Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 51 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Ragdoll

 
Profiel   

Hi iedereen ! Hier nog een bokker met een ragdoll. Dit is Azul:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Een solid blue mitted katertje, we hebben hem nu een maand , hij is nu 4,5 maand oud.
We hebben lang nagedacht over welk ras we zouden willen en dit ras gekozen vanwege het heerlijke karakter. Azul voldoet echt VOLLEDIG aan de ‘productomschrijving’, enorm sociaal en knuffelig, loopt de hele dag achter je aan, luistert goed. Apporteert speeltjes, kletst een beetje tegen je en is erg geschikt voor in ons appartement.
Afgelopen maand heeft hij dus echt ons hart gestolen :):)
Enige zorg puntje is dat hij sinds aankomst last van zijn darmpjes heeft. We hebben alles al gedaan qua ontwormen, testen op andere parasieten etc. Gelukkig voelt hij zich verder goed, maar we willen hier graag wat aan doen. ( niet op de laatste plaats omdat we de poeppoten door het hele huis niet zo kunnen waarderen :p )
We testen nu met voer, en ik ben erg benieuwd naar wat jullie geven bij gevoelige darmen, volgens mij is het wel ragdoll eigen namelijk .

Bij de fokker bleek hij al volwassen brok van Kanjer. Hij was best dun toen we hem meenamen, dus we zijn weer over gegaan op kittenbrok van Hills ( kip ). Azul gek op , hij at het graag en is inmiddels ook beter op gewicht. Alleen dus heel naar ruikende natte uitwerpselen. In overleg met de DA nu dus Specific digestive support brokken voor een week. Het stinkt nu minder en is soms wat harder, maar lang niet altijd en hij eet het niet graag. Ik wil graag even afwachten of het beter aanslaat, maar ondertussen ook verder kijken wat hem het beste past/ wat hij lust en dus voldoende eet.

Ik heb veel gelezen over wat passend zou zijn, maar veel sites spreken elkaar tegen ( wel/geen vers vlees, wel/geen koolhydraten etc etc ) en daarnaast is er weinig voer voor gevoelige darmen dat ook geschikt is voor kittens.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat jullie misschien wat tips hebben !!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-20 11:37 



 
Profiel   

Wat een leukerd!!!! Hier loopt die van mij goed op Edgard en Cooper brokjes, niets speciaals en vaste ontlasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-20 15:44 



 
Profiel   

jadeb schreef
Hi iedereen ! Hier nog een bokker met een ragdoll. Dit is Azul:


[ [url=m/Ve5Elp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LDiUJF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AyFz09.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een solid blue mitted katertje, we hebben hem nu een maand , hij is nu 4,5 maand oud.
We hebben lang nagedacht over welk ras we zouden willen en dit ras gekozen vanwege het heerlijke karakter. Azul voldoet echt VOLLEDIG aan de ‘productomschrijving’, enorm sociaal en knuffelig, loopt de hele dag achter je aan, luistert goed. Apporteert speeltjes, kletst een beetje tegen je en is erg geschikt voor in ons appartement.
Afgelopen maand heeft hij dus echt ons hart gestolen :):)
Enige zorg puntje is dat hij sinds aankomst last van zijn darmpjes heeft. We hebben alles al gedaan qua ontwormen, testen op andere parasieten etc. Gelukkig voelt hij zich verder goed, maar we willen hier graag wat aan doen. ( niet op de laatste plaats omdat we de poeppoten door het hele huis niet zo kunnen waarderen :p )
We testen nu met voer, en ik ben erg benieuwd naar wat jullie geven bij gevoelige darmen, volgens mij is het wel ragdoll eigen namelijk .

Bij de fokker bleek hij al volwassen brok van Kanjer. Hij was best dun toen we hem meenamen, dus we zijn weer over gegaan op kittenbrok van Hills ( kip ). Azul gek op , hij at het graag en is inmiddels ook beter op gewicht. Alleen dus heel naar ruikende natte uitwerpselen. In overleg met de DA nu dus Specific digestive support brokken voor een week. Het stinkt nu minder en is soms wat harder, maar lang niet altijd en hij eet het niet graag. Ik wil graag even afwachten of het beter aanslaat, maar ondertussen ook verder kijken wat hem het beste past/ wat hij lust en dus voldoende eet.

Ik heb veel gelezen over wat passend zou zijn, maar veel sites spreken elkaar tegen ( wel/geen vers vlees, wel/geen koolhydraten etc etc ) en daarnaast is er weinig voer voor gevoelige darmen dat ook geschikt is voor kittens.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat jullie misschien wat tips hebben !!


Wat een leukerd!

Als een kitten is groot gebracht met zeer lage kwaliteit brok, is het niet vreemd dat het tijd nodig heeft voordat de ontlasting echt volledig goed is. Ik zou daarom nu niet teveel gaan wisselen.
Maken keuze waar jij je goed bij voelt en geef dit minimaal 6 weken de tijd.
Als je nu overstapt op een brok met zeer hoog vlees percentage (wat trouwens soms meer lijkt dan het is met al die misleidende verpakkingen) dan krijgen de darmen weer een flinke optater te verwerken.
Ik hoop dat de knapperd snel helemaal fit is en dat er geen pootafdrukken meer gedweild hoeven te worden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 07:20 



 
Profiel   

[ img ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 07:21 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
[ [url=m/B6jNip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3


Jaaa gefeliciteerd

Bedankt voor je tips ! Inmiddels met wat tips van de dierenarts het huidige voer wat aantrekkelijker gemaakt (warm water, klein beetje natvoer er door heen), dus nu eet hij weer aardig tot mijn grote opluchting. Nu inderdaad gewoon even afwachten dat zijn systeem weer wat tot rust komt, het gaat deze week ook al veel beter ! Wat kan een mens zich zorgen maken hè..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 09:28 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
[ [url=m/B6jNip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3


Jaaaaa wat fijn!! Het is jullie zo gegund na het drama van het laatste nestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 09:30 



 
Profiel   

Welkom knappe Azul *\o/*
Freggle_Edge schreef
[ [url=m/B6jNip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3

Oooh ja super!! <3 <3 <3 Dubbel en dik verdient. Mag ik jou binnenkort eens een pb sturen om wat vragen te stellen over het fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:42 



 
Profiel   

Berdien schreef
Freggle_Edge schreef
[ [url=m/B6jNip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3


Jaaaaa wat fijn!! Het is jullie zo gegund na het drama van het laatste nestje!


Wat lief, dank je wel. :o

Ik durfde Olly alleen te laten dekken omdat haar moeder Rebel ook bij de kater zat. Twee moeders gaf mij het vertrouwen. Nu bleek Rwbel schijndrachtig te zijn. |o
Maar gelukkig is de bevalling goed verlopen. Dus nu Zijn we weer vol vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 15:38 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Welkom knappe Azul *\o/*
Freggle_Edge schreef
[ [url=m/B6jNip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awesome Olly is vannacht bevallen van 4 flinke kittens. *\o/*
Ze doet het zo goed, knappe Ol. <3

Oooh ja super!! <3 <3 <3 Dubbel en dik verdient. Mag ik jou binnenkort eens een pb sturen om wat vragen te stellen over het fokken?


Ja hoor, dat mag altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 15:38 



 
Profiel   

heehoi!

mag ik mij ook in deze groep melden? ik heb sinds deze week ook een ragdoll :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 20:17 



 
Profiel   

Wat een mooie solid hierboven! Leuke naam ook! Is zijn ontlasting inmiddels beter/steviger?

Hoe is het met de kittens van mei?

Welkom mariekeoo! Heb je een foto??? Of meer dan 1, ik hou van foto's :D

Afgelopen september stond mijn raggie op de voorkant van Neocat magazine :) De ragdoll van mijn ouders stond ook in het magazine, de blue point met zwarte achtergrond, het broertje van die van mij :) Beiden overigens toevallig ook een stamboom van Neocat, ik werd benaderd vanwege een foto van mij op Pinterest. De andere blue point is van een bekende van mij die alweer een hele tijd terug een fotoshoot geboekt had.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Inmiddels hebben we er thuis nog een halflangharige bij, geen ragdoll, maar wel het karakter van een ragdoll. Jethro was een pleegkitten van ons en mocht niet meer weg :D Van mijn vriend gekregen voor mijn verjaardag :) Inmiddels is hij 1 jaar, op de foto 5 maanden. Een paar maanden na deze foto's nog veel meer haar :D Nu even zorgen dat ik wel even de tijd neem komende winter om hem in de studio op de foto te zetten, want jee, wat een énorme wintervacht had hij. Nu duidelijk in zomerjasje. Was toch wat lastig regelen met onze 4 bange pleegjes in huis die mijn 'studiokamer' bezet hielden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 13:56 



 
Profiel   

Welkom mariekeo!

Oh wat een prachtige beestjes Dagmar, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst <3

Hier is Rosie afgelopen maandag gesteriliseerd. Ze is nog erg mager maar verder stelt ze het goed, ze is stilaan wat actiever, vooral ook s' avonds (het is hier nu al heel de week 30 graden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 22:43 



 
Profiel   

Wat een knapperd, mooie oogjes zeg! Merken jullie ook dat ze vaker op de vloer gaan liggen met deze warmte? Gimli komt al twee dagen niet bij me op mijn bed slapen en ligt gewoon op de vloer voor mijn bed :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 08:23 



 
Profiel   

Aaah wat een prachtige kat dagmar 80

[ img ]
[ img ]

Dit zijn mijn popjes. Focus en flair (ragdoll). Flair is 12 weken oud en focus is 8,5 week oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 08:55 



 
Profiel   

AbleToDream schreef
Wat een knapperd, mooie oogjes zeg! Merken jullie ook dat ze vaker op de vloer gaan liggen met deze warmte? Gimli komt al twee dagen niet bij me op mijn bed slapen en ligt gewoon op de vloer voor mijn bed :p

Ja hier ook, of ze komen er even bij liggen en maar na een kwartiertje is het wel goed. Hier slapen ze veel op mijn bureau in mijn kamer, het leer vinden ze ook lekker fris.


mariekeoo schreef
Aaah wat een prachtige kat dagmar 80

[ [url=m/PWx4Ko.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0oivZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn mijn popjes. Focus en flair (ragdoll). Flair is 12 weken oud en focus is 8,5 week oud.

Mooie katten! Maar op 8,5 weken mag een kitten nog helemaal niet weg bij de moeder... Ze moeten minstens 12-13 weken bij de mama blijven. Is hier in BE zelfs wettelijk verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 10:55 



 
Profiel   

In Nederland is het helaas niet wettelijk verplicht, of nouja, mag het vanaf 7 weken geloof ik.
Al ben ik het verder helemaal met je eens hoor, 12-13 weken zou beter zijn :j
Nu is er gelukkig een ander kitten bij, dat scheelt al iets, maar doet niet af aan het feit dat het beter nog even bij mama had kunnen blijven.
Weinig meer aan te doen nu natuurlijk, maar een tip voor de volgende keer hopelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 11:15 



 
Profiel   

[ img ]

Ze groeien hier de pan uit en worden met de dag leuker.
Hier 1 van de poesjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 22:34 



 
Profiel   

Dagmar80 schreef
Wat een mooie solid hierboven! Leuke naam ook! Is zijn ontlasting inmiddels beter/steviger?


