Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:40

Vandaag onze aussies gewassen en op de foto gezet/ laten zetten.
Bryce wordt inmiddels bijna 13,5 maar wat doet hij het nog mega goed.
Afbeelding

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:56

bryce27 schreef:
Vandaag onze aussies gewassen en op de foto gezet/ laten zetten.
Bryce wordt inmiddels bijna 13,5 maar wat doet hij het nog mega goed.
[ [url=m/SU9DwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/glu6o0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn prachtig, bedankt nog voor de foto van nanook

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:14

Geen Probleem Keona!

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:28

assie schreef:
Zijn moeder was echt super knap, lief en mooi. Maar ook echt de domste hond die ik ooit heb ontmoet :') . Het equivalent van een prachtig dom blondje.
Gaf niet, want als knuffelmaatje was ze de beste <3 .
Haar dochter (volle zus van josh) is wel superslim. Komt vast van papa's kant.

Wat is de moeder van jouw hond?


Van mama saar, ook uit een dailo's :D

Echt super leuk om te horen! Ons meisje heeft duidelijk dan niet de gene van oma hahah :o ze is absoluut de slimste hond die we ooit gehad hebben en steekt ook met met kop en schouders boven onze andere aussies uit! Van opa dan zeker :O

Ik zit haar even weer op te zoeken, echt een knapperd <3 hoe lang hebben jullie haar in thuis gehad?

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:33

bryce27 schreef:
Vandaag onze aussies gewassen en op de foto gezet/ laten zetten.
Bryce wordt inmiddels bijna 13,5 maar wat doet hij het nog mega goed.
[ [url=m/SU9DwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/glu6o0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bryce is de linker toch als ik het goed heb? Ziet er echt heel goed uit nog op zn leefdtijd zeg <3

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:40

Cilla_Bo schreef:
bryce27 schreef:
Vandaag onze aussies gewassen en op de foto gezet/ laten zetten.
Bryce wordt inmiddels bijna 13,5 maar wat doet hij het nog mega goed.
[ [url=m/SU9DwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/glu6o0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bryce is de linker toch als ik het goed heb? Ziet er echt heel goed uit nog op zn leefdtijd zeg <3



Ja inderdaad de linkse :D

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:15

Wat ziet Bryce er knap uit. En Keona ook al knappe honden.

Ze heeft nog geen half jaar bij ons gewoond. Ik ging een paar maanden nadat ik haar opgehaald had samenwonen met mijn toenmalige vriend. Hij heeft 3 katten en voor één van de drie was ze echt doodsbang. Zo bang dat ze continue stress had. Haar beste maatje bij Dailo's miste haar ook, dus is ze toen in het belang van haar gezondheid én die van haar maatje teruggegaan. Echt jammer, want ze was een heerlijke knuffel. Maar ik ga een hond ook niet houden als ze zó ongelukkig wordt van haar omgeving.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:30

Ah dat is echt heel jammer als het niet goed gaat samen! Wel goed dat je uiteindelijk de beste keuze voor de honden en kat hebt gemaakt, ook niet makkelijk.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:37

Zijn er trouwens mensen die hun aussie mee op buitenrit nemen? Ben wel benieuwd :D Wij doen het wel maar ik vind het wel vrij snel lang en vermoeiend voor ze, wandelen is dat toch weer anders

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:10

Cilla_Bo schreef:
Zijn er trouwens mensen die hun aussie mee op buitenrit nemen? Ben wel benieuwd :D Wij doen het wel maar ik vind het wel vrij snel lang en vermoeiend voor ze, wandelen is dat toch weer anders

Mijn teef vind het niet zo leuk dan moet ik steeds wachten,maar haar volle broer gaat wel makkelijk tussen de 25/50km mee naast het paard. De spruit die ik nu uit nest gehouden heb word denk ik wel geschikt om mee te nemen

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:35

Kunnen jullie mij helpen?

Naya is nu 13 weken oud en zoals een echte aussie blijkbaar begint ze in de tuin en op wandelingen tegen ons op te springen en te bijten/nippen. En haar berispen ofz.. ze is een doorzetter :P
Hebben jullie dit ook meegemaakt en zo ja wat was bij jullie de oplossing om dit af te leren?
Voor de rest een echte schat, kan haar al niet meer missen <3



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:26

Wat een schatje <3 .
Opsringen, ik geef wel eens een knietje, dan doen ze zich net pijn en leren ze het af. Happen heeft op deze leeftijd vaak te maken met wisselen. Daar zou ik iets te knagen aanbieden in plaats van jouw benen/hand ;) .

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:29

*\o/* krokodil fase :D

Allerbeste is negeren. Niet op reageren.
Alle vormen van aandacht zijn een beloning.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:32

Hmmm die fase heeft die van mij overgeslagen

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:44

voor de tandjes deden wij altijd een theedoek nat maken en in de vriezer, werkte goed mochten ze last van de tandjes hebben

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:29

Elin wou bij het wisselen graag knagen en die parte dan haar nylabone, kenai heeft dat nooit echt gehad. Geef ze iets waar ze wel lekker op mag knagen.

Ik ben nog steeds heel blij met mijn super koppel!
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:33

In je arm bijten is een no go. Meteen duidelijk maken dat je dat niet wilt. En niet gewoon maar zo laten. Want als je pech hebt word het van kwaad tot erger. Ik ben zelf nooit tegen zulke problemen aangelopen. Ik ben vanaf dag een duidelijk in wat ik wel en niet wil. Succes

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:45

Mossel schreef:
Hmmm die fase heeft die van mij overgeslagen


Nou die van mij ook dan.

Behalve opspringen incl baasje omhelzen en die kleine zijnagels in je nek zetten zodat je niet meer weg kan en liiiiiiiiikken alsof je net thuis bent gekomen. Echt knuffeltje.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:38

bedankt voor de adviezen!
Ze is wel nog niet echt echt aan het wisselen, de da zei wel dat het er aan zat komen vooral vanvoor maar nog niets dat echt los staat ofz.
ga dus blijven negeren qua stem en gewoon een knietje. maar soms blijkt haar dat nog meer te stimuleren, en soms berispen ook. Denk dat er tog eens een kledingstuk gaat sneuvelen ... :P

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:55

xLaraaj schreef:
bedankt voor de adviezen!
Ze is wel nog niet echt echt aan het wisselen, de da zei wel dat het er aan zat komen vooral vanvoor maar nog niets dat echt los staat ofz.
ga dus blijven negeren qua stem en gewoon een knietje. maar soms blijkt haar dat nog meer te stimuleren, en soms berispen ook. Denk dat er tog eens een kledingstuk gaat sneuvelen ... :P

Negeren domste advies. Kind leer je toch ook wat wel en niet mag of zeg of doe je dan ook niks als die je steeds knijpt noem maar wat. Een aussie moet je grenzen leren

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:58

Keona, ik weet niet wat jij verstaat onder negeren.. maar negeren is zeker niet dom.

Negeren in de zin van: bevriezen met wat je doet, dus als je aan het lopen was dus gaan stilstaan, niet aankijken, geen stem, alleen evt je rug toe keren en zodra dus het gedrag stopt meteen belonen-> aandacht geven.

Voorkomen is nog beter.. heb een fleecetouw bij de hand op de momenten dat je weet dat ze dit gedrag vertoont om meteen aan te bieden. En voorkomen in de zin van voordat het gedrag vertoont wordt zie je het meestal al opbouwen, dan op dat moment moet je dus al stoppen met wat je aan het doen was.

Zo heeft iedereen een andere kijk, maar dom vind ik nogal een rare woordkeuze. Zou zij bij mij nooit maar dan nooit in mij opkomen om een knietje te geven. Dat is hier een no go. Hoef ik toch ook geen woorden aan te hangen als barbaars etc.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:02

Soms vindt ik negeren ook niet de beste oplossing. Aussies zijn slim en volhardend, ze hebben duidelijke grenzen nodig. Niet alleen de aandacht is belonen maar het blaffen/happen/drijven is van zichzelf al belonend dus dan kom je er vaak niet met alleen negeren..

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:04

Toch is stoppen met wat je doet ook een grens.
En kan straffen juist ook vaak triggerend werken. Grenzen zijn er in alle soorten en maten. Positief opvoeden staat vol van de grenzen.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:18

Ben ik met je eens:) wel is het ook belangrijk om te kijken waar het gedrag vandaan komt. Misschien is je pup overprikkeld en is ze toe aan slaap. Of kunnen ze gewoon nog niet goed met de prikkel omgaan, als eigenaar de taak om dit dan te oefenen en te begeleiden. Aussie reageren nou eenmaal vaak sterk op prikkels..

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:34

Inderdaad, je kunt zoveel meer voorkomen ( en dus sturen) als je weet waarom.