Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Egelliefhebbers verzamelen!

 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:27 



 
Profiel   

Haha, moopet blijft sowieso nooit stilzitten als je haar vasthebt, tenzij je eten hebt (en zelfs dan is het maar heul even :') ). Gewoon een beweeglijk beestje, ze blijft ook echt niet op schoot, maar ze komt wel zo nu en dan aandacht vragen, en als ze het koud krijgt en wil slapen, komt ze aan mijn voet krabbelen :').

Ik heb gisteren wat strandzand meegenomen voor in het terra, de beestjes tieren er welig en die lijken tot nu toe alles braaf op te ruimen en weg te vreten (inclusief de plantjes :')), maar dat zand was heel leuk om in te graven enzo :j.


[ img ]

Kijk hoe lief ze hier ligt te slapen <3 (check dat geknakte neusje ook :'))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 16:41 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 17:34 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de egeltjes? En met jouw bak hyppolyte?

Dit mannetje doet het zo goed, hij is uit quarantaine inmiddels en is elke nacht echt mega actief. Het is zo'n schatje <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 21:35 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 21:49 



 
Profiel   

Ja knapperd is het <3 en zo klein! Hij kan gewoon in 1 hand slapen :')

Wat lief van Pippin, dan vertrouwt hij je goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 09:58 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 10:04 



 
Profiel   

Gini gaat goed.
Heeft de verhuizing goed door staan, is elke avond erg actief en loopt graag los (momenteel gaat ze niet los omdat de plavuizen zo koud zijn)

Ze heeft wel oorlog gehad met de buurkat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 17:52 



 
Profiel   

Pfft ik had net even de schrik hier! Stekker van thermostaat zat er niet goed meer in, dus had een hele koude terra (19 graden!).... dat was een heel koud egeltje, meteen een kersenpitzakje opgewarmd en met egel en kruikje onder de deken, ze is nu weer alive and kicking, maar was niet leuk dit :n. Heel in het begin is het wel eens gebeurd, maar nooit zo erg als nu... ze is nu gelukkig weer goed opgewarmd en wilde meteen weer aan de wandel, dus nu maar eventjes rondlopen en dan gauw de bak weer in, die is weer op temp nu.

Bak gaat wel prima trouwens, die veldkevers en huiskrekels tieren welig, ruimen alles prima op, net als hier en daar een dubia, zie soms een dola rondwandelen, dus alles loopt mooi een cyclus door. Zo nu en dan vangt moopet wel wat, maar tis niet veel, ze is te traag :'). Meestal vang ik ze en voer ik ze voor haar. Ondertussen ook een hoop meelwormpjes op kweek, dus koop nu alleen nog morio's.

Wat is die kleine een schatje zeg! Zat er laatst over te mijmeren om er misschien een nestje mee te fokken, met deze mag ze wel op date! Maar daar ik ben er nog niet over uit :').


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 22:29 



 
Profiel   

Oh dat is schrikken zeg! Gelukkig was je nog optijd. Wat is die van jou mooi getekend zeg. :+:

Ik ben al tijden een stille meelezer. Vind egeltjes zo leuk om te zien! Nu contact met een aantal 'fokkers' om te kijken of er ergens het perfecte egeltje zit voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 08:36 



 
Profiel   

Ih dst is inderdaad erg schrikken ja.
Wij hebben dat ook 3 keer mee gemaakt mede omdat dan bijvoorbeeld een lamp stuk is gegaan terwijl je aan het werk bent :oo
Een fohn werkt bij Gini heel goed :o

Ik wil eigenlijk weer een tweede maar denk niet dat ik dat nog voor elkaar krijg met vriendlief :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 09:00 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 09:05 



 
Profiel   

Oh dat is wel chill indd, maar ik zou het toch niet willen gokken denk ik. Bij mij staat ie rond de 25graden, schommelt wel iets, maar blijft redelijk stabiel normaal gesproken (hoewel in de zomer het wel goed warm werd in dat ding). Ik moet ooknog ff reservelamp regelen, moet er niet aan denken dat die er ineens mee kapt terwijl ik geen vervanging heb liggen.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 10:33 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 11:32 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 18:57 



 
Profiel   

Hier ook witbuikegeltjes.
Twee zusjes Salt en pepper , een man Otis , pepper heeft een nestje gehad daarvan heb ik een meisje aangehouden . Ze heet Jezebel.
Salt heeft ook een nestje gekregen.
5 egeltjes waarvan er vier nog een huisje zoeken trouwens .
Een meisje en 3 knulletjes.
[ img ]


[ img ]




[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 23:49 



 
Profiel   

Wat leuk dat hier ook een egel topic is! Ik vind ze echt zulke schattige hoofdjes hebben! <3

Mijn vriend heeft twee jaar geleden ook een egeltje gekocht :

[ img ]


Heel leuk ding! :D Alleen ben ik er sinds een tijdje zeer allergisch voor... Zelfs als ik hem niet zelf pak (maar hij bij mijn vriend op schoot zit) krijg ik zeer veel last van jeukende ogen, een jeukend gehemelte en heel veel niezen.

Iemand misschien eenzelfde ervaring en tips hoe ik dit kan verminderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 22:28 



 
Profiel   

Zit er ook hooi in de terra bij je vriend? Misschien veroorzaakt dat de jeuk en irritatie? Dat had ik ook toen ze nog in het hooi zat, nu geen last meer van met die nieuwe ecobak.

Annwfyn schreef
Daarom heb ik dus wel een thermometer aan met alarm dr op
En alle spullen staan klaar incl reserve lampen, dus ik maak me er niet druk om.

Pippin is nog steeds een blije egel en zolang de temperatuur zo blijft, vind ik het best


Dat alarm heeft weinig zin als je niet thuis bent :').

Heb weer nieuwe spam, madame bleef zowaar een keer stil zitten voor de feuteuw <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 11:55 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:01 



 
Profiel   

Wat een leuke foto’s weer allemaal :)
Ben zelf erg tegen pretnesten, zonder stambomen niet fokken en laat het fokken sowieso maar aan de echt verantwoordelijke fokkers over. De markt is al verzadigd genoeg inmiddels. Tegenwoordig zijn er veel te veel pretnestfokkers straks krijgen we nog Amerikaanse praktijken hier, het is imo echt onverantwoord. MP staat er vol mee en mensen krijgen ze niet kwijt.
En sommige durven dan zelfs nog meer dan €100 te vragen voor een stamboomloos dier 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 15:09 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 12:57 



 
Profiel   

Ik heb even de zoekfuctie gebruikt. :D
Ik heb vandaag op exo knaag voor het eerst in mijn leven witbuikegels gezien. En ze zijn leuk! <3
Ik heb momenteel 3 hamsters en er komt een kast aan van 200x58 per hamster. Twee van mijn hamsters zijn al op leeftijd dus ik ben aan het rondneuzen welke beestjes ze mogen opvolgen. Wel heb ik het idee dat egels meer van het bij mensen liggen zijn dan hamsters? Maar ik vind het ook niet erg om kijkdiertjes te hebben. :D

Dus ik had wat vragen:
- Is 200x58 verdeeld over 2x 100x58 genoeg voor witbuikegels?
- Wat voeren jullie?
- Wat gebruiken jullie als bodembedekking
- Waar kopen jullie radjes, huisjes etc?
- Stinken ze? Want hamsters ruik je namelijk bijna niet. En ik woon op 19m2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 20:13 



 
Profiel   

Verschilt heel erg per egel hoe graag ze bij je zitten. Sommige zijn echte knuffels en sommige moeten niks van je hebben.
Ik voerde mijn egels altijd Royal Canin kattenbrokken met zo nu en dan wat gedroogde meelwormen, had geperste papierkorrels (back2nature) als bodem en mijn radje kwam weg van ZooEnZo.
Ik vond mijn egels op mijn kamer die dezelfde grootte had als die van jou echt stinken. Je rook het meteen als ze gepoept hadden en je bleef het ruiken. Ook in de ochtend wakker worden met de geur van een poep wiel (want ze poepen terwijl ze rennen!) was niet echt lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-17 20:34 



 
Profiel   

Ah balen... heb wel 2 grote ventilatieroosters en altijd het raam open. Dat scheelt hopelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-17 21:05 



 
Profiel   

Het scheelt ook enorm wat je ze voert. Royal Canin is erg matige kwaliteit, met hoogwaardiger voer en deels of zelfs volledig rauw ruiken ze niet :)
Ik heb op een kleinere kamer meerdere egels gehad en dat stonk niet. Terwijl ik muizen en ratten echt vreselijk vind stinken bijv. Maar ik heb wel egels opgevangen die goedkoop voer kregen en dat stonk echt de hele kamer door (vooral met supermarkt voeding)... weekje overgang naar beter voer en dan was het weg.
Het blijven natuurlijk insecten/vleeseters voor het grootste deel dus dat is sowieso anders dan een dier dat voornamelijk zaadjes etc eet. Knaagdieren hebben wel veel sterker stinkende urine, dat hebben egels niet.

Hamsters zie je wel meer dan egels, qua activiteit. Dat is wel een verschil.
Ook moeten egels verwarmd zitten dus daartoe moet wel de mogelijkheid zijn in je verblijf (rond de 23-27C).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-17 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen