Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:10

mirriejj schreef:
Hier beginnen we ook al erg jong, ofja mijn partner dan :') Vooral om de pup te leren dat spelen en rennen met de baas echt geweldig is. En kleine dingetjes leren, zoals links/rechts. Zit/blijf etc etc. Af en toe eens door een tunneltje rennen.


Dat is ook prachtig om naar te kijken hoe jou partner handelt! En discussieert over wat sneller is, hilarisch altijd! :')

Maar ze onderbouwd het wel, dus als ze gelijk heeft krijgt ze het ook wel.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:23

Dingen zoals zit en blijf kennen we al. En de rest van de basis oefeningen. De agility zal meer voor de leuk zijn, niet voor competities. Ik heb vaak mee gekeken maar nooit zelf gedaan. Ik weet niet of onze hondenschool agility aanbied voor pups, dus zonder springen etc. Dat moet ik nog navragen. Hebben mensen hier ervaring met sheep herding? Dat is waarschijnlijk niet zo veel voorkomend in Nederland.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:53

Ik zou er vooral op letten dat de hondenschool weet wat ze doen, dat is het belangrijkste. Misschien dat het bij jou ook anders dan hier in NL.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:41

Ik ben verder heel tevreden met de hondenschool. Ze zijn erg behulpzaam en hebben mij met vanalles geholpen. Maar wat ik bij de agility klassen zie is dat het erg basic is, wat misschien juist wel goed is maar ik denk niet dat het hun specialiteit is. Dus misschien kan ik beter wachten en een andere school voor de agility cursussen zoeken.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:11

Hoe leren jullie eigenlijk links en rechts aan? Zou voor mij ook nog wel handig zijn soms hihi

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:14

Ik leer het niet aan want ik weet amper wat links en rechts is :+

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:20


mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:20

KarinW86 schreef:
Hoe leren jullie eigenlijk links en rechts aan? Zou voor mij ook nog wel handig zijn soms hihi


Ik heb dat nooit bewust geleerd. Tender kan wel links en rechtsom rondjes draaien en die commando's gebruik ik nu ook voor het sturen :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:24

Machie schreef:
Kijk dan, mijn guppedup en de paaltjes. Gewoon een straatje (zonder wires) en ze doet t zooo super knap vind ik :+

https://www.youtube.com/watch?v=WX6jInBP9d4


Wat doet ze dat al enorm knap! <3

Ze is ook heel stil he :')

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:37

Netjes hoor! Knappe Fiji

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:48

Machie schreef:
Kijk dan, mijn guppedup en de paaltjes. Gewoon een straatje (zonder wires) en ze doet t zooo super knap vind ik :+

https://www.youtube.com/watch?v=WX6jInBP9d4


Wat een heerlijk hondje! Slim ook met die pion. :)*

Links en rechts niet aangeleerd, maar door de gebruikelijk commando's heb ik het ook zelden of nooit nodig.

Ik weet dat sommige andere woorden gebruiken voor rechtsom "Check" is er een van.

De partner van Mirriej gebruikt ook veel vocale commando's, en kan daar heel goed voordeel uithalen!

Het kan dus degelijk voordelen hebben.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:57

KimD schreef:
Machie schreef:
Kijk dan, mijn guppedup en de paaltjes. Gewoon een straatje (zonder wires) en ze doet t zooo super knap vind ik :+

https://www.youtube.com/watch?v=WX6jInBP9d4


Wat een heerlijk hondje! Slim ook met die pion. :)*

Links en rechts niet aangeleerd, maar door de gebruikelijk commando's heb ik het ook zelden of nooit nodig.

Ik weet dat sommige andere woorden gebruiken voor rechtsom "Check" is er een van.

De partner van Mirriej gebruikt ook veel vocale commando's, en kan daar heel goed voordeel uithalen!

Het kan dus degelijk voordelen hebben.


Ja haar hond is ook gewoon gek :') Laatst heb ik er eens mee getraind, dan heb je dus echt het gevoel dat je een beetje achter je hond aanhuppelt. Doe mij maar gewoon een Juna die gewoon braaf is en niet zo enorm snel :+

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:06

mirriejj schreef:
KimD schreef:

Wat een heerlijk hondje! Slim ook met die pion. :)*

Links en rechts niet aangeleerd, maar door de gebruikelijk commando's heb ik het ook zelden of nooit nodig.

Ik weet dat sommige andere woorden gebruiken voor rechtsom "Check" is er een van.

De partner van Mirriej gebruikt ook veel vocale commando's, en kan daar heel goed voordeel uithalen!

Het kan dus degelijk voordelen hebben.


Ja haar hond is ook gewoon gek :') Laatst heb ik er eens mee getraind, dan heb je dus echt het gevoel dat je een beetje achter je hond aanhuppelt. Doe mij maar gewoon een Juna die gewoon braaf is en niet zo enorm snel :+


Kay wilde laatst ook eens graag proberen, geen probleem. Ze leent haar hond wel uit.

