Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:16

Spannend keona!

Agossie Kenai <3

Dyson heeft momenteel het geluk dat er bijna altijd wel 1 van ons thuis is :o Vriendlief en ik studeren beide nog en dat is veel zelfstudie dus lekker thuis. Maar mocht hij langer dan 6u alleen moeten zijn dan komt of de uitlaat waarmee hij 2u onder de pannen is of ik breng hem bij mijn ouders. Vanaf februari ga ik fulltime werken dus dan zal het wat vaker voorkomen.
Dyson kan ook heel goed alleen thuis blijven. Hij ligt of te slapen of vanaf de leuning op de bank naar buiten te kijken. Maar ook ik vind het niet fijn om hem lang alleen te laten. Het liefst neem ik hem overal mee naartoe :+ Even een paar boodschapjes halen en hij gaat mee en wacht buiten de supermarkt op me, met familiebezoekjes en verjaardagen gaat hij ook bijna altijd mee. Gelukkig een hele hondengekke familie. Alleen mijn schoonouders niet zo. Maar mijn schoonvader vindt Dyson wel erg leuk dus hij mag altijd mee. Naar mijn schoonmoeder meestal niet maar dat ligt meer aan haar man..
Als er een 2e hond kom zal het wat minder zijn met overal mee naartoe nemen maar dan vind ik het weer niet zo'n probleem om ze thuis te laten omdat ze altijd samen zijn :)

Wij hebben trouwens over 1,5 week een workshop schapendrijven! Ik ben erg benieuwd hoe hij dat vindt :))

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:51

Elmo is zelden alleen thuis, maar dat is omdat ik toos werkeloos ben.


Ooh gaaf schapendrijven! Dat wil ik heel graag met Elmo, hij doet het ook graag en bij Mn ouders hebben we schaapjes. Alleen kan echt niks in de buurt vinden

Simbaa
Berichten: 3964
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:22

Wolf is ongeveer 2x per week 6 uur alleen. Soms een keer 8 uur en dat gaat prima. Ik heb het geluk dat ik veel thuis kan werken.
Normaal gesproken gaat hij naar de oppas als hij 8 uur alleen is.

Ik zag je bericht ook op Aussieforum. Als ik jou was zou ik alleen een hond nemen als je voor de meeste dagen een oppas of uitlaatservice hebt. Anders zou ik er sowieso vanaf zien. Dat een hond prima 8/9 uur alleen thuis is, betekent niet dat dit 5x per week het geval zou moeten zijn.
Daarnaast is het als je werkt vaak zo dat je in de ochtend begint. Dan is je hond net de hele nacht alleen geweest, ga je een half uurtje - uur met hem aan de slag en is hij weer zo lang alleen.
Dat vind ik voor meerdere dagen echt te veel.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:29

dank jullie !

Werk ook vaak avonden dus dat is niet het geval. Zou ook niet elke week zijn. 1 week werk ik pas om 12u tot 20u= Vriend is om 16u-17u thuis.
Andere week vroeg of late maar 2 of 3 dagen omdat ik het weekend werk. Vriend is dan thuis. Het is die 3de week dat het wel enkele dagen lang zou zijn. Misschien dat mijn schoonmoeder wel wilt oppassen. Maar ben dan altijd bang dat ze verkeerde dingen gaan aanleren :+

Ook wel het voordeel dat de hondenschool hier tamelijk laat is dus kan bijna 90% van de tijd gaan :)

Edit: Hondenopvang is hier 10min. rijden dus is ook een mogelijkheid. Wou zien wat de meesten deden

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:51

We moeten Nu eenmaal werken zie het probleem niet als je in je vrije tijd aandacht aan je hondje geeft, maar zo heb je ook de mensen die het niet vinden kunnen hond Op flat of appartement te hebben, ook onzin want niet iedereen heeft geld om groot huis met tuin te kopen. Maar dat wilt niet zeggen dat je niet goed kunt zorgen voor je hond. Gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou en als je hond dan 3x per week 7/8 u thuis is alleen dan is dat zo. Een pup kan dat natuurlijk niet meteen maar dat is logische. Denk dat als aan sommige op fb ligt kunnen de meeste geen hond. Maar goed.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:57

Ik heb 8 mnd met de hond op een flatje gezeten, is prima te doen! Ik liep 4x per dag met hem waarvan sowieso 1 lange wandeling, hij kwam niks te kort. Nu heb ik sinds een paar weken een huis met een tuin maar alleen in de tuin liggen oid wil hij niet eens :')

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:06

Hahaha idd Mossel! Wij hebben een tuin maar zonder 1 van ons gaat hij daar niet in hoor. Als we de deur dicht doen gaat hij er meteen voor staan met zielige puppyoogjes :')

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:07

Hahah ja Elmo ook :')
Ja maar vrouwtje, ga je niet mee dan? >;)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:19

Hier net hetzelfde, we hebben dus wel een heel grote tuin en wonen op een boerderij maar alleen buiten, nee hoor, zit ze te wachten aan de deur.
Ik hoop als er nog eentje bijkomt dat ze dan wel wat gaan rondhangen en niet met twee aan de deur zitten te wachten :D

Ben het eens met keona. Honden slapen erg veel, vaak als ik thuis kom van het werk, gaat ze nog in de zetel haar dutje gaan verder zetten. :')

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:43

Ooh Elmo slaapt echt heel weinig, die moet ik vaak echt verplichten om te gaan liggen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:44


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:45

Ik geloof je wel hoor daar hoef je niet een heel artikel bij te halen.. ik zeg ook dat ik die van mij moet verplichten te gaan liggen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:10

Mossel schreef:
Ik geloof je wel hoor daar hoef je niet een heel artikel bij te halen.. ik zeg ook dat ik die van mij moet verplichten te gaan liggen

Was ook niet op jou, gewoon artikel in algemeen. Mensen denken vaak dat ze met een actief ras continue bezig moeten zijn. Maar dat is gewoon verkeerd. Goed dat jij de jouwe verplicht

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:21

Aah Oke haha verkeerd begrepen dan :)

Klopt krijg heel vaak te horen dat ik dan wel enorm veel met hem bezig moet zijn.. Uhh nee ik moet hem juist afremmen

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:36

Een hond is een roedeldier en in theorie vanuit nature ongeschikt om dagen alleen door te brengen. Dat staat totaal buiten het feit dat een hond veel hoort te slapen voor zijn gezondheid.

Als je daarnaast kijkt waar de aus voor gefokt is:
- erf/verdediging van zowel huis en haard als kuddes
- drijven
- samenwerken
- etc.

Daaruit kun je begrijpen dat de gemiddelde aus niet happy wordt van een baas die fulltime werkt en daarnaast nog een heel leven heeft. Een veel alleen zijnde slapende niet slopende en niet blaffende aus hoeft niet gelijk te staan aan een happy hond.

Hoe is je situatie?
Ik denk als je hond het rustig aangewend kan worden je prima uit de voeten kan met drie dagen werken waarop de aus op die drie dagen met een uitlaatservice of een oppas mee gaat. Savonds ben je er dan voor hem/haar en ben je niet nog eens twee uur van huis plus weer de nacht.. maar dan ben je er voor de hond of je neemt hem/haar mee naar waar je heen gaat.

Mijn aus is weinig alleen, incidenteel twee uur en 4 uur is echt m'n absolute max. Maar ik ben chronisch ziek dus dat is natuurlijk geen doorsnee situatie.

Nimmy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:44

xLaraaj schreef:
spannend keona, proficiat! wat is de combi?

Zo schattig hoe hij in slaap valt <3

Voor de werkende mens: hoe doen jullie het met jullie auss overdag qua uren?


Mee met mijn vriend, bijrijder die tussen de middag uitlaat, zelf heen en weer rijden en soms lange dag alleen thuis maar dan wel s avonds een lekkere wandeling. In de toekomst komt er een buiten kennel met binnenhok voor dit soort dagen, zodat ze ook buiten kunnen komen dan. Tot nu toe gaat dat gelukkig erg goed.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:22

Afbeelding
Hiep hiep hoera peppie is acht jaar, op naar de volgende 8jr

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:23

Gefeliciteerd!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:50

Gefeliciteerd!

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:00

Gefeliciteerd! *\o/*

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:51

Kenai heeft vandaag model gezeten voor Michelles dierenfotografie in de loonse en drunense duinen. Heb al twee fotos gekregen..

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:53

Wauw die laatste ! <3

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:16

Gaaf!

Voor Dyson wordt het ook wel weer eens tijd voor een fotoshoot. Dat is echt al bijna een jaar geleden :oo

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:10

Wauw die eerste foto van kenai <3

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:21

Mooie foto wij hebben pas ook een shoot gedaan. Altijd leuk.