
Ik had met dit topic meer een verwachting van een topic voor mensen met hond x die daar lekker mee trainen, ook andere disciplines die ik in de OP plaats.

Met als doel lekker een verslag te kunnen geven waar je vandaag aan gewerkt hebt, waar je trots op bent...
Als er dan wel geteld 1 persoon op mijn filmpje reageert en een persoon zonder eerst te vragen hoe of wat direct begint over dat mijn hond te jong is, en de volgende komt met dat ze op de foto moeten als je behendigheid wil doen, kan ik er niks aan doen dat ik direct denk: ohja.... BB....

Vervolgens een heel punt over werklijnen waar ik niks mee kan, is op mij niet van toepassing en interesseert me ook niet.

Maar goed, dit is niet jullie fout, maar een inschattingsfout van mijn kant.

Ik had meer een topic voor ogen wat voor iedereen toegankelijk is, of je nou een boomer if stamboek Deense dog hebt. Ook voor de gewone gezinshond die een uurtje in de week gezellig mee gaat naar de club, of waar dochter inmiddels al allerlei trucks aan heeft geleerd, of waarbij de zoon een geweldige nieuwe oefening met de frisbee heeft ontwikkeld, of... Etc...

De kant die het topic gelijk op slaat vind ik direct niet uitnodigend voor een simpel mens wat ontzettend veel plezier heeft met haar net zo simpele hond.

Maar goed, ik lees ook dat een heel stel zich er prima in kan vinden, dus nogmaals, mijn inschattingsfout.
Ik pas gewoon niet in het hondenwereldje denk ik ;) .


zoveel manieren van trainen zoveel inzichten. Leuk om allerlei manieren van trainen in beeld te krijgen en allerlei sporten die beoefend worden maar je krijgt dus ook alle meningen mee van mensen. Logisch! Zelf kan ik bijv. niet zeggen ' leuk *\o/* dat je met je pup al wat spring oefeningen doet en hij al mooi over de schutting gaat' terwijl ik daar niet achter sta. En tja als je zegt het ergens niet mee eens te zijn is het logisch dat andere mensen daar weer op reageren.

Ik zie dit niet als een discussie topic hoor absoluut niet. Zo komt het ook helemaal niet op mij over. Er zijn discussies tussendoor, logisch dat voorkom je nooit, maar dat maakt wel dat het topic bezocht wordt en dat er nog meer ervaringen bij komen.

Heb nu een aantal reacties gezien dat mensen dat balance training er leuk uit vinden zien maar dat het vast niets is voor hun hond. Ik train met de asielhonden ook balance training. Hoe drukker en nerveuzer hoe geschikter de training. Men had mijn honden 2 jaar geleden eens moeten zien. Ik ben dus inmiddels ruim een jaar bezig met het echte werk en de officiƫle materialen. Nog steeds na 30 minuten trainen (dus balance, ttouch en gehoorzaamheid) is mijn hond bekaf. En nee er wordt dus niet gerend en gevlogen, geen rare dingen uit gehaald maar puur rustig en beheerst gewerkt. Hij is continue bezig met zijn hersenen te gebruiken en op te letten waar hij zijn poten neer moet zetten. Dat is niet zo simpel als het eruit ziet. Uiteraard is niet elke afstand tussen de cavaletti's even kort/lang en staan ze inmiddels niet meer allemaal op dezelfde hoogte. Het is dus echt voor hem goed passen en meten, kijk en denk werk.

Zonder deze uitleg en zonder het te ervaringen weet ik zeker dat veel mensen dit niet weten/zien. Balance training is echt voor jong en oud, druk en rustig. Echter het meest geschikt voor de nerveuze hond die met alles bezig is behalve zichzelf. Die van mij kennen het inmiddels en dan nog 30 minuten werken en het is op en versleten. In het begin vaak nog niet 10 minuten en je merkte aan hun gedrag dat het genoeg was, dat ze vol zaten.

Net als hersenwerk dus. Het werkt hetzelfde op je hond in. Dat vergt ook veel inspanning en denkvermogen erg leuk om te laten doen en zeer vermoeiend.

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 06:59

Ik zit nog op de puppycursus met onze amstaff kaya. Maar wil hierna ook verder gaan. We vinden het allebei heel erg leuk.

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:01

verder zijn er gewoon veel minder mensen die trainen met hun boomer dan met de gemiddelde rassen dus je komt ze niet zo vaak tegen.

Vind het wel apart idd dat er na 5 pagina's nog iemand die is de treibball doet (met filmpjes a.u.b. haha) of andere aparte sporten. Deze worden duidelijk door bokt mensen niet zoveel gevolgd. Zelf ook nog een paar lessen en een dag workshop treibball gehad maar mijn hond verloor zijn interesse helaas.

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:02

Marjan1984 schreef:
Ik zit nog op de puppycursus met onze amstaff kaya. Maar wil hierna ook verder gaan. We vinden het allebei heel erg leuk.


lopen mensen met am staffs snel het risico niet welkom te zijn op een club bij behendigheid? Gezien het algemene karakter (hond agressie) van deze honden en het los werken? Hier in de buurt hoor je dat best vaak dat men niet eens de tijd neemt in elk geval 1 les te laten komen maar gewoon op basis van ras al zegt dat ze niet welkom zijn.....

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:12

Hier zijn we van harte welkom. We hebben zelfs een groepje "vechthonden" haha. 2 amstaffs, een boerboel en een engelse bulldog.
Maar heb inderdaad ook gehoord dat er scholen zijn waar je niet welkom bent.
Wij trainen ook echt op het negeren van andere honden en dat de baas gewoon leuker is dan alles eromheen.

dierenfan
Berichten: 9680
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:24

Marjan1984 schreef:
Hier zijn we van harte welkom. We hebben zelfs een groepje "vechthonden" haha. 2 amstaffs, een boerboel en een engelse bulldog.
Maar heb inderdaad ook gehoord dat er scholen zijn waar je niet welkom bent.
Wij trainen ook echt op het negeren van andere honden en dat de baas gewoon leuker is dan alles eromheen.


ontzettend leuk te horen en wat gaaf zo'n groepje! Super ook dat een engelse bulldog het ook aan kan! Als het spelletje goed motiverend is en je doet je best dan kan (bijna) alles!

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 07:46

Zo informeerde een vriendin voor training bij een club die haar weigerde omdat ze een duitse herder had..... dat vind ik pas raar..... nu komt ze 1 keer in de maand bij mij trainen , ze woont in eindhoven, ik woon in zwolle... en hond? Die voert met gemak oefeningen uit gg2 en gg3 uit. Ik zie dan ook geen reden waarom een am staff niet zou kunnen en mogen trainen.

Seven

Berichten: 21232
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:16

Ja dat is de reden dat onze staff geen agility doet ik werd nergens geaccepteerd puur door het ras. Zuci is zeer sociaal speelt met elke hond en zal nooit vechten. Maar daar word dan lacherig over gedaan naar die frustraties heb ik gezegd laat haar maar thuis. Mensen beseffen niet wat voor gevoel ze een hond geven als ze haar met de riem slaan omdat ze wil spelen met hun hond, desondanks blijft ze vrolijk

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:30

Bij ons worden ze ook gewoon geaccepteerd. Bij mij op de avond traint een am staff die ontzettend goed is iedereen is enthousiast over haar... zo'n gaaf beest

Liebje_

Berichten: 256
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:21

Wij hadden er ook twee in de pupcursus lopen en bij de bog. Beide wilde verder met trainen en dit was geen probleem. Vind het ook raar als je direct al zegt nee je mag niet komen want je hebt dat ras.

mandje

Berichten: 940
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:42

Ik kwam het word treibball tegen. Wij hebben het geprobeerd. Maar ik moest mijn border eerst leren wat rust was. Hij was te enthousiast. Misschien dat hij ook nog wat te jong was. Ook heb ik geen cursus ofzo ervoor gehad. Maar wel heel veel ingelezen over de sport. Misschien dat we het nog eens gaan proberen.

Gister weet even Thuis getraind. Hij heeft nog al zijn eigen willetje met apporteren. Hij wil wel blijven zitten. Het speeltje dan wel ophalen maar halverwege terug gaat hij er zelf mee spelen. Heb tips van mijn instructeur waar ik mee bezig ben. Even afwachten hoe dat vordert. Ook zijn we bezig met begin van los volgen. Terug plaats oefening zit er perfect in. En de rest maak ik me ook niet zo druk om.
Vandaag maar even weer proberen.

joyce83

Berichten: 5243
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:18

Gisteren de derde les treiball gehad, nog twee te gaan. Het out ging goed, dat is dat je hond aan de andere kant van de bal gaat zitten op 12 uur van de handler. Dit werd moeilijker gemaakt door 3 ballen neer te leggen en dat je zelf aan de kant van de twee ballen staat en hond dan naar de derde bal gaat (de punt). Dit deed Do erg goed, 1 hond deed het beter maar die is getraind om op een target te gaan staan dus die werd achter de ballen gelegd. (ook een tip voor mensen die dit eventueel doen, op deze manier kun je sneller afstand gaan nemen met zo'n target matje). Het duwen ging echter niet, heb het idee dat de bal thuis iets groter is en dus wat makkelijker voor haar te duwen omdat ze haar kop niet omlaag hoeft te doen.

Vanmorgen als (stagiair)trainer bij de puppenles gestaan, mooi om te zien hoe sommige erg jonge honden al zo mooi op hun baas letten. Ook zie je echt veel verschil in de baasjes hoe ze met hun honden om gaan. Blijft leuk en leerzaam om mee te lopen.

Milligan

Berichten: 339
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:35

Gister in het natuurpark: High Five Holly! Vind het een leuke foto dus dan deel ik hem graag met jullie :o

Afbeelding

Bij ons op de hondenschool zijn staffs enz. ook welkom!