De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:24

Wauw prachtig, ze lijken wel azuurblauw <3

Woezel heeft nergens last van, ja, gister van HONGER :+
Maar hij leek ook serieus afgevallen na een dagje niet eten, bizar.
Gelukkig heeft hij de schade al ingehaald :)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:17

Ja soms lijken ze echt blauw en als hij zich ietsje draait worden ze blauw groenig, wel leuk zo een toverbal.

Zijn er hier nog ragjes die vaak bij je komen liggen en dan met hun neus in je oksel of vouw van je arm komen duwen, precies of ze zijn nog bij de mama aan het drinken? Gimli doet dat wel heel vaak, maar hij is niet om te zeggen vroeg van zijn moeder weggehaald, pas op 15 weken.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:43

Ja hier ook eentje die van oksels houdt. Noem haar altijd okselpoes :D
Bij haar moeder had ze altijd een repel tussen de voorpootjes dus ik denk dat ze oksels met geborgenheid associeert.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:08

Ah interessant om te horen Natasha, Meestal zijn het twee opties, of hij word zoals je zegt een Okselpoes, of hij komt zo dicht mogelijk naast je liggen als hij kan :') Hier nog even eentje die k wel leuk vond van mijn kleine bengel, hij kruipt zo graag in bomen als we gaan wandelen dus dit soort foto's heb ik wel vaak op mijn camera staan :p

Ik krijg wel vaak de opmerking dat hij helemaal niet op een Ragje lijkt door zijn kleur en omdat hij nog niet zo veel fluff heeft (hij is nu 7 maand), maar qua karakter is hij op en top Rag. :j Nog iemand die dit voorheeft met de niet standaard witte met donker snoet ragjes?

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:09

Rosie is een nekkat :') Kruipt het liefst om 5 uur in de ochtend in je haren met haar hoofd zo diep mogelijk in je nek.

Oh ik vind het zo'n knapperd Evelien! Of die nu niet-typisch Rag is of wel.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag fotoshoot gehad thuis, alvast een voorproefje gehad <3

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:36

Mooie foto's! Dat lukt mij zelf nou eigenlijk nooit om zulke goede en mooie plaatjes te krijgen haha. :) Prachtig!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:48

Hier is niets aan het toeval overgelaten hoor. Studio opgebouwd in de huiskamer met lampen en al. Dan wil het wel lukken. ;)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:56

Ahhhhh wat zijn die schattig zeg. Vooral die met die teentjes <3

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:34

Wat een schattige foto's Freggle <3
Kleine ragdolletjes zijn zo lief!!

Hebben jullie kat ooit last gehad van roos? Ik zag bij Victor bij de aanzet van zn staart allemaal schilfertjes. Huid zelf ziet er wel rustig uit. Zoja, hoe behandelen jullie dit? Of toch even langs de dierenarts?

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:14

Ahhh, wat een prachtige foto's Freggle!

Mijkee, misschien iets van zalmolie proberen?

Hier groeit het mannetje goed, hij verkent inmiddels de tuin en bosje achter ons, hij was namelijk niet te houden binnen en bleef de grote terroriseren. Die durfde zich niet zo heel vrij meer te bewegen binnen :(

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:02

Mijkee_ schreef:
Wat een schattige foto's Freggle <3
Kleine ragdolletjes zijn zo lief!!

Hebben jullie kat ooit last gehad van roos? Ik zag bij Victor bij de aanzet van zn staart allemaal schilfertjes. Huid zelf ziet er wel rustig uit. Zoja, hoe behandelen jullie dit? Of toch even langs de dierenarts?


Dit kan aan het vetgehalte/ kwaliteit in de voeding liggen. Wat voer je?

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:21

Freggle_Edge schreef:
Mijkee_ schreef:
Wat een schattige foto's Freggle <3
Kleine ragdolletjes zijn zo lief!!

Hebben jullie kat ooit last gehad van roos? Ik zag bij Victor bij de aanzet van zn staart allemaal schilfertjes. Huid zelf ziet er wel rustig uit. Zoja, hoe behandelen jullie dit? Of toch even langs de dierenarts?


