Jack Russel topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:48

Manon_S schreef:
Bedankt voor de tips! Dus stel hij grijpt d'r wel, gewoon in andere kamer zetten? Zoals bij kinderen vaak bekend is als time out? Grommen enzo negeer ik nu tegenwoordig, pup blijft dan ook wel uit de buurt of stopt met wat ze wilde doen (naar hem toe gaan of naar zijn bench e.d.)

Ze weet nu ook wel aardig dat ze bij hem uit de buurt moet blijven. Hij heeft een soort van onzichtbare cirkel om zich heen, honden mogen daar niet binnen komen, vind hij niet prettig :p .


Inderdaad Manon, gewoon oppakken en wegzetten, bij honden worden het ook wel time out genoemd, net zoals bij kinderen! Als hij dan terug erbij mag, ook niets laten blijken van ergernis ofzo, gewoon even begroeten en weer erbij.
Grommen negeer je inderdaad best, als de pup dan snapt we de bedoeling is (blijf uit mijn buurt!), kan ze daar alleen maar baat bij hebben als ze kennis maakt met andere honden die ook zo'n grote bubbel hebben :D

Wat een lief koppie trouwens zeg!

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

Bedankt zal er zeker wat mee doen. Het is ook een super lieve hond, perfect vind ik. Behalve dat ene puntje met onbekende honden dan haha. Hij went altijd langzaam aan nieuwe soortgenoten in huis!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:13

Hihi, dat kennen we hier ook. Onze honden zijn ook heel lief, maar andere honden, dat kan een probleem zijn... Ze hebben ook tijd nodig om te wennen! Komt vast wel goed :j Succes ermee!

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:44

|( Helaas heb ik gisteren onverwachts afscheid moeten nemen van mijn oudste jack russell.
Hij was al doof aan het worden en ook zag hij alles niet meer zo goed.
Ik had nachtdienst dus lag nog in bed om 14 uur maar ineens stond mijn vader bij mijn slaapkamerraam hij riep dat ik er uit moest komen omdat er iets aan de hand was. Ik was gelijk klaar wakker en dacht dat het niet goed was met Jillz kreeg gelijk ook hoofdpijn.(Jillz is mijn jaarling en zij was de dag ervoor koliekerig de DA is er toen bij geweest maar gelukkig was ik er op tijd bij nadat ze een spuit gekregen had knapte ze al op) Toen ik aangekleed buiten kwam vertelde hij dat mijn jack russell Spike aangereden was en dat het niet goed ging met hem. Ik rende gelijk naar zijn slaapplaats en zag al dat het foute boel was dus gelijk de DA gebeld hond in de auto gelegd en naar de praktijk. Toen ik hem uit de auto wilde halen zag ik dat hij al met zijn laatste ademhalingen bezig was. Hij haalde nog 2x diep adem en toen was het over. De DA kwam naar buiten en kwam naar de auto maar zag ook al dat het over was.
Degene die hem aangereden heeft (vriendin van mij) is er echt helemaal kapot van, daar heb ik vannacht nog een heel gesprek mee gehad omdat zij er niet van kon slapen. Het is echt een stom ongeluk.
Vandaag ben ik met haar, haar hond en mijn andere 2 jack russells een lange wandeling gaan maken en gelukkig begint ze het een plaatsje te geven.
Spike is ruim 14 jaar geworden.
Afbeelding

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:53

maximosa schreef:
Leuk een Jack Russel topic. Bij paardenmensen toch een heel populair hondje.

Hier een foto van mn recent (begin Decenber) overleden hondje.
Boester, hij is 16 jaar en 2 maanden oud geworden. Mijn grootste vriend.
Gladharige jack russel
[ Afbeelding ]

Omdat het nu zo stil is hebben we besloten toch weer een baby in huis te halen.

Meet Roeg, 8 weken en 1,25 kg. Ach het brengt weer wat reuring in huis.
Hoop dat hij net als Boester lang onze vriend mag zijn.
Ruwharige jack russel

[ Afbeelding ]



Aller eerst sterkte met het verlies van Boester!
En gefeliciteerd met jullie pup!
En wat een leuke naam!
Roeg, nog nooit van gehoord, hoe kom je er op?

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:50

Oh wat vervelend karin. Vooral ook dat het een bekende is die je hond aangereden heeft... Heel veel sterkte!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:55

Karin wat naar.
Gelukkig kunnen jullie met elkaar praten.
Heel veel sterkte

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:05

Mijn 2 Jack Russels

Afbeelding

De witte is Che en wordt 16, de zwarte is Castro en is net 11 geworden

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:08

poeh Karin, inderdaad wat naar..
vaak zit zo'n ongeluk soms in een klein hoekje..
sterkte Y;(

en piecon!
die rechter, een wat ruwharigere versie van mijn puppy <3
ze zijn alle twee geweldig hoor! ;)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:19

Ow karin , wat erg , heel veel sterkte met het verlies van Spike

Wat een leuk topic ! Ik volg ook met mijn Jack

Dit is Gangster, overgenomen als probleem hond met een leeftijd van 2 en een beetje ( agressief, vals , geen land mee te bezeilen zeiden zijn vorige baasjes ) .
Ik vond hem op marktplaats , was verliefd op zijn foto's en heb die mensen gebeld..
Diezelfde week nog heen gegaan en ik moest hem maar mee nemen anders zou die de dag daarna afgemaakt worden. Die mensen waren doodsbang voor hem en hij voor hun , daar is het helemaal mis gegaan. Gangster in de auto gezet mee genomen naar mijn DA en een afspraken plan gemaakt. Gangster was ondervoed , gebroken voorpoten gehad waar niets mee gedaan is , vlooien , slecht gebit en een inwendig gestel wat ook niet helemaal in orde was. Ook vermoed mijn DA dat hij behoorlijk op zijn flikker heeft gehad zijn hele leventje . Zijn gedrag was echt extreem erg . Zijn hartje was wel goed geen ruisje dus in overleg met de DA de strijd begonnen samen met Gangster om van een angst agressie hond naar een normale hond te gaan.


Het was zwaar, voor ons allemaal , maar gangster wilde liet merken dat hij graag regels wou , weten waar hij aan toe was en veranderde met liefde en geduld. Hij is een allemans vriend geworden binnen een half jaar was het een compleet andere hond.
Nu is hij 9 , de liefste hond met zo nu en dan wat kuren die ik me kan wensen , echt mijn maatje .

Afbeelding

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:40

Oh Karin wat vreselijk. Onze Che ziet en hoort ook minder. Ik moet er niet aan denken hem te moeten missen. Veel sterkte!

_SantOs_

Berichten: 1369
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:17

Sterkte Karin.

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:31

Dank jullie wel voor het meeleven.

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:45

Ik meld me ook!
Ik heb een kruising shih tzu x pekinees x jack russel x boeren fox, maar jack komt het meest er uit (9 keer luisteren, en de 10e keer dr eigen zin doen, manieren zoeken om toch ergens te komen, konijnen holletjes in gaan :') ) en ze heeft de typische jack pootjes :D

Afbeelding

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:45

Karin sterkte!
Wij hebben ook zo'n oude bok in huis, ziet weinig en hoort niks meer. Het is zo opletten met hem dat hij niet stiekem Door de poort glipt en op straat gaat struiken... Hij is ook nog dement namelijk :(

Mag ook wel want hij is al 17 geweest haha. Maar het wordt nu onderhand wel eng want we weten allemaal dat hij niet heel veel ouder gaat worden, maar tegelijk willen we hem ook niet kwijt :(

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:15

Zo dat is een erg mooie leeftijd! Lijkt me ook eng hoor als hij in zn 1tje gaat rond zwerven... Je mag iig al trots zijn dat hij al zo'n mooie leeftijd bereikt heeft. Hopelijk gaat hij nog meer jaartjes mee bij jullie!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:47

Ik hoop het ook ja haha :)

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:51

Mag ik ook meepraten ? Heb een kruising jackrussel.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:26

XxxAnouk98 schreef:
Mag ik ook meepraten ? Heb een kruising jackrussel.


Ik denk het wel hoor :j , heb zelf ook een kruising jack. :)

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:27

xZiva_ schreef:
Ik meld me ook!
Ik heb een kruising shih tzu x pekinees x jack russel x boeren fox, maar jack komt het meest er uit (9 keer luisteren, en de 10e keer dr eigen zin doen, manieren zoeken om toch ergens te komen, konijnen holletjes in gaan :') ) en ze heeft de typische jack pootjes :D

[ [url=m/xHOjn9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah leuk! Lief kopje heeft ze. :)
Grappige kruising!

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:30

Ik heb een bommer x jack russel. Hij is nu ongeveer 7 maand uit en hij heet doerak. Ik stuur binnenkort een foto ;)

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:49

XxxAnouk98 schreef:
Ik heb een bommer x jack russel. Hij is nu ongeveer 7 maand uit en hij heet doerak. Ik stuur binnenkort een foto ;)


Leuk, ik ben benieuwd. :D

XxxAnouk98
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:56


Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:43


zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:51