De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:47

Jawel... hele plukken komen er soms vanaf. Dat pak ik op en gaat zo de vuilniszak in. Dat is inderdaad ook de reden dat ik tijdens de verhaar periode wel af en toe borstel.
En daarnaast... gewoon regelmatig stofzuigen.

Ook mijn Ragdoll eet niks anders dan haar brokjes... gisteren had ik een schaaltje yogurt op en zette dat op de grond voor mijn andere kat... tot mijn verbazing begon Floor het uit te likken. Die is van der geloof gevalen, want zelfs stukjes kip ofzo blieft ze niet.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 04-02-14 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:49

hij heeft een keer perongeluk bord hutspot in zn pootjes gekregen , dat wou die wel maar wil ik niet :)

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 18:17

Hier ook een rare eter.. Als mn ma smorgens yoghurt eet gaat ze op schoot zitten en mag ze hem erna wat leeg likken, verslaafd is ze eraan!
En ook rosbief en kip en zalm maar dan wel wanneer zij het wil en niet alleen als je het aanbied :')

Ik kan muis zelfs met de stofzuiger afnemen, wel op een zachtere stand natuurlijk haha!

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:20

stofzuigen blijft ie hier ook gewoon voor zitten,
dan nog een hond die stofzuiger blijft volgen dus stofzuigen is amper te doen hier in huis hahahaa

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:42

Knapperds!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:51

die van mij krijgen alleen brokken en zaterdag en zondag pakje vlees van whiskas.
En stofzuigen geven die van mij ook niwt om

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:04

Leuk een topic over ragdolls! :) Mooie exemplaren komen er voorbij! Ik heb ook een ragdoll en verder nog 3 htk's. Mijn ragdoll heet Famous en het is een cream point (gecastreerde) kater.

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:13

Wat een prachtkatten komen er voorbij :D

op welke leeftijd lieten jullie je poes dekken.
en lieten jullie de kittens ook enten en chippen of werd dat gedaan bij nieuwe eigenaar ?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:28

De meisjes moet ik toch wel een keer in de week kammen en de mannen eigenlijk nooit. Alleen als die verharen kam ik ze. De meisjes hebben toch wel van dat perzenhaar.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:40

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:46

Wat een mooie poezebeesten komen er voorbij !! <3 <3 <3
Eén van mijn 3 adoptiekatjes is ook zo'n heerlijke pluisbol en lust ook niks anders dan haar brokjes....geen kip, geen bief, geen hesp... zit er in haar voorvaderen misschien toch Ragdoll als ik het hier zo lees bij sommige van jullie :D

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:03

Afbeelding
Sterre

Afbeelding
Indy

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:38

hier ook verschillende vachten. Spoffer (moeder) heel lang en makkelijk te onderhouden. Noeffels (dochter) vacht is een stuk korter, mega dikke vacht en krullen op haar buik. Deze is veel lastiger te onderhouden.

Foto's staan op mijn website, zie linkje hieronder.

Mocht iemand een gouden mandje weten voor een prachtige 4,5 jarige ragdoll castraat, please laat het dan weten. deze grote knuffelbeer kan niet goed met andere katten. hij laat zich op zijn kop zitten en krijgt daardoor last van stress. daarom moest hij ook weg bij de eigenaar. De fokker heeft hem terug genomen, maar hij kan bij haar uiteraard niet in de groep, dat geeft nog meer stress. toen is die herplaatst....is die vrouw allergisch.... Kortom, deze schat zoekt nu een blijvend gouden mandje die hij niet hoeft te delen met andere katten.

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:06

@ Damian23: Gezellige poezenbende!

@Pandora2: Die van mij lust zo ongeveer alles :P

Wat borstelen betreft valt het bij Famous mee, alleen in de verhaarperiode, die dit jaar al in januari begonnen is, moet ik iets vaker borstelen en kammen. Helaas dan ook wel wat kale plekken bij de nek doordat ik wat klitten eruit moet knippen, maar de rest van zijn vacht is prima! Verder zijn er best wat maanden in het jaar waarin ik hem gerust een hele maand niet borstel en zijn vacht er toch goed en verzorgd uitziet. Zijn broertje een blue point die van mijn ouders is heeft weer heel ander haar en toch sneller last van klitten.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:00

Dagmar80 schreef:
@Pandora2: Die van mij lust zo ongeveer alles :P


Oh oké :D Bij mijn 2 andere ex-zwervertjes verdwijnt ook alles wat eetbaar is in het buikje , maar bij pluisbol dus absoluut niet...net tegenovergestelde dus :')

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:13

Ik heb ook een struikelblok uh ragdoll :')

Minou is helaas wel een beetje mismaakt, ze is heel klein en heeft een flinke heupafwijking.
Mijn schoonmoeder heeft haar jaren geleden gekregen van een niet zo goed bekend staande fokster toen ze haar andere ragdoll daar kocht.
Dont ask..... :-/

Waarschijnlijk is Minou inteelt :=

Omdat het bij mijn schoonmoeder niet goed ging met haar hondjes is ze bij ons komen wonen.

Foto van mijn kleine pittige moppie:
Afbeelding

En waarom het bij ons wel goed gaat en bij mijn schoonmoeder die wat dominantere hondjes heeft niet :')
Afbeelding

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:15

@ Pandora: Ik heb zelf ook nog ex-zwervertjes, 3 stuks, meegenomen/gevangen als kitten. Gek genoeg zijn 2 daarvan soms kieskeuriger dan mijn ragdoll :P

Ik had bijvoorbeeld eens vers vlees gehaald, gewoon uit het schap bij de AH, wel speciaal voor katten en honden bedoeld. Goed voor de tanden enzo en dan zijn er natuurlijk nog heel veel mensen die zweren bij vers voor de kat (of hond). Eerste dag werd er nog door (bijna) alle katten van gegeten. De tweede dag hebben de raggies de boel met z'n tweeën opgegeten. :p Ik had toen Famous' broertje, die is van mijn ouders, te logeren.

Snoepjes zijn zeker bij mijn poes niet altijd geliefd. Famous lust alle soorten!

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:16

Minou is trouwens ook leuk! Mooi dat het bij jou wel goed gaat! Loopt ze ook mank ofzo door die heup?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:18

rayoow schreef:
Deel je geheim minka,
hij wordt namelijk graag geborsteld, behalve op zn buik waar het nodig is ....
Wassen heb ik hem eigenlijk nog nooit gedaan(heb m sinds november, geadopteerd hij moest met spoed weg en wou altijd al ragdoll)
Wel staat ie direct onder de kraan zodra je die open zet.

En heeft iemand een geheim om een kat dikker te maken?(Da raadde tonijn aan maar wil die 1x per week klein hapje, hij lust niks en gebit is niet meer in beste staat binnekort weer naar DA)

Hij is nu 4,5 a 5 kilo, en hij mag zo'n 7 kilo wegen, voel zn ribben behoorlijk en heb al vanalles geprobeerd.


Het spul wat ik gebruik heet GOOP :)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:14

AfricanLady schreef:
Wat een prachtkatten komen er voorbij :D

op welke leeftijd lieten jullie je poes dekken.
en lieten jullie de kittens ook enten en chippen of werd dat gedaan bij nieuwe eigenaar ?

Dekken vanaf rond 1,5-2 jaar is vaak het beste, maar je moet toch naar de kat kijken. Het verschilt per kat heel erg.
Enten en chippen hoor je als fokker te doen. Dat gebeurt ook binnen die 13 weken dat ze bij jou zijn.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:43

dankje minka, zal er eens naar kijken ;)

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:51

Limoen schreef:
AfricanLady schreef:
Wat een prachtkatten komen er voorbij :D

op welke leeftijd lieten jullie je poes dekken.
en lieten jullie de kittens ook enten en chippen of werd dat gedaan bij nieuwe eigenaar ?

Dekken vanaf rond 1,5-2 jaar is vaak het beste, maar je moet toch naar de kat kijken. Het verschilt per kat heel erg.
Enten en chippen hoor je als fokker te doen. Dat gebeurt ook binnen die 13 weken dat ze bij jou zijn.



Oke ik heb beide katten van mij zelf geent en gechipt ze waren verder alleen ontwormt en ontvlooit

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:51

Dat is zeker niet gebruikelijk. Wel stamboomfokkers?

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:29

als stamboomfokker ben je verplicht 2 te enten, maar chippen is nog niet verplicht. ik doe het wel omdat ik het zelf belangrijk vind, maar is niet vanzelfsprekend dat je een gechipt kitten meekrijgt.

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:22

Ik laat de kittens 2x enten en chippen. Dan laat ik de chip op mijn naam zetten, mocht iemand vergeten het over te zetten komt een verloren kat iig weer bij mij terug.