Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:04

Knappe foto’s

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:23

Wil eens kijken of er hier nog mensen zijn die mooie en goede reuen kent. Redtri/bi of blacktri/bi (liefste dan wel rood dragend).
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren maar ik zal vast niet alle reuen kennen of weten.
Reu moet mdr1 vrij zijn,en liefste natuurlijk zoveel als mogelijk getest hebben.
Reu uit nl/be/du mag of diepvriessperma, asca reu mag ook.
Ben eens benieuwd of jullie met nieuwe reuen komen. Type even niet belangrijk want vind ik moeilijk om goed te omschrijven.maar als ik ze dan op zoek zie ik meteen of ik het wat vind.
Zeer belangrijk goed karakter,dus ook vriendelijk naar andere reuen kinderen en andere dieren.stabiel karakter en gereserveerd vind ik niet erg dat vind ik zelfs een voordeel.
Dus kom maar op

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:08

Tot ik 'vriendelijk naar andere reuen' las dacht ik aan Dyson _O-
Door zijn opvoeding voor hij bij mij kwam is hij nog steeds wat onzeker waardoor hij aan de riem kan gaan blaffen naar andere volle reuen. Los niks aan de hand overigens. Zijn broers hebben nergens last van maar die zijn ook meteen bij een goede eigenaar gekomen.
Dus mocht dat je niet tegenhouden en hij je aanspreken hoor ik het graag. Mijn droom is nog steeds een dochter van Dyson als 2e hond O:)
Hij is naast de MDR1 test nog nergens op getest maar dat staat nog steeds op de planning :j

Voor welke teef zoek je trouwens?

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:27

Pff echt moeilijk Keona..
Wij zijn al erg lang op zoek naar een geschikte reu voor Blitz. En dat valt echt tegen.
Goede bouw, niet te klein, voldoende bone en vacht en dan moet die ook nog eens helemaal goed getest zijn en een lief karakter hebben.
Het lijkt wel onmogelijk :o

Voor welke hond ben je op zoek?

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:46

Ik geloof dat ik Dyson toch wat meer moet gaan showen en laten testen :') Ik wist niet dat het zo moeilijk was om een geschikte reu te vinden..
Er is over 5 weken hier een show in de buurt maar dan hebben we al een wedstrijd gepland staan dus moet ik even goed over nadenken. Ik ben zelf ook niet zo van het showen. Ben liever actief bezig met de hond :+ Moet eigenlijk iemand hebben die hem voor mij zou willen showen.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:22

Leuk zo'n zoektocht naar een reu. Dyson is heel knap. Moet toch lukken om daar een mooie puppy van te krijgen?

Zelf ben ik wel fan van Dailo's love is all around.
Ik vind zijn type mooi en het is een heerlijke knuffel.
Een type als aussieprides invitation Only vind ik minder mooi. Te spitse neus en teveel vacht.

Ok, duidelijk dat mijn ervaring zich beperkt tot 1 fokker, maar goed, ik kan natuurlijk wel aangeven wat ik mooi vind :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:40

Het gaat om mijn teef nanook.ze moet nog wat testen onder gaan natuurlijk.maar je kunt beter oprijd gaan zoeken. En ik dacht misschien kennen jullie ook nog wat reuen. Er is bv super leuke reu maar die heeft al zoveel gedekt nu ook weer 2 nesten op de planning dat ik dat eigenlijk niet wil. Ook heb ik nog reu gezien die diepvriessperma heeft.
Op mijn site vind je nanook www.fiftyshadesofred.nl
Dyson heeft geen website of wel? Wil iedere reu die genoemd word netjes bekijken dus ook hem

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:47

echt prachtige foto's

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:48

bryce27 schreef:
Pff echt moeilijk Keona..
Wij zijn al erg lang op zoek naar een geschikte reu voor Blitz. En dat valt echt tegen.
Goede bouw, niet te klein, voldoende bone en vacht en dan moet die ook nog eens helemaal goed getest zijn en een lief karakter hebben.
Het lijkt wel onmogelijk :o

Voor welke hond ben je op zoek?

Ja vind het ook lastig ik vind vacht heel belangrijk en ik zie ze graag wat korter in de rug.voor mij moeten ze weer niet te groot en te breed zijn. Dus een werk x showlijn zou ik ook best overwegen. Ik vind niet dat ze te robuust moeten zijn je moet er mee kunnen showen maar ook lekker mee kunnen sporten.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:27

Website is in de maak :j Zal een linkje posten als hij af is. Het nadeel is alleen dat ik geen goede recente foto's van hem heb. Zijn vacht is de laatste paar maanden pas echt ontwikkeld. Op de foto's daarvoor oogt hij nog heel jong. Binnenkort maar eens een fotograaf inschakelen :o
Ik heb hem vandaag gemeten op 55,5cm dus hij is best klein voor een reu. Ben ik wel blij mee :D

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:01

keona schreef:
Wil eens kijken of er hier nog mensen zijn die mooie en goede reuen kent. Redtri/bi of blacktri/bi (liefste dan wel rood dragend).
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren maar ik zal vast niet alle reuen kennen of weten.
Reu moet mdr1 vrij zijn,en liefste natuurlijk zoveel als mogelijk getest hebben.
Reu uit nl/be/du mag of diepvriessperma, asca reu mag ook.
Ben eens benieuwd of jullie met nieuwe reuen komen. Type even niet belangrijk want vind ik moeilijk om goed te omschrijven.maar als ik ze dan op zoek zie ik meteen of ik het wat vind.
Zeer belangrijk goed karakter,dus ook vriendelijk naar andere reuen kinderen en andere dieren.stabiel karakter en gereserveerd vind ik niet erg dat vind ik zelfs een voordeel.
Dus kom maar op


Nodin... moet alleen nog even volwassen worden. Is ietwat terughoudend maar erg vriendelijk.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:13


XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:15

MadelonSunny schreef:
Website is in de maak :j Zal een linkje posten als hij af is. Het nadeel is alleen dat ik geen goede recente foto's van hem heb. Zijn vacht is de laatste paar maanden pas echt ontwikkeld. Op de foto's daarvoor oogt hij nog heel jong. Binnenkort maar eens een fotograaf inschakelen :o
Ik heb hem vandaag gemeten op 55,5cm dus hij is best klein voor een reu. Ben ik wel blij mee :D


Zo klein is dat toch niet. Max is 58cm en kenai zit daar net onder (57 en een beetje)

Kan je helaas niet helpen met redtri of blacktri reuen. Ken alleen die van mijn fokker en die heeft geloof ik maar een effen reu die dekt.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:52

XxDiandraxX schreef:
MadelonSunny schreef:
Website is in de maak :j Zal een linkje posten als hij af is. Het nadeel is alleen dat ik geen goede recente foto's van hem heb. Zijn vacht is de laatste paar maanden pas echt ontwikkeld. Op de foto's daarvoor oogt hij nog heel jong. Binnenkort maar eens een fotograaf inschakelen :o
Ik heb hem vandaag gemeten op 55,5cm dus hij is best klein voor een reu. Ben ik wel blij mee :D

Zo klein is dat toch niet. Max is 58cm en kenai zit daar net onder (57 en een beetje)

Kan je helaas niet helpen met redtri of blacktri reuen. Ken alleen die van mijn fokker en die heeft geloof ik maar een effen reu die dekt.
wat bedoel je met effe reu

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:53

Nimmy schreef:
keona schreef:
Wil eens kijken of er hier nog mensen zijn die mooie en goede reuen kent. Redtri/bi of blacktri/bi (liefste dan wel rood dragend).
Ik ben mij langzaam aan het oriënteren maar ik zal vast niet alle reuen kennen of weten.
Reu moet mdr1 vrij zijn,en liefste natuurlijk zoveel als mogelijk getest hebben.
Reu uit nl/be/du mag of diepvriessperma, asca reu mag ook.
Ben eens benieuwd of jullie met nieuwe reuen komen. Type even niet belangrijk want vind ik moeilijk om goed te omschrijven.maar als ik ze dan op zoek zie ik meteen of ik het wat vind.
Zeer belangrijk goed karakter,dus ook vriendelijk naar andere reuen kinderen en andere dieren.stabiel karakter en gereserveerd vind ik niet erg dat vind ik zelfs een voordeel.
Dus kom maar op


Nodin... moet alleen nog even volwassen worden. Is ietwat terughoudend maar erg vriendelijk.

Welke kennel of link

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:56

keona schreef:
wat bedoel je met effe reu



Een black- of redtri, geen vlekken dus "effen" van kleur.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:58

XxDiandraxX schreef:
keona schreef:
wat bedoel je met effe reu



Een black- of redtri, geen vlekken dus "effen" van kleur.

Ja dat vraag ik toch???? Want mijn teef is redmerle

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:08

keona schreef:
Ja dat vraag ik toch???? Want mijn teef is redmerle


Ja en daarin geef ik aan dat ik je niet verder kan helpen omdat ik er maar een ken waarvan ik niet eens zeker weet of die dekt.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:17

XxDiandraxX schreef:
keona schreef:
Ja dat vraag ik toch???? Want mijn teef is redmerle


Ja en daarin geef ik aan dat ik je niet verder kan helpen omdat ik er maar een ken waarvan ik niet eens zeker weet of die dekt.

Ken alleen die van mijn fokker en die heeft geloof ik maar een effen reu die dekt.
Omdat je dit schreef dacht ik inderdaad dat je een reu wist en die is effe van kleur. Maar denk dat ik het niet goed begrijp wat je geschreven hebt. Toch bedankt

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:20

keona schreef:
Ken alleen die van mijn fokker en die heeft geloof ik maar een effen reu die dekt.
Omdat je dit schreef dacht ik inderdaad dat je een reu wist en die is effe van kleur. Maar denk dat ik het niet goed begrijp wat je geschreven hebt. Toch bedankt


Ik bedoel daarmee dat dat de enige reu is die ik ken die misschien dekt maar dat ik daar niet zeker van ben.

Edit: ik bedenk me ineens dat ze twee effen gekleurde reuen heeft.. Maar zoals ik dus al zei, geen idee of die dekken.

Edit twee: ben niet goed wakker, kenai zn vader is natuurlijk ook een redtri dus dat maakt dan 3.. Dus je zou evt contact met haar kunnen zoeken voor meer info. Fokker van kenai, breezy thorn valley.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:35

Onze fotoshoot
Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:45

Leuke foto maar kan het dat de kleuren bewerkt zijn of komt dat door het uploaden?

Ik heb van kenai ook weer een paar fotos binnen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:59

Ik heb met mijn telefoon een foto van de foto gemaakt

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:04

keona schreef:
Ik heb met mijn telefoon een foto van de foto gemaakt


Vond het al zo sonde want de foto zelf is zo leuk maar nu snap ik het.. ;)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:11

Die 2e van Kenai! <3

Ik heb Dyson ingeschreven voor de Winner Show 10 december.
Doodeng want dit is wel even iets anders dan op de KC of bij de ASCN :=
Gelukkig kan ik hier vlakbij naar ringtraining.
En dan nog een outfit en een mooie lijn voor Dyson (lenen) :D