Lief dat je er naar vraagt ! Het antwoord is KVV voer geweest; sinds hij dit eet is zijn ontlasting goed en ziet hij er ook nog eens super goed uit. Maar het blijft een zorgenkindje, zijn melk gebit wisselt niet door, een van zijn testikels is niet ingedaald etc. etc. Hij is een beetje een fok foutje, maar ik kan het hem volledig vergeven want het is zo'n schat van een diertje!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 07:47 



 
Profiel   

Thanks! Nog steeds heel blij met Jethro en hij is ook dikke maatjes met mijn zoontje, zo leuk om te zien <3

@Freggle_Edge: Super cute! Ooit eens een ragdoll nestje, netjes met stamboom etc. staat wel op de verlanglijst hier :)

@jadeb: Fijn dat KVV geholpen heeft! Ik heb zelf ook een kat gehad die een tijd 100% KVV kreeg vanwege maag-darmklachten. Nu heb ik haar broer, inmiddels bijna 13, nog die ook een en ander heeft en ander voer krijgt dan de rest (Purizon brokken en goed blikvoer).

Wat vervelend al die kwaaltjes! Het arme beest kan er niks aandoen natuurlijk. Hij is erg mooi, prachtige ogen ook!

Even een fotootje van mijn raggie Famous, gemaakt toen de pleegjes aan adoptie toe waren en dus mooi op de foto moesten, Famous vond dat hij ook wel even aandacht mocht :D :)

[ img ]

Ook weer veel te lang geleden die foto, tijd voor nieuwe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 08:29 



 
Profiel   

O Mariekeoo vergeet ik jou! Wat een leuk stel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 20:04 



 
Profiel   

[ img ]

Groeps foto's moeten we nog even op oefenen, haha!

Dagmar, dat blijft dan nooit bij 1 nestje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 10:08 



 
Profiel   

Hoi!

Ik meld me ook :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 18:52 



 
Profiel   

Och wat heeeerlijk, al die harige babies <3

[ img ]
Poes gaat nog steeds goed! Dit najaar wordt ze alweer 14 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 18:56 



 
Profiel   

Even weer wat posten hier, het is hier wel heel stil...

Afgelopen weken weer even wat tijd kunnen reserveren voor nieuwe studiofoto's van Famous, mijn creampoint ragdoll en ook heb ik Jethro, mijn black smoke langhaar, op de foto gezet. Beide katten (niet al mijn katten, want ik heb er 5 :D ) deden heel goed hun best. ;) Ze zijn dol op aandacht en hebben geen cameravrees :)

[ img ]

Uiteraard moesten er ook foto's met kerstthema worden gemaakt!

[ img ]

Ik heb nog meer leuks van Famous, maar dan wordt het wel een beetje veel hier :D

[ img ]

Jethro vond het ook super leuk in de studio :)

[ img ]

Hebben jullie nog leuke foto's gemaakt van jullie katten/ragdolls? Misschien ook nog leuke kerstfoto's?

(ik zie wel dat de kleuren hier op het forum een beetje anders zijn dan de originele tinten van de foto's... Jammer. )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 11:50 



 
Profiel   

Ik zie de plaatjes niet Dagmar...

Rosie is nog altijd gezond en wel. Heeft een enorme groeischeut gehad en is een echte dikke, pluizige ragdoll geworden. Ze wordt in februari 2 jaar.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nog steeds een rasechte ragdoll: Zal nooit bijten of krabben, volgt je overal, je pakt ze en ze wordt helemaal slap, slaapt ook in mijn nek <3

We zijn zo gek van haar dat we nu op de lijst staan voor een nestje. De fokkers van Rosie stoppen ermee, ze gaan dus nog 1 keer een nestje fokken in de lente. Gezien Rosie echt geen kat is om alleen te houden en haar zus nu ook wel op leeftijd komt (bijna 15 jaar) besloten om er dus volgend jaar nog eentje bij te nemen. We gaan waarschijnlijk wel voor een mannetje gaan dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 51 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen