De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:17

doe bak dagelijks soms twee keer per dag, heb nog andere kat dus is alleen

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:34

Maar als je die dagen weg bent kun je de bak niet doen ?
Ik denk dat daar dan je knelpunt zit...

Goed van je dat je de katten dan weg doet, beetje sneu om ze steeds alleen te laten...
Misschien moet je hier een foto van je kanjer(s) plaatsen, dat spreekt vaak meer aan ;)

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:43

Prachtige katten! Heerlijk karakter ook, overal bij willen zijn, neusje in steken, haha! Hier komen veel donkere ragdolls voorbij. Mn schoonouders hebben een lichtere. Helaas zijn we zelf te weinig thuis om er eentje in huis te nemen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:46

melaniepk schreef:
Maar als je die dagen weg bent kun je de bak niet doen ?
Ik denk dat daar dan je knelpunt zit...

Goed van je dat je de katten dan weg doet, beetje sneu om ze steeds alleen te laten...
Misschien moet je hier een foto van je kanjer(s) plaatsen, dat spreekt vaak meer aan ;)


Heb wel tijd om tussendoor de bak te doen en katten te voeren, maar dat is voor koekie niet genoeg, zelfs als ik paar dagen naar mijn vriend ga zorg ik dat ik een keer per dag thuis kom om voor de dieren te zorgen.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Hier staan foto's van hem

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:18

Wat een leukerd! Jammer dat je hem weg 'moet' doen. Maar wie weet wil Love_western hem wel? Hoop dat je een fijn thuis voor hem vind!

Ik heb ook een licht gekleurde ragdoll, een cream point, wat voor één hebben je schoonouders? Lilac vind ik ook wel mooi, maar ja, ik vind zoveel kleurslagen mooi, een donkere zou ik ook geen probleem vinden! :P

Aandacht hebben ze wel graag ja! Sowieso willen al mijn katten, ik heb ook 3 htk's, graag aandacht! Laatst eens overdag een boek gelezen op de bank, vanwege een ontsteking in mijn kies maar een 'snippermiddagje' gehouden, dat vonden mijn katten geweldig! :)

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:24

Het is weer zover...
Lig ik lekker in bed nog even op m'n telefoon te pingelen en ja hoor mevrouw nestelt zich al knorrend tussen mijn hand/telefoon en hoofd zodat ik niets meer zie }:0

Dit doet ze alleen als ik mijn tel pak, anders ligt ze braaf aan het voeteneind.
Vraag me toch af waarom ze dat steeds doet.

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:24

Je hebt ook gewoon zo'n kat die geïnteresseerd is in techniek :P Al mijn katers zijn gek op de printer... Mijn zwarte/witte htk Zorro vindt de DVD speler ook errug interessant. Als een DVD is afgelopen staat hij al klaar om richting de DVD speler te gaan.

Mijn telefoon daar hebben ze dan weer niks mee, maar ja, ik doe er zelf dan ook niet zoveel mee :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:25

Haha allemaal herkenbare verhalen :')

Onze heren worden wel erg groot ineens :D

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:19

Dagmar80 schreef:
Je hebt ook gewoon zo'n kat die geïnteresseerd is in techniek :P Al mijn katers zijn gek op de printer... Mijn zwarte/witte htk Zorro vindt de DVD speler ook errug interessant. Als een DVD is afgelopen staat hij al klaar om richting de DVD speler te gaan.

Mijn telefoon daar hebben ze dan weer niks mee, maar ja, ik doe er zelf dan ook niet zoveel mee :+



Hahaha.

Mijn vriend zat ff te klooien met de DVD speler en ging daarna DVD film kijken, ging onze Boris naar de DVD speler en ging er zelf ff aan klooien, afgekeken van mijn vriend hahaha.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:34

Mijn twee haarballen :D

Afbeelding

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:16

Lief! Ik noem die van mij ook altijd haarbal haha!

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:09

Enorm jammer, maar zo lang ik bij mijn huidige vriend ben kan er geen Ragdoll komen..
Had de halve Ragdoll van mijn ouders een week in huis en het kwam neer op traanogen en jeuk. Ik hoop dat hij de Poedel wel kan verdragen die we nu hebben anders word het wel erg stil in huis dadelijk.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:44

Gezellig samen op de wc !
Afbeelding
Als ik de deur dicht houd dan breekt ze de tent af.....

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:44

Heel herkenbaar haha

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:07

Hoi allemaal, ik kom hier ff binnen vallen. Ik ben helemaal WEG van Ragdolls, maar wij hebben een husky thuis en wonen in een doodlopende straat maar hier is wel vrij veel verkeer. Is het dan wel zo verstandig om er eentje in huis te halen? Hoe gaat dat bij jullie met honden en buiten spelen?

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:08

Shanelle schreef:
Hoi allemaal, ik kom hier ff binnen vallen. Ik ben helemaal WEG van Ragdolls, maar wij hebben een husky thuis en wonen in een doodlopende straat maar hier is wel vrij veel verkeer. Is het dan wel zo verstandig om er eentje in huis te halen? Hoe gaat dat bij jullie met honden en buiten spelen?


Een ragdoll hoort sowieso niet buiten, geen buitenkat. Als jou hond gewoon katten accepteert moet het kunnen?

miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:13

Ik heb niet heel veel met katten... maar ik vind Ragdolls echt heel erg leuk! <3

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:03

Hallo allemaal,

Ik had ook twee ragdoll zusjes van een erkende fokker. Ze zijn net één jaar. Helaas heb ik van één van hen pas afscheid moeten nemen. Mijn vriend vond haar apatisch en in zware ademnood onder de kast. Was zeer acuut. In de kliniek is ze rontgenoligisch en middels echo onderzocht en ze had "vocht" in de longen. Ze heeft vochtafdrijvers, prednison, antibiotica gehad, maar verbeterde nergens op. Ze lag anderhalve dag in een zuurstoftank. De artsen konden de oorzaak niet achterhalen. We konden nog naar de universiteit van Gent rijden voor verder onderzoek, maar hebben besloten dat niet te doen. Was anderhalf uur rijden en dus een lijdensweg voor Fenna. Ook was het maar de vraag of het te verhelpen was en financieel hield het ook een beetje op. Loopt allemaal behoorlijk in de papieren. We hebben haar dus laten gaan. Ze is in mn armen ingeslapen. Was een kwestie van seconden. Ze was echt op.

Haar zusje, lily, is nu alleen achter gebleven. Op zich doet ze het goed. Eet goed, is weer speels, maar wel enorm knuffelig. Haar dikke vacht is erg dun aan het worden, wat toch wel op stress duidt. We zijn aan het kijken voor een vriendje voor haar. Het liefst had ik weer een ragdoll, maar het houdt financieel nu op. Gaan in augustus ook nog trouwen. Mijn overbuurvrouw doet in samenwerking met het asiel aan kittens opvangen ej herplaatsing. Ze krijgt morgen weer een nestje binnen en we gaan dan kijken. Voor een klein.prijsje.zijn ze dan geholpen, gechipt, geënt en ontwormt. Hopelijk zit er een maatje voor lily tussen. Foto's van mijn schatten staan in mn profiel.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:05

Welkom ! Ik ga in je profiel spieken

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:37

O, zie dat ik maar 1 foto heb staan van toen ze klein waren. Ik plaats er vanavond nog wel.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:13


rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:52

..nou vooral de wasbak..maar hij loopt wel altijd mee naar de WC :P
Sinds kort heeft hij nieuwe vriend, mooie noorse boskat van 8 jaar, leeftijds genootjes en kunnen het goed met elkaar vinden, hoewel hij ook nog steeds erg veel met ons ander half jarig htk katje speelt...

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:02

Ik ben een aanstaande moeder van 2 ragdoll/Noorse boskat kruisingen :D . De heren zijn nu zo'n 4 weken oud dus we moeten nog even op ze wachten. De fokster stuurt me bijna dagelijks foto's en morgen gaan mijn man en dochtertje even op kraamvisite (ik kan helaas niet mee). Ik kan niet wachten tot ze mogen verhuizen!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:19

jaah hier ook een ragdoll liefhebber...2 halfbroers. basil en bruce...
Heb ze van een erkende Fokker maar 1 van de 2 is echt scheel...hoort volgens mij niet echt??
Verder enorm last van verharen,aaien kunnen we amper omdat dan heel je hand vol zit..
Verder ook absoluut geen kroelkatten.
Verder wel heel speels samen en ze vinden de tuin helemaal t einde...

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:17

Spannend Mrijn !