Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 211 [ 5268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 211  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote gerbiltopic!

 
Profiel   

Omdat ik er geen (recent)topic van kon vinden open ik hierbij het grote gerbil topic! :D
Ik heb 2 witte rood-oog vrouwtjes ( Albino's dus ) Gefokt bij mijn neef en op de zelfde dag jarig als mij *D

Regels:
Heb respect voor elkaar en elkaars meningen
Hou het netjes
Maak het gezellig!

Edit: Dit Topic is dus bedoelt om vragen te stellen, ervaringen te delen je Gerbs te showen enz. enz.

Have Fun!
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Maleficent op 24-04-12 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 18:02 



 
Profiel   

ik had er 4, is er onlangs één overleden. Zaten 2 om 2, nu is die ene nog alleen. Maar die is ook al erg oud, heeft een keer een hersenbloeding gehad (vermoeden we) en begon er steeds rabberigerig uit te zien. Maar sinds zijn vader is overleden lijkt het wel beter te gaan, we hadden eigenlijk verwacht dat hij eerder zou gaan. En nog 2 jonge hebben we dan.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 18:16 



 
Profiel   

Wat jammer Y;( Mijn Gerbils zullen als ze van ouderdom sterven waarschijnlijk niet lang na elkaar gaan want ze schillen maar 20 seconden.
Bij de 2de foto dat huisje met die neus is geweldig :')
Heb vandaag bij de intratuin een huisje van vilt en mais en gekleurd wolachtig nestmateriaal gescoord *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 18:24 



 
Profiel   

Kom op Gerbil-baasjes kom is uit jullie holletjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 19:40 



 
Profiel   

Ik heb er twee! Broers, agouti en REW (albino). Bijna een jaartje oud. Mijn oogappeltjes <3 .

Charlie 'de bruine' aka de eekhoorn, en Lodewijk 'de witte' aka de dikkie :D .

Let je wel op met vilt en synthetisch nestmateriaal? Gerbils vreten alles op en zoiets is best gevaarlijk voor verstoppingen bevoorbeeld. Het beste is alles natuurlijk houden in hun bak. Dus hout, karton en glas., geen stoffen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 20:17 



 
Profiel   

Het spul wat ik gekocht heb gebruik ik al sinds ze bij mij wonen het is ook speciaal voor knaagdiertjes gemaakt dus het rafelt niet ze eten er ook niet van want ze vinden het veel te leuk om er nesten mee te maken, en het huisje is ook speciaal voor Gerbils, Hamsters en ratten gemaakt :) Ik heb ook een metalen drinkfleshouder waar ze dwars doorheen knagen en de ladder van hout is nog ongedeerd.. heel vaag :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 20:27 



 
Profiel   

Heel veel knaagdierenspul is niet geschikt voor gerbils helaas. Het meeste zelfs (zeker synthtisch nestspul niet!). Nuja, je doet ervan wat je wilt ;), ik waarschuw alleen maar.

Hoe oud zijn ze nu, welke bak heb je voor ze :)?
Er is ook een leuk forum trouwens, als je wilt doe ik wel een pbtje naar je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 20:32 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? :D

Heb twee gerbils *samen met m'n broertje*.
Geen idee wat voor soort ze zijn, het zijn in ieder geval twee mannen, broertjes.

Die van mij heet Willem en die van m'n broertje heet Energy :')

Ze zitten in een grote bak van 100 bij 40 cm. Zaagsel tot bijna aan het dak.
In ieder geval, ze zijn helemaal happy :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 20:51 



 
Profiel   

@BraveSpots Hoezo Pb? :o? Ik weet trouwens dat heel veel van dat spul niet voor Gerbs geschikt is hoor :) Maar de plek waar ik het meeste vandaan haal is een gerbilfokker en daar hebben ze dat spul ook alleen dan 10x zo duur om een lang verhaal kort te maken heb ik er nog nooit problemen mee gehad :')

Omdat ik dat nog niet had gezegd natuurlijk Die van mij zijn anderhalf jaar oud en zitten in een terrarium van 50x150x40 en ze heten Brown Choc aka Browny en Pinkelotje aka Pinky *\o/*

Edit: Oh stuur die pb maar niet goed gelezen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 20:59 



 
Profiel   

Net even gekeken in het hout zitten geen gaten in het metaal 4 :\

Ik ga zo'n Gerbilwoestijn achtig ding maken :D
http://gerbilforum.proboards.com/index. ... read=23305

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 21:18 



 
Profiel   

Mijn gerbils zijn zindelijk trouwens, erg handig :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 22:27 



 
Profiel   

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen _O-
Die van mij poepen de hele kooi onder ik moet wel zeggen dat het meeste in de zandbak beland maar er zat er net een op de knaagsteen te plassen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 22:45 



 
Profiel   

Ze plassen en poepen alleen in hun zandpotje :D . Héél gemakkelijk, elke dag verversen en de bak gaat zo eeuwen mee. Ze doen het al zolang ik het me kan indenken :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 22:52 



 
Profiel   

:') zal bij mij niet lukken ik heb een glazen verdieping als zandbak dus die moet ik leeg maken met de stofzuiger en als ik met de stofzuiger aankom proberen ze altijd naar binnen te klimmen _O-
Ik wilde er net een optillen plast mevrouw op zo op mijn hand :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-12 23:13 



 
Profiel   

haha wat leuk zo'n topic! Ik zit er over te denken om 2 gerbils te nemen, al mijn konijnen zijn helaas overleden... Vorig jaar mei de eerste, 20 maart 1 april en 23 april (afgelopen maandag) zijn de andere drie ook overleden helaas... Voorlopig wil ik even geen konijnen meer, maar ik mis het hebben van huisdieren nou al! Nou heb ik een beetje rond zitten snuffelen op internet, hamsters zijn leuk, maar nachtdiertjes, muisjes zijn ook wel leuk, maar ook niet heel 'interessant', Chinchilla's lijken me helemaal super, maar niet makkelijk qua huisvesting ed, toen kwam ik dus uit op gerbils. Ik ben me nog aan het inlezen en heb nog geen besluit genomen omdat ik eerst zo veel mogelijk informatie wil.

Dus als jullie me wat informatie willen geven over de huisvesting, verzorging en dergelijke hoor ik het graag :D! Vooral zou ik willen weten in wat voor 'n bak 2 gerbils moeten, aan welke minimale afmeting moet ik dan denken? Is dat 60 cm, een meter of ander halve meter, bijvoorbeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 11:37 



 
Profiel   

@EllaBellaah ik stuur wel even pb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 15:52 



 
Profiel   

Ik had twee gerbils van een hele goede fokker gekocht :j

Maar deze zijn maar 3 jaar geworden, had al begrepen dat ze niet zo oud konden worden?

Had een Agouti en Wildkleur :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 15:53 



 
Profiel   

chipieke schreef
Ik had twee gerbils van een hele goede fokker gekocht :j

Maar deze zijn maar 3 jaar geworden, had al begrepen dat ze niet zo oud konden worden?

Had een Agouti en Wildkleur :D

Nou ze kunnen toch 5 jaar worden :) Mijn neef zijn eerste Gerbil is wel een uitzondering want die is al 7 jaar oud :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 17:50 



 
Profiel   

Is daar iemand? *echo*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:12 



 
Profiel   

Ja ik leef ook nog :+ Haha mijn moeder vind het niet zo'n strak plan dat ik gerbil wil, maar ze woont hier niet eens meer dus ik weet niet wat ze daar over te zeggen heeft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:14 



 
Profiel   

_O- Mijn Gerbils zitten samen in de bal zodat ik even het terrarium opnieuw kan inrichten zonder dat er 2 kleine wijsneusjes op mijn hand zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:21 



 
Profiel   

Kleine update: ze zitten nu 6 minuten in de bal en is nu al overal tegenaan gerend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:28 



 
Profiel   

Ik heb er drie maar nu wat weinig tijd om te antwoorden. Ik kom er op terug...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:28 



 
Profiel   

Oke :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:29 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook 2 gerbils! Zijn 2 zusjes, nu een half jaar oud zoiets. Bacardi & Cola. :D Zal even foto's zoeken. :j

Toen ik ze net had.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5387_n.jpg

Bacardi
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3663_n.jpg

& Cola
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6084_n.jpg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-12 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 211 [ 5268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 211  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen