Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:00

Knappe Ferro! <3

Dyson en ik hebben laatst een beginnersworkshop schapendrijven gedaan. Dat was gaaf! Dyson bleef uit onzekerheid nog heel erg aan mij plakken maar als hij bij mij vandaan was dan deed hij het heel goed. Van het voorjaar gaan we regelmatig een les nemen. Ik denk dat hij daardoor een stuk zelfverzekerder zal worden.

@Diandra Leuk! Dyson zit waarschijnlijk zondagmiddag model, mits het niet tegelijk valt met de Winner Show.

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:30

@diandra wij zijn er alleen zondag.
De ochtend wat fotomomenten en smiddags de finale van het nk junior handling.
Als het lukt gaan we wel naar de keuring van de aussies kijken.
Ik ben niet snel zenuwachtig, maar ik begin dit wel spannend te vinden..

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:45

XxDiandraxX schreef:
EdkingEnzo schreef:
Maar ik ben 4 dagen in de week 9 uur van huis :( dat vind ik echt te lang. En daarbij wonen we nu ook in een appartement zonder lift.
Nog even geduld voor mij :)


Ik vind het een wijze beslissing, mijn keus zou in deze situatie hetzelfde zijn. Ik vind het tegen over mijn hond niet eerlijk om zo lang alleen thuis te moeten zijn.


Het ene sluit het ander toch niet uit? Nu kan ik toevallig veel thuis werken, maar tot een paar maanden geleden was ik gewoon vier dagen op kantoor.

Toen ging Wolf 2 a 3 dagen naar de opvang. De andere dagen was hij of alleen, of mijn zusje kwam hem even uit laten. Als hij naar de opvang is geweest kan hij makkelijk de dag erna de hele dag slapen. Al laat ik hem max 1 keer per week een hele dag alleen.

Mbt het appartement zonder lift, ik woon 4 hoog midden in het centrum van Rotterdam. Ook geen lift. Tot 13 maanden (22 kg) heb ik hem alle keren de 8 trappen op en af gedragen. Hij wist niet beter en mijn spierballen groeide mee met zijn aantal kilo’s ;). Nu loopt hij gewoon rustig de trap op en af. Het hebben van een tuin mis ik vooral voor mezelf. Lijkt me fijn om af en toe hem naar buiten te kunnen doen als ik schoon maak oid.
Wolf zelf mist het denk ik niet. Hij is toch het liefste daar waar wij zijn :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:14

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een tuin hebben echt geen must is... Elmo heeft tot hij 1,5 was beschikking gehad tot een tuin, daarna ben ik naar een appartement verhuisd en hij deed het ook prima op het balkon, nu heb ik weer een huis met een tuin maar hij wil de tuin niet in :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:17

Wij hebben thuis een tuin, maar het is niet zo dat hij daar in gaat rennen oid.
Hij vind het vaak wel lekker om buiten te liggen als mogelijk, maar dat zie ik ook niet als een must. Pas als je een enorme tuin hebt/boederij achtig kan je hem veel buiten laten imo.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:26

Zelfs als mijn hond bij Mn ouders is ( boerderij met andere hond) wil hij alleen maar naar binnen

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:46

Tuin vind ik ook geen must, tijd echter wel. Ik neem geen hond om hem naar de opvang te brengen en vier dagen de hele dag alleen thuis zitten vind ik niet eerlijk tegenover de hond.

Maar uiteraard beslist ieder dat voor zich, alleen mijn keus zou het niet zijn.

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:01

Haha zo te horen is de tuin inderdaad geen must. We gaan wel over een half jaar verhuizen naar een huis met een tuin, dus ik ben benieuwd hoe ik er dan naar kijk!

Mbt geen hond nemen om hem naar de opvang te brengen, dat snap ik eigenlijk niet. Dat zou voor veel mensen betekenen dat ze nooit een hond kunnen nemen, aangezien veel mensen toch wel fulltime of in ieder geval vier dagen werken. Voor mezelf ga ik niet mijn “carriere” opzij zetten omdat ik graag een hond wil. Ik denk namelijk dat dat ook samen kan.

Wolf heeft er zelf absoluut geen problemen mee, die ziet de opvang als zijn tweede huis. Zelf heb ik de avonden en de weekenden alle tijd voor hem en kan er zo dus vol op ook zelf van genieten. Als ik zie hoe veel plezier ik daar van heb is me dat alle geld en moeite (halen en brengen) naar de opvang waard.
Zie dus zelf het probleem van een opvang niet? Ik zie het juist als het beste van twee werelden samen :D

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:17

Nu heb ik het geluk dat ik parttime kan werken en ze dan mee kunnen (doe ik niet altijd naar optie is er wel) maar als ik in de situatie zou zitten dat dat niet mogelijk is en ik fulltime zou werken zou ik er voor kiezen om geen hond te nemen.

Maar zoals ik al zei, die keus maakt ieder voor zich.. ;)

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:19

Haha ja gelukkig mogen we zelf kiezen :D
Maar ik vraag me oprecht (nieuwsgierig) af wat je er aan tegen staat? Vind je het niet goed voor het welzijn van de hond of is het iets anders?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:36

Nou hier werken we toch ook gewoon. Zijn we niet thuis slapen ze maar ze kunnen ook naar buiten als ze willen. Maar dat gebeurt in de winter niet. Als we echt meer dan 8u weg zijn dan vraag ik mijn moeder om ze s,middags effe toelaten plassen. Ik werk 4 dagen volle dagen en mijn partner heeft wisselende uren maar momenteel nog 2 banen. De tijd dat we thuis zijn en in weekend dan mogen ze ook mee. Ik vind het geen punt honden weten niet beter. En ze komen tenminste aan hun rust want dat is ook belangrijk.

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 05:48

Is een gevoelskwestie. Ik neem een hond en dan vind ik niet dat ik die verantwoording moet "afschuiven" op een ander.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:16

Das natuurlijk een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar dan moet je ook geen paard nemen om op een manege te zetten of kinderen om naar de crèche te doen. Dus beetje kort door de bocht wel. Ik werk halftime maar das niet voor iedereen haalbaar en we hebben een grote tuin waar bloom wel vaak in rondloopt. Maar wat ze niet kennen gaan ze ook niet missen.

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:01

Fotsy schreef:
Das natuurlijk een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar dan moet je ook geen paard nemen om op een manege te zetten of kinderen om naar de crèche te doen. Dus beetje kort door de bocht wel. Ik werk halftime maar das niet voor iedereen haalbaar en we hebben een grote tuin waar bloom wel vaak in rondloopt. Maar wat ze niet kennen gaan ze ook niet missen.



Ieder zijn ding maar idd over kinderen en paarden denk ik hetzelfde.

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:21

Pff dan ben ik blij dat mijn gevoel op dat gebied niet “aan” staat :D Dan had ik heel veel gemist in mijn leven, zoals paard, hond en later kids, waar ik toch zooo veel plezier uit haal!

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:36

Simbaa schreef:
Pff dan ben ik blij dat mijn gevoel op dat gebied niet “aan” staat :D Dan had ik heel veel gemist in mijn leven, zoals paard, hond en later kids, waar ik toch zooo veel plezier uit haal!


Ik ben dan ook blij dat ik het kan doen zoals ik nu doe. Kinderen wil ik niet dus dat is niet zo een ding bij mij.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:47

Net de echo gehad er waren 3 pups tezien. Blij dat ze dragend is. Vorige keer had ze ook 3 op de echo en zijn er 4 geboren

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:32

keona schreef:
Net de echo gehad er waren 3 pups tezien. Blij dat ze dragend is. Vorige keer had ze ook 3 op de echo en zijn er 4 geboren


wat een goed nieuws!! gefeliciteerd *\o/*

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:59

Eind deze maand verwelkomen wij een Aussie pup in huis! Het wordt een black tri teefje. We zoeken nog naar een naam.
Haar stamboeknaam wordt Quellebelle gevolgd door haar roepnaam.
Onze vorige hond heette Stella. Mijn vriend zn favoriete bier, maar tegelijkertijd ook een mooie betekenis: Ster. Dat is ze helaas intussen ook, een mooi sterretje aan de hemel.
Mijn vriend wil nu graag opnieuw een Latijnse naam en mooie betekenis.
Ik dacht zelf al aan Donna, maar dat is Italiaans..
Als jullie ideeën hebben, graag!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:13

Wat leuk gefeliciteerd albast met de nieuwe aanwinst! Namen kan ik je niet bij helpen, ben al blij dat ik een naam voor die van mezelf gevonden heb :')

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:13

XxDiandraxX schreef:
keona schreef:
Net de echo gehad er waren 3 pups tezien. Blij dat ze dragend is. Vorige keer had ze ook 3 op de echo en zijn er 4 geboren


wat een goed nieuws!! gefeliciteerd *\o/*

Dank je.
Geloof dat pep van kleine nesten houd haha

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:26

Gefeliciteerd Keona!

@Vaxa Gefeliciteerd met jullie pup! Nog een paar weekjes ongeduldig wachten dus :P

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:29

gefeli keona, idd ze houdt van kleine nestjes precies

vaxa gefeli met de nieuwe aanwinst, oh ik gooi er even een paar, Vea (latijn voor leider), Ziva (latijn voor briljant).

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:17

Dankjewel! Mijn vriend is gisteravond toch akkoord gegaan met Donna, dus we weten hoe onze Aussie zal heten :)
We hebben contact gehad met verschillende fokkers. Één van deze fokkers vertelde over MDR1 dat dit geen waterdichte test is en dat pups uit MDR1-vrije ouders toch overgevoelig kunnen zijn voor bv Ivomectine. Ze raadde ons aan iedere Aussie te bekijken als risicopatiënt en bijhorende medicatie steeds te weren.
Onze pup haar beide ouders zijn vrij, dus in theorie maak ik me geen zorgen. Maar hoe pakken jullie dit praktisch aan? Nemen jullie geen enkel risico of vertrouwen jullie op de test?

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:22

Ik vertrouw niet opde test.