Husky, wie heeft er een ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:07

Eigenaar gebeld, zegt dat het kan gebeuren, praten vanavond wel over geld. De hond is voor 80% verzekerd dus kijken wat we daarmee kunnen :)

Ik kan haar zo ophalen bij de DA, alles goed gegaan en is alweer wakker uit de narcose.

Bedankt voor jullie reacties.

Pepper zit al aardig goed in de zomervacht maar heb hem een aantal weken terug gewassen en drooggeblazen met de waterblazer (wonderding <3 ) 1e keer maar ben enorm tevreden, kon voor 5 euro bij een dierenwinkel.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:35

Hayley van de week naar de salon gehad en kwam wel redelijk wat uit aan vacht, maar er moet nog wel 3 keer zoveel uit komen voor ze echt uit dr wintervacht is.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:42

Zal eens kijken naar zo'n waterblazer, karma komt dus echt nog helemaal niks af en het is nu elke keer al rond de 20 graden ze heeft het zo warm ik snap gewoon niet waarom ze niet begint :+ nu ga ik elke rond 2 uur in de nacht trainen dan is het rond de 5 graden maar is ook zo saai in het donker :=

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:21

Zoiets kun je via de wa verzekering vergoeden :j Gewoon even aangeven wat er gebeurd is en dan keren ze uit.

Ik heb een waterblazer en gebruik die nu om de 2 weken om door die vacht heen te komen. Ideaal!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:15

Wat vervelend zo'n ongelukje!

Tara verhaart ook nog niet echt. Wel veel losse haren, maar nog geen dikke plukken zoals vorig jaar. Haar vacht ziet er bij de kraag en de broek ook echt niet uit :\

Ik wil ook een waterblazer aanschaffen, maar ik zou zo even niet weten wat voor één..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:32

Al een tijdje niet gereageert maar ik dacht kom onze voorlopig nieuwe husky mix even voorstellen,

Naam Balto uit ierland :D hij is nu 10 maanden oud, buiten gaat het erg goed, binnen nog niet helemaal karma is erg bezitterig, veel meer als dat ik verwacht had :+ ze is normaal makkelijk maar ja het is nu 1 dag en 1 nacht dat hij hier is :j

Afbeelding

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:22

Wat een knapperd <3 komt vast goed, karma moet dr baasje nu ineens delen _-:( :Y)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:10

ja hahaha daar is ze niet zo blij mee :') hij is wel echt klein, ik heb hem gemeten op 42 centimeter en maar 11 kilo :wow:

Ik bedoel karma is 59 centimeter en een goede 25/26 kilo :P maar als ik ze zo naast elkaar zie toont hij wel groot

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:45

Ik heb er ook een :D Zoon van beide hierboven, van karmachansy

Grote schat is het
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:19

Knappe Fizzy <3

Hoe gaat het nu met iedereen en de hondjes? ik heb ondertussen 4 honden :))

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:59

Mooie hond, hoe oud is hij?
Heeft Balto dan al zo jong gedekt? Die is nu net aan twee?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 19:04

Knappert!

Met onze mexx gaat het goed. Vooral heel erg lui op het moment :) hij is bijna jarig *\o/*

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:07

Fizzy is van 1 februari :)

Wauw wat is Mexx knap! Hoe oud word hij?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:07

Die sproetjes <3

Met Manu gaat het ook goed. Hij is alweer bijna 6,5. Hij gaat zoveel met me mee sporten dat hij gespierder dan ooit is. Lekker mak en braaf :D

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:47

het was niet geplannend :n 2 seconden, karma is nu ook geholpen dus geen pups meer :) was een nestje van 8 helaas 2 overleden

edit: balto is 100 procent gezond ook heb gelijk alles laten testen toen het gebeurde :+

wat leuk dat hij bijna jarig is :D knapperd

Ik zie inderdaad leuke dingen op insta van jullie en uma ook natuurlijk :D

Karma nu
Afbeelding
Balto
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:19

Oh ik dacht al :D Zo jong al dekken is wel heel snel.
Het zijn wel prachtige pups denk ik. Balto is echt knap en Karma heeft echt een uniek mooie kop. Ik hou van die bruine ogen en dat vele wit in haar masker.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:35

jaaa ik vond het ook te jong, maar gelukkig had die HD A en ED 0 was het niet goed geweest had ik de zwangerschap afgebroken.

Dit waren de pups :D

edit alleen ziggs en fizzy had een blauw oog, waarvan ziggs een parti oog :D
edit 2 en dankje ze is nu alleen nog maar mooier geworden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:24

Geen ECVO-oogonderzoek? En gonioscopie? Patella luxatie onderzoek gezien de kruising?

Nee, sorry, dergelijke nesten (en bij bewust een dracht voortzetten is het in mijn boekje geen oepsnest) kan ik eigenlijk geen positief woord over uitbrengen. :n Zeker gezien de huidige massa aan thuisloze husky-look-a-likes en kruisingen in Europa.

Met mijn honden gaat het naar omstandigheden goed. De één heeft geen ogen meer en de ander wordt nu toch wel echt senior. Ondanks dat doen ze het nog prima, als de temperatuur blijft dalen kan de step spoedig weer uit de stalling gehaald worden.

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:26

Ushanka schreef:
Geen ECVO-oogonderzoek? En gonioscopie? Patella luxatie onderzoek gezien de kruising?

Nee, sorry, dergelijke nesten (en bij bewust een dracht voortzetten is het in mijn boekje geen oepsnest) kan ik eigenlijk geen positief woord over uitbrengen. :n Zeker gezien de huidige massa aan thuisloze husky-look-a-likes en kruisingen in Europa.

Met mijn honden gaat het naar omstandigheden goed. De één heeft geen ogen meer en de ander wordt nu toch wel echt senior. Ondanks dat doen ze het nog prima, als de temperatuur blijft dalen kan de step spoedig weer uit de stalling gehaald worden.

Fizzy is ECVO goedgekeurd. Karmachansy heeft echt alles eraan gedaan om te testen. Dit kan ze beter zelf uit leggen want ik weer het allemaal niet zo precies

Jammer zo'n reactie. Ze heeft er meer aan gedaan dan menig oeps nest. Kijk naar mijn rottweiler met 3 erfelijke gebreken ;) daar is niks getest en wel gepland....

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:40

Kabayo schreef:
Ushanka schreef:

Fizzy is ECVO goedgekeurd. Karmachansy heeft echt alles eraan gedaan om te testen. Dit kan ze beter zelf uit leggen want ik weer het allemaal niet zo precies

Jammer zo'n reactie. Ze heeft er meer aan gedaan dan menig oeps nest. Kijk naar mijn rottweiler met 3 erfelijke gebreken ;) daar is niks getest en wel gepland....


Heb het ook over de ouderdieren, niet Fizzy. :+ Een gonioscopie staat daarbij los van het ECVO-onderzoek. Dat iets “slechter kan” is natuurlijk een heel slechte argumentatie, daarbij gaat het me niet alleen om de testen, maar ook de toevoeging van een dergelijk nest aan de huidige, enorme populatie aan huishond-husky look-a-likes. ‘T emmertje is al overstroomd.

Zie het niet als aanval. Zo is het niet bedoeld. Vind het alleen jammer dit topic aan te klikken en wéér een pretnest langs te zien komen. Andere social media zijn er ook haast verzadigd mee.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:42

Balto is getest op 172 genetische ziektes en helemaal gezond verklaard dus geen zorgen ik heb er alles aan gedaan om gezonde pups op de wereld te zetten.

edit en toen pup eigenaren de pup niet meer konden houden (na 2 weken) heb ik hem direct terug gekocht, IK neem altijd mijn verantwoording. Mocht er nu iemand komen die zegt sorry maar we kunnen de hond niet meer hebben neem ik ze gewoon terug en zoek ik een passend huisje.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:50

De keuze om een nestje voort te zetten is aan de eigenaar zelf toch :)

Ik volg jullie ook op Instagram, knappe Manu

Mexx wordt 5! Onze sproetenkop.
Herinner me dit als de dag van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:51

5 al jeetje gaat hard <3

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:24

KarmaChansy schreef:
Balto is getest op 172 genetische ziektes en helemaal gezond verklaard dus geen zorgen ik heb er alles aan gedaan om gezonde pups op de wereld te zetten.

edit en toen pup eigenaren de pup niet meer konden houden (na 2 weken) heb ik hem direct terug gekocht, IK neem altijd mijn verantwoording. Mocht er nu iemand komen die zegt sorry maar we kunnen de hond niet meer hebben neem ik ze gewoon terug en zoek ik een passend huisje.


Waarbij het overgrote deel van die geteste mutaties niet eens voorkomt in het ras. Een grote scam om dat als “bewijs van gezondheid” te gebruiken.

Voor cataract, distichiasis, glaucoom, hoornvliesdystrofie e.d. zijn voor de Siberische husky nog helemaal geen DNA testen beschikbaar; de genetische mutaties die deze vaker voorkomende afwijkingen veroorzaken zijn nog onbekend. Daarom is klinisch oogonderzoek van enorm belang alvorens te fokken. :n

En natuurlijk Anouk. Maar als liefhebber moet ik altijd even slikken als ik (naar mijn mening) onverantwoorde fok voorbij zie komen.

Mooi hoor, die foto van Mexx. De tijd gaat snel, hier is de oudste al bijna 12 (al voelt ‘ie zich nog een jonge God).

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:42

Prima dat jij dat een scam vind. De gebruikelijke testen zijn gewoon via de kennelclub gegaan hier anyway ik weet dat het niet meer gebeurt. De pups zijn allemaal gewoon gezond en van goed karakter voor mij is de discussie ook klaar, ik neem mijn verantwoording mocht er iets zijn en dat is zeer meer dan de meeste fokkers doen.