Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53
Plaats een nieuw onderwerp

De Ragdoll

 
Profiel   

Mocht iemand nog enkele fokkers weten die aan te raden zijn?
Een van mijn vriendinnen wil eens uitkijken naar een kitten maar de fokker vanwaar Gimli
komt heeft maar om de paar jaar een nestje en ze wil graag eens naar andere fokkers ook uitkijken.

Ondertussen ben ik met mijn avonturier nog eens op pad geweest, selfies maken met een kat zonder assistent erbij is wel verdomd moelijk maar het is toch een beetje gelukt :p Toch wel een klein beetje trots op deze, aangezien ik altijd foto's heb van mijn kat, maar nooit met hem samen.
[ img ]
En de pluizenbal nog eens alleen op dezelfde locatie <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 11:30 



 
Profiel   

Ooh ik ben zo fan van jullie <3

Gisterenavond zijn er 4 gezonde kittens geboren bij de fokkers van Rosie. Binnen 4-5 weken mogen we er een gaan uitkiezen, ik ga inderdaad niet naar het geslacht kijken maar naar de kitten die ons het meeste aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:31 



 
Profiel   

Wat cute die kleintjes! Wel erg naar lijkt mij dat als je er eentje moet laten gaan... :(

Prachtige foto's van Gimli en prachtige foto van jou mét Gimli. Zou ik ook nog wel willen hebben met mijn poezels, hond en kind, niet noodzakelijkerwijs allemaal tegelijk (dat wordt lastig...). Laat ik vriend en konijnen zelfs nog buiten beschouwing :P

Ik heb veel mooie foto's van Famous (mijn ragdoll) maar dan vooral in de studio of gewoon in huis gemaakt. Buiten is wel erg gaaf met bloemen etc. Een grote omheinde tuin zou daarbij wel kunnen helpen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:07 



 
Profiel   

Het is momenteel niet makkelijk om aan een kitten te komen....het lijkt wel of iedereen een kitten wil :(

Ik heb nu een nestje en eentje onderweg maar ook een wachtlijst waar je u tegen zegt. Echt bizar en dit heb ik in al die jaren niet meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 00:02 



 
Profiel   

Wij mogen een nieuwe hubby verwachten in augustus. <3 Helaas geen katertje, maar we zijn daarom niet minder blij. Het is een volle zus van onze Rosie, naam weten we nog niet, maar denken aan Jackie.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


We hebben deze week ook bezoek gehad van een Brits korthaar van 5 maanden die bij ons twee weken gaat logeren. Maar daar was Rosie niet blij mee, ze heeft een ontzettend zachtaardig karakter maar toen kwam er plots toch een hele boze poes naar boven. Ik hou m’n hart wel even vast of het gaat lukken, ook met de kitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 19:12 



 
Profiel   

Spannend! Hopelijk lukt het met Rosie.

Poes gaat nog steeds goed. Ze is een beetje de tegenhanger van al het jonge grut hier, met haar 15 :D

Op de haar nieuwe bank
[ img ]

Samen op het balkon
[ img ]

Portretje :))
[ img ]

En vooral heel, heel veel slapen
[ img ]

[ img ]

Ze is nog hartstikke fit. Over het algemeen is ze daar waar ik ben, en bemoeit ze zich overal mee. Wel staat ze op constante pijnstilling wegens artrose in haar heupjes. Maar als dat het enige is en blijft, dan tekenen we er voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 20:56 



 
Profiel   

Wat leuk CalipsoLover! Ziet er een schatje uit die nieuwe aanwinst <3

hahaha Berdien, en waar mogen jullie zitten van hare hoogheid nu ze de bank geclaimed heeft? _/-\o_

Hier is alles lekker rustig, we zijn dit jaar wat minder op avontuur gegaan met de camera omdat ik er even door zat, maar dat wil niet zeggen dat we ons niet geamuseerd hebben :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:58 



 
Profiel   

Hey allemaal, het is hier weer een tijdje rustig geweeest he, hoe is het met iedereen zijn poezels ondertussen?

Met Gimli alles zeer oke, we zijn nog steeds bezig met onze shenannigans tussen door tijdens foto's maken, dus aangezien het wel de maand ervoor is, even een sneak peak van onze halloween shoot voor dit jaar :D Ik zit te denken dat ik volgend jaar gewoon een kalender maak met per maand een foto denk ik <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:47 



 
Profiel   

Wat een geweldige foto! <3

Hier gaat alles heel goed. Super blij met onze nieuwe kitten genaamd Jackie. Met Rosie ging het in het begin wel even moeilijk, maar gelukkig zijn ze intussen helemaal aan mekaar gewend. Ze spelen samen, slapen vaak ook naast mekaar en lekker samen wassen is ook een ding. *\o/* Missie dus geslaagd, Rosie is een pak minder eenzaam en heeft een maatje.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze groeit ook echt als kool, deze week nog eens naar de dierenarts geweest en mevrouw was 900 gram op 3 weken bijgekomen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:40 



 
Profiel   

Wat een leuk snoetje ook! Ze ziet er inderdaad al groot uit, tegenover die vorige foto's zeg! <3 Leuk dat jong geweld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:52 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie ragdolls?

Hier gaat het met Rosie en Jackie goed, ze zijn super goede vriendjes (en zusjes) en kunnen echt niet meer zonder elkaar. Ik ben alleen gaan wonen (woonde nog bij mijn moeder) en miste het gezelschap van een kat enorm. Dus sinds vandaag ben ik eigenaar van een Ragdoll Red Point herplaatser. Haar naam is Lilou en ze is bijna 3 jaar oud.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 15:55 



 
Profiel   

Wat een mooierd Calipsolover <3

Victor was een paar maanden terug aan het afvallen zomaar. Geen verandering in voer gehad, kon ook verder niks aan hem merken wat betreft energie oid.
Mee naar de dierenarts geweest, vorige keer was hij 5,3kg en toen 4,4kg. Dierenarts kon niks raars opmerken, gebit verder goed, hij is ontwormt. Bloedprikken lukte niet, daarom eerst gekozen om speciaal natvoer te geven met extra calorieën. Dat wou hij niet eten.
Uiteindelijk kittenbrokjes gekocht van hetzelfde merk als zijn huidige brokjes. Daar is hij toen met wat moeite op de 4,7kg gekomen. Maar het zet geen zoden aan de dijk.
Hij krijgt onbeperkt brokjes van Nutrivet. Natvoer eet hij niet graag, ik heb al heel veel verschillende geprobeerd van de goedkoopste ah tot 100% vlees zonder toevoegingen. Het enige wat hij nu wel lekker vindt is gourmet, maar daar ben ik niet echt fan van.
Hebben jullie nog ideeën?
Hij zit verder goed in z'n vacht, superzacht, speels, eet goed z'n brokjes en komt graag voor snoepjes. Zieke indruk krijg ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 17:43 



 
Profiel   

Ik zou me eerlijk gezegd niet te veel zorgen maken. Rosie is ook absoluut geen dikke kat, zeker niet tegenover Jackie en ook niet tegenover mijn nieuwe. Ik denk dat Rosie maar iets van een 3kg weegt. Is verder wel gewoon prima gezond.

Vinden jullie het nu te laat om een kat nog aan de leiband te laten wennen? Ik zou Lilou eigenlijk heel graag willen meenemen overal naartoe, maar vrees dat ze intussen al te oud is om dit nog aan te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:25 



 
Profiel   

Katten zijn wel slim, zou het gewoon proberen! Ze is wel heel knap <3 Hoe ben je aan haar gekomen?

Poes is nu 15 en ze doet het nog hartstikke goed! Poes weegt overigens zo’n 5,5 kilo :+

Ze wil er echt altijd bij zijn.
[ img ]

Lekker op de kop op de bank := Daar ligt ze heel veel, ondanks alle mandjes. En de bank was zo mooi..
[ img ]

Nieuwe bank bij de eettafel heeft ze ook goedgekeurd :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 19:38 



 
Profiel   

Poes is zoooooo lief <3

Mensen deden Lilou weg omdat hun jongste dochter plots allergisch geworden is. Ze hadden gehoopt dat het na een tijdje over zou gaan maar dat is helaas niet het geval. Helaas komt Lilou van een broodfokker en heeft ze chronische niesziekte... Heb haar nog niet veel horen niezen, maar haar oogjes zijn wel traanachtig. Zeker nu van de stress met de hele verhuis. Ik ben zo ontzettend blij dat Rosie en Jackie van zulke goede fokkers komen. Zij waren er zo in geïnvesteerd, ben ook heel blij dat wij uiteindelijk nog een kitten daar gehaald hebben. Helaas zijn zij gestopt met fokken, hadden maar 1 poes en 1 kater (was echt puur als hobby) en die zijn intussen geholpen. Anders had ik waarschijnlijk daar nog wel een kitten gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 11:58 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met jullie ragdolls? En mag ik vragen wat jullie voeren?

Mijn vriend en ik zoeken een kat en wij hebben een voorkeur voor een ragdoll.
Dus ik lees even mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 08:31 



 
Profiel   

Zeker doen, het zijn echt heeeeele leuke katten <3

Ik zit hier nog in een voerdilemma, de ragdolls bij mijn moeder doen het goed op Almo Nature. Lilou krijgt nu nog Laga Lara, deze heb ik mee gekregen van de vorige eigenaars maar vind het maar niks. Ze heeft ook al een paar keren een vieze poep gehad, dus ik plan ook om haar op Almo Nature te zetten en hoop dat dit goed gaat met de darmen, Ragdolls zijn namelijk wel katten met gevoelige darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 19:54 



 
Profiel   

Poes staat overwegend op Purizon, graanvrij voer. Daar doet ze het hartstikke goed op. Goede ontlasting en een hele mooie vacht. Zeker voor haar leeftijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-22 20:06 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag deze knap man mee naar huis genomen <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 00:04 



 
Profiel   

Wat een knapperd! <3 Hoe oud is hij? Veel geluk met hem!

Mijn raggie Famous is gisteren 12 jaar geworden *\o/* Weet nog hoe klein hij was toen we hem gingen halen... Dat is dus alweer ruim 12 jaar geleden... Pfff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 15:03 



 
Profiel   

Hij wordt 18 juni 2!

[ img ]

Zijn baasje kon door een progressieve oogziekte helaas niet goed meer voor hem zorgen, dus daarom koest hij worden herplaatst.

Gefeliciteerd met Famous! Y)(^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 10:57 



 
Profiel   

Sorry voor dit upje :D
Maar gelet op jullie kennis hierbij een vraag. Van kennissen kan ik van een oeps-nestje twee kittens kruising Ragdoll/htk- kat overnemen.
Ik vraag me alleen af of ik de kittens daar blij mee maak. We wonen op een boerderij en ze zullen hier voornamelijk als buitenkat "ingezet" worden. In zoverre dat we ze toch ook willen om de muizenpopulatie in toom te houden.
Als ik info zoek over de Ragdoll, zie ik dat ze heel mensgericht zijn en rustig.
Zouden ze (over het algemeen, snap dat dat ook nog per kat kan verschillen) blij worden van het woonboerderij-leven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:55 



 
Profiel   

In mijn ervaring (heb drie Ragdolls) gaan ze heel erg graag naar buiten. De ene al iets liever dan de ander, maar het zijn wel verwende beestjes. Met slecht weer zitten ze echt wel liever knus bij jou in de zetel. Het zijn heel aanhankelijke katten, mijn moeder laat ze nooit langer dan een dag alleen. Als ze samen zijn zijn ze natuurlijk wat minder eenzaam, maat het blijven ontzettend mensgerichte beestjes. Nu is dat met kruisingen misschien wat minder zo, dat weet je nooit. Maar ik heb 3 ragdolls die daarin wel echt hetzelfde zijn: Aanhankelijk, mensgericht, zitten niet graag alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 21:25 



 
Profiel   

Heb hier 3 volle ragdolls lopen en 2 kruisingen. Degene die nu luid spinnend op schoot ligt zit het liefst binnen, maar de rest is heel graag buiten. De moeder poes zou het op een boerderij best ok vinden want die is altijd graag op jacht in onze afgesloten tuin.
Gewoon proberen zou ik zeggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen