De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:28

Oh wat erg Freggle, heel veel sterkte en een dikke knuffel! -O- :(:)

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:14

Ook de laatste is overleden, wat een nachtmerrie.... ;(

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:30

Freggle_Edge schreef:
Ook de laatste is overleden, wat een nachtmerrie.... ;(

:(:) :(:) -O- ;( Oh wat erg... Soms zit het echt niet mee... Heel veel sterkte. Zoiets is nooit leuk...

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:43

Oh nee, wat vreselijk ;( Heel veel sterkte gewenst :(:) Hoe is het nu met mamapoes?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:33

Oh neen toch! Veel sterkte... :(:)

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:29

Nee Freggle, wat erg!! Heel veel sterkte.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:20

Berdien schreef:
Oh nee, wat vreselijk ;( Heel veel sterkte gewenst :(:) Hoe is het nu met mamapoes?


Met de moeder gaat het gelukkig qua gezondheid nu goed. Maar ze is zo van de kaart dat ze geen moment alleen kan zijn. Het dekbed op de bank ivm de kittens, die ligt er dan ook nog steeds. We laten haar nu niet alleen slapen.

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:08

O jeetje wat ontzettend naar zeg! :( Heel veel sterkte! Gelukkig dat het met mams nu qua gezondheid wel goed gaat.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:09

Freggle, hoe gaat het nu met de mama poes, en natuurlijk ook met jou?

Ik wil ook even updaten over Rosie. Onze meid groeit echt als kool. Met haar grote zus (HTK Moppie van 13j) klikt het ook als maar beter. Hoewel de eerste 2 maanden echt heel moeizaam verliepen en ik onze htk zelfs niet meer mocht aanraken zijn ze nu toch echt maatjes. Ze slapen niet samen of wassen elkaar niet, maar ze spelen wel heel veel samen, rennen elkaar achterna, verstoppen en elkaar doen verschieten en waar Moppie is is Rosie en waar Rosie is is Moppie. Moppie is sinds de dood van onze andere kat echt terug veel actiever en ze is ook haar vetjes door het vele spelen verloren, ziet er stukken beter en jonger uit. Dus dat is gelukkig toch helemaal goed gekomen.

Nu iets minder leuk: Rosie heeft dus 2 duiven 'vermoord' op amper 3 weken tijd. Rosie gaat naar buiten in onze redelijk goede afgesloten tuin, dit mag enkel als er iemand thuis is. Haar grote zus mag wel altijd naar buiten aangezien we weten dat die geen ontsnappingspogingen doet. Met Rosie zijn we toch iets voorzichtiger, ze heeft het nog niet geprobeerd en het is ook niet makkelijk, maar je weet maar nooit. Nu wil ik haar voor ons duivenprobleem misschien een halsbandje om doen met een belletje, dat het voor de duiven makkelijker is om weg te schieten als ze haar horen. Is dit een goed idee of niet?

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:22

Wat lief dat je er naar vraagt.
Olly is sinds gisteren weer een beetje blij en vrolijk. Ze kan ook weer zonder menselijk gezelschap zonder te flippen. Gelukkig!
Morgen controle bij de dierenarts. Ik verwacht dat alles goed is met haar.

Met mij gaat het wisselend. Het is nog erg onwerkelijk wat er is gebeurt. Soms komt de realiteit dan ven hart binnen. Het moet een plekje krijgen denk ik en dat zal wat tijd nodig hebben.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:04

@Freggle, hoe gaat het nog bij jullie, hoe was de controle bij de DA voor mamapoes?

Hier net vandaag gezien dat Gimli 1 jaar is, die kleine donder groeit te snel naar mijn zin <3 Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:55

AbleToDream schreef:
@Freggle, hoe gaat het nog bij jullie, hoe was de controle bij de DA voor mamapoes?

Hier net vandaag gezien dat Gimli 1 jaar is, die kleine donder groeit te snel naar mijn zin <3 [ [url=m/2kevMe.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een prachtige foto’s -O-

Lief dat je naar mama poes vraagt. Ze is gelukkig weer helemaal zichzelf. Lekker stout en brutaal, zoals het hoort. ;) De dierenarts heeft haar gezond bevonden en ziet geen reden om haar uit de fok te halen.
Neemt niet weg dat het hier voor ons een groot litteken is en ik nog niet weet of ik het nog aandurf....

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:27

Dat valt te begrijpen Freggle, is niet leuk om zoiets mee te maken :(:)

Weten jullie of er katten zijn die kippen durven pakken? Volgens het internet vallen katten NORMAAL geen kippen aan. Maar ik vertrouw Rosie na haar moordreeks niet helemaal. We hebben de kippen van onze volkstuin voorlopig naar hier gebracht voor de winter. Rosie is al eens in het kippenhok gekropen, ze doet tot nu toe nog niks maar is wel heel nieuwsgierig.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:09

Geen ervaring met kippen hier..

Lopen jullie ragdolls ook mee met de hond uit laten??
Vandaag liep Woezel helemaal mee naar het bosje verderop. Was een komisch gezicht en heel gezellig.
Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:33

Wij wonen in de stad dus dat zou niet gaan. := Woezel ziet er wel heel leuk uit!!

De kippen blijven gelukkig gespaard als ze in hun ren zitten, als ze ontsnappen moeten we zorgen dat Rosie ver weg is, anders zou ze ze wel pakken denk ik 8)7 Die kippen zijn dus groter dan haar. Gekke kat.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:26

Haha die Woezel! Ik heb geen hond, en Poes komt niet buiten. Vind je het niet eng met andere honden? De kat bij mijn ouders wil ook altijd graag mee op wandeling, maar dat vind ik toch wel spannend. Ze zal maar net op een open stuk een hond tegen komen..

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:36

Berdien schreef:
Haha die Woezel! Ik heb geen hond, en Poes komt niet buiten. Vind je het niet eng met andere honden? De kat bij mijn ouders wil ook altijd graag mee op wandeling, maar dat vind ik toch wel spannend. Ze zal maar net op een open stuk een hond tegen komen..


Hij loopt altijd buiten, ik vind de auto's enger...
Maar binnen zijn ze niet te houden, dan mauwen ze de hele boel bij elkaar.
Het is hier gelukkig vrij rustig.

In het bos of de weg ernaartoe zijn tig schuil mogelijkheden dus ik denk dat hij zich dan wel redt. Maar niettemin vond ik het alsnog prettig dat we niemand tegen kwamen, toch een zorg minder.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:52

Hoe gaat het met jullie pluisjes?
Hier gaat het nog altijd heel goed. Rosie wordt nu echt een pluisbal, heeft even op zich doen wachten want als kitten was ze eigenlijk niet zo pluizig. 20 december is ze 10 maanden. Het is zo een lieverd. We willen volgend jaar graag eens een occasioneel nestje kweken maar daar zijn we nog niet helemaal uit, als we dat toch niet doen wordt ze gesteriliseerd en dan gaan we op zoek naar nog een Ragdoll. We willen nooit nog een andere kat. <3


Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:58

Ze wordt knap zeg!

Hier helaas een trieste periode achter de rug.
De bevalling van Olly liep uit in een keizersnede. Ogenschijnlijk gingen we met vier gezonde kittens richting huis. Maar binnen 40 uur zijn ze alle 4 overleden. Het was echt een nachtmerrie.
Gelukkig is Olly wel weer helemaal de oude. Afbeelding

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:10

Wat is Rosie mooi! Ik snap dat jullie geen andere ras meer willen. Ik ben ook verkocht van Ragdolls <3

Zeker triest Freggle. Wel fijn dat Olly weer is opgeknapt. Wat een knappe kat zeg <3


Met Victor gaat het erg goed. Hij is een echte schoot kat geworden :))


Afbeelding



Afbeelding
Victor is klaar voor de feestdagen

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:24

Hier ook alles goed, helaas minder tijd om buiten te gaan wandelen, wat Gimli maar niets vind, hij staat elke dag mee aan de deur om buiten te gaan. Verder amuseren we ons binnen met balletjes weggooien die hij komt terugbrengen :p Hij word ook terug fluffier nu hij 1 jaar gepasseerd is :D

Onlangs ook overgestapt naar vers vlees dat we in de diepvries houden en hij eet het wel op maar hij komt er niet voor aanrennen als hij zijn eetbakje hoort, dus het zal als afwisseling wel eens geserveerd worden maar hij blijft toch meer een brokjes poes.

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:20

Kan iemand dit even checken bij zijn of haar kat?
Ik keek in Rosie haar mond en zag dat haar grote tanden een klein rood cirkeltje hadden. De rest van haar tandvlees heeft deze kleur niet, enkel de 2 grote. Is dit normaal? Bij mijn andere kat kan ik niet zomaar in haar mond kijken. Het is per toeval dat ik het zag, ze eet en drinkt goed, is niet vermagerd en stinkt ook niet bijzonder uit haar mond.
Afbeelding

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:48

Ik zie ook wel wat tandsteen. Lijkt toch wel gingivitis. Kan je haar tandenpoetsen? Dat doe ik bij mijn kat ter preventie. Ik zou dan in jouw geval dentisept als tandpasta aanraden. Bij eigenaren die konden poetsen werd de roodheid minder na gebruik van de tandpasta met chloorhexadine. (Ik ben overigens zelf dierenarts). Eventueel een keer gebitscontrole laten doen bij de dierenarts. Sommige praktijken bieden dit bij de assistent gratis aan.

Hoe oud is Rosie?

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:05

Yipee schreef:
Ik zie ook wel wat tandsteen. Lijkt toch wel gingivitis. Kan je haar tandenpoetsen? Dat doe ik bij mijn kat ter preventie. Ik zou dan in jouw geval dentisept als tandpasta aanraden. Bij eigenaren die konden poetsen werd de roodheid minder na gebruik van de tandpasta met chloorhexadine. (Ik ben overigens zelf dierenarts). Eventueel een keer gebitscontrole laten doen bij de dierenarts. Sommige praktijken bieden dit bij de assistent gratis aan.

Hoe oud is Rosie?

20 december is ze 10 maanden. De foto toont wel wat geler dan de werkelijkheid door de flits, ik denk dat haar tandjes poetsen geen enkel probleem zal zijn. Kan ik dat bij een dierenspeciaalzaak krijgen of moet ik daarvoor even contact opnemen met de DA? Haar gebit is een paar maanden geleden nog nagekeken door de DA, maar die heeft niks raars gezien. Dit is wel natuurlijk al even geleden.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:05

CalipsoLover schreef:
Yipee schreef:
Ik zie ook wel wat tandsteen. Lijkt toch wel gingivitis. Kan je haar tandenpoetsen? Dat doe ik bij mijn kat ter preventie. Ik zou dan in jouw geval dentisept als tandpasta aanraden. Bij eigenaren die konden poetsen werd de roodheid minder na gebruik van de tandpasta met chloorhexadine. (Ik ben overigens zelf dierenarts). Eventueel een keer gebitscontrole laten doen bij de dierenarts. Sommige praktijken bieden dit bij de assistent gratis aan.

Hoe oud is Rosie?

20 december is ze 10 maanden. De foto toont wel wat geler dan de werkelijkheid door de flits, ik denk dat haar tandjes poetsen geen enkel probleem zal zijn. Kan ik dat bij een dierenspeciaalzaak krijgen of moet ik daarvoor even contact opnemen met de DA? Haar gebit is een paar maanden geleden nog nagekeken door de DA, maar die heeft niks raars gezien. Dit is wel natuurlijk al even geleden.


Ah dat is wel jong. Dan zou ik zeker gaan starten met poetsen. Deze tandpasta vind je denk ik niet in de dierenspeciaalzaak dus even je dierenarts bellen. Raskatten kunnen ook gevoelig zijn voor gingivitis stomatitis complex. Google maar eens maar schrik niet, hoeft niet te zijn dat je katje dit heeft hoor. Maar zeker iets om in de gaten te houden en om te gaan poetsen.