Hond en Kay aan de start.... "Go" *zoef* weg hond. :') Kay kreeg het ook niet geregeld en de hond dacht "BAAS?! WAT. IS. DIT?!" Kay gaf maar snel op. _O-

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:08

KimD schreef:
Kay wilde laatst ook eens graag proberen, geen probleem. Ze leent haar hond wel uit.

Hond en Kay aan de start.... "Go" *zoef* weg hond. :') Kay kreeg het ook niet geregeld en de hond dacht "BAAS?! WAT. IS. DIT?!" Kay gaf maar snel op. _O-


:') :') Ja herkenbaar. Ze kan dadelijk met Qya op haar dooie akkertje gaan lopen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:12

mirriejj schreef:
KimD schreef:
Kay wilde laatst ook eens graag proberen, geen probleem. Ze leent haar hond wel uit.

Hond en Kay aan de start.... "Go" *zoef* weg hond. :') Kay kreeg het ook niet geregeld en de hond dacht "BAAS?! WAT. IS. DIT?!" Kay gaf maar snel op. _O-


:') :') Ja herkenbaar. Ze kan dadelijk met Qya op haar dooie akkertje gaan lopen.



Ik vind Qya echt zo schattig! <3 Maar nu god wat groeit ze snel. Ze is nu al zo groot geworden.

Maar euh, jij niks 'nieuws' voor agility? Of ga jij voor een mini AnyQ? :D

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:17

KimD schreef:
Ik vind Qya echt zo schattig! <3 Maar nu god wat groeit ze snel. Ze is nu al zo groot geworden.

Maar euh, jij niks 'nieuws' voor agility? Of ga jij voor een mini AnyQ? :D


Nope, ik ben gestopt met Semmie (ons andere keesje) En train nu 1 uur per week om en om met Juna en Tender. En dat is voor mij prima, lekker geen druk en alleen lol maken :) En dat bevalt meer dan prima.

En eerlijk is eerlijk, de komende jaren zit een nieuwe sporthond er voor mij niet in. Aangezien er over een tijd ook wel een mini AnyQ zal blijven en dan zitten we voller dan vol.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:32

Ik werk met jonge honden heel veel met een pion, altijd handig om haar op die manier zelf te leren zoeken. En ze is heel stil ja :+

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:34

Hiep Hiep Hoera! Levi is 6 Jaar vandaag

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:39

Gefeliciteerd!

Ik ben weer thuis na weekje wusv. Was echt heel gaaf, clubgenootje heeft heel goed gedraaid, dus dat was helemaal gaaf! Ook weer een hoop buitenlandse vrienden en kennissen gesproken en gezien.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:10

Hier momenteel druk bezig met het oefenen van Jarv zijn sprongtechniek. Daar mocht nog wel aan gewerkt worden :=
Soms knalde hij door de hindernissen heen alsof het niet belangrijk was dat de balkjes bleven liggen :') Afijn, via een facebookgroep fijne oefeningetjes geleerd waar we mee bezig zijn, en hij tikt er al zoveel minder af nu! Afgelopen donderdag bij de training zelfs alles laten liggen :oo Topper! <3
Zo leuk ook, hij snapte de paaltjes al goed...maar nu is hij ook zelfverzekerd genoeg om er met snelheid doorheen te gaan.

Binnenkort dus maar bezig gaan met de lichamelijke onderzoeken. We vinden het beide leuk genoeg dat ik zeker wil weten dat hij lichamelijk in orde zit om ook alles goed te kunnen doen :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:12

Die kat op die foto :P

Maar het lijkt mij ivm het ras slim om hem op de foto te zetten :) Agility is daarin toch flink belastend voor een hond.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:13

Wat leuk hier boven! <3

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:18

mirriejj schreef:
Die kat op die foto :P

Maar het lijkt mij ivm het ras slim om hem op de foto te zetten :) Agility is daarin toch flink belastend voor een hond.

Ik wil het sowieso doen, ook vanwege eventuele fokplannen :j Dus dat is mooi meegenomen :D
Dat bedoelde ik ook met de gezondheidsonderzoeken :j

Deze keer is hij niet op de kat geland, die heeft zijn lesje wel geleerd van de vorige keer dat hij in de weg lag :')

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:25

Leuk:) mag ik vragen welke facebookgroep dat is? Ik heb morgen een springworkshop Boco heeft ook niet zo fijne sprong techniek. Wij hopen hier ook een hoop van te gaan leren. Ook alvast voor mijn kleine boef.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:35

Ik zit in de groep Agility Corgi's :P Ik bleek niet de enige te zijn met een torpedo on the loose wanneer hij zijn adrenaline op de loop liet gaan :')

We hebben een aantal tips en kleine oefeningen gekregen om mee te werken, en ik merk echt verschil!
Verder ben ik ook druk bezig met steppen, en daarmee het verbeteren van zijn spieren/spiergebruik.
Volgende week zaterdag ga ik een workshop body balance voor de hond volgen, ik hoop daar veel van te gaan leren :j