Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 162 van de 171 [ 4257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 171  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aussie, wie heeft er een!

 
Profiel   

Blinnii schreef
Er is maar één maat Aussie; er bestaat dus ook geen 'standaard' of 'mini' of 'toy'. Uiteraard is tegenwoordig het ras MAS (Miniature American Shepherd) wel erkend, maar dat is dus een ander ras. Er zijn fokkers die een 'mini' fokken, maar officieel is dat geen erkend ras. Een mini Aussie bestaat dus in feite niet.

Ik schreef dan ook mini american shepherd. Maar inderdaad, wel een van mijn irritatie puntjes maar misschien ligt dat aan mij.
Zoals ik al zei, vast een super hondje maar geen toy/mini aussie en vind het ook sonde voor het ras dat dit soort hondjes die naam krijgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 15:58 



 
Profiel   

Ooooh, was geen aanval naar jou hoor! ;) :* Ik kan er alleen gewoon slecht tegen als er gesproken wordt over een toy Aussie.. die bestaat niet :+ Ik deel dus je mening haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 16:02 



 
Profiel   

Blinnii schreef
Bron: https://www.ascn.nl (gebaseerd op de rasstandaard van ASCA)
Citaat
GROOTTE: De gewenste schofthoogte voor reuen is 51 – 58 cm. en voor teven 46 – 53 cm. Kwaliteit mag niet opgeofferd worden ten gunste van de maat.



En nee, honden zijn gemiddeld met 12 maanden uitgegroeid in de hoogte. Daarna gaan ze nog uitzwaren. Dus waar die 7 maanden vandaan komt? Misschien geldt dat voor kleine rassen, maar voor middelgrote en grote rassen zeker niet :)


Okee, nou goed, Mezzy zal er om hangen.

Dat uitzwaren zal bij Mezzy nog wel mee vallen, ze heeft de bouw van dr moeder en die is niet veel breder. Het enige wat nog gaat veranderen is haar bespiering en der vacht moet nog iets, maar niet veel.
Ze is geen showlijn aus, dus zal dan ook niet veel haar krijgen en big bones heeft ze ook niet.

Sterker nog, als ze nat is zeggen wij altijd hond op sate prikkers. :')
Ze word met enige regelmaat uitgemaakt voor border collie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 17:27 



 
Profiel   

Ow maar dat word elin ook hoor en die is (mijn inziens toch) duidelijk showlijn met veel haar en voldoende body. Zelfs door iemand die zelf borders fokt.. :') elin weegt overigens 18,5kg.

Maar als ze nu al net zo breed als haar moeder is verwacht ik wel dat ze iets breder zal worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 17:35 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Ow maar dat word elin ook hoor en die is (mijn inziens toch) duidelijk showlijn met veel haar en voldoende body. Zelfs door iemand die zelf borders fokt.. :') elin weegt overigens 18,5kg.

Maar als ze nu al net zo breed als haar moeder is verwacht ik wel dat ze iets breder zal worden.



Serieus? :') Nou ik vind Elin echt een typische Aussie hoor! Qua uiterlijk enz.

Ja, dr vader is iets breder, maar denk niet dat ze veel breder zal worden. Dat is het type hondje niet :)

Mezzy woog vorige maand 15 kg. Ze was toen al 50cm hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 17:37 



 
Profiel   

Je hondje is met +- 12 mnd in hoogte klaar en dan met 24mnd zijn ze meestal wel uit gezwaard. Moet zeggen dat de vacht pas met 36mnd echt is zo als die moet zijn. Dus met 3 weet je echt wat je hebt.
Jou teefje gaat zeker wel nog wat zwaarder worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 22:51 



 
Profiel   

keona schreef
Je hondje is met +- 12 mnd in hoogte klaar en dan met 24mnd zijn ze meestal wel uit gezwaard. Moet zeggen dat de vacht pas met 36mnd echt is zo als die moet zijn. Dus met 3 weet je echt wat je hebt.
Jou teefje gaat zeker wel nog wat zwaarder worden.


Ze zal wel nog iets zwaarder worden, maar niet veel.
Ze word geen tank :')

Is het daarom zo dat met teefjes de kans groter is dat de vacht veranderd als ze geholpen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 10:11 



 
Profiel   

Hihi met uitzwaren hoeft ze ook geen tank te worden hoor :D Je zult alleen zien dat er echt wel een ander hondje ontstaat als je foto's van rond de 12 maanden vergelijkt met als ze bijvoorbeeld 3 jaar oud is.

Vachtverandering treedt bij zowel reuen als teven op n.a.v. castratie, het is alleen per hond verschillend hoe het uitpakt. Vandaar dat men in de hondenwereld spreekt van een 'castratenvacht', deze gaat vaak makkelijker klitten. Je haalt immers hormonen weg en dat uit zich ook in de vacht.

Denk je eraan om Mezzy te laten castreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 10:47 



 
Profiel   

Overigens hoeft een vacht geen ellende te worden hoor na castratie. Hier een teefje gecastreerd na haar eerste loopsheid (ze was 18mnd bij castratie) en nauwelijks verschil.

Voor (9maanden oud)
[ img ]

Na (helaas geen betere fotos)
[ img ]
[ img ]

Edit, even een betere foto gemaakt. Dus even snel ongekamd etc maar geeft denk ik juist een goed beeld.
[ img ]

Nu had zei al een makkelijke en geen hele dikke vacht. Maar mijn andere teefje die al een drama vacht had (iedereen dacht dat ze al gecastreerd was maar was ze nog niet) is gecastreerd na haar 2de loopsheid, ze werd toen 2. Ook daar is eigenlijk niks veranderd.


Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 10-11-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 11:12 



 
Profiel   

Blinnii schreef
Denk je eraan om Mezzy te laten castreren?


Ja, praktische gedeelte maar ook ivm die hoge risico's op schijnzwanger en verhoogde kans op tumoren..
Ik doe agility en al mijn vriendinnen hebben reuen, best veel niet geholpen..

dus qua praktische overwegingen ga ik het wel doen.

@diandra ik weet dat het inderdaad geen garantie is en Mezzy heeft ook totaal geen moeilijke vacht, heel glad, geen ondervacht. dus verwacht eigenlijk niet echt problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 11:21 



 
Profiel   

Ik heb Mezzy gemeten. haar kont is op dit moment 53cm hoog, haar schouders 51 cm.

De schatting was dat ze 54cm hoog zou worden.
Dat zal dan aardig gaan kloppen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 13:49 



 
Profiel   

Onze lieve pepper is 13 november vredig ingeslapen bij ons thuis en gister heb ik ze weg gebracht en is ze ook gecremeerd. Komende week zal ze weer thuis komen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:29 



 
Profiel   

Oh Keona, zo verdrietig.. ;( Heel veel sterkte met dit grote verlies :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:30 



 
Profiel   

Ach Keona, sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:59 



 
Profiel   

Heel veel sterkte !
Je hebt haar een mooi en waardig afscheid gegeven :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 11:08 



 
Profiel   

Nogmaals heel veel sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 11:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:28 



 
Profiel   

Sterkte hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:39 



 
Profiel   

Sterkte Keona!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 17:33 



 
Profiel   

Sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:52 



 
Profiel   

Heel veel sterkte keona :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 20:23 



 
Profiel   

Dank je iedereen het idee. Groot gemis, onze eerste aussie, de hond waar de lijn mee begon, zo makkelijke hond. Maar het was goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 08:08 



 
Profiel   

Blij met de uitslag

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 21:01 



 
Profiel   

Heel veel sterkte keona lastig een vriend moeten afgeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 21:31 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Heel veel sterkte keona lastig een vriend moeten afgeven

Dank je , ze heeft een plekje in ons hart. Maar ook weer goed nieuws van smokey ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 00:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 162 van de 171 [ 4257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 ... 171  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen