Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:05

Afbeelding
Niet verder vertellen dat hij zo op internet staat :(:)

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:05

Omg!!! Waarom :D _/-\o_

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:06

en dit was echt nodig door dat er achterop wat klitten zaten..... haha met haar is zeker mooier

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:07

Hahaha ach gut wel een beetje een geplukt kippetje zo :p maar wel pijnvrij :D
Onze rooie heeft ook klitten bovenop z'n kont, misschien ziet hij er binnenkort ook wel zo uit -O-

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:11

nu Ben ik hem dit ook verplicht:
Afbeelding
Afbeelding

en onze waterkat

Afbeelding
Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:13

Die van ons vinden kammen ook echt niet fijn. Voor een paar week terug zijn ze beide onder narcose geweest aangezien hun tanden schoon gemaakt moesten worden. (Erg ontstoken tandvlees en zwarte plak aan de tanden) toen ze lekker ‘aan het slapen’ waren heeft de dierenarts
Ze ook gekamt. Ze waren super mooi klit vrij. Nu beetje bij houden maar ze haten het. Het mannetje is gek op nat voer, dat geef ik hem en kan hem dan redelijk kammen. Het vrouwtje is echt een bitch dan, en begint direct te schreeuwen als je met de borstel aan komt. Zo lastig

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:14

ja daarom heb ik besloten er geen ruzie voor te maken, al is ruzie met deze kat onmogelijk, want hij zal nooit iets doen. Maar je merkt gewoon dat hij het niet fijn vind. En ik merk dat hoe meer ik kam, hoe erger de klitten lijken te worden. Dus na het scheren is hij helemaal niet meer gekamd en tot nu toe (* afkloppen) heeft hij helemaal geen klitten meer. Mochten die wel weer komen, dan scheer ik hem weer gewoon. Zeker in de zomer scheelt het, en ik moet zeggen dat het ruien ook een stuk prettiger was!

Roosch

Berichten: 36663
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:15

Die van mij wordt al gevaarlijk als ik met een kam naar hem wijs. :')

Die gaat dus ook naar de trimmer!
Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:18

Sky_As schreef:
ja daarom heb ik besloten er geen ruzie voor te maken, al is ruzie met deze kat onmogelijk, want hij zal nooit iets doen. Maar je merkt gewoon dat hij het niet fijn vind. En ik merk dat hoe meer ik kam, hoe erger de klitten lijken te worden. Dus na het scheren is hij helemaal niet meer gekamd en tot nu toe (* afkloppen) heeft hij helemaal geen klitten meer. Mochten die wel weer komen, dan scheer ik hem weer gewoon. Zeker in de zomer scheelt het, en ik moet zeggen dat het ruien ook een stuk prettiger was!


Heb je hem zelf geschoren? Newton heeft ook erge klitten en krijg ze er zelf niet meer uit. De trimmer die ik had is ermee gestopt en waar ik nu heen ga is niet super goed.

Ohhh en hoe lang duurt het voordat de vacht weer terug is?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:58

Hahaha Sky_as toch z'n eer weer een beetje hersteld.
Ik lees inderdaad veel dat mensen aanraden ze helemaal niet te kammen, dat ze dan in principe met hun eigen vachtverzorging geen klitten zouden moeten krijgen.
Maar dat gaat bij ons dus niet op, want we doen nu praktisch niks en ze zitten toch onder.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 30-03-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:59

Ik had hem gedeeltelijk zelf gedaan.... Hij at op dat moment slecht, dus later nog mee naar de dierenarts geweest, daar hebben ze hem wat knapper gemaakt, want het apparaat waar ik het op dat moment mee deed vond het niet zo tof om een kat te moeten scheren.
Inmiddels heb ik een ander apparaatje aangeschaft, dus mocht het nodig zijn, dan doe ik het zelf. (Heb ook altijd paarden geschoren, alleen is dit wat kleiner en het gaat natuurlijk ook maar om de grote stukken, mochten er echt oksels en zo nodig zijn, dan zou ik dat de dierenarts of een trimmer laten doen) Als het niet nodig is laat ik het ook gewoon lang, want dan is hij veel knapper en de vacht heeft natuurlijk ook wel een functie.
Ik denk dat het een maand of 4 heeft geduurd voor de vacht weer een beetje redelijke lengte had :-)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:04

Roosch hoe vaak gaat die van jou naar de trimmer? En dan hoef je dus zelf tussendoor niets te doen?

Roosch

Berichten: 36663
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:51

Hij gaat 3 keer per jaar. Niks "hoeven " doen is een groot woord, hij tolereert het gewoon niet. :') met een beetje geluk kan ik af en toe een klit uit zijn nek wegknippen. Maar over het algemeen doet ie het goed met de drie keer per jaar. :j

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:55

Haha fijn dat het met die drie keer per jaar in ieder geval goed gaat.
Hoe doet de trimster het dan, als 'ie niks tolereert? Onder verdoving ofzo?
Wordt hij dan ook ontwold? Ik krijg het idee dat dat bij veel trimsters standaard is, maar er zijn er ook een heel aantal die het sterk afraden?

Roosch

Berichten: 36663
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:06

Nee zij werkt echt met geduld en afleiding. Ontwollen doet ze niet alleen ontklitten. Ik krijg dan zo een stokje in mijn handen wat ze lekker vinden en smeer er continu van dat vloeibare Vitakraftspul op zodat ie daarop kan sabbelen en knabbelen. Ondertussen gaat zij aan de gang met scheren en knippen. Af en toe wat gemopper, een uithaal of hap van Neko maar vooralsnog gaat het altijd een stuk beter dan ik verwachtte. :j
Duur is ze ook niet en ze doet er alles aan om hem zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen dus ik ben dik tevreden. :j

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:51

Mijn coon heeft een hele “gladde” vacht waardoor ze echt nooit klitten heeft. Zij wordt dus maar heel af en toe geborsteld ( met het nodige commentaar) :D

Mijn birmanen daarintegen heeft er 1 echt vaak klitten van. Ik denk ook doordat het komt dat zij zich extreem veel wast.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:39

Oefening baart kunst, kort beginnen en niet de hele vacht in 1x. Stukje voor stukje en steeds wat langer. Het heeft tijd nodig om er bekend en gewend mee te worden. Zie het als een jong paard beleren.
En nee niet altijd alles is leuk.

Famke kan ik inmiddels ook douchen en föhnen.

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:44

douche en fohnen is geen probleem. Als ik onder de douche sta, zit er een kat voor het glas te miauwen dat hij ook wil. dus als ik hem wil wassen, open ik de deur en voor ik het weet heb ik gezelschap en kan ik hem zo wassen ....gekke (water)kat

Avalanche

Berichten: 16002
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 02:23

Ik kam nooit. Sinds Simba rauw eet, met toegevoegde zalmolie, is het simpelweg niet nodig, want hij heeft nooit klitten. Nu doe ik het soms voor de lol, maar sinds hij geen klitten meer heeft, is het natuurlijk ook niet pijnlijk voor hem.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:28

Avalanche81 schreef:
Ik kam nooit. Sinds Simba rauw eet, met toegevoegde zalmolie, is het simpelweg niet nodig, want hij heeft nooit klitten. Nu doe ik het soms voor de lol, maar sinds hij geen klitten meer heeft, is het natuurlijk ook niet pijnlijk voor hem.


Ik lees meer dat zalmolie kan helpen inderdaad, ik denk dat ik dat ook eens ga bestellen.
Ik denk alleen dat ik dat er bij onze kater niet in krijg. De poes eet praktisch alles, maar de kater is nogal kieskeurig en krijgt ook snel last van zijn darmen. Die eet alleen z'n brokjes, en dingen die hij niet mag (kaas, chips, uienschillen :') ) Rauw vlees en natvoer wil 'ie allebei niet.

Avalanche

Berichten: 16002
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:57

Ook niet die van Almo Nature? Simba doet er een moord voor.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:56

Die hebben we nog niet geprobeerd. Welke geef jij precies?

Avalanche

Berichten: 16002
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:11

Alles behalve kip. Maar dat is omdat de heer Simba geen kip blieft :')

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:36

Hahaha kip is voor het plebs? :p

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of jullie coons op schoot komen zitten of tegen je aan komen liggen?
Die van ons eigenlijk niet namelijk; ze willen wel altijd in dezelfde kamer zijn, maar ze gaan dan altijd precies buiten je bereik liggen :p Vind dat stiekem toch wel jammer. Aaien vinden ze eventjes best leuk, maar ze komen er niet echt voor naar ons toe

Wendy_Komen

Berichten: 6302
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:38

Mijn 3/4 maine coons zijn soms TE aanhankelijk :')

Afbeelding