De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:53

Ik wil hem wel binnen laten maar eer dat ie stopt met spinnen en de maagmassage zijn we een half uur verder vrees ik

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:13

Vanaf dag 1 slaapt Woezel niet op de slaapkamer. Eerste nacht 10 minuten geprobeerd maar ik slaap dan niet. Hij vind het niet leuk en mauwt een paar keer protesterend elke avond voor we gaan slapen maar het gaat prima om hem buiten de slaapkamer te laten slapen. Verder vind ik het ook wel fijn 1 fluff vrije kamer in huis te hebben haha.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:50

Gimli heeft ook steeds in de living geslapen maar het gaan slapen is geen probleem, hij miauwt daar al niet meer voor, het is het opstaan waar hij steeds voor miauwt, alvorens mijn wekker afgaat om half 8 staat ie rond 6-7 uur al te miauwen en te krabben aan de deur...

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:51

Poes heeft haar eigen kussen op mijn bed:
Afbeelding

Afbeelding

Eennn haar eigen kussen op de bank _O-
Afbeelding

Ze is na een mindere periode weer helemaal fit! Scheurt weer brullend door het huis, speelt veel en haar vacht is weer aan het herstellen. Zo blij mee. Ze wordt dit najaar 12 :)

Afbeelding
:= :=

Las nog iets over schilfers, sinds Poes brokjes met vis krijgt is het bij haar over. Heb zalmolie geprobeerd maar daar geeft ze echt vreselijk van over.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:14

Whoop, whoop! We hebben een doorbraak gehad gisteren :P Gimli heeft voor de eerste nacht in een lange tijd niemand wakker gemaakt met te krabben aan de deur midden in de nacht of sochtends voor de wekkers afgaan! *\o/* *\o/* *\o/*

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:01

Guys, need help!

Rosie is voor het eerst aan het ruiven, en wat een haar... We waren op vakantie vertrokken voor 3 dagen dus ze is 2,5 dag niet naar buiten geweest. Hiervoor was ze ook al een beetje aan het ruiven maar helemaal niet zo erg. Ik borstel haar normaal gezien niet, nu toch even gedaan want haar staart zag er ook wat verwilderd uit en wat een haar dat daar af komt. Heeft iemand tips of weet of dit komt doordat ze niet naar buiten is kunnen gaan? Help!!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:11

Ik vrees dat dat standaard bij de Ragjes hoort,
Ik borstel Gimli 1 keer per week (vind ie super leuk ook, dan ligt hij te genieten)
en stofzuigen elke dag, maakt niet uit hoe vaak je borstelt denk ik maar er blijft haar af komen :')

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:49

Wat een dag... Rosie had deze voormiddag een duif gepakt, en die was er helaas lelijk aan toe. Heel gat er in.
Ik helemaal in paniek, kat hing vol bloed, ik moest over 20 minuten naar de les vertrekken en ik stond daar met een duif die half open lag en nog leefde. Uiteindelijk die duif in een emmer gestoken, kat in bad gedaan voor ze het meubilair onder smeerde en ik bijna flauwgevallen. Na mijn les leefde de duif dan nog steeds, hup in een schoendoos en naar de dierenarts waar ze een spuitje heeft gekregen. Wat een dag... En ik krijg de geur niet uit mijn neus.

Afbeelding
Gewassen kat

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:09

Ah jeetje! Wat zit ze er onschuldig bij :')


Iemand had het nog over haarverlies; volgens de verkoper van Victor wordt het los laten van haren gestimuleerd als je veel borstelt. Ik borstel Victor nauwelijks maar alsnog laat ie veel haar los, zeker met zn gekke vijf minuutjes. Hoort er gewoon bij denk ik :))

Even een selfie van ons
Afbeelding


Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:46

Ah Calipsolover, de onschuld druipt eraf :')

Ik ben blij dat mijne niet alleen buiten gaat dan, maar die brengt dan andere 'kadotjes' naar de voet van mijn bed zoals vanmorgend de dop van de badkamer wastafel... T zal het idee zijn dat telt zeker :')

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:05

Hahaha dat hoofd _O-

Poes haarde eerst best veel, maar sinds ze op ander voer staat bijna niet meer! Hoef haar nog maar zelden te kammen, ze heeft ook een stuk minder klitten. Enige is dat het echt stínkt, als ik haar brokjes heb gegeven ruikt de hele kamer naar visbrokjes := %)

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:37

Gimli kijkt er ook echt nog heel trots bij :')

Dat flinke verharen hoort volgens mij echt bij het ras. Max verhaart aanzienlijk meer dan onze maine coon Mato. Mijn schoonouders hebben ook een ragdoll en een maine coon en die merken ook dat de doll veel erger verhaart. Ik probeert niet teveel te kammen, daar wordt het inderdaad alleen maar erger van. Ik merk bij Max wel dat zijn haar wat dikker wordt als hij meer buiten (op het balkon) komt.

Wel gek dat sommige rasbeschrijvingen van de ragdoll op internet beschrijven dat het ras vrijwel niet verhaart :Y)


Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:40

Berdien schreef:
Hahaha dat hoofd _O-

Poes haarde eerst best veel, maar sinds ze op ander voer staat bijna niet meer! Hoef haar nog maar zelden te kammen, ze heeft ook een stuk minder klitten. Enige is dat het echt stínkt, als ik haar brokjes heb gegeven ruikt de hele kamer naar visbrokjes := %)


Op welke brokjes staat jou Rag'je nu dan Berdien?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:46

Ja, ze heeft totaal niet door dat ze iets "fouts" gedaan heeft, ach ja, fout is het niet. Maar ik heb zo een schattige lieve kitten, en dan zie je haar boven een duif hangen en haar kin en borst vol bloed. Het liedje "killer queen" van Queen begon spontaan in mijn hoofd af te spelen. :=

Ik heb Rosie nu inderdaad ook een paar keren goed geborsteld en nu valt het verharen terug mee. Haar bad zal misschien ook geholpen hebben. Wat geven jullie jullie raggies te eten met gevoelige darmen btw? Hier stond ze goed op select gold maar dat at ze niet graag meer. Nu ook iets graanvrij met vers vlees genomen maar daar laat ze weer van die stinkende windjes van.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:00

Mijm ragdoll heeft ook gevoelige darmen. Regelmatig toch wat zachte poep. Krijgt nu Renske brokken gemengd met wat Hills I/D. Ging een hele tijd goed maar het komt weer terug. Vervelende is dat door zijn lange vacht er soms een oliebol aan zijn kont blijft kleven die hij dan als een bom ergens random dropt en soms heeft hij een butt wash nodig.

Volgende zak is Cat lovers gold. Ik wil graag dat hij bakstenen gaat poepen en hoor zelf dat veel katten en honden die hierop staan erg harde poep krijgen. :')

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:01

AbleToDream schreef:
Op welke brokjes staat jou Rag'je nu dan Berdien?


Poes stond eerst op Applaws maar daar hoewel ze het daar qua spijsvertering best heel goed op deed had ze dus wel een mindere vacht. Dof, schilfers en heel veel verharen. Nu staat ze als hoofdvoer op Purizon (met vis dus %) ) en als aanvulling daarop krijgt ze de antihairball van Hills, zodat het haar wat ze binnen krijgt gewoon via de achteruitgang naar buiten gaat en ze geen haarballen krijgt. De Purizon ruikt dus wel een stuk meer door het hoge vispercentage, maar Poes is ontzettend fit (scheurt weer dagelijks brullend door het huis), is héél zacht <3 , geen schilfers en haart bijna niet meer :D Ze wordt in november 12.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:42

Yipee schreef:
Mijm ragdoll heeft ook gevoelige darmen. Regelmatig toch wat zachte poep. Krijgt nu Renske brokken gemengd met wat Hills I/D. Ging een hele tijd goed maar het komt weer terug. Vervelende is dat door zijn lange vacht er soms een oliebol aan zijn kont blijft kleven die hij dan als een bom ergens random dropt en soms heeft hij een butt wash nodig.

