Anerican Bully pocket en aankomende date

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Anerican Bully pocket en aankomende date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 14:10

Afgelopen vrijdag met mijn american bully pocket teefje naar Jan van Oorschot in Berghem geweest voor haar testen .
De resultaten waren goed .
HD Negatief
ED Negatief
Patella Negatief
Rug Goed .
En hebben wij groen licht gekregen voor een dekking
Zodra ze loops is dan gaan we op bezoek bij haar aankomende date King .


Choco tri


&

Blue merle tri
HD Negatief
ED Negatief
Patella Negatief
Rug Goed



Kleurkansen zijn
Zowiezo 100 % tri
Zowel merle of geen merle
Choco
Blauw
Zwart
Lilac
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen op verzoek verwijderd

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:07

Spannend hoor pups.

Is pappa nu gecoupeerd of worden ze ook met zulke korte oren geboren?

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:13

Ik vraag me af of ze getest zijn op BOAS? Ze hebben beide van die ontzettend dichte neusgaten… kan hier echt geen fan van zijn :=

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:15

Bizar zulke honden, weinig kwaliteit van leven. Zou wat mij betreft verboden mogen worden.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:17

Kaus schreef:
Bizar zulke honden, weinig kwaliteit van leven. Zou wat mij betreft verboden mogen worden.


***** ziet er heel er gewoon goed uit hoor en de foto van ***** doet hem geen recht .
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:17

Warboel schreef:
Ik vraag me af of ze getest zijn op BOAS? Ze hebben beide van die ontzettend dichte neusgaten… kan hier echt geen fan van zijn :=


***** heeft geen dichte neusgaten .
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:18

Kaus schreef:
Bizar zulke honden, weinig kwaliteit van leven. Zou wat mij betreft verboden mogen worden.


Dat vindt jij . ****** ziet er gewoon normaal uit . Heeft nergens last ook niet als het buiten warm is .
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:20

Hmm met poten meer naast dan onder het lijf en neusgaten waar eigenlijk geen lucht door kan + bekkie op alle foto's open begrijp ik het commentaar heel goed. Top dat je dol bent op je hond en er goed voor zorgt, maar wij zien dingen die ons vragen doet stellen bij of de gedane testen genoeg zijn om een gezonde incl. rasstandaard zit welzijn niet in de weg hond te zijn en daarmee dus geschikt om mee te fokken.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:20

Tinkermuts schreef:
Spannend hoor pups.

Is pappa nu gecoupeerd of worden ze ook met zulke korte oren geboren?


Nee papa is gecoupeerd .
Ik doe dat zelf niet.
Ik vindt ze persoonlijk mooier met oren maar gecoupeerde oren is voor mij geen reden om de reu niet te gebruiken.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:21

Ik zie daar toch echt wel hele smalle neusgaten :+

Dit zijn fatsoenlijke neusgaten
Afbeelding

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:22

tamary schreef:
Hmm met poten meer naast dan onder het lijf en neusgaten waar eigenlijk geen lucht door kan + bekkie op alle foto's open begrijp ik het commentaar heel goed. Top dat je dol bent op je hond en er goed voor zorgt, maar wij zien dingen die ons vragen doet stellen bij of de gedane testen genoeg zijn om een gezonde incl. rasstandaard zit welzijn niet in de weg hond te zijn en daarmee dus geschikt om mee te fokken.



Deze testen zijn zeker goed genoeg .
Ze staat niet altijd met der bekkie open . Hijg jii ook niet als je hebt gerend en gek heb gedaan .

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:23

amigamia schreef:
tamary schreef:
Hmm met poten meer naast dan onder het lijf en neusgaten waar eigenlijk geen lucht door kan + bekkie op alle foto's open begrijp ik het commentaar heel goed. Top dat je dol bent op je hond en er goed voor zorgt, maar wij zien dingen die ons vragen doet stellen bij of de gedane testen genoeg zijn om een gezonde incl. rasstandaard zit welzijn niet in de weg hond te zijn en daarmee dus geschikt om mee te fokken.

Deze testen zijn zeker goed genoeg .
Ze staat niet altijd met der bekkie open . Hijg jii ook niet als je hebt gerend en gek heb gedaan .
[ [url=m/h7a2zU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van mij hijgen niet meteen nadat ze even hebben gerend en gek gedaan nee. Die lopen 30-40km op een dag en zijn daarna echt niet beroerd om het volgende dag nog eens te doen, dag na dag.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 04-06-23 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:24

Warboel schreef:
Ik zie daar toch echt wel hele smalle neusgaten :+

Dit zijn fatsoenlijke neusgaten
[ [url=m/b7NLXD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ik net als zei , dat vindt jij .
Ik zie de hond elke dag en zie dat zij geen moeite heeft om te ademen . Ja ze heeft der bek open maar ja ze had daarvoor gerend en gespeeld dan mag ze met der bek openliggen .

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:25

Ik vindt mijn hond goed zoals zij is . Vinden jullie dit niet dat is dan helaas jammer .

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:30

[/quote]
Deze testen zijn zeker goed genoeg .
Ze staat niet altijd met der bekkie open . Hijg jii ook niet als je hebt gerend en gek heb gedaan .
[ [url=m/h7a2zU.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote]

Die van mij hijgen niet meteen nadat ze even hebben gerend en gek gedaan nee. Die lopen 30-40km op een dag en zijn daarna echt niet beroerd om het volgende dag nog eens te doen, dag na dag.[/quote]

Fijn dat jou honden dit kunnen .
Ik loop elke dag flinke rondes met haar en ik zie wat ze kan en ze heeft daar geen enkele moeite mee . Ze mogen best hijgen als ze bijna de hele ronde heeft gerend en gek gedaan hebben .
Als die van jou dat niet doen nou ja dan heb jij de perfecte hond .

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:32

Bedankt, ik ben het er zelf ook wel mee eens dat ik de perfecte hond heb :j . Met een normale lengte poten die onder het lijf staan, een normale vorm ribbenkast en ruggengraat. En bovenal een normale kop.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:32

@ Warboel
Jij hebt windhonden zie ik aan jou onderschrift dat is wel heel ander soort ras . Die zijn gefokt om te rennen . American bully niet .
***** heeft voor haar ras juist goede neusgaten .
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

Dagahra

Berichten: 882
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:34

amigamia schreef:
@ Warboel
Jij hebt windhonden zie ik aan jou onderschrift dat is wel heel ander soort ras . Die zijn gefokt om te rennen . American bully niet .
****** heeft voor haar ras juist goede neusgaten .

Dit betekent nog niet gelijk dat ze ook goede neusgaten heeft :+

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:35

Ik snap persoonlijk ook niet waarom je met dit ras gaat fokken, en er dan zo'n reu bij kiest. Dit is alles behalve een gezond hondenras...

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:36

Kaus schreef:
Bedankt, ik ben het er zelf ook wel mee eens dat ik de perfecte hond heb :j . Met een normale lengte poten die onder het lijf staan, een normale vorm ribbenkast en ruggengraat. En bovenal een normale kop.


Vindt jij . Ik vindt de honden die jij hebt helemaal niks
Ieder zijn of haar smaak .
En zullen we het verder even gewoon netjes houden tegen elkaar . Jij vindt dit ras niks . Ik die van jou niet . Klaar

Dagahra

Berichten: 882
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:36

Marjo schreef:
Ik snap persoonlijk ook niet waarom je met dit ras gaat fokken, en er dan zo'n reu bij kiest. Dit is alles behalve een gezond hondenras...

Vraag me af of het überhaupt mag:
In 2014 werd dus al een fokverbod ingesteld voor dieren die last hebben van hun uiterlijk. In 2019 kwamen daar specifieke regels bij voor honden met een korte snuit. Honden met een snuit korter dan de helft van hun schedel mogen sindsdien niet meer worden gefokt.

https://nos.nl/artikel/2460520-houdverb ... -uiterlijk

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:38

Dagahra schreef:
Marjo schreef:
Ik snap persoonlijk ook niet waarom je met dit ras gaat fokken, en er dan zo'n reu bij kiest. Dit is alles behalve een gezond hondenras...

Vraag me af of het überhaupt mag:
In 2014 werd dus al een fokverbod ingesteld voor dieren die last hebben van hun uiterlijk. In 2019 kwamen daar specifieke regels bij voor honden met een korte snuit. Honden met een snuit korter dan de helft van hun schedel mogen sindsdien niet meer worden gefokt.

https://nos.nl/artikel/2460520-houdverb ... -uiterlijk

Ja goed punt indd, al lijkt de neus zelf nog wel wat lengte te hebben. Lastig te beoordelen of dat onder het verbod valt, of dat het nog gedoogbeleid is.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:38

amigamia schreef:
Kaus schreef:
Bedankt, ik ben het er zelf ook wel mee eens dat ik de perfecte hond heb :j . Met een normale lengte poten die onder het lijf staan, een normale vorm ribbenkast en ruggengraat. En bovenal een normale kop.


Vindt jij . Ik vindt de honden die jij hebt helemaal niks
Ieder zijn of haar smaak .
En zullen we het verder even gewoon netjes houden tegen elkaar . Jij vindt dit ras niks . Ik die van jou niet . Klaar


Persoonlijke smaak/mening zou imo nooit de gezondheid van het dier in de weg mogen staan.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:39

Ik snap niet waarom je dit probeert te verdedigen door het af te zetten tegen haar eigen ras. Als ik twee hondjes van het zelfde ras heb. De ene rent 100m en de tweede 120m. Ja dan doet die tweede het goed binnen haar ras, maar tov de rest van de hondenpopulatie nog bar slecht.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:39

amigamia schreef:
Kaus schreef:
Bedankt, ik ben het er zelf ook wel mee eens dat ik de perfecte hond heb :j . Met een normale lengte poten die onder het lijf staan, een normale vorm ribbenkast en ruggengraat. En bovenal een normale kop.


Vindt jij . Ik vindt de honden die jij hebt helemaal niks
Ieder zijn of haar smaak .
En zullen we het verder even gewoon netjes houden tegen elkaar . Jij vindt dit ras niks . Ik die van jou niet . Klaar


Het gaat er niet om of je het mooi vindt of niet. Ik vind zoveel honden lelijk, maar zolang ze niet lijden onder hun uiterlijk zal het mij een worst wezen _O-

Jij kiest er bewust voor om honden te fokken die lijden onder hun uiterlijk. En dat vind ik kwalijk.