De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:39

Hier ook een ragdoll eigenaar,
Aaron D'amorDolls, 7 jaartjes oud en gecastreerd
Afbeelding

Hij kijkt altijd als een zuurpruim op foto's, oogjes dicht ect :P Wel jammer want dan komen zijn fel blauwe ogen niet helemaal tot zijn recht

Hij moet ook nergens wat vanaf weten tenzij het blingt, hier met een ketting van kennis just for the pic..
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:41


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:50

Mijn Ragdolls lopen buiten in m'n afgezette tuin :)
Moet zeggen dat ze daarmee erg blij zijn, kunnen ze eindelijk lekker rennen en ravotten en in het tuinhuis kijken. Ze lopen zelf in en uit door het kattenluik. Het scheelt een hoop geren door m'n huis :')

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:00

Ik zou graag nog een ragdol erbij willen hebben maar dan wel uit mijn poes en dan een mooie dekkater erbij zoeken.
Maar ze wordt in april pas 1 dus moet nog zeker 1 jaar wachten helaas

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:04

Die van mij komt niet buiten. Ik woon sowieso langs een weg waar ze veel te hard rijden. Van de week lag er weer een kat langs de weg.

Ik vind het verschil tussen ragdolls en htk katten zo grappig. Romy wil de hele tijd bij mij zijn, tot de wc aan toe. In bed kruipt ze helemaal tegen mij aan en krijg ik constant kusjes. Mijn andere 2 katten vinden het heel gezellig, en liggen op de bank ook wel tegen mij aan, maar zijn toch anders.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:11

Die van mij zijn binnenkatten en komen alleen aan de lijn buiten in de tuin en dan ben ik er gewoon bij.
Hier in de buurt zijn zoveel kattenmoordenaars ik durf ze niet los te laten lopen.
Maar ze hebben oook niet echt de behoefte om naar buiten te gaan het liefst liggen ze de hele dag bij me en als ik opsta gaan ze mee haha

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:24

Muis gaat ook alleen in de tuin en dan aan een riempje, dat weet ze precies en gaat er dan ook echt voor zitten zodat je het riempje om kan doen.

Echt knappe ragdolls allemaal zeg!

Muis is wel heel erg van bij je in de buurt zitten maar is niet zo dat ze constant op je schoot zit, of je moet wat lekkers hebben :D

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:28

Ik heb er vijf :o
Die van mij komen alleen in de ren. Die zouden hier binnen een dag verongelukken (verdrinken of onder een auto).

Ragdolls zijn stalkers...... waar jij bent zijn zij.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:30


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:32

Ik had er 1tje, ook een nestje bij gehad maar helaas is ze overleden aan een ontsteking in de baarmoeder naar de kittens :\ Heel sneu. Ze was prachtig, haar kittens ook. Heb nog steeds contact met de nieuwe kitten eigenaren :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
1 van de kittens
Afbeelding
Afbeelding
Mams en zoon, dies het langst gebleven.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:45

Hier 3 kiekjes van mijn mooie dame

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:50

Leuk dat ze allemaal zo verschillend gekleurd zijn maar toch herken je het koppie steeds!

Damian23, wow 5!! Haha leuk hoor.

Mijn moeder wil er misschien nog eentje bij, ben benieuwd!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:55

5 lijkt mij heerlijk! Zuslief heeft er 8, en dus bijna altijd wel een nestje, echt genieten is dat.

Door omstandigheden heb ik het nestje waar Romy in zat ook zelf in huis gehad vanaf 3 dagen oud. Bij mijn zus kon het even niet. Afscheid nemen vond ik wel echt verschrikkelijk.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:08

ik heb er 6 waarvan 1 dekkater, vind het een heerlijk ras, lief, mooi aanhankelijk en geen slopers, en 1 voordeel mijn vriend heeft geen last van hun vacht wat hij met de pers wel heeft.
hier onze mooie man:
Afbeelding
heb dan nog 5 poezen waarvan 3 zelf gefokt.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:18

Hoe vaak kammen jullie de katten? Ik heb er eentje met een mooi glad vachte, die ik amper hoef te kammen, hooguit wat losse haren eruit kammen, maar klotten doet het niet..

Maar de andere heeft een ietwat vettige, maar vooral ook krullende vacht. Vreselijk hoe erg dat klit. Ik kam hem vrij regelmatig en scheer z'n oksels uit, dus kan het goed in de hand houden. In het voorjaar mag hij weer mee naar de trimster en laat ik z'n buik lekker kort scheren, maar zijn vacht is echt ellende..

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:24

Muis hoeven wij bijna niet te kammen, die wast zich zelf heel de dag door :')
Zij is ook heel erg zacht, net een chinchilla!

Die dek kater is gaaf zo donker zeg!

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:25

ik kam die van mij om de dag, zijn buik krult heel erg, net een schaap hahaha

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:35

Nooit, heeft mijn kat echt een hekel aan en het is niet nodig. Als ze echt klitten heeft knip ik ze eruit maar dat komt bijna niet voor.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:38

Romy borstel ik nooit, die is verschrikkelijk zacht en ook de hele dag zelf aan het wassen.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:39

rayoow schreef:
ik kam die van mij om de dag, zijn buik krult heel erg, net een schaap hahaha


Heel herkenbaar, maar heb nu een soort pasta om mee te wassen en dat zorgt dat het wat droger en ruwer blijft zodat het niet meer zo snel in elkaar draait. Scheelt echt een hoop :j

Kan denk ik 1x in de maand en hij heeft vaak dan wel wat kleine klitjes die ik eruit scheer :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:40

Ik heb een kitten CK88 hier in het topic :)
Floortje is een lieverd, overigens is zij wel een echte diva en komt zelf bij je als ze aandacht wil. Zoniet dan is ze wel in de buurt, maar ze kan gerust lekker blijven slapen als ik bezig ben in de keuken of naar de WC ga ofzo... Juist mijn HTK kater komt mij overal achterna :P

Floor is trouwens weer krols en "kletst" je de oren van het hoofd.
In mijn onderschrift staan foto's :)

Borstelen doe ik haast nooit en eventueel een klit kan ik met de hand ook heel goed lospeuteren. Ze laat dat gelaten toe, doe denk ik minder pijn dan met een borstel haha.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:42

Hebben jullie geen last van haren in huis als je zo weinig borsteld? Dat is de voornaamste reden dat ik ze soms flink onder handen neem en haal dan onwijs veel haar eruit :j

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:43

Deel je geheim minka,
hij wordt namelijk graag geborsteld, behalve op zn buik waar het nodig is ....
Wassen heb ik hem eigenlijk nog nooit gedaan(heb m sinds november, geadopteerd hij moest met spoed weg en wou altijd al ragdoll)
Wel staat ie direct onder de kraan zodra je die open zet.

En heeft iemand een geheim om een kat dikker te maken?(Da raadde tonijn aan maar wil die 1x per week klein hapje, hij lust niks en gebit is niet meer in beste staat binnekort weer naar DA)

Hij is nu 4,5 a 5 kilo, en hij mag zo'n 7 kilo wegen, voel zn ribben behoorlijk en heb al vanalles geprobeerd.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:44

Ik heb juist van mijn ragdoll veel minder haar dan van de htk-tjes. Die laten losse haartjes los en mijn ragdoll plukken.


Dikker? Mijn (helaas overleden) main coon bleef alleen op gewicht met slagroom......
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 04-02-14 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:45

Ga vanavond even op de pot kijken hoe het heet, maar is ideaal spul, heb he bij de trimster gekocht :)