Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:53

keona schreef:
XxDiandraxX schreef:
"Voordeel" van mdr1 lijder zijn is dat de hond zelf er geen last van ondervind. Dus als je zelf een beetje oplet is er niks aan de hand. Overigens worden mensen ook extra bang gemaakt, het is maar een kleine groep medicatie die ze echt niet mogen hebben.

Persoonlijk zou ik dan weer alleen met HD A heupen fokken maar ooj daar heeft iedereen een eigen beeld bij..

Kenai vond net dat hij ook best in het nieiwe mandje van mijn jack russel past.. :7
[ [url=m/NXEjFV.jpg]Afbeelding[/url] ]
let je dan ook op de Norberg waarde. Want een a met een ondiepe kom heb ik minder graag dan een b heup met een diepe kom.


Zou ik zeker ook meenemen! Mijn reu heeft hd a met norbergwaarde 40.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:00

Mijn teef ook. Wilde het alleen even kwijt dat je miet alleen Op die A moet letten

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:47

Dank je voor jullie antwoorden. Kan je dit ook gewoon vragen aan de fokkers ivm met die waarden ?

En dan: welke fokkers raden jullie aan in België.?
Heb mijn oog laten vallen op Tinkerooz en Dolci angeli ..

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:01

xLaraaj schreef:
Dank je voor jullie antwoorden. Kan je dit ook gewoon vragen aan de fokkers ivm met die waarden ?

En dan: welke fokkers raden jullie aan in België.?
Heb mijn oog laten vallen op Tinkerooz en Dolci angeli ..


Some kind of dreams is ook zeer zeker aan te raden. Zitten in Neerpelt. Mocht je iets in België zoeken.
En ja,de waardes zou ik gewoon vragen. Bij de aankoop van een pup zou ik ook altijd vragen naar de gezondheidstesten van de ouders.

Toen wij opzoek gingen naar een pup kwamen we een fokker tegen in Frankrijk die volgens de website alles op orde had. Goed geteste ouderdieren, allemaal keurig voor elkaar leek het. Toen we daar vroegen naar de testuitslagen was het van ja uhh.. Heb ik zo niet, is niet bij allemaal getest.. Nou daar hield het voor ons meteen op.
Laatst bijgewerkt door bryce27 op 18-10-17 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:04

Some kind of magic zit in België, Eksel.
Zowel die van Fotsy als die van mij komen daar vandaan.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:05

bryce27 schreef:
xLaraaj schreef:
Dank je voor jullie antwoorden. Kan je dit ook gewoon vragen aan de fokkers ivm met die waarden ?

En dan: welke fokkers raden jullie aan in België.?
Heb mijn oog laten vallen op Tinkerooz en Dolci angeli ..


Some kind of dreams is ook zeer zeker aan te raden. Zitten in Neerpelt. Mocht je iets in België zoeken.



Ik pik even op in, lees altijd mee maar te weinig tijd om te reageren.


Ik ben bij fokkers geweest in België toen ik opzoek was naar een pup ( 5 of 6 fokkers bezocht) maar voor mij waren zij de minste en sprong Woo. dland in Hou. thalen er bovenuit.

1 van de redenen is dat bij Wo.odland de honden bv binnenzitten.


Nu ik toch iets post, mijn aussie even op het strand vandaag <3
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:21

Das eigenaardig dat je dit zegt dat de honden binnen zitten.
Ik denk dat bij alle degelijke fokkers de honden binnen zitten. Bij onze fokker zitten ze alle 17 binnen :D de honden leven in huis en de mensen er ook ergens tussen _/-\o_ letterlijk en figuurlijk draait alles om hun honden.

Xlaaraj Some kind of magic is zeker een aanrader, maar je dient wel op tijd in te schrijven. Wij gaan volgend jaar nog eentje nemen daar. En wat ik heel belangrijk vind ondanks dat sommige mensen dit niet snappen, is dat een goeie fokker je helemaal screent en dan een hond kiest waarvan zij denken dat die het beste bij je past.
Zij kennen tenslotte de hond.
Ik zou persoonlijk Bloom op eerste zicht nooit gekozen hebben maar als ik bij de reinie dagen haar broers en zussen zag dan was ik er nog meer van overtuigd hoe goed zij bij ons en ons gezin past.
Of outback valley is ook wel goed, ken ook iemand die daar een hond van heeft en heel tevreden was dat zij toch een andere hond had aangeraden dan haar keuze.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:12

In 2018 heeft een Belgische vriendin fokster ook een nest ze zit in Limburgs belgie. Liesbeth meeuwis effe op fb opzoeken. Ze gaat een hele leuke reu gebruiken en de honden zijn goed getest

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:21

wij hebben inmiddels 2 aussie meisjes in huis
Ik voorzie gezien onze fokplannen dat er in 2019-2020 nog wel 1 bij komt. dan wordt als het goed is Guapa gedekt.

Guapa
17-03-2016
Red tri


Afbeelding


Nox
26-05-2017
Red merle

Afbeelding


jullie hadden het ergens over oren. Nox moet ook nog een beetje in de oren groeien

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:29

Knappe aussies hoor Mandy!! <3

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:36

Met binnenzitten bedoel ik echt in de woonkamer ofso.

Ik ben bij een fokker geweest die vele honden had, zaten binnen maar in de garage, in een 3 verschillende rennen en in die rennen zaten honden in een bench. Dat vind ik niet oké. Maar ik ga daar verder niet op ingaan op internet.


Leuke Aussies!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:45

Daaphh schreef:
Met binnenzitten bedoel ik echt in de woonkamer ofso.

Ik ben bij een fokker geweest die vele honden had, zaten binnen maar in de garage, in een 3 verschillende rennen en in die rennen zaten honden in een bench. Dat vind ik niet oké. Maar ik ga daar verder niet op ingaan op internet.


Leuke Aussies!

Zaten ze daar altijd de hele dag door, of alleen als ze weg waren. Vind ik nogal een groot verschil.ik hou er niet van als honden de hele dag in kennels zitten. Maar als je weg gaat vind ik dat niet zo punt. Een hond heeft namelijk veel rust nodig en als de bench en de kennels hun slaap plekje is.bij mij zitten ze overigens ook gewoon los in de keuken als ik weg ga.en de herplaatser zeg maar soms in de bench puur voor de zindelijkheid training van haar. Dus ik vond dat het er aan ligt waarvoor en wanneer je die kennels en brenches gebruikt.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:01

Dank je allemaal !

Heeft iemand het mailadres van some kind of magic? Vind nergens hun mailadres ... :/

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:41

xLaraaj schreef:
Dank je allemaal !

Heeft iemand het mailadres van some kind of magic? Vind nergens hun mailadres ... :/

Even in Mn papierwerk gekeken voor je, stuur je een pb :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:16

oh bij onze fokster zaten ze overal :D , buiten in de tuin, de slaapkamers, de woonkamer, de keuken bijna tot op het toilet _/-\o_ nou ja 17 honden die kan je wel niet allemaal bij elkaar laten lopen, ze hebben echt groepjes en als er mensen komen kan je toch allemaal niet zomaar laten lopen dus ik vind een bench geen probleem hoor.
Bloom zit ook smorgens in de bench als ik gaan werken ben

xlaaraj ze zullen waarschijnlijk nu niet kunnen antwoorden, ze zitten in Texas met een aantal honden voor de ASCA nationals.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 24-10-17 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:18

Aahn oei ; dat verklaart het :P beter blijven wachten dan of via een ander kanaal hun contacteren? :)

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:15

Vandaag mochten Blitz en Evian een dagje mee naar school om verbanden aanleggen te oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:40

Gedekt nu afwachten

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:44

keona schreef:
Gedekt nu afwachten


Oew spannend!! Hoop voor je dat het allemaal wil lukken.



Hier was kenai van de week in slaap gevallen met zijn favoriete knuffel nog in zijn mond.. <3

Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:05

Spannend keona

:') geweldig zo in slaap vallen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:19

Super schattige foto

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:29

spannend keona, proficiat! wat is de combi?

Zo schattig hoe hij in slaap valt <3

Voor de werkende mens: hoe doen jullie het met jullie auss overdag qua uren?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:33

Hier gaat ze voorlopig van 8 tot 13uur in de bench. De rest van de dag ben ik thuis en gaat ze meestal ook mee de dochter van school halen.

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:40

Die van mij kan heel goed alleen zijn maar ik laat ze nooit langer dan een uurtje of vier alleen thuis.

Vind dat zelf niet prettig dus als het eens voorkomt dat zowel ik als mijn vader de hele dag weg zijn zorg ik voor oppas. Al komt dat bijna nooit voor..

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:06

Wij werken bijde, mijn vriendin onregelmatig momenteel nog. Als de honden 1x in de week keer 7a8u alleen zijn vind ik dat geen punt. Ze slapen dan lekker is het vaker of langer kan ik mijn moeder vragen ze even uit te laten. Mijn vader gaat standaard om 12u altijd met diesel wandelen de aussie willen niet met hem mee. Ik vind dat het ook geen probleem is als mensen werken want een hond heeft veel slaap nodig 18/19 per dag. Anders raken ze vaak ook over prikkels.

De combi is red pepper X highhopes van nattrekja