De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:10

Hoe vaak poets ik best? Ik had het al even gegoogeld, maar die symptomen heeft ze gelukkig ook allemaal (nog) niet. Ik heb gezien dat ik de tandpasta ook op agradi en medpets kan krijgen, maar probeer zo meteen even mijn DA.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:31

CalipsoLover schreef:
Hoe vaak poets ik best? Ik had het al even gegoogeld, maar die symptomen heeft ze gelukkig ook allemaal (nog) niet. Ik heb gezien dat ik de tandpasta ook op agradi en medpets kan krijgen, maar probeer zo meteen even mijn DA.


Het beste is natuurlijk iedere dag net als bij ons mensen. Ik had zelfs 1 klant die het voor elkaar kreeg elektrisch te poetsen bij hun kat. Vraag mij niet hoe. :')

Ik poets zelf denk ik om de dag. Maar zou bij jou kat sowieso minimaal 2 weken dagelijks doen en kijken of de roodheid afneemt. :)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:35

DA raadde ons ook aan overlaatst om preventief te beginnen met poetsen, dus we zijn begonnen met nu eerst al wat wennen met tandjes gewoon aan te raken, wat voor borsteltje gebruiken jullie? Ze had me aangeraden om een kinder tandenborstel te halen maar zag overlaatst ook van die borsteltjes voor over je vinger voor de huisdieren.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:15

AbleToDream schreef:
DA raadde ons ook aan overlaatst om preventief te beginnen met poetsen, dus we zijn begonnen met nu eerst al wat wennen met tandjes gewoon aan te raken, wat voor borsteltje gebruiken jullie? Ze had me aangeraden om een kinder tandenborstel te halen maar zag overlaatst ook van die borsteltjes voor over je vinger voor de huisdieren.


Ik gebruik zelf een tandenborstel die ik gekocht heb op het werk met tandpasta van het werk. Deze:


Afbeelding

Afbeelding
En van de borstel gebruik ik dan de kleine zijde. Grote is voor honden eerder.

Hangt een beetje van je kat af hoe je gaat beginnen met poetsen. Mijn kat is zo makkelijk dat ik meteen met borstel en tandpasta gewoon begonnen ben. Je kan eerst met bijv een gaasje om je vinger proberen te poetsen, dan evt wat tandpasta erbij. Of idd een vingertandenborstel. Er is niet echt een goed of fout. En bij sommige katten is het gewoonweg onmogelijk zonder fatale verwondingen. }>

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:10

Ter vergelijking dit zijn de tanden van mijn kat, Woezel is ongeveer een kleine 1,5 jaar oud:

Afbeelding

Hopelijk kunnen we het zo nog een hele tijd goed houden. :)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:35

Zojuist bij de DA geweest, wel zonder de kat. We hebben een tandenborstel en idd de tandpasta van de afbeelding van Yipee meegekregen en moeten elke dag poetsen en kijken of de roodheid afneemt. Hopelijk is het snel beter. Ze vond het niet prettig maar liet het wel toe.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:53

Een beetje zeewier over het voer doet wonderen voor het gebit. Makkelijk, goedkoop, gezond en effectief.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:01

Freggle_Edge schreef:
Een beetje zeewier over het voer doet wonderen voor het gebit. Makkelijk, goedkoop, gezond en effectief.


Maar is niet zo effectief als poetsen.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:08

Yipee schreef:
Freggle_Edge schreef:
Een beetje zeewier over het voer doet wonderen voor het gebit. Makkelijk, goedkoop, gezond en effectief.


Maar is niet zo effectief als poetsen.


Poetsen werkt alleen als je dit zeer regelmatig doet, jaar in jaar uit.
Ik werk al jaren in de dierenbranche en ken niemand die dit werkelijk doet.
Dan is zeewier een stuk effectiever dan soms met vlagen tanden poetsen.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:59

Yipee schreef:
Freggle_Edge schreef:

Maar is niet zo effectief als poetsen.


Poetsen werkt alleen als je dit zeer regelmatig doet, jaar in jaar uit.
Ik werk al jaren in de dierenbranche en ken niemand die dit werkelijk doet.
Dan is zeewier een stuk effectiever dan soms met vlagen tanden poetsen.


Het draagt zeker bij, en is 100 keer beter dan niks doen. Heb het zelf vaak geadviseerd met goed resultaat maar niks kan op tegen (inderdaad structureel en regelmatig) poetsen. Evt ook nog icm met. Ik heb gelukkig wel wat gemotiveerde eigenaren meegemaakt die wel met regelmaat gingen poetsen. Maar bij katten wel minder dan bij honden. Ik ben al lang blij dat er tegenwoordig meer aandacht is voor gebitsproblemen bij dieren. Mensen denken vaak dat er niks aan de hand is zolang het dier gewoon nog eet. Maar ja stoppen met eten doen ze wel echt als allerlaatste...

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:19

Nu dag 4 aan het poetsen. Tanden zien er al veel witter uit en de roodheid neemt stilletjes aan ook af maar nog niet helemaal.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:37

Wij zijn gisteren begonnen, hij laat het wel goed toe zonder problemen tot nu toe.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:52

AbleToDream schreef:
Wij zijn gisteren begonnen, hij laat het wel goed toe zonder problemen tot nu toe.


Goed om te horen! Ik ben zo blij dat de meeste ragdolls wel makkelijk genoeg zijn om te kunnen poetsen. :)

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:07

Vraagje: wat geven jullie voor voer?

Woezel had diarree toen ik hem kocht...
Ik heb hem ontwormd en hij stond op Whiskas toen hij kwam, dus dit heb ik na een paar dagen langzaam omgewisseld voor Porta 21.
Hier ging de andere kat mee van aan de diarree.
Na 3 weken zag ik geen verbetering en werd hun vacht viezer, toen ben ik weer langzaam gewisseld naar purina one sensitive.
Dit ging stukken beter, maar ik wil ze in de avond standaard natvoer geven (bozita en nog iets anders met heel veel vlees of vis) en dit ging steeds mis.
Omdat ik purina ook niet persé een goed merk vind qua ingrediënten gewisseld naar Riverwood, dat ging ook goed, natvoer reageert Woezel wel op, maar waar Woezel goed op gewicht bleef, viel Max er héél erg op af. Zo erg dat hij nog maar 3,75 kilo woog...
Dierenarts gesproken waarna ik Max toen extra heb bij gevoerd met natvoer en die komt langzaam weer wat bij.

Maar goéd, Woezel is dus zo gevoelig, hij vreet alles wat los en vast zit maar is helaas vaak aan de dunne.
Ik heb nu ecostyle gekocht met rustgevende kruiden voor de maag, ik weet het gewoon niet meer.

Volledig natvoer durf ik niet aan, dat wordt soep bij hem vrees ik, vers eet hij overigens weer niet :+

Iemand enig idee?
Ze worden keurig ontwormd en vooral Woezel ziet er blakend uit, maar ik ben praktisch elke dag bang voor diarree :(

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:50

Mijn kat (ook Woezel genaamd) heeft ook gevoelige darmen. Was een hele zoektocht welk voer nou goed was.

Granen vrij geprobeerd, hoog vlees aandeel etc etc echt vanalles. Het is een brokjes kat dus nat of vers moet hij niet graag.

Hills kwam met een nieuwe variant: Prescription diet gastrointestinalBiome. Ik was wat sceptisch want de I/D variant had ik al geprobeerd en die werkte niet afdoende. Maar eureka op de biome variant is het weg. Erna nog geprobeerd terug te gaan op oude voer en weer diarree en vervolgens weer weg op de Hills Biome voeding. Dus hier moet hij maar op blijven. Vacht straalt ook gewoon, gewicht blijft netjes. Kat happy en ik happy.

Het is specifiek deze:
Afbeelding

Online nog niet gevonden want de variant is gloednieuw maar bij de dierenarts wel te koop.

Is misschien niet een voer wat mensen onder 'natuurlijk' en 'hoog vlees aandeel' zouden scharen maar mijn kat doet het er goed op dus ik doe het ermee. Van al die natuurlijke zooi gaat hij aan de diarree. :Y)

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:55

Het is een beetje eigen aan Ragdolls dat ze snel diarree krijgen. Die van ons heeft dat ook. Stond van de fokker uit op Royal Canin kitten, maar daar ging het dus niet goed mee. Overgeschakeld naar Real Nature met een hoog vleesgehalte, maar hier ook hetzelfde probleem. Nu hebben we al een tijdje Select Gold graanvrij, zijn verschillende varianten van. Tot nu toe het enige waar beide katten het goed op doen.

Hier de afgelopen dagen veel ongelukjes wel. Rosie had achter de kerstboom haar behoefte gedaan en onze htk is al een tijd in onze wc aan het plassen. Kattenbakken zijn altijd schoon, heb er nu 1tje eens verplaatst en wat verder weg gezet van de andere kattenbak om te zien of dat beter gaat.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:49

Oh, Poes heeft nog nooit diarree gehad in de... vijf? jaar dat ik haar nu heb.

Poes krijgt een mix van Purizon, Hill's Antihairball en wat ik maar aan (graanvrije!) proefzakjes meebestel. Ze doet het nu meer dan uitstekend op de vis-variant van Purizon. Die lucht %) maar ze is er enorm van opgeknapt.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:29

Precies vijf jaar geleden kwam ze bij me wonen. Poes! Stamboom naam Hertogin Helena ( := ). Vijf jaar lang overal haar, nooit meer uitslapen, altijd een weerwoord, een feilloos harig voetje wat elke keer weer de laptop uit zet, vijf jaar ‘oohh ze is zo zacht!’ maar vooral vijf jaar Heel Veel Liefde. Ze is al twaalf, maar ze moet echt nog minstens vijf jaar mee!

Afbeelding
<3

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:17

Ik wil me ook graag hier melden als dat mag! Wat een knapperds heb ik hier al gezien zeg! Ik ben echt verliefd geworden op ragjes <3
Sinds 15 december hebben we onze fluff in huis erbij, er was al een zwart htk monster aanwezig. Gelukkig gaan ze goed samen en liggen ze ook al samen op de bank.
Waar die zwarte totaal geen knuffelkont is, komt die kleine echt elke dag om aandacht vragen en kruipt ze bij je op schoot. Precies wat ik wilde dus :D ze krijgen nu beide iams voer, de variant voor kittens en volwassenen, hoewel de dames vrolijk uit elkaars bak eten >;) gelukkig nog geen diarree gezien hier.
Ik ben zo benieuwd hoe ze uiteindelijk uitgroeit, het is nu echt nog zo’n klein bolletje fluff

Afbeelding
Afbeelding

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:45

Berdien schreef:
Precies vijf jaar geleden kwam ze bij me wonen. Poes! Stamboom naam Hertogin Helena ( := ). Vijf jaar lang overal haar, nooit meer uitslapen, altijd een weerwoord, een feilloos harig voetje wat elke keer weer de laptop uit zet, vijf jaar ‘oohh ze is zo zacht!’ maar vooral vijf jaar Heel Veel Liefde. Ze is al twaalf, maar ze moet echt nog minstens vijf jaar mee!

[ [url=m/E3GSHH.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3



Mooie ode aan jouw Poes! (Klinkt fout :') )
Wat een beauties <3
Waar heb je haar vandaan?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:42

Haha ja je kunt eindeloos foute opmerkingen maken als je je kat Poes noemt _O-

Poes is een herplaatser, ze is geboren bij A Mousehole Cattery.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:04

@ontherun; Wat een leukerd die van jou, ik mis de tijd dat de mijne zo klein nog was nu al en hij is nog maar een jaartje oud :p

Vind het altijd hilarisch als ze balltjes of veertjes beginnen terug brengen, zat overlaatst op de wc en ineens bracht meneer zijn balletje om weg te gooien en zodat hij het terug kon gaan halen :')

Wij hebben dit weekend trouwens nog wat kerst/nieuwjaar foto's gemaakt:
Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:02

Oh wat leuk <3

Hier intussen ook dental brokjes aan het mengen met de kitten brokken en de roodheid van het tandvlees is helemaal afgenomen.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:43

Afbeelding
Ons mannetje, rond een jaar oud nu als het goed is.
Links vorig jaar april, rechts vandaag.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:56

Och wat een leukje :+:

Poes is mijn lieftallige, luidruchtige, assistent als ik thuis werk
Afbeelding

En de deken die ik voor mezelf had gekocht in Schotland is zonder pardon gestolen door haar :=

Afbeelding

Afbeelding
<3