Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je caviaverblijf!

 
Profiel   

Mijn cavia's hebben een nieuw verblijf gekregen toen het oudje van mijn moeder hier ook is komen wonen omdat haar vriendinnetje is overleden.
[ img ]


Iemand nog wat leuke tips om het wat gezelliger te maken? Of eventueel dingen die ik zelf kan maken.
Vind een boel dingen die je kan kopen in een dierenwinkel vrij duur.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 13:46 



 
Profiel   

Je kunt bijv.het doosje en het blauwe huisje in een hoek zetten en daar op een plank leggen zodat je een verdieping maakt, dan hebben ze iets om op te springen en extra loopruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 13:49 



 
Profiel   

Je kan eventueel een paar houten/kartonnen huisjes op elkaar bouwen zodat ze erop kunnen springen en deze in felle kleurtjes schilderen!

Wat ook leuk is, is om een gigantische berg hooi in de kooi te leggen en hier wat lekkers en een koppel buizen in te steken..
Als je stevig hooi hebt kunnen ze zelfs wat gangen maken!
Voor de rest kan je het voor hun interessant maken om elke week de inrichten te veranderen zodat ze kunnen blijven ontdekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 13:56 



 
Profiel   

Ach als je 7 jaar een onbezonnen leventje zou kunnen leiden zou ik al blij zijn! :+
Elke dag wat lekkers krijgen en geknuffeld worden.. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-16 13:57 



 
Profiel   

Mijn vriend had niks te doen gisteren..een ritje naar de gamma, 4 uur tijd en 40 euro later is dit het resultaat!
Toch een behoorlijke upgrade van hun traliekooi *\o/*
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-16 10:18 



 
Profiel   

Lekker de ruimte hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-16 10:24 



 
Profiel   

Hier een nieuwe cavia erbij. Het waait vandaag minder hard dus ik ga denk ik straks ook naar de gamma om hout te halen. Bij mij wordt het een kast waar de kooien ingezet kunnen worden. In ieder geval 2x 2.40x0.60 en misschien 3x of anders ook 2x 1.20x0.60. Ik moet het lopend halen (de gamma is niet zo ver gelukkig, maar het past echt niet in mijn auto. De 1.20x0.80 bench ging er maar net aan in en nu moet ik het dubbele) dus met die storm van de afgelopen dagen was het echt niet te doen. Daarna wat nieuwe kooien bestellen. Ik begin denk ik met 2 1.20x0.60 ferplast kooien, om te kijken hoe die kwaliteit is. Ik heb nu de budgetkooien van zooplus in die maat en die zijn toch wel erg krakkemikkig. Het scheelt 10€ per kooi dus dat is ook niet de wereld. Eerder scheelde het (uit mijn hoofd gezegd) 30€ en dan is het verschil direct wel weer erg groot. Ik heb namelijk al 4 budget kooien alleen 2 staan bij mijn ouders.

[ img ]
Dit is mijn nieuwste aanwinst. Ik heb hem Isaak genoemd. De andere namen zijn Maya, Tessa, Yonna en Artemis. Gisteren ook de zeugen geruild, nu zit Tessa bij Artemis (eerder zat Yonna daar), het makkelijkste zou zijn als ze gewoon met zijn allen bij elkaar konden maar Maya is te oud voor een nest. Nu een paar weken wachten en daarna Artemis aan Isaak koppelen. Dan weet ik ook of Isaak helemaal gezond is en is hij helemaal overgeschakeld naar mijn voer en manier van voeren. Hij kreeg op het vorige adres alleen brokjes en soms een hand stro. Zijn poep is ook niet helemaal goed. Er kwam een bak brokken mee en die krijgt hij nog steeds. Ik weet niet wat voor merk het is maar het is genoeg om hem eerst aan hooi te laten wennen en daarna ga ik hem overschakelen op Science Selective (daar staan mijn andere cavia's ook op). Als hij dat gewend is, wen ik hem aan groenten en dan is hij klaar voor een vriendje. De kooi waar hij in zit kwam mee met de cavia, ik heb er alleen een verstopplek bijgezet want die had hij niet. Vanaf 6 maart kan ik kleintjes van Yonna verwachten en vanaf 4 april (mijn verjaardag) kan ik kleintjes van Tessa verwachten, echt superleuk.

Ik zie hier weer mooie verblijven voorbij komen, wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-16 10:34 



 
Profiel   

Nieuwe kooiupgrade van mijn dames!
Aangezien mijn zus uit het huis is vertrokken beschik ik nu over twee kamers, maar omdat twee kamers voor mij alleen wat veel was dacht ik dat ik mijn meisjes een pleziertje kon doen :)

[ img ]
Achter mijn bureau gaat het ook nog een stuk door tot achter mijn kast, een echt paradijsje dus voor twee bejaarde zeugen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 19:19 



 
Profiel   

Prachtig, lekker die ruimte zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 20:22 



 
Profiel   

Wauw wat hebben zij een mooie ruimte zeg! Zoiets ben ik ook nog steeds van plan zodra ik een grotere woning heb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 20:31 



 
Profiel   

Wauw! Dan moet je een grote kamer hebben zeg! Zelf zou ik dat ook wel willen maar mijn kamer is echt te klein.... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 21:22 



 
Profiel   

Wat een ruimte Sielka! Vinden je ouders het ook allemaal prima? _O- Dachten ze niet, laten we er een inloopkast van maken?

Oh, ik ben helemaal vergeten mijn hok-upgrade te laten zien :D We hebben er een etage bij!

Ik heb nu 2x2 cavia's (2x zeugje + castraat). Ze gingen helaas niet samen in 1 grote groep. Logisch, want meerdere beertjes bij zeugjes is vragen om problemen :P Maar de opvang-eigenaar zei dat dit beertje (Joep) heel rustig en onderdanig was en het wel zou kunnen lukken. Leek goed te gaan in de eerste weken, op wat gebrom en gekibbel na. Maar toen er uiteindelijk een hapje uit Tommy's (de castraat die ik al had voor de 2e erbij kwam) oor werd gehaald door Joep heb ik de groep gescheiden. Veel minder praktisch dan één grote groep! :')


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 22:59 



 
Profiel   

@sielka: heerlijk voor ze die ruimte. Ben benieuwd hoe het schoonmaken van dat opperlvlak je bevalt :D
@sperziemone: ik ken het probleem. Ik heb nu 3 groepen en dat is gewoon niet handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 10:26 



 
Profiel   

Super leuk topic zeg ! :D Iedereen heeft echt mooie verblijven!

Zelf ben ik creatief geweest met een paardenstal die ik 'over' had :D Mijn paarden hebben een grote
schuilstal en wil ik niet binnen ophokken. Ben altijd al gek geweest op cavia's maar mocht het thuis niet.
Heb de stal omgetoverd tot caviaverblijf. Zal volgende week ff een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 21:07 



 
Profiel   

Nou die hebben dan helemaal een super verblijf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 21:22 



 
Profiel   

Hihi ja ze hebben 9 vierkante meter voor 3 cavia's :') Ik hoop dat er 1 zwanger is dan vult het weer wat straks :D Mijn beertje is vandaag gecastreerd en heeft daarvoor een paar dagen bij mijn nieuwe vrouwtje gezeten.
Ik heb ze flink bezig gezien :+ maarja nog afwachten of het gelukt is :o

Dat beertje moet nu een paar dagen apart, van het weekeind bouw ik het verblijf weer 'leuk' op en dan maak ik ff wat foto's :D Ben er zelf best wel trots op :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 21:37 



 
Profiel   

Mocht het zwanger raken nou niet gelukt zijn: er zitten er nog genoeg in de opvang die maar al te graag in je 9 vierkante meter komen vertoeven *\o/* *hint hint*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 21:55 



 
Profiel   

Ja ik heb wel gekeken voordat ik mijn 2 nieuwe zeugjes ging halen maar in 't asiel hier zaten alleen 2 mannetjes.. En die had ik zelf al en dat ging niet met een ander mannetje. En hij is zo lief, die stres wilde ik hem niet aandoen. Ik wil voor hem alleen nog maar vrouwtjes erbij :D (die vrouwtjes heb ik ook bij iemand vandaan die er vanaf wilde)

En er is niet echt een cavia opvang bij mij in de buurt geloof ik? (kop van Noord-Holland).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 22:09 



 
Profiel   

In Friesland is een ontzettend grote opvang, maar dan moet je wel de dijk over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 22:29 



 
Profiel   

In Opmeer zit Stichting Cavia :D

Hier kun je opvangen vinden:
http://www.ikwilknaagdieren.nl/knaagdierenopvang

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-16 23:32 



 
Profiel   

Nooit geweten !! :oo Dankje !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-16 08:40 



 
Profiel   

Sperziemone schreef
Wat een ruimte Sielka! Vinden je ouders het ook allemaal prima? _O- Dachten ze niet, laten we er een inloopkast van maken?

Oh, ik ben helemaal vergeten mijn hok-upgrade te laten zien :D We hebben er een etage bij!

Ik heb nu 2x2 cavia's (2x zeugje + castraat). Ze gingen helaas niet samen in 1 grote groep. Logisch, want meerdere beertjes bij zeugjes is vragen om problemen :P Maar de opvang-eigenaar zei dat dit beertje (Joep) heel rustig en onderdanig was en het wel zou kunnen lukken. Leek goed te gaan in de eerste weken, op wat gebrom en gekibbel na. Maar toen er uiteindelijk een hapje uit Tommy's (de castraat die ik al had voor de 2e erbij kwam) oor werd gehaald door Joep heb ik de groep gescheiden. Veel minder praktisch dan één grote groep! :')


[ [url=m/CsMoPV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou in het begin verklaarden ze mij tot gestoord, maar ze hebben er nu wel vrede mee :')
Ik betrap ze dan ook vaak dat ze op mijn bed gaan zitten en soms wel urenlang naar mijn cavia's blijven kijken. Hoe meer plaats ze hebben hoe meer ze hun persoonlijkheid laten zien vind ik :o

Het opruimen is echt super gemakkelijk! Ik rol de matten op zodat alle ondergrond op 1 berg komt, die schep ik op en doe ze in onze compostbak, dan gaan ze in de was. Duurt vele minder lang dan plastic bakken uitscheppen en mij in alle mogelijke posities te wringen om aan dat ene hoekje te komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-16 15:02 



 
Profiel   

@Sperziemone


Nou in het begin verklaarden ze mij tot gestoord, maar ze hebben er nu wel vrede mee :')
Ik betrap ze dan ook vaak dat ze op mijn bed gaan zitten en soms wel urenlang naar mijn cavia's blijven kijken. Hoe meer plaats ze hebben hoe meer ze hun persoonlijkheid laten zien vind ik :o

Het opruimen is echt super gemakkelijk! Ik rol de matten op zodat alle ondergrond op 1 berg komt, die schep ik op en doe ze in onze compostbak, dan gaan ze in de was. Duurt vele minder lang dan plastic bakken uitscheppen en mij in alle mogelijke posities te wringen om aan dat ene hoekje te komen :')

Oh en sinds vandaag mogen ze genieten van een gigantisch hondenbed die mijn hond niet gebruikt! Hierop heb ik een hooiparadijs gemaakt en het is nu al hun favo slaap en verstopplekje :D

Edit: misplaatste quote

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-16 15:04 



 
Profiel   

Oke hier wat foto's van mijn verblijf in een stal.. Eigenlijk hebben de cavia's een ruimte van 1.30 bij 3 en de konijnen een deel van 1.70 bij 3 maar mijn beertje is vorige week maandag gecastreerd dus de konijnen moeten even een tijdje naar het grote kippenhok :D (zonder kippen hoor). Hij heeft een week op kranten/handdoeken geleefd in een kleinere kooi in de stal maar de wondjes zagen er super uit dus vandaag heb ik hem weer 'vrij' gelaten. Ik laat ze nog wel even een paar weekjes apart.

[ img ] [ img ]

[ img ] [ img ]

Deze 3 wollenbaaltjes wonen er nu, en ik hoop dat de zwarte dame in verwachting is ! :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-16 22:58 



 
Profiel   

Leuk gedaan zo, vind het alleen altijd jammer dat je er zelf dan zo weinig van ziet. Vandaar dat ik er altijd een paar binnen houd.
Hou de castraat wel in de gaten dat ie niet heel fanatiek aan de tralies gaat knagen omdat ie naar de dames wil. Mijn 'verse' castraat is op die manier een tijdje zijn voortanden kwijt geweest :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-16 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen