Show je caviaverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:18

Afbeelding
Foto 1 is een overzichtsfoto, al wel van een tijdje terug want daar is Yonna nog hoogdrachtig. Ondertussen zitten alle zeugen (3+3 jongen) in het middelste hok, zitten de 2 beren in het onderste hok en staat het bovenste hok tijdelijk leeg.

Afbeelding
Zo zag het er gisteravond uit. In het linkerdeel staat een bakje SS-brokken, maar deze brokken kreeg ik met één van de mannen mee en die moeten nog op. Aangezien de dames 2 bakjes SS-brokken per dag eten, vond ik hen wel de geschikte kandidaten om die andere brokken ook op te eten, misschien minder goed qua vitaminen/mineralen/eiwitkwaliteit, maar daar hebben ze de andere brokken voor en het Alpenhooi (zowel dat grote blok, dat trouwens een kg hooi is, als die grasbrokken in het bakje).

Afbeelding
En alledrie de kleintjes nog even op de foto. Die was dag drie en die drempel werd toen door alledrie goed genomen. Alpha is laag, Omega is links en Turbo is rechts op de rand. Turbo nam deze drempel al toen ze krap 2 dagen oud was. Alpha ga ik aanhouden, voor de andere twee ben ik nog rustig een ander huisje aan het zoeken. Het zijn 3 zeugjes, dus ik had alle keus.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:28

Ik verbaas me over die paprika die ongeroerd daar ligt :D Hier overleefd ie dat nog niet een minuut :D

De kleintjes zijn idd heel handig met die drempel... ik zie ook wel eens dat er een bruggetje over heen staat.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:39

Die paprika is aangeknaagd en ligt er ook pas een 5 minuten in. Daarnaast zijn mijn cavia's niet helemaal tam, dus toen ik mijn telefoon ging pakken om een paprikafoto te maken, waren alle cavia's opeens pleitte bij de (giga-)paprika. Er ligt nu alleen nog maar een kontje. Ze hebben meestal wel een paprika liggen dus hij hoeft niet per se in één keer op. Maar ze kunnen ze inderdaad in verbazingwekkende tijden wegwerken. Ik had ooit twee grote castraten samen zitten en dan kregen ze een hele bloemkool en 24 uur later had ik alleen nog een stompje over. Daarnaast aten ze dan ook nog gewoon brokjes en hooi, cavia's zijn echt vuilnisbakken.

Tenminste, meestal: één van mijn mannen eet nauwelijks hooi (toen hij nog alleen zat kreeg hij een handje kruidenhooi per dag en na een 5 dagen, mijn verschoontijd, kon ik er dan 3-4 handen aan hooi uithalen), geen groenten maar wel een bakje brokjes per dag. Maar dat is sowieso een beetje een raar geval, die is heel ziek geweest. Kreeg bij de vorige eigenaar alleen die (staafjes)brokjes en water terwijl hij op houtkorrel stond. Hij heeft zowat het loodje gelegd na de verhuizing naar mij toe (op maandag), maar het dochtertje voerde hem als ze naar school ging en ik denk dat hij het weekend daarvoor uberhaupt geen brokjes dus heeft gehad, hij poepte ook nauwelijks namelijk. Een gevalletje allergie waardoor hij in de schuur stond.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:39

DubbelDun schreef:
Leuk gedaan zo, vind het alleen altijd jammer dat je er zelf dan zo weinig van ziet. Vandaar dat ik er altijd een paar binnen houd.
Hou de castraat wel in de gaten dat ie niet heel fanatiek aan de tralies gaat knagen omdat ie naar de dames wil. Mijn 'verse' castraat is op die manier een tijdje zijn voortanden kwijt geweest :D


Ik ben door de paarden wel veel buiten bezig maar ik snap wel wat je bedoelt hoor maarja binnen heb ik niet zoveel ruimte (en mijn vriend vind dat niet goed :D) Ik zal hem in de gaten houden met die tanden! Hij wilt er wel graag heen namelijk!

Sielka
Berichten: 324
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:28

Ik heb eergisterenavond jammer genoeg afscheid moeten nemen van 1 van mijn meisjes :(
Ze ging in juni 8 jaar worden
In een week tijd is er een enorme tumor beginnen groeien aan haar keel waar geen stoppen aan was.. We hebben haar nog proberen behandelen voor het geval het toch een abces kon maar tevergeefs. We hebben haar lijden toch kunnen verzachten met de medicijnen die ze kreeg, en dan hebben we haar laten gaat bij de dierenarts. Het was prettig te weten dat ik en haar zusje er elk moment bij waren en dat ze al smullend van haar peterselie in slaap is gevallen. Gisteren middag hebben we haar laten cremeren en ze heeft een mooi plekje bij mijn hond gelregen, en ik kan haar voor altijd dicht bij mij houden in een kettinkje..
Slaap zacht kleine meid :(

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:00

@sielka: triest hoor. Maar 8 is wel een hele mooie leeftijd.

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:17

sterkte :(:)

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:36

HoiHoi

Ik zie dat dit topic al een tijdje stil ligt, jammer !

Mijn vader en ik zijn bezig met het maken van een caviaverblijf met ren, als het af is zal ik hier wat foto's plaatsen :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:59

@Sielka; wat verdrietig voor je zeg Y;(

Mijn verblijf ook weer wat aangepast. Ik heb nu 6 cavia's. Het zeugje waar ik het op de vorige pagina over had bleek niet zwanger dus heb ik een mannetje erbij gekocht (die andere heeft er 3 maanden bij gezeten en ze werd maar niet zwanger dus misschien is er iets 'mis' geweest..?) Die rode is inmiddels dus al een hele tijd gecastreerd.

Het nestje was 1 mannetje en 1 vrouwtje, hele mooie borstels. Heb ze allebei gehouden. Daarna heb ik een oeps nestje gehad (mannetje is door het hek geglipt (weet nog steeds niet hoe..) en daar kwamen er 4 van. De dierenwinkel hier wilde ze graag hebben en die hadden binnen een maand allemaal weer een fijn thuis gelukkig. De mannetjes kunnen er nu absoluut niet meer bij, het hek is superhoog en superdicht :o

In dit verblijf zit de castraat met zijn 3 vrouwtjes. 2 zusjes en dochter. In het hok ernaast (zie je niet op de foto) zitten 2 mannetjes; papa en zoon.

Afbeelding

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:07

Wat gaaf ingericht zeg!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:02

Die hebben lekker de ruimte :D

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:29

Hallo! Meld me hier ook even. Heb 3 zeugjes en komt over 2 weekjes een peruvian bij. En heb een beertje, die ook een maatje zal krijgen. Hier het zelf omgebouwde burohok vd dames... Afbeelding
Afbeelding Komt nog etage op waarschijnlijk. Is 1.50x75

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:30

Wat een gezellig hok !

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:40

Mooi hok en leuke caafjes :)

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:14

Thx Winsel en dubbeldun! ☺

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:21

gebruikt iemand van jullie bedxcel? Kartonsnippers??

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:22

Heb ik wel gehad, maar ik vond het erg aan de bodem plakken.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:54

DubbelDun schreef:
Heb ik wel gehad, maar ik vond het erg aan de bodem plakken.


Wat gebruiken jullie allemaal als bodembedekking? :o

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:56

Gemalen koolzaadstro met bedonderleggers in het binnenhok en buiten heb ik als onderlaag gemalen hennep met een laagje gemalen stro.