De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:54

haha ik vind het bij muis altijd wel handig want die is nog wel eens te snel voor ons en dan zit ze weer in de kast of op de wc opgesloten en dan zijn we haar na een tijdje kwijt.
als we haar dan roepen dan geeft ze netjes antwoord en weten we waar ze zit :D

valt me op dat er veel donkere ragdolls zijn hier!

quera, die van jou zijn erg mooi zeg!
hoe houd je die uit elkaar? :D
zo op de foto zie ik alleen dat de 2e wat donkerder blauwe ogen heeft.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:24

crazy_funky schreef:
haha ik vind het bij muis altijd wel handig want die is nog wel eens te snel voor ons en dan zit ze weer in de kast of op de wc opgesloten en dan zijn we haar na een tijdje kwijt.
als we haar dan roepen dan geeft ze netjes antwoord en weten we waar ze zit :D

valt me op dat er veel donkere ragdolls zijn hier!

quera, die van jou zijn erg mooi zeg!
hoe houd je die uit elkaar? :D
zo op de foto zie ik alleen dat de 2e wat donkerder blauwe ogen heeft.

De ogen iid en de 1 is groter en heeft minder haar en de ander is dus kleiner en heeft veel haat. En het gezicht is anders

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:18

Afbeelding

Mag ik in dit topic onze Dutch Blue Eyes Bennet (Bennet/Benneto/Bennie/Benno voor vrienden).
Gefokt door Liesje84 met als moeder Paris! Schat van een kat, echte knuffel en natuurlijk beeldschoon; hij is inmiddels al weer veel groter, maar vind hem hier zo geweldig op staan! :)

Edit: :wow: Oops... foto is een beetje groot, maar kleiner maken lukt even niet.... Hoop dat het mij vergeven wordt, haha!

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:15

Prachtig !

En dom... Ja nogal :')
Hier worden we regelmatig ook knettergek van onze snoes omdat ze weer ergens in is gekropen, tussen de deur zit omdat ze er nog even snel doorheen wil terwijl jij hem net sluit, ze weer voor je voeten loopt, je struikelt, vloekt en 2 passen verder je weer over haar valt of op haar staat :')
Maar toch houden we van haar hoor :D

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:39

melaniepk schreef:
Prachtig !

En dom... Ja nogal :')
Hier worden we regelmatig ook knettergek van onze snoes omdat ze weer ergens in is gekropen, tussen de deur zit omdat ze er nog even snel doorheen wil terwijl jij hem net sluit, ze weer voor je voeten loopt, je struikelt, vloekt en 2 passen verder je weer over haar valt of op haar staat :')
Maar toch houden we van haar hoor :D



zooo herkenbaar dit :+

Anoniem

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:43

Hoihoi,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind Ragdolls prachtige katten. En ik rustig opzoek naar een nieuwe kat. Alleen een kitten zie ik niet zitten. Hartstikke leuk, maar heb ook een pup van 8 maand. Dus ik ben opzoek naar een volwassen kat. Liefst tussen de 2 en 6 jaar. Weten jullie misschien mensen die een lief plekje zoeken voor hun Ragdoll? Moet wel met katten en honden om kunnen gaan.

Beestje zal niet naar buiten komen. Pas als we de tuin catproof hebben.

Groetjes, [***].

Alnate
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Moerstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:26

Ik heb 2 Maine Coons. Amadeus is 1 en Diesel is een half jaar.

Diesel:
[url=http://s1268.photobucket.com/user/Vilanza/media/image_zps6691b36e.jpg.html][img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj572/Vilanza/image_zps6691b36e.jpg[/

Ze zijn echt dikke maatjes en racen regelmatig door het huis. Ze mogen naar buiten, maar wel in een speciale ren. Daar zitten ze overigens elke nacht, ook al vriest het.

De foto van Amadeus is te groot. Moet ik even aanpassen.



Gr. Renate

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:50

Maarre dit is een ragdoll topic

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:01

@Lante, *\o/* Bennie *\o/* toen ie nog een mini fluffy was.
Ben benieuwd wat Paris dit jaar voor mooie baby's gaat maken.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:18

Ik ook! :D

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:54

quera schreef:
Maarre dit is een ragdoll topic

:')

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:03

love_western schreef:
Hoihoi,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind Ragdolls prachtige katten. En ik rustig opzoek naar een nieuwe kat. Alleen een kitten zie ik niet zitten. Hartstikke leuk, maar heb ook een pup van 8 maand. Dus ik ben opzoek naar een volwassen kat. Liefst tussen de 2 en 6 jaar. Weten jullie misschien mensen die een lief plekje zoeken voor hun Ragdoll? Moet wel met katten en honden om kunnen gaan.

Beestje zal niet naar buiten komen. Pas als we de tuin catproof hebben.

Groetjes, Michelle.

Ik kom voor mijn werk veel bij catteries, ik zal het in de gaten houden voor je.

