Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 142 [ 3538 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sphynx liefhebbers, wie o wie?

 
Profiel   

Aangezien er hier een paar bokkers met sphynxen zitten ben ik erg benieuwd wie het zijn, en ben ik nieuwsgierig naar bijbehorende sphynxen.

Eind Augustus krijg ik eindelijk mijn sphynx baby als alles volgens plan verloopt, aftellen duurt lang, maar ik kan niet wachten tot hij er eindelijk is *\o/*

Dus kom maar op, wie heeft er allemaal een bloterik en is ook zo gek van het ras?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 15:37 



 
Profiel   

Hoi! Hier ook een sphynx liefhebber. Sinds een jaar helemaal verliefd op dit ras. Begin volgend jaar wordt mamma poes to be gedekt, en dan krijgen we volgende zomer twee sphynxjes....:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 13:18 



 
Profiel   

hier ! :wave:
heb 4 oosterse kortharen, en 1 bloterik. Gigolo !
van het uiterlijk kun je nog wat vinden,maar als persoonlijkheid zijn ze geweldig ..

let goed op , dat beide ouders getest zijn ( en ff checken), want er zijn veel te veel "pretnestjes "met ongeteste ouders !

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 13:23 



 
Profiel   

ook hier sinds een week de trotse mama van een bloterikje, Dobby genaamd.
Ik heb ook nog een Maine Coon, HTK en Pers, maar het karakter van de sphynx kun je nergens mee vergelijken.
Ik vind ze helemaal geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 13:26 



 
Profiel   

Spicegirl, ja het was een lange zoektocht naar een betrouwbare cattery. Helaas 2x een negatieve ervaring gehad, beiden keren geen betrouwbaar adres (terwijl dat op het eerste oog wel zo lijkt) en op 1 adres zelfs besmet met niesziekte. Het is een apart wereldje dat sphynx fokkers wereldje..... Nu sta ik op de wachtlijst en worden de kittens rond 27 april verwacht. Helemaal blij :D

Hebben jullie foto's van jullie sphynxen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 13:41 



 
Profiel   

s winters heeft ie wat kokosnoot-haartjes :D
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:00 



 
Profiel   

Wat lijkt hij op een peterbald!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:08 



 
Profiel   

hij is een Don sphynx.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:10 



 
Profiel   

Aha, vandaar ook zijn snorharen. Hij is leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:11 



 
Profiel   

ja, die snorharen is een bosje ongeregeld :D net of ze in de fik hebben gestaan. hij is velours van vacht,maar zomers helemaal kaal, s winters net een beetje fuzz. choc/wit.
en hij is helemaal te gek <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:15 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Leuk een sphynxentopic! En wat een leuke poezenbeesten komen er al voorbij!
Ruim 10 jaar geleden heb ik mijn 1e sphynx gekocht. Dat was Neagle. Ik heb met haar gefokt, daar heb ik twee kittens van gehouden en dat zijn Beau en Balalaika.
Ook heb ik nog een Outcross nestje gefokt waarvan Macho (F2 kater) hier nog rond loopt. Nu staat het fokken al een aantal jaar op een laag pitje, wie weet in de toekomst ooit nog eens als ik een geschikte kat tegenkom :)

Neagle
[ img ]

Beau
[ img ]

Balalaika
[ img ]

En mijn grote vriend Macho
[ img ]

Moet eens binnenkort wat nieuwe foto's van mijn skatjes maken O:) O:) O:)

Splash_ schreef
Spicegirl, ja het was een lange zoektocht naar een betrouwbare cattery. Helaas 2x een negatieve ervaring gehad, beiden keren geen betrouwbaar adres (terwijl dat op het eerste oog wel zo lijkt) en op 1 adres zelfs besmet met niesziekte. Het is een apart wereldje dat sphynx fokkers wereldje..... Nu sta ik op de wachtlijst en worden de kittens rond 27 april verwacht. Helemaal blij :D

Hebben jullie foto's van jullie sphynxen?

Ik heb helaas ook een keer niesziekte in een nestje gehad terwijl ik toen echt voorzorgsmaatregelen heb getroffen. Helaas is dat niet altijd te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:21 



 
Profiel   

niesziekte vind ik dan nog geen groot problee. maar HCM, en dergelijke.
iedereen met een "ras "poes moet maar "fokken " .
maar goed, ook bij een erkende cattery heb je geen garanties.
ben alleen tegen "pretnestjes "

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:29 



 
Profiel   

Daar ben ik het zeker met je eens, maar ook testen geven nog geen 100% garantie wat betreft HCM.

En helaas zijn er maar weinig kittenkopers die alles van te voren helemaal uitzoeken, en natuurlijk moet het vaak zo goedkoop mogelijk. Dus ik ben bang dat die "pretnestjes" altijd zullen blijven bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:36 



 
Profiel   

Klopt, maar het is wel zo fijn even te waarschuwen en geen bezoekers te ontvangen :\ Helaas heb ik de niesziekte mee naar huis genomen en had ik er hier eentje ziek. Zo niet nodig. De andere cattery was volgens het sphynx forum niet te vertrouwen, 2 dagen later werd hij helemaal opgehemeld. Ik had er geen goed gevoel meer bij en ook die kitten afgezegd.

Gelukkig zijn er ook behulpzame fokkers die alles wel op orde hebben. Ik mag hier alles in zien en krijg kopie testen mee naar huis. Verder wel 2 jaar garantie op erfelijke ziektes, maar hcm kan zich natuurlijk altijd ontwikkelen.

Mitxa, leuk nog een liefhebber en wauw, wat een gave sphynxen, Macho is mijn favoriet, wat een knapperd!

Ik kan echt niet wachten tot half augustus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:39 



 
Profiel   

Wat een mooiers komen er hier voorbij.
Splash, ik geloof dat ik ook op dat forum zit en de discussie voorbij heb zien komen.
Gelukkig heb ik ook een hele fijne cattery gevonden, die erg secuur is met testen en het uitzoeken van dekkaters. :) maar hier duurt het dan nog even...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:47 



 
Profiel   

He bah, wat jammer dat die fokker idd zijn/haar cattery niet even "op slot" heeft gedaan. Mijn ervaring is toch wel dat destijds de catteries als paddenstoelen uit de grond schoten omdat men dacht/denkt snel geld ermee te kunnen verdienen, en dan nemen ze het niet zo nauw met de gezondheid van hun en andermans katten. Jammer maar helaas, dit zie ik overigens niet alleen bij sphynxen maar ook bij andere rassen (ook in de hondenwereld).
Mochten er nog mensen betrouwbare catteries zoeken, ik kan via PB er wel een paar opnoemen.

Jaaa dat wachten duurt lang, ik weet er alles van :D Succes ermee! Wel foto's plaatsen straks hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 15:52 



 
Profiel   

Hier ook liefhebber / fokker.

Fokker niet echt meer, mijn laatste nestje is 1,5 jaar geleden geboren, en het staat op een heeeeel laag pitje momenteel.

Uiteraard heb ik nog wel bloterikken gewoon rondlopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:02 



 
Profiel   

naakt zeker ? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:03 



 
Profiel   

Ik en mijn vriend vinden dit zulke leuke katten!! "Later" willen we er dan ook graag een of twee aanschaffen, eerst huis enzo op orde hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:08 



 
Profiel   

:wave:

Eén sphynx is maar alleen he, eigenlijk moet je er minstens twee hebben. Worden ze wel blijer van...

Ik heb twee meisjes uit het F2-nestje van Mitxa, Aagje en Betje. Macho was de blootste uit het nest, Betje daarna. Die heeft, nu ze zes en een half is, min of meer een rex-vachtje gekweekt. Zus Aagje heeft gewoon veul haar. Maar het karakter is erg, erg sphynx:

[ img ]

[ img ]

Ze doen graag een spelletje mee. Vooral als er wat te dobbelen valt :D

Als Mitxa nog eens een nestje kweekt, sta ik vooraan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:11 



 
Profiel   

Wat een leuk stel, er komen echt leuke combi's uit die F1/F2 nestjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:18 



 
Profiel   

Klopt Prrr, het liefst willen we er ook 2, of 1 bloterik en 1 "gewone" kat. Maar ze zijn zo leuk, dat ik er van uit ga dat het 2 bloterikjes gaan worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:22 



 
Profiel   

Ik heb straks 2 haarballen en een blote :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:28 



 
Profiel   

Ik heb vroeger een Sphynx gehad maar helaas is ze er niet meer |(
Wat vinden jullie van de getatoeëerde Sphynxen?
Even los van of het zielig is of niet.. ik zou het zelf nooit laten doen maar ik vind het toch wel mooi. :o
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:37 



 
Profiel   

Ik zou het nooit laten doen - en ik vind het ook niet mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-14 17:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 142 [ 3538 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen