Show je caviaverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 22:05

Zelf heb ik geen denderend verblijf hoor, maar vandaag wel een hok-upgrade gedaan :D
Die wil ik graag even showen, en zag hier en 'Show je konijnenverblijf'-topic staan, maar geen caviahok-show-topic. Dus bij deze :Y)

Ik heb sinds 2 weken hele lieve cavia's uit de opvang <3 Een ventje van 1,5 jaar en een vrouwtje van 3,5.
Eerst hadden ze een gewone caviakooi van 1m breed, maar ik vond het echt te krap :n Dus uitgebreid naar een 1.20 kooi, en deze dus vandaag geüpgraded naar een extra etage. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En daar zien we 't vrouwtje!
Afbeelding

Stairway to andijvieheaven :D
Afbeelding

Afbeelding

Ik zit er wel over na te denken handdoeken + fleece op de bovenste etage te leggen, omdat ik de plank anders een maand later weg kan gooien van de stank -O- Heeft er iemand anders ook een hok met hout? Hoe los jij dat op?

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:37

Leuk hok, en fijn dat je je knaafjes extra ruimte geeft. Des te meer ruimte ze hebben, des te leuker ze zijn in mijn ogen. Hout kan je aflakken, dat scheelt ontzettend in de geuropname. Ik raad buitenbeits aan, minimaal 2 lagen.

Afbeelding

Mijn 2 dames staan hier ergens op de foto.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:48

Heerlijk als ze de ruimte krijgen, ze zijn dan zoveel actiever :j


Een zomerse foto van mijn caviaverblijf
Afbeelding

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:05

Leuk topic!

Zo wonen mijn 2 beren: in een buitenhok van 1.60x70. Links uit het huisje piept Bran, mijn US-tedy beer van een half jaar oud. Rechts zie je Loki, een gladhaar beertje van 5 jaar oud.
Vanwege Loki's leeftijd zou ik de ventjes deze winter graag binnen halen, dus foto's van kooien vind ik heel leuk!

Afbeelding

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:09

Najoveh schreef:
Vanwege Loki's leeftijd zou ik de ventjes deze winter graag binnen halen, dus foto's van kooien vind ik heel leuk!
Mijn bonte is 6 en de voscavia 9 jaar, dit wordt hun 3e winter buiten. Ze hebben een warmtematje die aangaat onder de 7 graden, verder geen aanpassingen en daar redden ze het prima mee. Zonder matje overigens ook, maar ik vind het leuker ze warm en actief te zijn, dan kleumend in een huisje.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:19

Tot nu toe zijn ze inderdaad altijd zonder problemen buiten geweest, ook in strenge winters. Maar Loki is sinds een tijdje blind en ik begin wat overbezorgd te raken :+
Het lijkt me sowieso veel gezelliger om ze binnen te hebben omdat ik er dan veel meer contact mee ga hebben, in de winter doe ik buiten niet veel meer dan voeren en verschonen.

Ik ben wel benieuwd: wat voor warmtematje heb je? Waar gekocht/merk/doel/...? Nog nooit van gehoord eigenlijk. klinkt wel interessant!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:28

Ik snap wat je bedoeld, mijn hok staat op wieltjes en zodra we het terras niet meer gebruiken draai ik het hok voor de schuifpui en heb ik vanaf de bank vol zicht op hun doen en laten. Anders zie je ze inderdaad alleen om ze te verzorgen.


In dit topic staat op pagina 3 hoe we de mat hebben geinstalleerd;
[BB] De cavia's hebben nu een echte caviavilla!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:38

Heb je leuk gemaakt Sim!

Die van mij zitten nu in zo'n zelfde bak, komende lente ga ik ze (of een aantal) verhuizen naar de konijnenkooi waar ik dan een stuk af wil timmeren voor de cavia's en dan met een doorgang naar buiten naar een ren van 2x3 of 3x3 dat moet ik nog even bekijken :)

Afbeelding

De twee bolletjes zijn mijn konijn en haar opvang vriendje :D

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 01:04

Wat leuk die verschillende hokken! Mijne valt meteen in het niet _O-
Ik woon nu superklein, dus meer ruimte kan ik ze momenteel niet geven (naast het loslopen dan). Maar zodra we groter wonen en een tuin hebben ga ik ook het een en ander in elkaar (laten := <<) ) timmeren. Hopelijk verhuizen we binnen een half jaar ofzo, dus dat maken deze caafs nog wel mee.

Bedankt voor de tip Mizora! Is die lak dan niet schadelijk voor als ze eraan gaan knagen?
En wat grappig dat je een lekkere grote ren als "hok" hebt! Of heb je hier ook nog een hok naast?

Wat een prachtig hok Grit! <3 Jaloers! Helemaal zelf gebouwd? Of koop je zoiets kant en klaar?

Sneu dat Loki blind is Najoveh :( Het lijkt mij ook veel leuker om cavia's binnen te hebben, idd door het contact. Voor cavia's maakt binnen/buiten niet zo veel uit als voor konijnen toch?

Jouw hok blijft ook echt prachtig Lys :D Suuupergaaf dat ze daarin gaan, echt een caviaparadijs!

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 01:12

Juist meer dan voor konijnen. Konijnen kunnen beter tegen de koude, ze krijgen wintervacht, hebben behaarde voeten,... Cavia's komen van nature uit gebieden waar het niet kouder is dan 15°, dus eigenlijk is het best als ze niet veel kouder zitten. Al heb ik nooit problemen evenaren met cavia's buiten, zelfs niet in strenge winters.

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 01:16

Zo bedoelde ik het idd :P voor konijnen is het leuker/beter mogelijk om buiten te zijn. Voor cavia's voegt buiten zijn lijkt me minder toe dus hou ik ze liever binnen (al helemaal als ze er minder goed tegen kunnen).

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 02:38

Ah, op die manier! :P
In de zomer vinden ze het wel heerlijk om op het gras te mogen lopen en knabbelen, maar inderdaad, in vergelijking met konijnen zijn cavia's heel lui en inactief. Ze doen eigenlijk weinig buiten eten ^^ Als je dan kijkt naar konijnen die echt willen rondhuppelen, graven,...

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:17

Mijn cavia's zijn allesbehalve inactief! :D
Maar ik snap je hoor, konijnen "doen" net wat meer :P Toch ben ik meer fan van cavia's!

Zo jammer dat ik nu op werk zit en niet kan zien of ze de trap al gebruiken :')

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:33

Ja Sim ik ben er ook echt blij mee :D

Dan gaan ze daar in de lente/zomer/herfst in, winter naar binnen zodat ze gewoon altijd naar binnen kunnen zonder dat ze door de kou/warmte overgang een klap krijgen :)

En misschien gewoon elke avond 2 naar binnen afwisselend zodat er wat te knuffelen valt :Y) Dan blijven ze ook allemaal zo tam <3

Ik heb ook altijd konijnen gehad (en nu dus nog 2) maar vind cavia's ook leuker, met al die geluidjes enzo :))

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:59

Ik heb ook meer met caviaas dan konijnen :j
Binnen mis ik ze niet, ik hoef ze niet perse te kunnen knuffelen/vasthouden. Buiten kan ik ze meer ruimte bieden en ik zie ze net zo goed als binnen. Alleen het schoonmaken in de kou is minder :+

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:22

Leuk zeg heb je die etage gemaakt!

Ik heb een gewone meterkooi... Volgens mijn zijn ze wel gelukkig, denk ik.
Tenminste ze zien er wel gelukkig uit...

Afbeelding
Hoop niet dat die hem draait... Anders maar even je iPad of telefoon schuin houden haha.

Ik wilde heel graag een flat, maar mijn vader wilt het niet hebben... Maar het zou toch niet goed uitkomen want ik krijg een kitten binnenkort....

Zomers gaan ze in de ren en dan gaan ze zonnen, ze zijn gek op de zon.

Edit: zie nu dat de foto op m'n iPad geplet is... Maak je geen zorgen ze zijn niet geplet hoor haha :')

Sperziemone

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 11:39

Idd alleen al om het knuffelen vind ik het niet leuk om ze buiten te zetten :P
Binnen is het zo lekker knus en veilig ofzo :') Maar echt heel goed dat je ze buiten zet voor meer ruimte, ipv je eigen wil om te knuffelen voorop te zetten. Dat is dierenliefde! :D

Gedraaide foto idd Ruby! Maar ik kan niet echt makkelijk mn monitor draaien _O-
Ze hebben zo te zien lekker de ruimte en zien er idd gelukkig uit! :D

Maaaarije

Berichten: 1758
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:48

Wat leuk al die verblijven!
Heb ook m'n hele leven cavia's gehad. Ben inmiddels uit huis en m'n moeder wou de cavia's houden..
M'n vriend ziet me aankomen als ik ook nog eens cavia's wil :+ :o

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:10

Dit is ons verblijf voor mijn 11 cavia's en konijn.
Afbeelding
Inmiddels is het deel wat nu met plastic platen dicht zat
vervangen door hout

Afbeelding

Afbeelding

Het nacht hok is helemaal winterproof gemaakt en het is zeer
makkelijk schoon te houden.
Mijn cavia's zijn erg actief en wonen ook in de winter buiten, vorig jaar
met de sneeuw zaten ze er heerlijk in te spelen :-)
Laatst bijgewerkt door TiffanyJoy op 25-11-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:15

Heb nu toch wel een beetje medelijden met de cavia van mn huisgenootje als ik deze paleisjes zie!
Arm ding zit in een kattenbak..
Mocht ik later nog knaagjes willen, kan ik hier zeker inspiratie uit halen :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:16

Wat een leuk topic! Ik heb eigenlijk twee van die grote hokken boven elkaar voor 2 cavia's (binnen) maar omdat ze helemaal niet naar boven gingen die bovenste er maar eraf gehaald, die verdieping vind ik wel een optie!

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:18

Wat een leuk topic! Misschien moeten we ook maar zo'n topic starten voor hamsters :D Wel leuk om te kijken hoe bokt dat aan pakt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:27

Wat een leuke ideeën!
Dan is het hok van de mijne maar saai..

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:29

btw die van mij gooien elke keer hun huisje om >;) is dat om te zeggen weg ermee? :+

Ik voel me nu ook een redelijk slechte cavia eigenaar :o

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:30

urosa schreef:
btw die van mij gooien elke keer hun huisje om >;) is dat om te zeggen weg ermee? :+

Ik voel me nu ook een redelijk slechte cavia eigenaar :o


Wij hebben een zelfgemaakte, een beetje een carpoort idee :').
Ze gingen er eerst mee aan de wandel, maar dat kan niet meer :Y)