En over dom gesproken, onze katten vinden ons dom als we over ze struikelen. }:0 Ze snappen niet dat je dan je tast haren niet beter gebruikt, hun redenatie is dat we toch merken dat ze daar lopen? :+

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:15

Minou is verschrikkelijk beledigd als we haar niet zien.
Ook als ik haar bv met m'n voet wegschuif omdat ik m'n handen vol heb dan mekkert ze me een paar beledigende poezewoorden toe :')

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:59

herkenbaar, of als je naar de wc loopt en de deur voor hun snuffert dichttrekt... mauwmauwmauw en uiteindelijk even proberen of de deur echt niet open kan.. gaat dat echt niet dan gaan ze meestal boven hun klaagzang doen op de overloop, zijn het net een paar krolse trienen.. dan komt het gemauw vanuit hun tenen met een hele zware stem...

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:55

@Melaniepk: Klinkt wel als een blije kat :p Hihi! Gelukkig maar dat ze er geen last van heeft!

Gelukkig is die van mij niet zo'n erge miauwer! Maar als het etenstijd is, of bijna etenstijd dan komt hij wel zeer subtiel, ahum, aandacht trekken, dan af en toe een miauw. In de weg liggen klinkt wel heel herkenbaar, meneer gaat niet aan de kant hoor! Ook als hij op de bank ligt moet je hem echt zelf even opzijschuiven of optillen, je zou er zo op gaan zitten...

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:26

Ik struikel ook vaak over sky heen, en dan is diva zwaar beledigd. Verder ervaar ik haar niet als dom, ze weet precies wat ze wel en niet wil. En verliest mij niet graag uit het oog, ik moet haat gedag zeggen als ik weg ga anders houdt ze niet op met mauwen

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:58

En ik word geslagen door mijn rode.... Ragdolls, ik kan er een boek over schrijven. Ik vind trouwens wel dat ze erg lang "jong" blijven. Mijn oudste is nu 12 jaar, maar die ligt echt niet de hele dag te slapen.

En het zijn de grootste stalkers die er zijn. Zit ik in bad, dan zitten er 5 Ragdolls in de badkamer. Een op de badrand en de rest lekker in mijn kleding en op de handdoeken.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:59

Die van mij is 3 en ligt werkelijk de hele dag te slapen :')

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:02

Mossel schreef:
Die van mij is 3 en ligt werkelijk de hele dag te slapen :')


Echt waar? Een kat die veel slaapt doet dit voornamelijk uit verveling, dus dat is niet zo best als die de hele dag slaapt.

Mijn oudste trekt haren. Gaat achter mij liggen en zet haar tanden in mijn haar, heel idioot. Haar broer doet het ook.

De oudste is in love bij de kater *\o/* Morgen weer ophalen en dan hopen dat ze drachttig is.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:06

Ja echt waar, en vervelen hoeft ze zich echt niet ;) ze wil niet eens spelen :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:23

Is ze alleen? Een kat erbij vinden ze vaak leuk is mijn ervaring, ken verschillende katten die daar erg van op fleurden. :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:25

Ja ze is alleen, en een andere kat ga ik haar geen plezier mee doen ze heeft een hekel aan andere katten, daarbij mag het ook niet in mijn appartement

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:40

love_western schreef:
Hoihoi,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind Ragdolls prachtige katten. En ik rustig opzoek naar een nieuwe kat. Alleen een kitten zie ik niet zitten. Hartstikke leuk, maar heb ook een pup van 8 maand. Dus ik ben opzoek naar een volwassen kat. Liefst tussen de 2 en 6 jaar. Weten jullie misschien mensen die een lief plekje zoeken voor hun Ragdoll? Moet wel met katten en honden om kunnen gaan.

Beestje zal niet naar buiten komen. Pas als we de tuin catproof hebben.

Groetjes, Michelle.


Ik heb een ragdoll met een probleempje, als hij te weinig aandacht krijgt kan hij het ooit naast de bak doen, poept naast de bak als ik bv een paar dagen bij mijn vriend geweest ben, als hij voldoende aandacht krijgt datn doet hij dit niet, is drie jaar, gecastereerd, met stamboom, zit wel helemaal in brabant. Voor goed adres die hem voldoende aandacht kan geven mag hij weg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:43

Ik heb inmiddels besloten dat als ik een kat neem(ben zelf meer een hondenmens) in mijn appartement dat het dan zeker een Ragdoll word. Mijn ouders hebben een halve Ragdoll en dat is echt een heerlijk beest. Vind ze ook echt enorm mooi. De prijs van zo'n beest is alleen echt schrikbarend als student zijnde...

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:15

@Sandra laat jij hem dan echt alleen die dagen ?
Daar zou ik ook wel pisnijdig van worden....

Grote kans dat hij het in dat geval naast de bak doet omdat die dan vies is ?