Jack Russel topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:06

Dankjulliewel!

Het is nu gewoon zo lastig, het is nog geen kwestie van moeten. Hij loopt nog (wel moeizaam), eet nog, drinkt nog. Het enige waardoor wij gaan twijfelen is omdat hij 20 uur per dag slaapt en omdat hij zijn plas etc laat lopen. Ook valt hij afentoe om. Maar het is gewoon lastig te zeggen of hij nu echt op is zegmaar. We willen hem ook niet in laten slapen "zodat wij er geen last meer van hebben". Dus ja, lastig. Wss wordt hij begin februari ingeslapen.

We hadden 30 dagen pijnstillers op proef voor hem, maar ze slaan niet echt aan. Maar van de dierenarts moeren we de kuur afmaken. We hebben er nou toch al voor betaald :')

Carolina87

Berichten: 403
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:28

Lastig.
Mijn hond slaapt ook veel en gaat zeker 4x per dag eruit. anders laat hij zijn plas lopen.
Afgelopen weken was er een loopse teef in de beurt. dat hebben hebben we geweten. Hij loop als een vaart.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:28

Mag ik me ook melden?
Ik heb ook 2 jack russeltjes lopen
2 teefjes van 11 en 12.

Bandit is 12 jaar wit-bruin en begint al doof te worden en heeft inmiddels ook last van staar.
Bandit is een heerlijke knuffel hond die het liefst de hele dag slaapt.

Fazer is 11 jaar wit bruin zwart, lijkt ook al iets last van staar te krijgen. Fazer is een drukte maker totaal het tegen over gestelde van bandit. Fazer houd niet zo van grotere vreemde honden.

Als ik op de computer zit zou ik wat foto's plaatsen.

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:09

Mag ik mijn ook melden ik ben afgelopen December van de kleine terrorist mogen genieten
keesie
Afbeelding

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:26

Onze uk is al bijna 3 weken bij ons. Smekkie en Pesto zijn dikke vrienden gelukkig! *\o/*

Afbeelding
<3
Afbeelding

En nu maar duimen dat snel snachts doorslaapt! ;)

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:22

Love lady wat een schatje! Lijkt sprekend op een puppy van onze hond die wij graan hadoen willen houden (maar mams niet)... Gaaf zo helemaal wit <3

En yindey ook al zo'n scheetje...

Bij ons is de rust inmiddels wedergekeerd. Mix is wel ontzettend fel geworden sinds het inslapen van max. Dus we gaan een nieuwe uitlaatklep voor haar zoeken, we gaan binnenkort een lesje Agility proberen. Lekker rennen en vliegen, vindt ze heerlijk!

Zijn er meer mensen die dit doen?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:08

Mijn man doet met beide honden agility
Met de oudste heeft hij ook al wedstrijden gelopen
Maar ze doen het vooral voor de fun

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:09

Aahh okee! Jack Russels zijn er in principe dus wel geschikt voor? Omdat je vaak te horen krijgt dat ze er te eigenwijs voor zijn :')

Ik denk dat mijn mafketel het juist leuk gaat vinden!

Anoniem

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:15

Mag ik misschien hier even binnen vallen met een vraag?
Een collega van me wil zijn twee jacks herplaatsen, het liefst samen.
Hebben jullie een idee waar dat het beste kan? Marktplaats is toch altijd afwachten of mensen de juiste verwachtingen hebben bij het ras. Misschien is er een site voor liefhebbers waar jullie van weten?

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:17

Ik zou ze vooral niet aan de eerste "gek" meegeven. En dan met name niet op Facebook of andere social media plaatsen. Op marktplaats kun je hem in ieder geval groeperen onder "terriers", de meesten weten dan wel wat ze in huis halen.

En vooral pas meegeven als je er een goed gevoel bij hebt denk ik

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:24

xMaxxiee schreef:
Aahh okee! Jack Russels zijn er in principe dus wel geschikt voor? Omdat je vaak te horen krijgt dat ze er te eigenwijs voor zijn :')

Ik denk dat mijn mafketel het juist leuk gaat vinden!

Ze zijn poep eigenwijs
Maar als jij hem gewoon netjes hebt leren luisteren zal hij het vast heerlijk vinden.
Ze hebben bij mijn man op de club wel gezegd dat die van hem wel extreem goed luisteren
En zo vreselijk hun best doen
Dus het kan zeker
Als jou mafketel het niet leuk vind merk je dat snel genoeg hoor

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:02

Ohjee...
Ik was zo'n 8 jaar toen ik haar kreeg, dus ze is niet heel consequent opgevoed. Ik heb later geprobeerd te redden wat er te redden valt, maar het is wel echt een eigenwijze drol :')

Maar ik ga het in ieder geval een keer proberen! En anders, als het niks is, dan weten we dat ook weer :+

_SantOs_

Berichten: 1369
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:04

Agility lijkt me echt leuk om te doen. Kan je ook gewoon lessen volgen zonder aan wedstrijden mee te doen? Mijn kleine draak vind het geweldig om te springen en te doen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:55

Wedstrijden zijn zeker niet verplicht.
Dus ik zou het ook als leuk erbij zeker aanraden

newt

Berichten: 2049
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 03:36

Hallo allemaal.

Ik meld mij ook met mijn Jack.

Naam: Zoë
Roepnaam: So so
Geslacht: teef
Geb: 4-11-2015

Sinds vorige week zijn wij op de eerste puptraining geweest. Thuis al veel aan het oefenen geweest wat goed gaat. Later wil ik doorgaan met gehoorzaamheid en mogelijk agility. Ze is een hele makkelijke Jack, gaat dagelijks mee naar mijn ouders spelen met de honden terwijl ik de paarden train. Ook in huis is ze een schat. En weet precies bij wie wat wel en niet mag. ;)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:04

Wat een heerlijk ding die Zoë

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:15

Ik heb een Jacky van 2,5. Luci is lekker enthousiast en heel gehoorzaam. Onze nieuwste hobby is samen steppen. Af en toe zet ik in de tuin een hindernisje neer en dat vind ze geweldig!
Er komen hier mooie hondjes voorbij!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:17

Ik heb momenteel een Jack Russel oppashondje er bij, voor 5 weken :) Baasje moest met spoed naar het ziekenhuis en is een oud-collega van mij.
Gaat redelijk goed met mijn bejaarde Jack-kruising dame :) Die is denk ik vergeten hoe druk ze zelf vroeger was en merkt nu hoe zwaar zo'n hyper stuiterballetje dat de hele dag om je heen springt kan zijn :))

Hij heet trouwens Chill, wat ik echt een geniale naam vind voor een hyper hondje :))

Heb uiteraard wat plaatjes :D
Afbeelding
Afbeelding

Samen met mijn oudere dame.
Afbeelding

En toen de grote camera er bij gepakt :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb wel echt mijn handen vol er aan, maar wist van te voren ook dat ik geen mak lammetje in huis zou krijgen :) Persoonlijke ruimte kende meneer nog niet, maar leert hij steeds beter te respecteren nu. Verder accepteert hij al steeds beter dat ik en Kiara (mijn eigen Jack) het ook echt menen als we een einde willen maken aan een spel of andere drukte. Vind het wel leuk, wat leven in de brouwerij :P

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:35

Evenweer leven :)

Ik kom me melden!
Heb zelf een 7-jarig Jack Russel teefje, genaamd Sascha!
Ze is erg ondeugend en stout, maar ook heel knuffelig en lief! Ze is meer op mensen dan op honden gericht, omdat ze een aantal slechte ervaringen heeft met honden.
Binnenkort zal ik er wel een aantal foto's opzetten!

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:08

Dit zijn onze 2 Jack russels

Beide bijna 1,5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:19

Ohh wat een leukies <3

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:28

Mijn knappe Bink wordt dit jaar oktober ook alweer 2 jaar!

Afbeelding
Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:49

Zijn hier mensen die betrouwbare adressen weten om jack russel pups te kopen (liefst niet in het noorden van nl aangezien ik van belgie ben)?
Ondanks dat ik liever een hondje uit het asiel neem, merkte ik na wat honden te bekijken dat dat voor een jack russel geen goed plan is. Liever eentje van pup af aan die we dan alles zelf leren.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:24

Jack Russels lijken me inderdaad lastig om uit het asiel te halen. Ze kunnen heel lastig her op te voeden zijn :+

Ik zou zelf zoeken naar gelegenheidsnestjes. Dan groeien ze op in huiselijke kring en zijn ze ook in contact geweest met mensen en evt kinderen.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Jack Russel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:37

Leen,misschien kun je hier eens kijken..https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=jac ... ing+bassie.

Hier komen de reutjes vandaan die ik heb gebruikt om te dekken van mijn eigen teefjes. Pups zijn uitgegroeid tot erg fijne,rustige gezinshonden met voldoende pit. Ook zie je vaak honden op de site staan die een opgevangen zijn en een nieuw tehuis zoeken.
Mocht je voor een gelegenheidsnestje gaan,let dan goed op de ouders en evt. ook of ze iets weten over de voorouders,zeker ook om te weten te komen over bv. gebreken die in het ras voor kunnen komen.