Volgende zak is Cat lovers gold. Ik wil graag dat hij bakstenen gaat poepen en hoor zelf dat veel katten en honden die hierop staan erg harde poep krijgen. :')


Hahaha die Butt wash klinkt me bekend in de oren, hier ook eentje die soms zo een accidentje heeft :')

Hebben jullie ooit al eens rauw voer geprobeerd? Momenteel krijg die van mij Edgard en Cooper vanwege het graanvrij en met veel vlees erin. Maar ik zou wel eens rauw willen proberen met van de diepvrieshamburgers omdat hij wel graag natte voeding eet.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:08

Ik heb Poes met kerst 4 jaar en ze heeft nog nooit zachte poep gehad. Staat al vanaf het begin op (zo goed als) graanvrij voer met af en toe wat van die smerige brokjes in saus :') Ze poept ook maximaal 1x per dag, soms 1x per 2 dagen.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:25

Geen rauw. Die van mij laat meestal al het natvoer staan als ik het neerzet. Zijn een paar smaken die wel gaan maar het is echt een brokjes kat. Best wat geprobeerd inmiddels.

Woezel poept eigenlijk ook altijd maar 1x per dag. Poep begint vaal mooi stebig maar de laatste keutel is dan vaak toch wat nattig en dat wil weleens kleven. *D

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:07

Berdien schreef:
Ik heb Poes met kerst 4 jaar en ze heeft nog nooit zachte poep gehad. Staat al vanaf het begin op (zo goed als) graanvrij voer met af en toe wat van die smerige brokjes in saus :') Ze poept ook maximaal 1x per dag, soms 1x per 2 dagen.

Welk voer geef jij? Hier ook graanvrije voeding maar nog steeds windjes en soms een poopkont

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:31

Staat een paar berichten hierboven! Purizon (met vis %) ) en Hill's Anthairball.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:42

Berdien schreef:
Staat een paar berichten hierboven! Purizon (met vis %) ) en Hill's Anthairball.

Oeps! Daar heb ik over gelezen.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 01:47

Ohai! Ik weet al heel lang dat ik een derde kat erbij wil en heb eindelijk één gevonden waarvan ik denk dat hij qua energie er wel bij past. Ik heb een Maine Coon dame van 6,5 kilo en haar jongere broertje van dezelfde ouders van exact 10 kilo en dat is eigenlijk meer een Mega Coon, maar als puntje bij paaltje komt is zijn oudere zus de baas. :)) Mijn kater is eergisteren 5 geworden maar is nog steeds heel speels en ik denk dat een jongere kater hem goed zal doen.

Mijn oog is gevallen op een Ragdoll die zeer binnenkort mag verhuizen. Zijn er meer mensen met een Maine Coon/Ragdoll combo en zo ja, hoe gaan die samen? En wat is wijsheid qua voer? Mijn Coons krijgen de Royal Canin MC brokjes en ik zou alle katten graag op hetzelfde voer hebben maar zouden de MC brokjes niet te groot zijn voor een Ragdoll?

Hier nog 2 foto's van de mogelijke nieuwe aanwinst:
*knip*
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-10-19 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:04

Ahw wat een leukerd!!! Qua voer kan ikje helaas geen advies geven, maar het ziet er echt een lieverd uit <3

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:56

Rawr, ik heb ook een maine coon en een ragdoll samen. Ze eten allebei Maine Coon voer van RC en ook de Ragdoll doet het daar super goed op. Daarnaast is de Ragdoll wel echt wat luier dan de MC, maar ze gaan echt super goed samen. Kunnen uren samen door het huis hollen :)) . Ze slapen ook graag samen.