Dit kan aan het vetgehalte/ kwaliteit in de voeding liggen. Wat voer je?



Hij krijgt droogvoer van nutrivet en dan speciaal voor gecastreerde katten, daarnaast krijgt hij natvoer van sheba of reepjes kip in saus van de Albert Heijn. Zowel droog als natvoer overgenomen van de vorige eigenaren

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:27

Misschien is het een katerstaart?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:35

Geen ragdolls met roos maar wel een mainecoons. Ze was gek op visoliecapsules en cocos olie (met cocos smaak). Dat hielp goed tegen de roos.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:26

Hebben jullie kat ooit last gehad van roos? Ik zag bij Victor bij de aanzet van zn staart allemaal schilfertjes. Huid zelf ziet er wel rustig uit. Zoja, hoe behandelen jullie dit? Of toch even langs de dierenarts?
[/quote]

Dit kan aan het vetgehalte/ kwaliteit in de voeding liggen. Wat voer je?[/quote]


Hij krijgt droogvoer van nutrivet en dan speciaal voor gecastreerde katten, daarnaast krijgt hij natvoer van sheba of reepjes kip in saus van de Albert Heijn. Zowel droog als natvoer overgenomen van de vorige eigenaren[/quote]

De verhouding eiwit/vet is bij nutrivet niet mooi in balans voor een langharige kat.
Is de gehele huid wat droog?
Als je verder tevreden bent over de voeding, zou ik zeker Schotse wilde zalmolie gaan toevoegen om het vet aan te vullen.
Blikjes zou ik adviseren om de betere merken te pakken. schezir, animonda, Almo, natures menu, dat soort merken.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:59

Freggle_Edge schreef:
Hebben jullie kat ooit last gehad van roos? Ik zag bij Victor bij de aanzet van zn staart allemaal schilfertjes. Huid zelf ziet er wel rustig uit. Zoja, hoe behandelen jullie dit? Of toch even langs de dierenarts?


Dit kan aan het vetgehalte/ kwaliteit in de voeding liggen. Wat voer je?[/quote]


Hij krijgt droogvoer van nutrivet en dan speciaal voor gecastreerde katten, daarnaast krijgt hij natvoer van sheba of reepjes kip in saus van de Albert Heijn. Zowel droog als natvoer overgenomen van de vorige eigenaren[/quote]

De verhouding eiwit/vet is bij nutrivet niet mooi in balans voor een langharige kat.
Is de gehele huid wat droog?
Als je verder tevreden bent over de voeding, zou ik zeker Schotse wilde zalmolie gaan toevoegen om het vet aan te vullen.
Blikjes zou ik adviseren om de betere merken te pakken. schezir, animonda, Almo, natures menu, dat soort merken.[/quote]


Dat is dan wel weer grappig hè want zijn oude baasjes zijn officiële ragdoll fokkers en zweren bij nutrivet. Iedere fokker heeft denk ik toch zn eigen voorkeur. De rest van zn vacht ziet er goed uit maar ik ga de natvoer veranderen en olie toevoegen om te kijken of dat helpt.
Bedankt voor se tips!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:52

voeding blijft altijd een lastig ding.
Zelf ben ik voedingsdeskundige voor hond en kat. Voordeel is dat ik hierdoor vrij makkelijk analyses kan ‘lezen’.
We kunnen natuurlijk allemaal lezen, maar dat je er ook nog wat nuttigs uit kunt halen is toch anders, Haha!

Nu is het belangrijkste dat een dier moet laten zien dat de voeding goed bij hem past. Bij jou is het momenteel blijkbaar niet optimaal. Maar soms kun je met minimale aanpassingen dit al op orde krijgen.
Succes!

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 06:03

Tsja. Ook ik heb me redelijk in voeding verdiept de afgelopen jaren, maar mijn ragdoll doet het nu goed op purina sensitive :o

Er waren dure graanloze merken die mijn andere kat niet trok en uiteindelijk uit nood (planramp ben ik) purina gekocht in de supermarkt en gelijk de stank en diarree weg...

Dan maar wat minder principes :+

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:43

@ Evelien_vp: Wat een prachtige foto! Hij heeft inderdaad niet zo heel veel fluff (nog?) maar een beauty is het wel! Die ogen...

@Freggle_Edge: Mooie foto's én mooie katten!

@Corine1981: Tja, als het werkt, waarom niet? Ik voer Prins Vital Care Adult, al járen... Eén van mijn katten, een htk, krijgt Purizon i.v.m. met een eosinofiel granuloom. Hij eet eigenlijk het chicst :D Krijgt voor zijn medicijnen ook sensitive blikvoer van Animonda.

Voor mijn strandprojectje moest Famous alweer eventjes geleden ook nog even model zitten met de 'nieuwe' achtergrondkleur. Ik dacht al, die kleur gaat goed bij zijn vacht passen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:58

Mooi die achtergrond bij die vacht. En wat een sterallures blik in die ogen :D

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:06

Thanks! Ik vind het ook wel mooi kleuren samen :) Haha ja, zo kan Famous kijken :D

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:44

Ah wat een heerlijke foto's <3

Even een update over Rosie, het gaat heel goed met haar! Ook met de oude htk kat gaat het steeds beter. Echte vriendjes vriendjes zijn het niet, maar ze zoeken elkaars gezelschap wel constant op en ravotten samen. Dan rent Rosie achter haar en andersom. Maar natuurlijk is Rosie echt een bom energie en dat is voor Moppie soms te veel en dan krijgt ze wel eens een tik, vooral op het einde van de dag. :') Rosie is ook 2x naar de dierenarts geweest voor de herhaling van haar inentingen samen met de hond, wat een leuk zicht! Ik ga niet met haar wandelen, maar neem haar dan wel mee aan een tuigje en ze doet alsof ze het eigenlijk nog nooit anders gedaan heeft. Ze wandelt heel dapper naast de hond mee alsof ze er ook een is. _O- Haar kittentuigje wordt nu wel wat klein, dus als jullie suggesties hebben voor een nieuwe, laat maar weten! En natuurlijk is ze nog altijd even lief. Echt op schoot komen liggen doet ze niet meer, maar ze wil wel iedere nacht bij je slapen en kruipt dan helemaal in m'n nek <3

Afbeelding
Ze wordt zo groot -O-

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:12

Ooh wat is Rosie mooi aan het worden zeg! Blij te horen dat ze al beter overeen komen CalipsoLover.

Hier gaat het ook nog steeds vlotjes met de pluizenbol, alleen maak ik me wat zorgen als we binnenkort op vakantie gaan, hij zal dan langer alleen zitten dan anders en een vriendin komt hem vezorgen thuis want een kattenhotel vind ik ook zo erg als hij bij onbekenden moet gaan logeren voor twee weken.

Verder is hij nog geen grote fan van honden maar ik hoop dit het komende jaar wat te doen beteren met wat gewenning aan honden van vrienden, als hij nu een ziet op wandeling gaat meteen zijn haar omhoog als ze te dicht komen naar zijn zin, en vele baasjes laten hun honden helaas ook loslopen waar het niet mag en kunnen ze dan niet terugroepen dus niet zo leuke ervaringen mee helaas...

Wat werkt voor jullie trouwens om ze af te leren van aan de deur te krabben om 7u sochtends? Gimli mag niet in de slaapkamers slapen en blijft dus in de living, nu als hij vind dat het vroeg genoeg is begint hij aan een stuk te miauwen en te krabben aan de living/gang deur in de hoop zo iemand uit zijn bed te halen... mijn pa heeft het nogal moeilijk met het te negeren ookal vraag ik hem steeds om er niet opin te gaan en te wachten tot hij terug rustig en stil is en dan pas de deur open te doen.

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:25

Hier slapen de katten boven in de slaapkamer... Soms doen we ook wel eens de deur dicht en dan krijg je ook het gezaag aan je deur. Denk niet dat daar oplossingen voor zijn, of je negeert het of je laat ze binnen...